© Lee Cooper

© Lee Cooper

© Lee Cooper

© Lee Cooper

© Lee Cooper

1 / 5
thumbnail: null
thumbnail: null
thumbnail: null
thumbnail: null
thumbnail: null

Caffènation gezicht van nieuwe jeanscampagne

'Made to be authentic', zo heet de nieuwe, nationale Lee Cooper-campagne. Koffiebar Caffènation en zijn barista's staan in een reeks foto's model voor die authenticiteit.

Geraldine Dewart

Geen internationale modellen en studioshoots voor de nieuwe wintercampagne van denimmerk Lee Cooper. In plaats daarvan volgt het de barista's van Caffènation een dag aan het werk. Met als resultaat een reeks beelden van de jonge bende – hoofdzakelijk in denim uiteraard – in en rond de koffiebar aan de Mechelsesteenweg. Onderweg naar het werk op de koersvelo, kopjes dragend op het terras, aan het werk in de branderij, pauzerend en hangend op straat.

Van oorsprong werkkledij

Met de nieuwe wintercampagne wil het jeansmerk dan ook focussen op ambachtelijkheid en authenticiteit. “Die twee lagen voor het grijpen in Caffènation”, aldus Lee Cooper. “Lee Cooper is begonnen als een merk van werkkledij. De laatste paar jaar gaan we terug naar die roots: door ambachtsleden, voor ambachtsleden. En ook daarom was Caffènation de perfecte match, want naast koffiebar heeft Caffènation ook zijn eigen branderij.”

“Dicht bij onze leefwereld”

“Veel modemerken spelen tegenwoordig in op authenticiteit, maar gebruiken ondertussen modellen en locaties die je in de realiteit niet terugvindt”, vertelt Rob Berghmans van Caffènation. “Bij ons is die echtheid er wel, de campagne staat heel dicht bij onze leefwereld, anders hadden we er ook niet aan willen meewerken.”

De reclamebeelden van Caffènation zullen niet in het straatbeeld verschijnen maar vooral online gebruikt worden.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

MEER OVER