Inhoud blog
  • Woensdag 21 april 2010
  • Zondag 18 april 2010
  • Zaterdag 17 april 2010
  • Woensdag 14 april 2010
  • Zondag 11 april 2010
    Andere Blogs
  • seniorennet.be
  • Luc Heirbaut
  • PaulVDB
  • Herman Moerenhout
  • Hank Mees
  • Frank Suys
  • Zoeken in blog

    Antoine9100
    Dagboek en Bedenkingen
    14-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woensdag 14 april 2010
    Nog een laatste trainingsrit voor het komende drukke weekend.  Dan staan er ongeveer 200km op het programma.  Maar toch eerst naar de Brabantse Pijl kijken op TV en een beetje spijtig voor Thomas De Gendt met die krampen, want anders stond er toch een mooie overwinning op zijn palmares.  Maar de tweede plaats is toch ook al meer dan goed, zeker als men het in de sprint moet opnemen tegen Rosseler.  Want die was toch wel de sterkste op het einde.
    Afstand = 63 km, Tijd = 2u23', Gem = 27,3 km/u, HR = 128/158, Kcal = 1428

    >> Reageer (0)
    11-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zondag 11 april 2010
    Vandaag clubrit 1 langs Moerbeke en Eksaarde.  En na de rit van gisteren waren de meesten blijkbaar wel al blij dat we op een redelijk vroeg uur terug in Nieuwkerken aankwamen.  Want na een winter met weinig tot bijna geen kilometers voelt het nu aan of we een buitenaardse inspanning deden door 175 km te fietsen op één weekend.  Daarvoor draaien de echten hun hand nog niet om.  Vraag het maar eens aan Georges die tijdens de week verschillende dagen na elkaar 150 km afhaspelt.  Het zal nog lang duren vooraleer ik aan zoiets denk te beginnen
    Afstand = 71 km, Tijd = 2u45', Gem = 26,8 km/u, HR = 126/157, Kcal = 1585

    >> Reageer (1)
    10-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaterdag 10 april 2010
    De 100 km langs de knooppunten van Zeeuws-Vlaanderen zijn vervangen door de 100 km van de Schapekoppen.  Een verkenning van nog een gedeelte van de Tom Steels Classic dat nog niet gebeurd was.  En dat is heel goed meegevallen, want er waren nog enkele baantjes bij die voor ons nog onbekend waren en toch de moeite om eens te doen.  Bovendien kwam de wind uit noordelijke richting zodat we de laatste 20 km wind in de rug hadden en dat scheelt toch wel na deze lange inspanning.
    Afstand = 108 km, Tijd = 4u14', Gem = 26,6 km/u, HR = 127/158, Kcal = 2470

    >> Reageer (0)
    07-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woensdag 7 april 2010
    Zal het dan echt nooit beteren ?  Waarom is het op maandag en dinsdag en zelfs op woensdagmorgen goed weer om dan 's avonds terug te beginnnen regenen ?  Het is toch godgeklaagd !!!!  Gelukkig had ik al een beetje gefietst op voorhand want anders zou het maar een echt mini-ritje geworden zijn.  Alhoewel dat nu niet echt veel beter was.
    Afstand = 41 km, Tijd = 1u36', Gem = 26,6 km/u, HR = 122/143, Kcal = 879

    >> Reageer (0)
    05-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandag 5 april 2010
    Na het debacle van gisteren was het vandaag wel droog weer.  En op verzoek van Peter liet ik mij overhalen om eens een langere rit van +/- 100 km te doen in de polders.  Het wordt inderdaad hoog tijd om het aantal kilometers wat op te schroeven, zeker als men binnenkort ritten van 130 à 140 km wil gaan rijden.  Maar ik had mij toch wel een beetje verkeken op de afstand, want we hadden de dijk gevolgd tot aan den beton, dan verder langs de vroegere overzet en nog verder door tot Ossenisse.  Toen hadden we ruim 50 km en zijn we teruggekeerd, maar deze terugweg was toch wel iets korter dan gedacht, want na 91 km stonden we terug in Nieuwkerken.  Maar niet getreurd, want deze namiddag wil ik toch naar de koers gaan kijken met de fiets en dan zullen er zeker meer dan honderd kilometers op de dagteller staan.
    Afstand = 91 km, Tijd = 3u29', Gem = 27,0 km/u, HR = 138/161, Kcal = 2342

