© Nespresso

© Nespresso

1 / 2
thumbnail: null
thumbnail: null

Roger van Damme bruncht met Nespresso

De Antwerpse sterrenchef Roger van Damme is één van de vier chefs die in mei in opdracht van Nespresso een brunch verzorgen. “Het ontbijt is de belangrijkste maaltijd”, zegt marketingdirecteur Wim De Schutter. “Maar daarover vind je amper iets in kookboeken.”

Johan Van Baelen

Klanten die vorig weekend toevallig voorbij de Nespressowinkel in de Huidevettersstraat langsliepen, hebben wellicht al een exclusief proevertje uit het ontbijt genoten. In mei verzorgt Roger van Damme een brunch voor het koffiemerk, net zoals drie andere sterrenchefs in Brussel, Wallonië en West-Vlaanderen.

“Wij merken dat brunches steeds belangrijker worden. Door deze actie promoten we onze ontbijtkoffies of longo’s”, zegt Wim De Schutter. “De chefs verwerken die koffies in hun gerechten of gebruiken smaken uit die koffies in hun gerechten.”

“Samenwerken met een jong en dynamisch bedrijf is altijd plezierig”, reageert Roger van Damme. “Ik denk niet dat we de brunchformule voortaan zullen meenemen in ons pakket. Maar je weet nooit, met alles wat eraan zit te komen”, aldus van Damme. “Voor sommige restaurateurs kan een uitgebreid ontbijt of een brunch een manier zijn om de zaak aantrekkelijker te maken en meer volk te trekken.”

De brunches maken voor Nespresso deel uit van een experiment. “Tegelijk kunnen de chefs testen of er potentieel zit in die formule”, besluit Wim De Schutter. “Wie de brunch wil meemaken, stuurt een selfie met Nespresso naar #Nespressomornings. Het reglement vind je op onze webstek”, besluit De Schutter.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

MEER OVER