You're a bit ... unusual. And so is your blog.
You're impulsive, and you'll often post the first thing that pops in your head.
Completely uncensored, you blog tends to shock... even though that's not your intent.
You tend to change your blog often, experimenting with new designs and content.
Bedankt voor uw bezoek, waardering, reactie, of berichtje! Graag tot weerzien.
HUISMUSJE'S NESTJE
HIER LEG IK MIJN EI!
26-05-2008
ABSURDIA
Een Chinese wet verbiedt echtparen
meer dan één kind te hebben. Een rigoureuze wet om de populatie van China in te
dijken. Wanneer echtparen die wet overtreden betalen ze een fikse boete.
Wij westerlingen vinden die wet ondenkbaar en absurd. Maar is ze dat wel!
Herinner jullie Geneviève
Lhermitte uit Nijvel, de moeder die haar vijf kinderen vermoordde.
Het gruwelijke verhaal kunnen jullie HIER lezen.
Nu las ik onlangs dat diezelfde vrouw in de gevangenis intiem bezoek heeft
aangevraagd. Zij zou een nieuwe vriend hebben. In de eerste plaats stel ik mij
vragen over die "vriend". Welke gek wil met zulke vrouw wat van doen
hebben?
Maar wat me bijna van m'n sokken sloeg is het gerucht dat diezelfde
kindermoordenares opnieuw een kinderwens heeft!!!
Ok het is maar een gerucht en die blijken nogal eens onwaar te wezen. Maar stel
dat het zo is, dan is dat toch griezelig, niet!
Intiem verlof kan en mag men niet weigeren aan een gedetineerde. Het is hun
recht om ongestoord bezoek te mogen hebben na een opsluiting van drie maanden.
Dus is het best mogelijk om als vrouw in de gevangenis zwanger te raken.
Heel waarschijnlijk wordt dit kind dan geplaatst door "Kind &Gezin.
Maar wat als de tijd gekomen is dat de moeder haar straf heeft uitgezeten? Iets
dat in België vlugger kan gaan dan, zeg maar, je perikelen met het ziekenfonds
oplossen, hé Meermin. Heeft zij dan nog alle rechten? Kan zij het kind dan
opeisen?
Eerlijk gezegd lieve mensen, als
dat waar blijkt te zijn is mijn verstand daar te klein voor. Ik begrijp niet
dat dit alles zomaar kan.
Pedofielen zouden ze volgens mij mogen castreren, maar vrouwen als Geneviève Lhermitt
mogen ze van mij trakteren op een Hysterectomie.
Het zou anders nog absurder zijn dan de Chinese kinderwet.
Reacties op bericht (9)
30-05-2008
Met cement dichtgooien die boel
Tegenwoordig leest men in de krant het ene drama na het andere, zeker met geweldpleging op kinderen, ook mijn verstand kan er niet bij, maar ik ga geen oordeel vellen, intiem bezoek zou voor mij toch al uit de boze zijn, seks dus helemaal, laat ze daar maar hevig naar verlangen, hoe meer hoe liever, maar geen middel om ze te bevredigen, man of vrouw, dat is al een straf op zich, zelfs geen mastrubatie, als dat kon. Maar waar ligt nu de fout? ik weet het niet echt hoor, maar ik ken persoonlijk mensen die wel kinderen hebben omdat het in het plaatje past, zoals tuintje,keuken en meubelen. Maar er liefde insteken, ho maar, dat is voor veel een beetje teveel gevraagd, plak ze maar voor T.V; of de P.C. zijn ze lekker gerust, hoeven er geen tijd in te steken. En dat gebeurt hier in het westen, in landen waar geen armoede heerst. Nu dat was eventjes mijn mening musje, groeten en xxxxx roby
{}
geschreven door peeters robert
29-05-2008
"
Twee zeer prangende problemen worden hier besproken. Wat die Chinese situatie betreft , zal de plaatselijke problematiek wel tot die maatregel geleid hebben. Nochtans las ik gisteren in de krant dat de Chinese regering toestemming geeft aan de ouders die hun kind verloren bij de recente aardbevingen om terug een kindje te " maken"!! Een beetje een menselijke houding van de Chinese regering hoewel het voor de ouders ook niet gemakkelijk moet zijn. Het tweede probleem : de moeder van 5 vermoorde kinderen terug de kans geven om zwanger te worden?? Als ze dat inderdaad wil dan beseft ze nog niet ten volle wat ze gedaan heeft. Hoe zal ze ooit nog een baby in de armen kunnen houden zonder de verschrikking op de gezichten van haar andere kinderen voor haar ogen te zien?? Heeft zij dan geen schrik van haar eigen " ik " gekregen? Wat als ze weer eens " uit den bol gaat"? Als er iemand terug met haar een relatie wil opbouwen so be it dat is voor eigen rekening, maar moet de overheid haar niet verbieden opnieuw zwanger te worden zo kort na de feiten?? Maar het is niet de eerste keer dat de gerechtelijke wereld je met verstomming slaat! Wat als haar eventuele " nieuwe kinderen" later vernemen welke gruwel hun moeder gedaan heeft??, Kunnen die zich dan nog veilig voelen? Maar ja, ons verstand is inderdaad te klein om hier begrip op te brengen!! Groetjes
{}
geschreven door Natoken
28-05-2008
***
Het een goede zaak dat ze in China maar twee kinderen mogen krijgen op het platte land en één in de stad.( alhoewel er nog onaangeven kinderen rondlopen). Als men daar de rem niet zou zetten op het krijgen van nakomelingen zou dat voor China een catastrofale armoede teweeg brengen. Er zou een groot gebrek aan voedsel ontstaan die toch ook niet gunstig zou zijn voor een explosieve bevolking. Op het eerste zicht lijkt het onmenselijk, maar zet de gevoelens eerst op nul en bekijk de toestand even objectief en dan kom je tot het besluit dat de toestand er nog erger zou zijn dan in Biafra. De vrouw die haar kinderen in koelen bloede vermoordde zou voor straf nooit geen kinderen meer mogen krijgen. Een depressie is volgens mij geen excuus om moorden te verantwoorden. Dat ze aan haar eigen de hand slaat, tot daar toe, maar onschuldige kinderen meeslepen in de dood kan voor mij absoluut niet door de beugel.
