© MGB

Vrouw kan begrafenis van haar man niet regelen: "Ik ben ten einde raad"

Nadat haar echtgenoot begin januari overleed, contacteerde Ellen Criel telecombedrijf Proximus om alle diensten over te zetten op haar naam. Een dag later bleken alle diensten zonder verwittiging afgesloten, en het euvel is nog steeds niet opgelost. “En dat net in deze moeilijke periode.”

Mattias Goossens

Wat een eenvoudig telefoontje moest zijn om klantengegevens over te zetten, leidde tot een ongevraagde digitale detox voor Ellen Criel uit De Klinge. Samen met haar drie kinderen zit ze ondertussen al een week zonder telefoon, televisie of internet.

“Ik ben stilaan ten einde raad. Ik had al zoveel werk met de voorbereidingen van de begrafenis van mijn man, en dan komt dit er nog bij. Mensen uitnodigen voor de begrafenis, afspraken maken rond de dienst, financiën regelen: het ging allemaal niet meer. Gelukkig kon ik rekenen op de hulp van mijn ouders en broer, maar aangezien zij zelf in het Antwerpse wonen, kan dat ook niet blijven duren. Momenteel gebruik ik nog de gsm van mijn man zijn werk, maar die moet ik eind deze week inleveren.”

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

MEER OVER