Inhoud blog
  • Woensdag 21 april 2010
  • Zondag 18 april 2010
  • Zaterdag 17 april 2010
  • Woensdag 14 april 2010
  • Zondag 11 april 2010
    Andere Blogs
  • seniorennet.be
  • Luc Heirbaut
  • PaulVDB
  • Herman Moerenhout
  • Hank Mees
  • Frank Suys
  • Zoeken in blog

    Antoine9100
    Dagboek en Bedenkingen
    31-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zondag 31 december 2006
    Voila, de laatste dag van het jaar 2006.
    Straks weeral uitbundig feesten !?!?
    En dan morgenvroeg misschien weer met haarpijn opstaan, alhoewel het deze keer wel niet zo'n vaart zal lopen als met Kerstavond, want biebie moet nog met de auto rijden vannacht.  En de pakkemannen staan klaar.
    Omdat ik het gisterennamiddag niet zag zitten om buiten te gaan fietsen met dat triestige weer (alhoewel het dan in de namiddag toch wel niet meer geregend heeft zeker), zal ik dan vandaag proberen om de opgelopen achterstand een beetje in te lopen, dus nog maar eens op de rollen.  Het wordt een 'slechte' gewoonte, maar het helpt toch wel wat.
    Gegevens: Tijd = 1u10', HR = 141/169, Kcal = 863.
    Dat wil dus zeggen dat ik vanavond dan toch weer een boterhammetje meer mag eten, alhoewel ik niet denk dat er boterhammetjes op de menu zullen staan.
    Prettig feesten nog allemaal, niet te zat en morgen gezond weer op om het nieuwe jaar te beginnen.
    Tot volgend jaar.

    >> Reageer (1)
    30-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrijdag 30 December 2006

    Moeder de vrouw is naar de kapper.
    Dan moet ik mijn eigen namiddag maar zelf invullen.
    Ik zal mijn rollen nog maar eens bovenhalen en al wat losrijden in het vooruitzicht van morgen eventueel.  Alhoewel ik daar niet veel van verwacht als ik de voorspellingen hoor.  Veel wind en regen, aangenaam is anders.  Maar of het ook effectief zo zal zijn, zien we morgenmiddag wel.
    Dus een uurtje rustig op souplesse (HR=128, Kcal=553).
    En daarna rustig in de zetel met een filmke op DVD.


    >> Reageer (0)
    28-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woensdag 27 December 2006
    Vandaag weeral spinning-dag, de laatste van 2006.
    Weinig belangstellingvandaag.  Komt dat allemaal door ziekte, of worden er ook al enkelen moe van het trappen ?  Maar zoals meestal hebben ook nu de afwezigen ongelijk, want elke kilo of zelfs halve kilo die vandaag wordt verloren, is al winst in het vooruitzicht van de aankomende eindejaarsdagen.
    Dus met de mannen en vrouwen dat we zijn zullen we er maar het beste van maken.
    Doordat er geen les was tijdens het uur voor ons, konden we al direct de fiets op voor een tamelijk lange en rustige opwarming van 20 minuten (HR=113, Kcal=158).
    Daarna de echte les gedurende 51 minuten (HR=144, Kcal=613).
    Dus weeral 771 Kcal verbruikt.  Wat kunnen we hiervoor dan weeral extra eten en drinken de volgende dagen?  Ik vrees dat het nog niet teveel zal zijn, dus een beetje rustig aan zal aangewezen zijn om na Nieuwjaar niet tot onaangename vaststellingen te komen.
    Maar ja, het duurt eigenlijk nog lang vooraleer het echte seizoen en het serieuze werk begint.
    Dan hebben we nog tijd om er iets aan te doen.

    >> Reageer (0)
    25-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandag 25 December 2006

    MERRY CHRISTMAS

    Voila, de eerste van 2 feesten hebben we weeral overleefd.
    Wel een beetje pijn aan mijn hersens, en dan is dat niet van teveel na te denken, maar wel van.....  Inderdaad.
    Maar dat overleven we wel want wij zijn tenslotte meer gewoon van in de goeie oude tijd toen we nog niet zo moesten oppassen voor de pakkemannen en we zelf ook nog geen auto hadden.
    Nu vandaag wat rustig aan doen en dan morgen misschien weer het vuil uit ons lijf rijden.




