• van Roncesvalles naar Zubiri

Compostela2016
    alles heeft een reden
    05-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.van Roncesvalles naar Zubiri

Vandaag was een heel zware dag: Ontbijt om 7,30 uur met broodjes croissants beleg enz.

Vertrek om 8,30 uur direct vanuit het hotel.

Iets verderop een winkeltje waar we fruit ,drank, en energierepen kochten. Ze waren wel nodig want

wat ik niet verwachtte was de lange steile weg naar de pas van Erro.Het was puffen en kraken in de volle zon. Ik moest soms effen rusten want mijn hart sloeg 160 en na een tijdje deden de spieren en de voeten pijn.Boven op de Erro  stond de bus met onze picknic ,het was dan al 13,30 uur.

Na de middag picknic rond 14uur vertrokken we voor een lange daling op een pad met onregelmatige losse stenen, wat dan weer pijn bezorgde in de knieën.Rond 15 uur waren we aangekomen in Zubiri. De bus bracht ons naar het hotel in Pamplona. Normaal was er een bezoek van Pamplona maar ik gaf forfait. Een zalig bad zag ik meer zitten.

Te 20,30 uur avondmaal met bonensoep, lamsstoofvlees met frieten en nadien watermeloen.

Wijn , cava, water à volonté.

Wat ik nog vergat: onderweg op die slechte steentjes wandelde een meisje ik schat 18jaar op blote voeten. Stapje voor stapje . In mijn ogen onverantwoord gezien de mogelijke infecties.....

De foto's hierna zijn niet bijzonder maar door het moeilijk parcour had ik geen zin in foto's maken.

05-08-2016 om 23:03 geschreven door Anitasblog

04-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag van vertrek

Eindelijk, We zijn vertrokken.

Te 7,15 uur was ik reeds op de luchthaven in Zaventem en was een van de eerste aanwezig. Een lekker kopje koffie en het was nu echt begonnen. Zoveel maanden naar uitgekeken en dan was het zover. Al spoedig kwamen de andere reizigers aan en met zoeen 45 personen was de groep volledig en konden we verder naar de gate.Om 11,25 uur vertrok ons vliegtuig naar Bordeaux om er te landen om 12,35 uur. In Bordeaux was het 22° C. maar regende het pijpe stelen. De bus bracht ons naar St Jean Pied de port na een rit van 3 uur. Dit was een prachtig stadje maar zeer veel toerisme en daar was het 28°C en volle zon.

Nog even verder met de bus tot de "Ibaneta pas " op 1057m.hoogte. Eindelijk konden we onze eerste echte stappen zetten. Een wandeling naar Rocesvalles waar ons hotel gelegen is. Het is een oud klooster omgevormd tot hotel maar de kamers zijn wel degelijk. We waren pas aangekomen om 19 uur.

Om 20,30 avondmaal : bonensoep ( wa gaat da geven) en pepers. daarna stoofvlees met ui, wel lekker , en dessert een flantaartje. Wijn naar believen en water.

Morgen vroeg : ontbijt om 7,30uur om te vertrekken om 8,30uur. Een tocht van 23 km . De weersverwachtingen zijn : zwaar bewolkt met s'morgens maar 11°c.en tegen de middag verwachten ze 17°C.

Ik had graag foto's toegevoegd maar geloof het of niet ,ik ben mijn kabel vergeten om van mijn fototoestel naar mijn PC te transfereren.

Vanaf morgen maak ik foto's met mijn GSM zodat ik een paar foto's kan laten zien.

04-08-2016 om 23:05 geschreven door Anitasblog

01-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn oefentochten dit jaar

,Mijn oefentochten op weg naar compostella.

Merchtem 12 km,Lippelo 10 km,Hofstade 13 km,Aalst 10 km,Opwijk 14 km,Merksem 15 km,Roosdaal 18 km,Meise 14 km,Denderbelle20 km,Oudenaerde koppenberg 18 km,Borgloon 20 km,Opwijk 16 km, Affligem 12 km, Lennik 18 km, Kester 15 km, Zwalm 16 km,Opwijk 20 km,Holsbeek 22km, Merchtem 10 km, Overijse 22km, Grimbergen 23km,Wolvertem 23km,Huldenberg 20 km.

Tijdens een van deze oefentochten kwam ik zwaar ten val door een stomme steen . Gevolg: gebarsten elle boog op 2 plaatsen. Maar ik geef niet op en vertrek zoals voorzien.

Ik hoop dat ik genoeg geoefend heb.

01-08-2016 om 11:03 geschreven door Anitasblog

06-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kennismaking

Mijn naam is Anita , geboren in 1949 .

In oktober2015 besliste ik een stukje weg naar compostela te stappen.

Van een "zittend" leven was het wel een aanpassing om te gaan oefenen, temeer ik onmiddelijk pijnlijke voeten kreeg met ontstoken pezen. De dokter zag het helemaal niet zitten maar schreef mij toch zooltjes voor.

In december 2015 kon ik amper 5 km stappen en dan wel met erge pijn.

Na iedere stapbeurt moest ik ook direct ijs op de voeten leggen,wat de pijn verzachte.

Na enkele maanden deden de zooltjes hun werk en nu stap ik 20 km met gemak niet pijnloos maar het is draaglijk.

Nog 2 maand en dan vertrek ik voor zo een 25 km per dag gedurende 10 dagen.

Onze groep telt ongeveer 30 personen.Ik heb al een paar personen ontmoet tijdens onze oefentochten.

Nu ga ik een paar dagen na elkaar de 25 km stappen om zeker te zijn dat het mij lukt.

Hierna een foto van enkele medestappers.

06-06-2016 om 00:00 geschreven door Anitasblog

05-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Proficiat!
    Proficiat!

Uw blog is correct aangemaakt en u kan nu onmiddellijk starten!