© Archiefbeeld

Whisky populairder dan ooit bij jongeren

Ze worden gretig bijgevuld in series als Mad Men, de glazen whisky. En dat zet ook heel wat jongeren aan tot het uitproberen van verschillende whisky’s. Het aloude drankje is daardoor aan een ongekende populariteitsboost bezig.

mige

Brown Forman, het moederbedrijf van onder meer Jack Daniels, heeft dit jaar alleen al 10% meer verkocht. Een stijging grotendeels te danken aan de nieuwe honingvariant van de gekende whisky. Die bevat minder alcohol en is daardoor meer toegankelijk voor jongeren. Opmerkelijk genoeg houden die wel van een glaasje whisky en vinden ze het zelfs ‘cool’ om op café naar het drankje te vragen. Al zouden ze volgens experts toch voornamelijk whisky-cocktails verkiezen, om de typische whisky-smaak ietsje af te zwakken.

De producenten zien wel nog een grote groeimarkt voor zich. Vooral de jonge mannen zouden wel eens fans kunnen worden van een whisky on the rocks, zodat ook de aloude whisky’s in verkoop stijgen.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

MEER OVER