    >> Reageer (0)
    04-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zondag 4 april 2010
    Ondanks de voorspellingen liet k mij toch verleiden om te vertrekken.  En dat ging goed tot aan de Expresweg in Stekene maar dan gingen de hemelsluizen open.  Hoog tijd om het regenvestje aan te trekken en het stuur richting thuis te wenden.  Maar toch goed doorweekt en vuil thuisgekomen.  We zullen ons na een warme douche maar lekker languit in de zetel installeren en de Ronde van Vlaanderen op TV volgen.
    Afstand = 59 km, Tijd = 2u08', Gem = 27,5 km/u, HR = 133/154, Kcal = 1349

    >> Reageer (0)
    03-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaterdag 3 april 2010
    Slecht weer deze voormiddag, maar met precies een lichte verbetering in de lucht rond 12 uur.  Dus dan maar de fiets uit de garage gehaald en alles klaargezet om te kunnen vertrekken.  Maar op de buienradar was er precies toch nog wel iets van nattigheid op komst, en inderdaad na 13 uur begon het plots heel fel te regenen en zelfs te hagelen.  Dus alles terug veilig opgeborgen en de spinningfiets klaargezet om toch nog even bezig te blijven.  En tijdens het kijken naar een filmke gaat de tijd wel heel snel vooruit.  Alleen is het dan wel enkel op souplesse rijden.
    Tijd = 1u51', HR = 1155/129, Kcal = 906

    >> Reageer (0)
    02-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrijdag 2 april 2010
    Kijk wie we daar hebben, is dat niet .....
    Nu de grote dag van de Ronde van Vlaanderen snel dichterbij komt, wordt het weer eens tijd om het parcours te gaan verkennen.  Maar wel met de auto !!  En uiteraard ook niet het eerste gedeelte vanaf Brugge langs de kust en zo over Gistel terug het binnenland in, want dat zijn de normale vlakke wegen.  We zijn begonnen in Kruishoutem om zo al meteen de eerste klim (klimmetje) van Den Ast te doen.  Voor mij onbekend, maar eerst passeerden we wel in Mullen, een echt mooi pittoresk dorpje.  Nadien ging het richting Kluisbergen om dan alle bekende beklimmingen en kasseistroken te verkennen.  En bij het opdraaien van de Côte de Trieu (Knokteberg) zag ik in de verte een auto met fietsen en wielen op het dak, dus dat zouden wel eens profs kunnen zijn die ook nog eens de weg kwamen verkennen.  Dichterbij gekomen zag ik een rode auto, maar doordat er nog enkele autos achter reden kon ik iet goed zien of het nu Radioshack of BMC was.  Dan maar wachten tot de afdaling van de nieuwe Kwaremont om zo te proberen voorbij te steken.  En wie reed daar op het parcours, jawel,  King Lance himself, samen met Popovitch en in de auto gevolgd door Johan Bruyneel.  We konden nog juist de auto parkeren op het Kwaremontplein of daar kwamen ze al naar boven gereden.  We zijn dan gevolgd tot over de Paterberg en de Koppenberg, want op die smalle baantjes is voorbijsteken geen optie.  Nadien kon dat dan weer wel en hebben we ze nog een laatste maal gezien op de Taaienberg, want voor ons was het dan etenstijd.  Later op de dag, op de Muur van Geraardsbergen, kwamen daar plots 2 renners tussen de toeristen naar boven gelaveerd.  Tot onze verbazing waren het de twee Svennen : Nys en Van Thournhout.  Zij hadden blijkbaar ook deze dag uitgekozen om eens van de Ronde te proeven.  Later ook nog Rudy de Bie (vlotjes) en Ludo Dierickxsens, maar bij deze laatste was het toch echt zwoegen om boven te geraken.  Dat ging vroeger wel een beetje vlotter, maar dan ook wel met de nodige kilootjes minder.  Zo werd het een mooie zonnige dag, toch tot 17 uur, want dan gingen de hemelsluizen open, en spijtig voor diegenen die dan nog verder over de Bosberg en zo tot Ninove moesten. 