    >> Reageer (1)
    24-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaterdag 23 December 2006
    Fris tot zeer fris (5 graden) maar droog en weinig wind.
    Dus een relatief goed fietsweertje, alhoewel....
    Maar ondanks de frisse temperatuur waren er wel 17 dapperen, die misschien nog een laatste poging kwamen doen om er snel nog een kilootje af te persen in het vooruitzicht van de komende feesten ?
    Reeds na enkele kilometers viel het mij op dat er toch wel wat meer wind stond dan eerst gedacht, en die kwam dan nog uit Noord-Oostelijke richting.  Dus naar Wachtebeke rijden zoals gewoonlijk was riskant, vermits we dan in het terugkomen gedurende 30 km tegenwind zouden hebben.  Dan maar een ander toertje geïmproviseerd, in wijzerzin langs Kemzeke, Kiekenhaag, Hellestraat, Absdale, langs Hulst, Zandberg en zo terug via Meerdonk.  Dit rondje is ongeveer 64 km wat met dit weer wel genoeg is, want op het einde kreeg ik (en met mij nog enkele anderen) toch wel wat verkleumde vingers.  Dus tegen 16 uur thuiszijn is de boodschap, en dat is perfect gelukt.
    Gegevens: Tijd = 2u50', Afstand = 76 km, Gem = 27,22 km/u, HR = 0.
    Het is wel een kunst om te gaan fietsen zonder hartslag (batterij ??) maar ondanks alles voel ik mij nog springlevend.  Ze moeten nog niet danken dat ze van mij al verlost zijn.

    >> Reageer (0)
    21-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woensdag 20 December 2006
    Een dag als een ander, een gewone woensdag, zeg maar.
    Dus de hele dag mezelf wat bezighouden met kleine klusjes allerhande, en verder wachten tot 18 uur. Dan kunnen we weer naar de spinning.
    Eerst wat opwarmen op de gewone fitness-fiets gedurende een twaalftal minuten aan HR=123.
    Maar dat is wel al goed voor 106 Kcal.  Die zijn we dan al kwijt, en het spel moet nog beginnen.
    Daarna de gewone spinning les, maar deze keer vond ik de muziek wel ietsje minder.
    Ik hou liever van een beetje meer beat, dat motiveert beter dan dat rappers gedoe, of is dat toch al wat ouder worden, en wat blijven hangen in de sixties ?
    Gegevens: HR = 147/175, Tijd = 57 minuten, Kcal = 715.
    Ja, toch nog gepiekt tot 175 HR, en dan weten dat ik eigenlijk nog tot ruim 180 kan gaan.
    Dan voelen we ons toch nog niet zo oud als we er misschien wel uitzien !?!?
    Voila, dit gezegd zijnde: dat geeft de burger weeral moed. 

    >> Reageer (0)
    19-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandag 18 december 2006
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een kille, mistige dag met volgens Frank de Boosere zelfs slechte en ongezonde lucht.
    We zullen dan nog maar eens binnen rijden op de rollen.
    Maar deze keer met dezelfde CD en dezelfde muziek, maar wel aan een iets hoger hartslagritme.
    Een combinatie van extensieve en intensieve duurtraining, of in mensentaal met een hartslag die een tiental slagen hoger ligt.  Weer begonnen met tien minuten inrijden, dan afwisselend ongeveer telkens tien minuten in de extensieve zone en tien minuten in de intensieve zone, met soms een klein piekje tot tegen het overslagpunt.  Eigenlijk is dat nogal goed te doen binnen, vermits ge geen enkele invloed hebt van meewind of tegenwind, maar ge wel kunt spelen met de weerstand van de Tacx en met de versnellingen van de fiets.  Want een mens moet toch een beetje motivatie hebben en dan is het gemakkelijker om op het tempo van de beats te kunnen meetrappen.
    Het was weeral zoals ze bij de Planckaerts zeggen : wij zijn goe bezig (een goed gedacht is alles zeker?).
    Gegevens: HR=151/164, Tijd=1u20', Kcal=1056.
    Bedenking: nu ik de cijfers zo bekijk valt mij het volgende op.  Om de gemiddelde hartslag met 8 slagen te doen stijgen (d.i. 5,6%) heb ik wel 103 Kcal meer verbruikt (d.i. 10,8%).  Wat zou dat geven wanneer ik bijna de hele tijd in de bovenste helft van de extensieve zone zou trainen ???  Maar dat zien we later dan misschien wel weer.

