© WH

© WH

1 / 2
thumbnail: null
thumbnail: null

Zes Antwerpse straten krijgen make-over

De studenten Marketing aan de Karel de Grote- Hogeschool nemen tijdens de eindejaarsperiode zes Antwerpse winkelstraten onder handen om zo meer shoppers te lokken. Afgelopen weekend was onder meer de Herentalsebaan in Deurne het decor voor kleurrijke kerstactiviteiten.

NADB

“Ons project voor de Herentalsebaan in Deurne bestond uit verschillende luiken”, weet studente Sofie Ruts (22). “Eerst en vooral hebben we afgelopen vrijdag 5000 flyers uitgedeeld aan de buurtbewoners om het winkelaanbod onder de aandacht te brengen. Daarnaast werden alle winkels ingedeeld in een kleurencategorie. Zo kreeg bijvoorbeeld een sportwinkel een blauw vlaggetje. Op die manier krijgt de straat weer wat meer kleur.”

Naast de Herentalsebaan kregen ook de Sint-Jorispoort en de Volkstraat afgelopen weekend een makeover. In de Sint-Jorispoort stond er bij elke handelaar een kerstboom voor het winkelraam, en in de Volkstraat waren alle winkels uitzonderlijk open tot 21u en lanceerden de studenten de Facebook-pagina Vurige Volkstraat.

“Na de kerstvakantie krijgen ook de Abdijstraat op het Kiel, de Turnhoutsebaan in Borgerhout en het Hart van Berchem acties”, weet Aline Juliá, begeleidend docente retail- en shopmanagement. “We hebben dus enkel straten geselecteerd die niet binnen het succesvolle winkelhart van Antwerpen liggen, en waar onze studenten een verschil kunnen maken.

Het doel van de studenten is om de buurt terug naar de winkelstraat te lokken en om de handelaars dichter bij elkaar te brengen. Elke handelaarsvereniging krijgt van de stad 2000 euro voor de uitvoering van het initiatief.”

Lees het volledige artikel maandag in Gazet van Antwerpen – Editie Stad

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

MEER OVER