    >> Reageer (2)
    31-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woensdag 31 maart 2010
    Bye, bye, Pascalleke !!!
    Inderdaad het is nu echt de laatste spinningles van dit winterseizoen.  Vanaf nu moeten we dus steeds hopen op goed weer voor de woensdagavond, want na vandaag is het buiten gaan fietsen of thuisblijven.  Dus nog maar eens stevig spinnen om de laatste grammetjes wintervet te laten smelten.  Maar ja, nadien nog een pintje, aangeboden door het kaske van Hugo, en zodoende zullen er <el terug de nodige grammetjes bijkomen.
    Tijd = 1u18', HR = 134/157, Kcal = 848

    >> Reageer (0)
    28-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zondag 28 maart 2010
    Clubrit 3 naar Berlare, Overmere-Donk en Zele.  Maar wel met een extra ommetje rond het Donkmeer om zo toch aan een 70 km te komen, want de normale clubrit tijdens de maand maart zijn slechts een goede 60 km lang.  En vermits het startuur dit jaar vervroegd werd naar 9 uur zouden we dan reeds rond 11.15 uur terug thuis zijn.  Dat kan toch niet echt de bedoeling zijn voor een sportieve fietser.
    Afstand = 72 km, Tijd = 2u49', Gem = 26,4 km/u, HR = 131/154, Kcal = 1745.

    >> Reageer (0)
    27-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaterdag 27 maart 2010
    Zoals in het clubblad aangegeven wordt het een rit, aangepast aan de weersomstandigheden.  En vermits die goed meevallen wordt het dus de polder in, richting Doel en zo verder langs de Scheldedijk tot aan den beton.  Een voor de meesten zeer gekende rit, waarbij er zelfs al enkelen zich niet konden inhouden om te tonen dat de form al aanwezig was.  Maar de meerderheid bleef rustig bijeen om de volledige afstand van het snelle gedeelte aan een gezapig tempo af te leggen.  En weer vertoonde mijn hartslagmeter zijn kuren, zodat ik geen gegevens heb.  Maar op het gevoel zal ook wel gaan zeker ?
    Afstand = 84 km, Tijd = 3u12', Gem = 27,6 km/u, HR = ???, Kcal = ???

    >> Reageer (0)
    24-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woensdag 24 maart 2010
    Spinning, maar wel reeds de voorlaatste keer.  Dus nog even doorduwen en er nog een leuk lesuurtje van maken. Dit allemaal in het teken van het komende weekend waar we tweemaal buiten hopen te kunnen gaan rijden. 
    Tijd = 1u11', HR = 135/162, Kcal = 755

