Provincie Vlaams-Brabant trekt 73.000 euro uit voor nieuwe logo
Swinnen wees erop dat het bestaande logo in vergelijking met andere logo's te klein en niet prominent genoeg was. Een eerste poging om het 'te verstevigen' voldeed niet, waarna op zoek gegaan werd naar een volledig nieuw logo. Uit een rondvraag bij de diensten over het gewenste profiel van de provincie in dit logo kwam het idee naar voor 'als een kruispunt van vele werelden'. Uit de voorgestelde ontwerpen werd vervolgens gekozen voor een sobere 'asterisk'. "Het is een vensterlogo dat ook veelzijdiger en moderner kan gebruikt worden door er allerlei beelden in te plaatsen", aldus Swinnen.
De kostprijs van de ontwerpen die in de loop van de procedure aangemaakt werden en de uitrol van het nieuwe logo in een nieuwe huisstijl beliep 25.000 euro. De aanmaak van de materialen om het nieuwe logo aan te brengen aan de gevel van het provinciehuis, in de raadszaal en dergelijke kost 25.000 euro. "Op de jaarlijkse kost om dit logo te gebruiken in briefpapier, omslagen en dergelijke kan met dit logo bovendien fors bespaard worden, vermits het briefpapier niet meer voorgedrukt moet worden. Het zwart-witte logo rolt voortaan immers automatisch met de rest van de tekst uit de printer", aldus Swinnen.