Het nieuwe hebbeding van Apple is een boek

© apple

© apple

thumbnail: null
thumbnail: null

Apple heeft woensdag een nieuw product gelanceerd. Niets om mee te bellen, swipen of fotograferen, maar gewoon om door te bladeren. Het fotoboek ‘Designed by Apple in California’ bundelt alle producten die het technologiebedrijf de afgelopen twintig jaar heeft ontwikkeld.

edm

Nadat Steve Jobs eind jaren negentig na een lange ruzie terugkeerde bij Apple, en met de lancering van de eerste iMac-computer in 1998 de basis legde voor een waanzinnig succesvolle doorstart van het bedrijf, heeft design steeds een belangrijke rol gespeeld. Het technologiebedrijf brengt daarom een overzichtsboek uit, waarin niet alleen die iMac, maar de iPod, MacBook, iPhone en tal van andere ontwerpen worden gebundeld.

‘We beschouwen dit boek als een voorzichtige poging om alle producten die we hebben ontworpen te bundelen tot een archief’, aldus Jony Ive, hoofd design bij Apple. ‘We hopen dat het boek helpt begrijpen hoe deze producten tot stand zijn gekomen, en zo een inspiratiebron kunnen vormen voor studenten in verschillende disciplines waar design een rol speelt.’

De 450 foto’s in Designed by Apple in California tonen zowel de afgewerkte producten als het designproces, en zijn het werk van Andrew Zuckerman. Het boek (met een volledig witte cover, of wat had u gedacht) is beschikbaar in twee formaten. Net zoals bij de andere producten van Apple zult u evenwel diep in de buidel moeten tasten: aan het klein formaat hangt een prijskaartje van 199 dollar, voor het groot formaat moet u 299 dollar neertellen.