    >> Reageer (0)
    22-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandag 22 maart 2010
    Door het natte weer van gisteren, en het mooiere weer van vandaag moest ik mijn gemiste kilometers ophalen.  En vermits Willy De Clercq eens gevraagd had om hem te bellen indien ik eens wilde gaan rijden, was de deal snel geklonken.  Afgesproken ergens tussen Nieuwkerken en Kemzeke en we waren vertrokken voor een ritje in de polders.  Feitelijk was mijn eerste idee om via Hamme, Waasmunster, Dendermonde en Baasrode te vertrekken om dan met wind in de rug terug naar huis te kunnen komen.  Maar omdat we nu toch al dichter bij de Expresweg en het viaduct van Meerdonk waren, werden de plannen gewijzigd.  En dat hebben we geweten want in het begin liep het heel lekker, want wind bijna voortdurend in de rug.  Maar er was slechts 1 à 2 beaufort voorspeld, dus dat ging wel meevallen.  Maar zoals nogal eens dikwijls het geval is, was er ook nu in de polders weer veel meer wind dan verwacht.  En dus lag ons tempo steeds tussen 28 à 30 km/u, lekker keuvelend en zonder te forceren.  Maar ter hoogte van Prosperpolder maakte ik de vergissing van niet goed op te letten en de afslag te missen.  Doch niet getreurd, we reden verder tot aan de dijkwerken en moesten daar wel rechts een baantje inslaan, wind recht op de neus.  Bovendien was dit een ellendig lang stuk rechte weg, die dan op het einde plots naar rechts afboog zodat we terug langs de dijk stonden waar we een tijdje eerder waren gepasseerd, maar wel op 50 meter van de weg die we hadden gemist.  Dus dat was geen probleem, alleen hadden we toch zeker meer dan 5 kilometers omgereden.  Maar niets aan de hand, want goed voor de conditie.  Alleen begon dan pas de echte ellende met nog 25 km een stevige wind op kop.  Hierdoor lag ons tempo wel een heel stukje lager dan ervoor, want we haalden met moeite nog 24 à 25 km/u.  En dus weer met pijn in de benen thuis languit in de zetel gaan liggen.  Hopelijk helpt het wel voor de verdere opbouw van de conditie.  Maar volgende keer toch een beetje beter op de wind (en de weg) letten.
    Afstand = 79 km, Tijd = 3u04', Gem = 26,1 km/u, HR = 142/159, Kcal = 2158.

    >> Reageer (0)
    20-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaterdag 20 maart 2010
    Vandaag Milaan-San Remo, maar door het heel zachte weer (16 graden) kon niets ons binnen houden.  Dus de digicorder geprogrammeerd en zelf het stalen ros bestijgen om kilometers te malen.  Naar de koers kan ik daarna nog altijd rustig in de zetel zitten kijken.  Het voorstel was om de 65 km rit van onze eigen Tom Steels Classic al eens te gaan verkennen.  Er waren een paar baantjes bij die we nog niet echt kenden, en bovendien moest er eens uitgekeken worden hoe we het beste aan de controlepost konden komen.  En dat zoiets wel nuttig is bleek al toen we plots een gewone verharde kiezelweg moesten indraaien.  Maar niet getreurd, er was slechts een ommetje van 200 meter nodig om aan de controlepost te geraken.  Ikzelf vond het een mooi ritje, mede door die enkele nieuwigheden, want steeds maar diezelfde wegen gaat op den duur toch wel wat vervelen.  Nu zullen we later ook nog eens de 125 km moeten gaan verkennen, maar daarvoor moeten we toch eerst nog wat extra kilometertjes trainen.
    Afstand = 83 km, Tijd = 3u14', Gem = 26,3 km/u, HR = 139/162, Kcal = 2221

    >> Reageer (0)
    17-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woensdag 17 maart 2010
    Spinningles met een vervangster voor Pascale.  Goede muziek met voldoende beats en een degelijke begeleiding.  Dus alles was aanwezig om er een degelijke training van te maken.  En vermits het gevoel vanaf het begin vrij goed zat, stond niets in de weg om er eens stevig in te vliegen.
    Tijd = 1u17', HR = 135/166, Kcal = 843.

