Vrouwen willen geen dieetproducten meer eten

© Shutterstock

Uit een onderzoek van Associated Press blijkt dat producten zoals Cola Light en Special K steeds meer moeten inboeten aan populariteit. Vrouwen kiezen eerder voor vollere producten die langer de honger stillen zodat ze minder snel naar ongezonde snacks grijpen, klinkt het.

rm

Uit een marktonderzoek van het onderzoeksbureau IRI is gebleken dat de verkoop van Special K ontbijtgranen de laatste twee jaar met zeven procent is gedaald. De verkoop van het Amerikaanse product Lean Cuisine van Nestlé is dan weer met 27 procent gedaald in de laatste vier jaar. Ten slotte blijkt ook uit Beverage Digest dat de dranken Cola Light en Pepsi Max hun verkoop met 7 procent zagen dalen in 2013. Een daling die veel minder aanwezig was bij hun calorierijke varianten.

Een andere aanwijzing dat caloriearm steeds minder populair is, is dat bedrijven zoals Mondelez International Inc, die onder meer Coté d’Or in hun gamma hebben, afstappen van de 100 kcal snacks. Richard Buino van Mondelez zegt dat ze meer willen focussen op gezonde snacks met volwaardige ingrediënten in plaats van enkel het aantal calorieën naar beneden te krijgen.

De bevindingen passen perfect in de geest van de laatste dieet ontwikkelingen waar vooral echte, volwaardige maaltijden bestaande uit veel proteïnen en weinig koolhydraten de norm zijn. Toch moet er ook hier opgelet worden, want gezond betekent niet dat je er mateloos van mag eten.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer