© Reuters

Malaysia Airlines blundert op Twitter

De veelgeplaagde luchtvaartmaatschappij Malaysia Airlines heeft opnieuw geblunderd met een reclamecampagne. ‘Wil je ergens naartoe, maar weet je niet waarheen?’, twitterde @MAS als promotie van een eindejaarsactie.

jva

Een ongelukkige woordspeling, want op sociale media werd al snel de link gelegd met de verdwenen vlucht MH370 van de luchtvaartmaatschappij. Het bedrijf verwijderde de tweet en bood zijn excuses aan.

Op 8 maart verdween MH370 tijdens een vlucht van Kuala Lumpur naar Peking. Er zaten 239 mensen aan boord en nog steeds is niet duidelijk wat er met het vliegtuig is gebeurd. Het laatste signaal van het vliegtuig zou op 24 maart zijn opgevangen in de Indische Oceaan.

Het is niet de enige ramp die de luchtvaartmaatschappij dit jaar trof. Op 17 juli crashte de vlucht MH17 van Amsterdam naar Kuala Lumpur boven Oost-Oekraïne, maar dit door toedoen van Russische rebellen. 298 inzittenden verloren het leven. Malaysia Airlines boekte het derde kwartaal van 2014 al 130 miljoen euro verlies, door de twee rampen willen veel minder reizigers meevliegen.

In september van dit jaar ging de luchtvaartmaatschappij de mist in met een andere reclamecampagne. Toen werd aan reizigers gevraagd om een na te denken over een ‘bucket list’, een lijst met dingen die ze nog voor hun dood wilden doen.

Denk dat er binnenkort een #PR vacature is bij Malaysia Airlines. Wat een blunder! pic.twitter.com/7UzLcZEZcd

— Caspar van Zanten (@CasparvanZanten) 28 november 2014
Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

MEER OVER