© Stad Antwerpen

Stad Antwerpen geeft plaagstoot aan NMBS in nieuwe promotiecampagne

Woensdagavond stelt de stad Antwerpen zijn nieuwe promotiecampagne ‘Atypisch’ voor. En daar zijn heel wat opmerkelijke slagzinnen voor bedacht. ‘Een station dat meer prijzen wint voor schoonheid dan stiptheid’, klinkt het op een van de gloednieuwe affiches.

BaP/PAHE

Het typische logo met de letter A blijft behouden, maar de slagzin verandert in ‘Atypisch Antwerpen’. Wat ook opvalt, is dat er van een rode achtergrondkleur geen sprake meer is. Onder burgemeester Patrick Janssens (sp.a) kleurden de affiches steevast rood.

De nieuwe slogan ‘Atypisch Antwerpen’ is een initiatief van het Antwerpse bureau Duval Guillaume. Volgens de entourage van huidig burgemeester Bart De Wever (N-VA) is het niet de bedoeling om de vorige campagnes ‘Zot van A’ en ’t Stad is van iedereen’ te vervangen, maar om deze aan te vullen. Uit de redenering blijkt dat die acties uitstekend waren, maar dat het nu tijd is voor een volgende stap.

“Knipoog en kwinkslag”

Met verschillende affiches waar telkens een andere spreuk op staat, wil Antwerpen zijn stad voorstellen als een studentenstad, een museumstad en een modecentrum. De wereldberoemde spoorwegkathedraal speelt ook een rol, maar wel met een plaagstoot naar de NMBS. “Dit is een affiche met een slogan die de schoonheid van het Centraal Station in de verf zet, met een knipoog en een kwinkslag”, meldt Philippe Beinaerts namens de Antwerpse burgemeester Bart De Wever (N-VA).

Na de bekende campagnes van Janssens zet Antwerpen de volgende stap in externe communicatie. Dit om de stad ook voor niet-Antwerpenaars in een positief daglicht te stellen. Het stadsbestuur benadrukt hierbij wel dat ook interne communicatie niet zal worden vergeten.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

MEER OVER