Internet in de ban van naam op Starbucks-beker

© Twitter

Op het internet circuleert een foto van een Starbucks-beker. Zoals altijd schrijft het personeel van de koffieketen er een naam op, maar deze letters houden Twitteraars al dagen bezig. Mensen zijn het er niet over eens of er Greg of Corey op staat geschreven.

vwh

Na de internetrage The Dress staat de online wereld nu - een beetje - op zijn kop door een beker. Een zekere Greg Dorris uit New York bestelde twee dagen geleden een frappuccino en vond zijn naam er plots wel heel creatief uitzien. ‘Staat hier nu Greg of Corey?’ vroeg hij zich openlijk af op Twitter. De foto, die in een mum van tijd meer dan achthonderd keer werd gedeeld en duizenden likes kreeg, bracht een heuse discussie op gang. ‘Heb je ooit iemand gezien die de letter ‘G’ op deze manier schrijft? Hier staat echt wel Corey’, schrijft een Twitteraar. Veel mensen delen ook foto’s van hun kopje met een naam erop die voor verschillende interpretaties vatbaar zijn.

Sowieso is de kans erg groot dat je naam verkeerd wordt geschreven. Starbucks staat er immers om bekend dat ze opzettelijk fouten schrijven. De reden lichtten ze vorig jaar zelf toe: van een beker met een foute naam erop zal je sneller een foto maken die je vervolgens op de sociale media zwiert. En dan vinden ze bij de koffieketen een uitstekende vorm van reclame.

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer