BV's poseren als heiligen voor Oxfam
Oxfam-Wereldwinkels heeft een nieuwe eindejaarscampagne gelanceerd. 'Je moet geen heilige zijn om voor Oxfam te kiezen', klinkt de slogan. Een handvol BV's trok hun heiligste plunje aan en poseerde op een originele manier voor de lens van fotografe Lieve Blancquaert.
Zo is VRT-journalist Kathleen Cools fan van de schuimwijn uit Argentinië. De mannen van Triggerfinger kiezen dan weer voor chocolade met cacao uit de Ivoorkust. Ze willen duidelijk maken dat de wereldwinkel voor iedereen een goede keuze is.
Al sinds 2005 poseren BV's voor de camera van Lieve Blancquaert om de eerlijke producten van Oxfam in de kijker te zetten. Herinnert u nog politicus Jean-Luc Dehaene naakt in een wijnton of Dina Tersago op een bed van chocoladesnoepjes?
Dit jaar staan Tom Waes, Triggerfinger, Karen Damen, Johan Heldenberg, Kathleen Cools en Marleen Merckx op de campagneposters.