De nieuwe look & feel: “Belgisch wielrennen is een sterk merk”

© Photo News

© Photo News

© Photo News

© Photo News

© Photo News

© Photo News

© Photo News

© Photo News

© Photo News

© BELGA

1 / 10
thumbnail: null
thumbnail: null
thumbnail: null
thumbnail: null
thumbnail: null
thumbnail: null
thumbnail: null
thumbnail: null
thumbnail: null
thumbnail: null

In de marge van de bekendmaking van de WK-selectie stelde de Koninklijke Belgische Wielrijdersbond maandag in Tessenderlo ook haar nieuwe ‘corporate identity’ voor. “Te vaak wordt de vraag gesteld wat ‘de bond’ nu eigenlijk doet en weet niemand waar we voor staan”, aldus bondsvoorzitter Tom Van Damme, “daar willen we aan werken.” Eerst viel er nog ander goed nieuws te rapen. Bioracer, al 22 jaar sponsor, verlengde haar samenwerking met nog eens vier jaar. De nieuwe look & feel werd voorts gepresenteerd op de nieuwe truitjes, geshowd door olympisch mountainbiker Jens Schuermans. “In dit olympisch jaar hadden we naast die Spelen ook een tweede doel”, doet de bondsvoorzitter uit de doeken, “namelijk een nieuwe corporate identity voorstellen. We hadden de indruk dat er nood was aan een nieuwe identiteit voor onze organisatie. Mensen weten nog te vaak niet wat we doen en wat onze rol is. Ons imago is oubollig, we zijn een moderne organisatie en moeten dat ook uitstralen.”

Want de Bond doet volgens van Damme meer dan enkele renners naar WK’s en EK’s sturen. “Kijk, de bronzen medaille van Jolien D’hoore op de piste op de Spelen is in de eerste plaats de verdienste van Jolien zelf. Dat gaan we niet minimaliseren, maar ook wij hebben daar een deeltje toe bijgedragen, haar de nodige ondersteuning gegeven. Voorts is er het klimproject voor de jonge renners waar we veel aandacht aan besteden. We willen daarmee nieuwe jonge talenten ontdekken en begeleiden. Ook het vrouwenwielrennen moet meer in de kijker geplaatst worden, kansen krijgen”, ging hij verder. “Er is een achterstand met andere landen, daar moeten we blijvend aan werken, ook met de Bond.”

Het nieuwe truitje met nieuw logo verwijst naar de waarden, sterktes van de Bond. Er is een retro lettertype en de toevoeging van EST. 1882. “De link blijft behouden met het lange en rijke verleden van de Koninklijke Belgische Wielrijdersbond”, aldus Van Damme, “maar met een nieuwe, moderne toets. Het Belgisch wielrennen is een sterk merk, we staan voor een sterke traditie, we hebben een naam in het buitenland hoog te houden. Dit is een gezonde organisatie, een toporganisatie die we nog verder willen uitbouwen en moderniseren, samen ook met de steun van de federaties.”

Aangeboden door onze partners

HOOFDPUNTEN

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer

Meest Gelezen