Direct naar artikelinhoud
Drogenbos

Missie geslaagd: tank aan drive-in was reclamestunt

De militairen die op de Nationale Feestdag met een tank de drive-in van Quick in Drogenbos inreden waren wel degelijk acteurs. Dat bevestigt woordvoerster Shana Van den Broeck van Burger Brands Belgium, het bedrijf waaronder de hamburgerketen opereert. "Zo wilden we op een ludieke manier in de kijker zetten dat Quick 100 procent Belgisch is", zegt Van den Broeck.



"We zijn natuurlijk tevreden dat zoveel mensen de filmpjes gezien hebben en dat het zo vaak gedeeld werd. Het was ook niet toevallig dat we dit op de Nationale Feestdag georganiseerd hebben, met een knipoog naar het militaire defilé in Brussel."

Het bedrijf vroeg toestemming aan het gemeentebestuur van Drogenbos om de opnames met de tank te kunnen organiseren aan de vestiging langs de Paul Gilsonlaan. De tank die in beeld kwam, zou ook niet meer gebruikt worden door het Belgische leger. Daardoor dacht men bij Defensie aanvankelijk nog dat de bemanning bij het Nederlandse leger hoorde. Maar het bleek dus een grote publiciteitsstunt te zijn.