    >> Reageer (0)
    17-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaterdag 16 December 2006
    It's raining !
    Geen weer om een hond door te jagen.  Maar om hier dan een hele dag vanuit de zetel naar buiten te turen heb ik ook al niet veel zin.  Dus dan maar de fiets op de Tacx-rollen zetten en binnen trainen.  Maar dat is nogal afstompend om zo een uur of langer binnen in een kamertje naar de muren te staren en ondertussen te trappen.  Om dat op te lossen er dan maar een leuke CD met keiharde beats bijgenomen en stoempen maar.   Als de buren dit horen zullen ze weer wel denken dat die Pipo van hiernaast weeral bezig is met onnozel te doen, maar ze doen maar.  Wat niet weet, niet deert.
    Na de ziekte van deze week heb ik mij voorgenomen om het deze keer eens echt rustig aan te doen, al is dat niet altijd even gemakkelijk.  Dus vandaag een echte extensieve duurtraining, wat nu hier binnen gemakkelijker te doen is als buiten met de wind, dwz hartslag tussen 140 en 150, en zeker niet daarboven.  Maar achteraf gezien is dat gemakkelijker gezegd dan gedaan, want met een beetje opzwepende muziek laat een mens zich al eens gemakkelijker gaan.  Toch maar een beetje karakter tonen en de hartslagmeter goed in het oog houden.  Het ging buiten verwachting lekker (na die ziekte deze week) en dus moest er regelmatig teruggeschakeld worden om toch maar binnen de zone te kunnen blijven.  En het resultaat is dan ook navenant.  Eerst een tiental minuten inrijden, dan een uurtje er tegenaan en terug een tien minuutjes losrijden.
    Gegevens: HR = 143/151, Tijd = 1u20', Kcal = 953.

    >> Reageer (2)
    14-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woensdag 13 december 2006
    Een ellendige dag !
    Wat gisteren zo goed en leuk was met dat ritje langs de dijken, eindigde helemaal anders.
    Maag- en darmkrampen met overgeven en diaree.  De Sven Nys-ziekte zeker ?
    De hele dag een slecht en slap gevoel met als gevolg een hele dag in de zetel liggen en geen spinning vanavond.  Zonder eten en met slechts enkele koppen thee.  Hopelijk is dat dan weer goed voor de lijn, zeker nu de feestdagen voor de deur staan.
    Morgen hopelijk beter.

    >> Reageer (3)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dinsdag 12 december 2006
    It's a beautiful day !!!!
    Vanaf het krieken van de dag een stralende zon aan een blauwe hemel.
    Dus ideaal om deze namiddag een ritje te doen.  Maar waarheen ?
    Zal ik nog eens de dijken langs de Schelde verkennen ? Het is ook al een hele tijd geleden.
    Zo gezegd, zo gedaan.  Via Temse, over de brug langs de Weert, Mariekerke, Sint-Amands, Baasrode, Vlassenbroek tot Dendermonde.  Hier de brug over en langs de overkant weer terug langs Moerzeke, Kastel, Driegoten tot de Mirabrug in Hamme. Daar weer deze brug over en langs de potpolder van Tielrode en de Ruisstraat terug naar huis.
    Bedoeling was om er een extensieve duurtraining van te maken, maar door de toch vrij strakke tegenwind tot Dendermonde was het niet zo gemakkelijk om een rustige hartslag te houden.  Maar wat ge in de heenweg soms te hoog gaat in hartslag, compenseert dan weer in de terugweg met overwegend meewind.  Resultaat: het was leuk en dat kunnen ze ons niet meer afnemen.
    Gegevens: Km=70, Tijd=2u50', Gem=24,9km/u, 
                     HR=142, Temp=9°, Kcal=2009.
    Het was lang geleden dat ik nog eens langs de dijken had gefietst, maar met dit weer was het toch weeral prachtig.  Maar zoals meestal wanneer dat nodig is, had ik ook deze keer mijn fotocamera niet mee.  Spijtig, want met de laagstaande zon die over het water scheen (en dan ook nog toevallig hoog water) waren er wel enkele mooie kiekjes te nemen.  Volgende keer beter ??

