Opmerkelijk reclamefilmpje toont wat het is om te verdrinken

© rr

Om te wijzen op de gevaren van de zee, lanceert een outdoor-kledingfabrikant een opmerkelijk interactief reclamefilmpje.

lbo

Het verhaal begint goed: stel je voor, je trekt er samen met een vriend, Charles, op uit, op een boot op zee. Wanneer Charles het roer van jou overneemt, neemt het verhaal een tragische wending: je valt in zee en doet er alles aan om jouw hoofd boven water te houden.

En van achter jouw computer moet je ook écht alles doen om niet te verdrinken, door met de computermuis te scrollen. Lukt het jou om niet kopje onder te gaan?

Klik op de foto en test het uit:

Met dit interactief reclamefilmpje wil kledingfabrikant Guy Cotten mensen aanmoedigen om een zwemvest te dragen wanneer ze op zee zijn. In zee ben je namelijk sneller moe dan je denkt; een reddingsvest dragen is essentieel. ‘Elk jaar verdrinken tientallen mensen in volle zee, omdat ze geen reddingsvest dragen. Zonder reddingsvest zijn overlevingskansen minimaal’, zegt de fabrikant aan L’Avenir.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer

Meest Gelezen