© ema

© ema

1 / 2
thumbnail: null
thumbnail: null

Dood jeugdhuis JK 2470 leeft weer na 'jeugdige management buy-out'

Jeugdhuis JK 2470 in Retie, dat op sterven na dood was, leeft weer. Het voortbestaan van de jeugdclub is gered dankzij een succesvolle overname door enkele jonge klanten, die een soort van ‘management buy-out’ uitvoerden, zoals in het bedrijfsleven.

Eddy Meulemans

Bij een ‘management buy-out’ wordt een bedrijf in moeilijkheden overgenomen door de managers van de onderneming zelf. Ook JK 2470 in Retie verkeerde de voorbije maanden in zware moeilijkheden: de deur bleef vaak gesloten en er kwam amper nog volk over de vloer. Tot zes jonge klanten, allemaal achttien- tot twintigjarigen, zelf de touwtjes in handen namen en de jeugdclub redden van de ondergang.

“Onze voorgangers hebben niets verkeerds gedaan”, benadrukt Benjamin Tomsin (20), de nieuwe voorzitter van JK 2470. “Alleen waren ze stilaan te oud geworden voor de jeugdclub: allemaal rijpe twintigers, tussen 25 en 30 jaar, die al lang afgestudeerd zijn en nu alle dagen gaan werken, waardoor ze geen tijd meer hebben voor het jeugdhuis.”

Lees het hele verhaal in uw krant van donderdag 27 november 2014.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

MEER OVER