    >> Reageer (0)
    11-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandag 11 december 2006
    Vandaag weer een nieuwe belevenis : naar de autokeuring (ook schouving genoemd).
    Wat daar nu zo nieuw aan is ?  Wel het betrof een tweedehandskeuring voor verkoop van het autootje van mijn schoonvader zaliger.
    Sinds 16 november 2006 is de autokeuring voor verkoop van tweedehandswagens grondig gewijzigd, of beter gezegd uitgebreid.
    Vooreerst is het aangeraden om hiervoor een afspraak te maken bij het S.B.A.T.
    Dan op de overeengekomen dag en uur kunt ge u aanbieden bij de autokeuring, maar is het niet meer nodig om aan te schuiven in de lange rij wachtende autos.  Voor u is dan een extra poort voorzien.
    De keuring zoals die vroeger gebeurde blijft nog steeds bestaan, ook op deze aparte lijn, maar daarbovenop wordt de auto bijna letterlijk binnenste buiten gekeerd.  Alle kenmerken worden op een lijst genoteerd, zoals: is er een reservesleutel, een afstandsbediening, airco, mistlampen vooraan, merk en afmetingen van de banden, enz, enz...
    Aan de kassa krijgt ge dan bovenop het normale keuringsbewijs, een overzicht van de staat van het voertuig, alsook een CarPass met kilometertellercertificaat waarop vanaf het jaar 2000 alle kilometerstanden bij de jaarlijkse keuringen staan vermeld (om terugdraaien van kilometerteller tegen te gaan).  Ook een aanvraag tot inschrijving van een voertuig voor de nieuwe koper wordt bijgevoegd.  Op die manier krijgt de koper dan een volledig overzicht van alle plus- en minpunten van de wagen.
    Ik vroeg mij bij het vertrek thuis af wat dat nu weer zou geven, deze vernieuwing.
    En ik moet zeggen dat alles goed meeviel.
    Alleen het prijskaartje dat hiervoor dient betaald was minder aangenaam.
    Bij een normale jaarlijkse keuring betaalt men 24,50 euro.
    Maar nu voor dit 'volledige' pakket wordt dat 50 euro rond, dus het dubbele van de prijs.
    Hier inbegrepen : inschrijvingsaanvraag (3 euro), tweedehandsrapport (13,50 euro),  CarPass (6 euro) en milieukeuring (3 euro).
    Wat we reeds lang wisten, en wat hiermee nu bevestigd werd: "aan alles hangt een prijskaartje".
    Nog een kleine bedenking: als ik nu met die keuring had gewacht tot na Nieuwjaar, zouden daar dan ook solden zijn ????

    >> Reageer (0)
    10-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaterdag 9 december 2006
    Rit van 89 km met MTB (3u09'), gemiddelde van 28,4 km/u.
    HR: 140 / 164
    Temp = 8 à 9 graden
    Kcal = 2206

