© BELGA

Weer problemen met Bancontact na menselijke fout

Er zijn dinsdag opnieuw problemen geweest met het betaalnetwerk van Worldline. Mensen konden tijdelijk niet betalen met Bancontact, bevestigt het bedrijf, en dat was het gevolg van een menselijke fout. “De meldingen kwamen vanop verschillende plaatsen in het land, maar de exacte omvang is nog niet duidelijk”, zegt woordvoerder Bram Boriau.

kidr

Het incident veroorzaakte problemen tussen 13.35 en 13.55 uur. “Onze teams werden onmiddellijk gemobiliseerd en na twintig minuten verliep het elektronisch betalen weer normaal”, aldus Worldline, dat zich excuseert voor de storing. Volgens Worldline lag een menselijke fout aan de basis van het probleem. “Strikte procedures werden tijdens een menselijke interventie niet volledig gevolgd”, zegt het bedrijf. Twee weken geleden waren er al eens problemen met Atos Worldline, waardoor handelaars van wie de klanten met een kaart betaalden, het geld van die betaling niet doorgestort kregen.

‘Handelaars hebben het gehad met Worldline’

Hoewel het probleem snel van de baan was, was het echt wel het incident te veel, laat ondernemersorganisatie NSZ (Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen) weten in een persbericht. Klanten konden niet met hun betaalkaart afrekenen en dropen af als bleek dat ze onvoldoende geld op zak hadden om hun aankopen te doen.

Nu vrijdag heeft de ondernemersorganisatie overleg met Worldline en ook het kortstondige incident van dinsdagmiddag zal daarbij aan bod komen, samen met de nog steeds niet bekend gemaakte compensatiemaatregelen voor het recente, zware incident met de terugbetalingen. Heel wat handelaars hebben het ondertussen gehad met Worldline, besluit NSZ.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

MEER OVER