    >> Reageer (0)
    14-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zondag 14 maart 2010
    Het eerste volledige weekend van dit seizoen is afgewerkt.  Nu maar hopen dat er zo nog veel mogen komen, zonder regen, ziektes of kwetsuren.  Clubrit 1 stond op het programma, maar vermits deze ritten slechts 60 km lang zijn, en omdat wij nu reeds om 9 uur vertrekken, moet er een klein ommetje bij gemaakt worden.  Dit om te vermijden dat we reeds om 11.15 uur terug aan de Nieuwkerkse cafes passeren.  Want een teveel aan koersfietsen op een te vroeg uur voor de café geeft de club rap een minder goede naam.
    Afstand = 72 km, Tijd = 2u45', Gem = 27,1 km/u, HR = 133/156, Kcal = 1765

    >> Reageer (0)
    13-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaterdag 13 maart 2010
    Een rit, aangepast aan de weersomstandigheden, dus eigen improvisatie.  En vermits de wind uit noorwestelijke richting kwam was het aangewezen om richting Wachtebeke-Axel te vertrekken, om van daaruit met de wind grotendeels in de rug terug huiswaarts te keren.  Het werd een leuke rit op één klein detail na, namelijk onze volgwagen waren we op een bepaald moment kwijt.  Gelukkig bestaat er in deze tijd een GSM en GPS om iedereen terug samen te krijgen.  Wat zijn wij toch een moderne club.
    Afstand = 76 km, Tijd = 2u59', Gem = 27,4 km/u, HR = 143/161, Kcal = 1734.

    >> Reageer (0)
    10-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woensdag 10 maart 2010
    Na deze spinningles nog slechts drie beurten te gaan.  We zullen er dan maar stevig invliegen want nadien is het steeds buiten te doen, bij goed en slecht weer.  Alhoewel ik in het laatste geval regelmatig forfait zal geven.  Maar dus vandaag nog eens goed zweten en de grenzen weer een paar milimetertjes verleggen.  En de muziek vond ik vandaag toch weer van een deftig niveau, met veel echte beat-nummers waarbij men de gedachten op nul kan zetten en enkel en alleen naar die beat luisteren.  Ondertussen wel op regelmatige tijdstippen de knop eens goed aandraaien om zo toch een beetje het gevoel van tegenwind of bergop te creëren.
    Tijd = 1u16', HR = 142/166, Kcal = 905.

    >> Reageer (1)
    09-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zondag 7 maart 2010
    Klik op de afbeelding om de link te volgen START ! ! !
    Het startschot is gegeven, en ziedaar opeens bijna 30 Schapekoppen verzameld.  En dat bij dit vriesweer, want om 8.30 uur wees de thermometer -2 graden aan.  Gelukkig scheen de zon reeds van 's morgens vroeg en konden we met de wind in de rug vertrekken richting Klein-Sinaai.  In het begin had ik wel koude vingers maar na een half uurtje ging dat over en was het voor de rest van de rit nog redelijk te doen.  Alleen bij het terug vertrekken, na de fietszegening, met de wind op kop, voelde het opeens toch wel veel kouder aan.  Maar toen lag de temperatuur toch al een paar graadjes hoger, zodat we niet onderkoeld terug op De Ster aankwamen voor de jaarlijkse drink bij het seizoensbegin.  Nu maar hopen dat het weer de komende weekends ook een beetje mee wil werken en dan kan het seizoen echt op gang geschoten worden.
    Afstand = 55 km; Tijd = 2u38', Gem = 25,4 km/u, HR = 128/158, Kcal = 1502

    >> Reageer (0)
    06-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaterdag 6 maart 2010
    De laatste rit voor het echte seizoensbegin.  Mooi zonnig weer, frisse temperatuur en een noodoostelijke wind.  Dus richting polders om zo langs Doel terug naar huis te keren, met de wind in de rug.  Er waren slechts 8 dapperen op het appel.  Dat belooft voor morgenvroeg bij de eerste rit, want dan worden bitter-koude temperaturen voorspeld.  Ik ben eens benieuwd hoeveel er dan op de afspraak zullen zijn, voor de fietswijding, de weinige kilometers en de pintjes achteraf.
    Door mijn haperende hartslagmeter heb ik de hele weg op het gevoel moeten rijden, maar iemand met een beetje ervaring moet dat aankunnen.
    Afstand = 71 km, Tijd = 2u55', Gem = 25,6 km/u, HR = ???; Kcal = ???

    >> Reageer (0)


    Archief per maand
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!