    Deze rit is eigenlijk onze normale wintertoer langs Wachtebeke-Langelede.
    Niet veel draaien en keren, mooi geasfalteerde wegen en relatief weinig verkeer.
    Wegbeschrijving: Vertrokken langs Hoogstraat, Twistkapellekes, Kemzeke dorp, Industrieterrein, Kiekenhaag, Wildernis en dan rechtsaf tot aan Expresweg.  Daar links op de parallelweg tot Wachtebeke en rechts langs de Langelede.  Op het einde van de Langelede rechtsaf en langs Zuiddorpe tot aan het rond punt bij Axel.  Van hieruit rechts langs de weg Axel-Hulst tot Absdale om dan via Heikant, Hellestraat en langs de Expresweg tot Vrasene onze gewone weg naar huis te nemen.  Afstand van deze rit is 72 km maar kan met 5 km worden ingekort wanneer men na Zuiddorpe niet tot Axel gaat maar wel direct rechtsaf via Koewacht tot aan de Expresweg rijdt.
    De weersomstandigheden zaten weeral mee: frisjes maar nog net te doen zonder echte zware en dikke winterkledij.  Als ge dan in de groep nog enkele blote benen ziet zegt dat genoeg.  Maar toch zijn dat straffe mannen.  Niet echt iets voor mij, want bij temperaturen onder de 12 à 13 graden hou ik mijn beenspieren liever een beetje warm.

    >> Reageer (1)
    07-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woensdag 6 december 2006
    Dank u Sinterklaasje.
    De kindjes, en dan vooral de brave zoals ik, konden deze morgen met blije oogjes kijken naar wat de Sint weeral voor lekkers had gebracht.  Appelsientjes en vooral snoep en chocolade.
    Allemaal heeeeel lekker maar niet direct bevorderlijk voor een goede conditie.
    Maar het moest maar zo lekker niet zijn en bovendien het volgende fietsseizoen om grote prestaties neer te zetten is nog ver af.  En het moment om goede voornemens te maken komt maar binnen een drietal weken, dus: smullen maar.
    Vanavond weeral naar de spinning, en zoals gisteren beloofd er stevig tegenaan.
    Alhoewel men dikwijls zegt dat sauna zorgt voor slappe benen heb ik daar toch niet direct iets van gemerkt.  Het ging verbazend goed. 
    Eerst een opwarming van 15 minuten aan HR = 120 à 125.
    Daarna het echte werk:
         - 55 minuten
         - HR = 152 / 174
         - Kcal = 738
    Weeral niet slecht voor een bijna fulltime gepensioneerde, al zeg ik het zelf.

    >> Reageer (1)
    06-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dinsdag 5 december 2006
    Vandaag een dag om eens lekker te bekomen in de Sauna (Hezemeer te Laakdal).
    Alle afvalstoffen laten verdwijnen om er morgen in de Spinning terug lekker tegen aan te gaan.
    Hebben bijna de hele rits van Saunacabines gedaan: de panorama, de Maa, de nieuwe event-sauna met opgietsessies, de blokhut, de infra-rood, de lampen en het stoombad.
    Daarna was het weeral tijd om nog iets te eten en te drinken en dan terug naar huis.
    Zoals meestal na een sauna, lekker geslapen.

    >> Reageer (0)
    03-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaterdag 2 december 2006
    Trainingsrit van 70 km met MTB (2u30'), gemiddelde van 28 km/u.
    HR: 149 / 170
    Temp = 11 à 12 graden
    Kcal = 1923

    Degelijk trainingsritje, onder aangename temperatuur voor de tijd van het jaar.
    Maar wel veel wind uit zuidelijke richting.
    Dus de tocht aangepast aan deze omstandigheden, om zeker de wind mee te hebben om terug naar huis te fietsen.  
    Wegbeschrijving: Vertrokken langs Hoogstraat, Twistkapellekes, Kemzeke dorp, Industrieterrein, Kiekenhaag voorbij tot aan Expresweg.  Daar links op de parallelweg tot de afslag naar Klein-Sinaai en van daaruit rechtdoor naar Zwaanaarde.  Verder via Hellestraat en Luitentuit tot aan N70.  Deze oversteken en dan tot 'De Ruiter' waar we de grote lus gedaan hebben tot aan het Molsbroek.  Vanaf hier is het dan via Waasmunster, bijna in één rechte lijn naar huis.
    Deze rit is eigenlijk slechts 58 km, maar omdat ik voor de start al wat ingereden had kwam ik uiteindelijk uit op 70 km.
    Is een mooie rit om te doen met een grotere groep en volgwagen, zonder veel bochten en optrekken, vooral in het begin van het seizoen wanneer de kilometers moeten beperkt blijven.

    >> Reageer (0)


    Archief per maand
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!