Dit zijn de populairste merken onder (Amerikaanse) tieners

© Shutterstock

De laatste drie jaar peilt het magazine Teen Vogue samen met de onderzoeksgroep van de bank Goldman Sachs naar welke labels het best in de markt liggen bij de Amerikaanse jongeren of zogenaamde Millenials. Vooral de merken die ook via social media succesvolle campagnes voeren, blijken heel populair te zijn.

flb

De Teen Vogue/Goldman Sachs Brand Affinity Index heeft een lijst opgeleverd van de twintig populairste merken bij Millenials. Om tot die top twintig te komen werden duizenden jongeren bevraagd, maar werd ook onderzocht hoe vaak ze deze merken kopen, hoe vaak ze ze zouden willen kopen en werd de Instagrampopulariteit in kaart gebracht.

Opvallend is dat op enkele uitzonderingen na al die labels heel sterk inzetten op social media zoals Instagram en Facebook. In de top vijftig zitten enkele opvallende nieuwkomers als Adidas en Calvin Klein. Dat die merken dit jaar respectievelijk samenwerkten met Kanye West en Justin Bieber, zit daar waarschijnlijk voor iets tussen. Ook H&M dankt zijn toppositie wellicht aan de gehypte samenwerking met Balmain.

De top twintig:

1. Forever 212. Victoria’s Secret Pink3. Victoria’s Secret4. Nike5. Sephora6. MAC7. H&M8. Converse9. Urban Outfitters10. Target11. EOS12. Bath and Body Works13. Sephora Collection14. Urban Decay15. Vans16. Maybelline17. Louis Vuitton18. Steve Madden19. Marc Jacobs20. Free People

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer