SHOPPING. Snoepjesmode zoals bij Chanel

© Catwalk Pictures

In de supermarkt betaal je er hoogstens een halve euro voor, maar Chanel is erin geslaagd om van de snoepketting een statement piece te maken. Eentje met een prijskaartje. Dat spreekt.

rdm

945 euro, zoveel kost de ‘sweetie necklace’ van Chanel. Geen probleem voor de fashionista-met-goed-gespijsde-bankrekening: de niet-eetbare snoepjeskettingen, uiteraard voorzien van de typische dubbele Chanel C, gaan als – euhm – zoete broodjes over de toonbank.

Bizar? ‘Eigenlijk niet’, vindt Eliza Scarborough, modejournaliste bij The Daily Mail. ‘Eerst bracht Moschino een McDonalds-collectie, en dan was er Anya Hindmarch, met haar handtassen met Frosties- en Choco Pops-opdrukken. Mode heeft het op dit moment heel hoog op met kitscherig en nostalgisch eten.’

Mode met een knipoog bij Moschino en Anya Hindmarch

Niet alleen de high fashion is om op te eten, ook de highstreet gaat helemaal mee in de food-als-accessoiretrend. Zo lanceerde Zara iPhonecases versierd met bagels, verkoopt New Look handtassen in de vorm van hamburgers, donuts en ijsjes en doet Swatch het net als Lagerfeld voor Chanel met snoepjeskettingen in plaats van saaie horlogebandjes.

Geen budget voor Chanelsnoepjes? Dit zijn onze favorieten.

Vlnr: Charlotte Olympia, New Look, Swatch, Zara

Vlnr: Malice in Wonderland, Primark (12 euro), Pull-in (10 euro)

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer