Een logo op je handtas, dat kan echt niet meer

© Shutterstock

Grote logo's of namen van merken op je handtas zijn helemaal passé. Consumenten verkiezen tegenwoordig (luxueuze) handtassen die eruit springen dankzij hun unieke design of dankzij de kleine bedeltjes aan de handtas die de oorsprong van het stuk verraden.

VVA

Een studie van het Amerikaanse studiebureau, NPD Group, heeft uitgewezen dat één derde van de handtassen die voor juni van dit jaar verkocht werden niet van een zichtbaar designerlogo voorzien waren. Volgens het onderzoek zijn vooral vrouwen boven de vijftig fan van discrete luxetassen zonder logo, maar ook jongere vrouwen volgen in hun spoor.

"Consumenten zijn minder gericht op imago en meer gefocust op individualisme, voornamelijk de jongere generaties', verklaart Marchal Cohen, hoofdanalist van NPD Group. "Hoewel het effect van designerlogo's voor velen nog steeds een belangrijke rol speelt, lijken consumenten toch meer en meer op zoek te gaan naar een eigen, unieke stijl die bij hun persoonlijkheid en levensstijl past."

Betekent dit dan het einde van de luxehandtas? Zo'n vaart zal het zeker niet lopen, benadrukt NPD Group, want de huidige generatie wil nog steeds pronken met een designerhandtas aan de arm, maar dan wel een exemplaar dat zijn oorsprong verraadt dankzij zijn unieke design of de bijhorende merkbedeltjes die aan de tas bevestigd kunnen worden.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer