Evaluatie snelonthaal klinkt positief

Eind april startte de gemeente met een nieuw onthaal en snelbalie. de openingsuren voor de bewoners werden verdubbeld. Deze maand volgen personeelsleden nog een speciale opleiding 'klantenbeleving'.

Jan BOEY

Intussen is de snelbalie vijf maanden actief en een eerste evaluatie klinkt bij de Bomenaars zeer positief. "Hiermee is dit verhaal niet ten einde. Om de inwoners nog een betere service te geven, volgen niet alleen de drie onthaalmedewerksters aan de balie, maar ook andere medewerkers van de gemeente een speciale opleiding ‘klantenbeleving’", zegt schepen Chris Van Hoeck (CD&V).

Uit de evaluatie blijkt dat de balie gemiddeld 2500 afgeleverde producten per maand verwerkt en worden nog eens 1500 andere klantencontacten gemeld. "Door de invoer van deze snelbalie wordt de burger een stuk sneller geholpen, ze moeten niet meer alle diensten doorlopen. De nieuwe balie is ook een dynamisch verhaal, waarbij continu kleine aanpassingen en verbeteringen worden doorgevoerd. Aan de hand van de evaluatie bekijken we verder waar de dienstverlening nog verbeterd kan worden", zegt schepen Van Hoeck.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

MEER OVER