10.000 euro voor perfecte selfie

"Ik zie er nog steeds uit als mezelf, maar dan gefotoshopt." De Amerikaanse Triana Lavey spendeerde de voorbije twee jaar tienduizend euro aan plastische chirurgie, onder meer aan een kin-implantaat en neuscorrectie. Dat alles om toch maar de perfecte selfies te kunnen maken.

De perfecte selfie nemen, is tegenwoordig een kunst op zich. Miljoenen mensen nemen selfies met hun smartphones en niet iedereen is altijd even tevreden met het resultaat. De apps-industrie speelt nochtans sterk op de trend in, voor elke onregelmatigheid bestaat wel een filter of tool die corrigeren kan. De Amerikaanse Triana Lavey haatte echter naar eigen zeggen hoe ze eruitzag op Facebook en Skype en ze besloot tot plastische chirurgie over te gaan.

"Hoe je eruit ziet op sociale media is volgens mij al even belangrijk als hoe je er in het echte leven uitziet", getuigde Lavey op de Amerikaanse zender ABC. Twee jaar nadat ze startte met plastische chirurgie, is ze dus nog nog altijd overtuigd van haar keuze.

Big business

Lavey is in het dagelijkse leven een talent manager bij uFluencer, een pr-bedrijf uit Los Angeles dat zich focust op het vinden van een nieuw social media-talent met duizenden volgers op Instagram, Youtube of Twitter. "Een goede selfie nemen, is echt big business geworden vandaag de dag", aldus Lavey.

Meest gelezen