Chelsea sluit lucratief sponsorcontract: 55 miljoen euro

© Twitter

© Twitter

1 / 2
thumbnail: null
thumbnail: null

Chelsea heeft een nieuwe hoofdsponsor gevonden. Vanaf volgend seizoen zal de naam van de Japanse bandenfabrikant Yokohama Rubber op de truitjes van Eden Hazard en Thibaut Courtois prijken.

vml

Dat maakte de Engelse competitieleider donderdag bekend. Er werd met Yokahoma Rubber een overeenkomst bereikt voor vijf jaar. De voorbije tien seizoenen was de Zuid-Koreaanse elektronicagigant Samsung de hoofdsponsor.

Chelsea, dat in juni 2013 al een contract voor tien jaar tekende met sportkledingmerk Adidas, goed voor een bedrag van 300 miljoen pond (412 miljoen euro), noemt de overeenkomst met Yokahoma Rubber ‘het belangrijkste commerciële akkoord in de geschiedenis van de club’.

Engelse media berekenden dat de nieuwe sponsor jaarlijks 40 miljoen pond (55 miljoen euro) in de clubkas zal storten. Dat zou van Yokahoma Rubber de op één na gulste sponsor in de Premier League maken. Manchester United ontvangt van de Amerikaanse autofabrikant Chevrolet elk jaar 47 miljoen pond (64 miljoen euro). .

Aangeboden door onze partners

HOOFDPUNTEN

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer

Meest Gelezen