{}
geschreven door camille als strenge rechter
27-05-2008
..
Onbegrijpelijk hoe dat mens nog verder kan leven, na wat ze gedaan heeft. Hoe je het ook keert of draait, of ze in een depressie zat of niet, toerekeningsvatbaar of niet. In mijn ogen blijft ze een monster. Weg er mee. Een voor een je kinderen koelbloedig de keel oversnijden. Probeer het je eens voor je ogen te brengen wat zich daar heeft afgespeeld.
{}
geschreven door Ludovikus
..
ik ben het eens en oneens met enkele zaken... ik kan me natuurlijk ook niet voorstellen dat ik mijn kinderen zou vermoorden in een depressieve bui, ik zou nog liever mezelf van kant maken. Nochtans is het een feit dat veel vrouwen die zelfmoord plegen hun kinderen mee de dood in nemen omdat ze bang zijn voor wat er daarna met hun kinderen zal gebeuren. Let op: dit is geen goedkeuring maar wel een vaststelling dat iemand met een diepe depressie niet meer bij haar volle verstand is en indien enkel zij het overleeft het zich nadien voor eeuwig en altijd zal beklagen. Ik kan me met de beste wil van de wereld niet indenken dat ze nog verder wil leven. Stel dat ze nu - uit de depressie en ondanks het feit dat ze haar kinderen heeft vermoord - verliefd is geworden op iemand die haar begrijpt en vriendelijk voor haar is - ze klampt zich misschien vast aan een strohalm.
Haar kinderwens moet inderdaad volstrekt verboden worden. (indien dit wettelijk kan ?!) Zelfs indien ze zwanger zou worden dan moet het kind afgenomen worden, want wat ééns gebeurde kan terug gebeuren. Ze kan terug depressief worden.
Een heel ander probleem, maar ook in verband met een kinderwens hoorde ik net van iemand die ik heel goed ken, dit is dus geen gerucht. Hun minderbegaafd kind heeft in het tehuis een minderbegaafde partner ontmoet en ze wonen nu begeleid en beschut als een gezinnetje en die willen nu ook een kindje! Dit vind ik ook onverantwoord alhoewel ik begrijp dat ook zij een grote kinderwens hebben. Toch zullen ze nooit in staat zijn om zelfstandig het kindje op te voeden, er zal elke dag begeleiding moeten aan te pas komen en dan is er nog de vraag of hun kindje ook niet minderbegaafd zal zijn gezien de geestelijke handicap van beide ouders. Dit zijn allemaal zeer moeilijke ethische vragen. Die twee jonge mensen hebben niemand iets misdaan, maar is het een misdaad om hen een kindje te laten krijgen?
{}
geschreven door bojako
Nou Mus
Ik ben het in deze volkomen met je eens. Ook ik begrijp er niets van dat aan deze vrouw haar wens tegemoet gekomen wordt. Iemand die zo omgaat met haar kinderen is geen kind meer waardig volgens mij.
{}
geschreven door thea
..
brr,daar kan mijn verstand ook niet bij,al moet je tegenwoordig echt van niks meer verschieten,in wa veur ne wereld leven wij
{}
geschreven door hotlips
Weeral
helemaal mee eens!! En mijn verstand is er ook te klein voor, want ik begrijp van deze wereld al lang niets meer! Zal wel aan mij liggen zeker! Groetjes van Michelly
{}
geschreven door Michelly
26-05-2008
akkoord
Ik kan hierbij niet anders dan akkoord gaan... eruithalen die hele boel... die mensen MOGEN geen kinderen op de wereld zetten... heb het zelf meegemaakt... minstens 5 kinderen op de wereld zetten en ze allemaal voor adoptie afstaan... kan jij er met je verstand bij...ik dus niet . Kus van me
{}
geschreven door myette
Over mijzelf
Ik ben Lulu , en gebruik soms ook wel de schuilnaam Huismusje.
Ik ben een vrouw en woon in Antwerpen (België) en mijn beroep is femme au foyer (klinkt belangrijk in 't frans).
Ik ben geboren op 21/04/1952 en ben nu dus 72 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Elke dag iets positiefs bijleren uit het leven!.
Wanneer ik strijd lever doe ik dat met open vizier.
Ik heb geen kuddegeest, maar zal het de kudde nooit verwijten!
Ik ben open en eerlijk in woord en daad, en ik wens voor u hetzelfde!