Bij een LUCHTVAARTONGEVAL zijn er twee verschillende ONDERZOEKEN;
Het GERECHTELIJK onderzoek welk zich toespits op ; WIE IS VERANDWOORDELIJK uitgevoerd door het PARKET
Een tweede onderzoek door de diensten van een speciale dienst welk in uitvoering van ICAO bepaalt wat de OORZAAK is en vooral om te bepalen hoe men zulk een ONGEVAL voorkomen en dus niet bepaald wie er VERANTWOORDELIJK voor is en det mogelijke SCHADECLAIMS zal moeten bekostigen???
Ik ben geen LUCHTVERKEERSLEIDER ( ATCO) maar als PILOOT-INSTRUCTEUR in de MILITAIRE LUCHTVAART ( LT/AVN) en BURGERLUCHTVAART voor
PPL, CPL,IFR,CFI in ZWEEFVLIEGTUIGEN , VLIEGTUIGEN ( SEL) en HELICOPTER heb ik veel persoonlijk contact gehad met zowel de MILITAIRE als BURGERLIJKE ATCO alsook via EUROCONTROL en heb ik een inzicht in deze taak om de LUCHTVARENDE te begeleiden.
Tevens heb ik de FIC en ARO bemant in MILITAIRE middens
Onze ZOON was aktief als OPERATIONEEL MILITAIRE ATCO ( TWR en GCA) bij de BAF
Ik hoop dat deze toelichting volstaat om alle vergissingen te vermijden????