© Kramon/ORICA-BikeExchange

© Kramon/ORICA-BikeExchange

© Kramon/ORICA-BikeExchange

1 / 3
thumbnail: null
thumbnail: null
thumbnail: null

Wielerploeg Orica-GreenEdge krijgt vlak voor de Tour een nieuwe naam

Orica-BikeExchange is vanaf zaterdag de nieuwe naam van het Australische wielerteam Orica-GreenEdge. BikeExchange is een online marktplaats voor alles wat met de fiets te maken heeft. Orica stopt na volgend seizoen als hoofdsponsor van het team.

Zoek zaterdag bij de start van de Tour de France ook niet meer naar wit-blauwe truitjes in het peloton als u wil weten waar Michael Matthews, Simon Gerrans of Adam Yates zich bevinden. De nieuwe outfit van Orica-BikeExchange is donkerblauw met enkele groene accenten.

“Het professionele wielrennen blijft razend populair en we zijn verheugd om in de komende jaren nauw samen te werken met het ORICA-BikeExchange team. Ons doel is om via de wielersport een breed publiek aan te spreken en het merk BikeExchange meer bekendheid te geven in België, Nederland en de rest van Europa. Zo kunnen we de fietsenwinkels die bij BikeExchange adverteren extra klanten bezorgen." aldus Ryan McMillan, CEO voor BikeExchange Europe met zetel in Würzburg. “Door deze sponsoring bereiken we tijdens bijvoorbeeld de Tour de France dagelijks meer dan 500.000 kijkers in Vlaanderen alleen al.”

Gerry Ryan, mede-eigenaar en oprichter van ORICA-BikeExchange, is ervan overtuigd dat de samenwerking een overwinning is voor de internationale wielersport: “Het is positief om te zien dat een innovatief bedrijf als BikeExchange als hoofdsponsor aan boord komt, en dat voor een lange termijn. Daarmee wordt de basis voor een grote toekomst in de wielersport gelegd.”

“Dit wordt de vijfde Ronde van Frankrijk sinds de oprichting van de ploeg in 2011. Dit seizoen hebben we al 16 wedstrijden gewonnen. We starten met een zeer sterk team en hebben een goede kans om onze huidige vijfde plaats in de UCI WorldTour ranking nog te verbeteren.”

Bij de oprichting van het voormalige ORICA-GreenEDGE team, werd vooral ingezet op Australische renners. Ondertussen komen de teamleden uit alle hoeken van de wereld. Enkele van die internationale sterren zijn de Colombiaan Chaves, de Britse Yates broers, Zuid-Afrikaan Impey en de Zwitser Albasini. Met Jens Keukeleire rijdt ook een Belg voor de ploeg. Vanaf nu zullen zij allemaal het BikeExchange logo op de borst dragen en zo bijdragen aan de groei van BikeExchange. Voor de Tour is er één duidelijke doelstelling: etappes winnen. Het team dat op 2 juli aan de start in Mont-Saint-Michel zal staan, werd op maandag gepresenteerd."

“De samenwerking klopt helemaal. De ploeg en BikeExchange zelf hebben erg veel met elkaar gemeen. We hebben onze wortels in Australië, maar onze talenten, ons bereik en onze houding zijn zeer globaal. BikeExchange vertegenwoordigt duizenden fietsenwinkels wereldwijd. Met de komende Ronde van Frankrijk bereiken we miljoenen mensen van over heel de wereld. Dit brengt niet alleen extra aandacht voor ons, maar ook voor de aangesloten fietsenwinkels”, vertelt Jason Wyatt, mede-oprichter van BikeExchange. “We willen nog meer mensen warm maken voor het wielrennen en fietsen in het algemeen. We kunnen allemaal bijdragen om zoveel mogelijk mensen op de fiets te krijgen, want de sport heeft zo’n positieve invloed op onze gezondheid en ons welzijn.”

De sponsoring gaat gepaard met online en social-media acties. Er wordt een uitgebreid VIP-pakket met twee kaartjes voor de laatste etappe van de Tour in Parijs weggegeven. Hierbij zit de heen- en terugreis en een overnachting op hotel inbegrepen. Daarbovenop krijgt de winnaar een gloednieuwe Scott Foil 30 2016 racefiets en een ORICA-BikeExchange fietsshirt van Craft. De totale waarde van het pakket bedraagt €4750. Verdere informatie over de wedstrijd vind je op de website van BikeExchange

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

MEER OVER Wegwielrennen