EEKLO NIEUWS EN NOG EEN BEETJE VAN ALLES
Foto

MARKANT of een CITAAT


Succes is

een taart

waarvan

iedereen

mee wil

eten.

Maar als-ie

op is zie

je niemand

meer...


Over mijzelf
Ik ben Everaert Albert, en gebruik soms ook wel de schuilnaam Awbeir (Eeklo's voor Albert).
Ik ben een man en woon in Eeklo (Belgiƫ) en mijn beroep is ...bloggen.
Ik ben geboren op 11/02/1948 en ben nu dus 76 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: mijn blog, foto's, computer, fietsen...

Eenmaal

Eeklonaar

altijd

Eeklonaar


 ALTIJD NUTTIG

Website Eeklo

   www.eeklo.be

Wil je iets melden aan
   de stad?

   www.eeklo.be/melding

Meldpunt dierenwelzijn

   Bel: 09/376 46 46

   www.eeklo.be/dieren


Politie Meetjesland

   Bel: 09/376 46 46

   www.politie.be/5417

Cardstop

   Bel: 078/ 170 170

AZ Alma Eeklo

   Alg. nr. 09/ 310 00 00

   Spoed: 09/ 310 17 05

   www.azalma.be


Categorieën
  • Algemeen (12)
  • Algemeen 07 (17)
  • Algemeen 08 (109)
  • Algemeen 09 (82)
  • Algemeen 10 (110)
  • Algemeen 11 (97)
  • Algemeen 12 (73)
  • Algemeen 13 (238)
  • Algemeen 14 (187)
  • Algemeen 15 (89)
  • Algemeen 16 (74)
  • Algemeen 17 (52)
  • Algemeen 18 (71)
  • Algemeen 19 (71)
  • Algemeen 20 (6)
  • Algemeen 22 (19)
  • Algemeen 23 (4)
  • Auto's (33)
  • Balgerhoeke (149)
  • Bouwen in Eeklo (20)
  • Bouwen in Eeklo 08 (86)
  • Bouwen in Eeklo 09 (113)
  • Bouwen in Eeklo 10 (170)
  • Bouwen in Eeklo 11 (180)
  • Bouwen in Eeklo 12 (296)
  • Bouwen in Eeklo 13 (270)
  • Bouwen in Eeklo 14 (286)
  • Bouwen in Eeklo 15 (202)
  • Bouwen in Eeklo 16 (125)
  • Bouwen in Eeklo 17 (68)
  • Bouwen in Eeklo 18 (133)
  • Bouwen in Eeklo 19 (131)
  • Bouwen in Eeklo 20 (145)
  • Bouwen in Eeklo 21 (155)
  • Bouwen in Eeklo 22 (135)
  • Bouwen in Eeklo 23 (74)
  • Computertips (6)
  • Computertips 15 (13)
  • Computertips 17 (0)
  • De Herbakker (6)
  • De Herbakker 09 (31)
  • De Herbakker 10 (20)
  • De Herbakker 15 (1)
  • De Herbakker 16 (25)
  • De Herbakker 17 (6)
  • De Herbakker 18 (12)
  • De Herbakker 19 (8)
  • Eeklo (88)
  • Eeklo 07 (29)
  • Eeklo 08 (143)
  • Eeklo 09 (148)
  • Eeklo 10 (155)
  • Eeklo 11 (407)
  • Eeklo 12 (529)
  • Eeklo 13 (322)
  • Eeklo 14 (287)
  • Eeklo 15 (366)
  • Eeklo 16 (259)
  • Eeklo 17 (291)
  • Eeklo 18 (271)
  • Eeklo 19 (191)
  • Eeklo 20 (134)
  • Eeklo 21 (162)
  • Eeklo 22 (188)
  • Eeklo 23 (196)
  • Eeklo vroeger (4)
  • Eeklo vroeger 09 (72)
  • Eeklo vroeger 10 (113)
  • Eeklo vroeger 11 (110)
  • Eeklo vroeger 12 (84)
  • Eeklo vroeger 13 (213)
  • Eeklo vroeger 14 (203)
  • Eeklo vroeger 15 (152)
  • Eeklo vroeger 16 (217)
  • Eeklo vroeger 17 (98)
  • Eeklo vroeger 18 (94)
  • Eeklo vroeger 19 (122)
  • Eeklo vroeger 20 (98)
  • Eeklo vroeger 21 (51)
  • Eeklo vroeger 22 (81)
  • Eeklo vroeger 23 (40)
  • Familie en vrienden (1)
  • Familie en vrienden 23 (38)
  • Familie/vrienden 07 (13)
  • Familie/vrienden 08 (56)
  • Familie/vrienden 11 (51)
  • Familie/vrienden 14 (45)
  • Familie/vrienden 15 (51)
  • Familie/vrienden 16 (10)
  • Familie/vrienden 17 (21)
  • Familie/vrienden 18 (31)
  • Familie/vrienden 19 (40)
  • Familie/vrienden 20 (13)
  • Familie/vrienden 21 (21)
  • Fietsroutes (2)
  • Fietsroutes (tot 11) (44)
  • Fietsroutes (tot 20) (29)
  • Fietsroutes (tot 22) (10)
  • Flandriens (21)
  • Fotoalbums (0)
  • Fotoalbums (tot) 17 (9)
  • Heilig Hart kliniek (61)
  • KFC Eeklo (101)
  • Nostalgie KVVV (167)
  • Oorlogsfoto (29)
  • Oude zwemkom (19)
  • Overlijden (1)
  • Politiekantoor (Nieuw) (40)
  • Radio en TV (3)
  • Radio en TV (tot 20) (35)
  • Radio en TV 15 (20)
  • Radio en TV 17 (77)
  • Recepten 15 (37)
  • Recepten 16 (31)
  • Recepten 17 (25)
  • Recepten 18 (10)
  • Ring R43 (18)
  • Sport (12)
  • Sport (tot) 17 (36)
  • Sport 14 (77)
  • Te Voet Meetjesland (100)
  • Te zien in Eeklo (19)
  • Te zien in Eeklo 09 (38)
  • Tussen pot en pinte (34)
  • Zwembad (Nieuw) (48)

  • Welkom op de blog van Awbeir
    13-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oorlogfoto

     

                                   

    De Duitse jeugd, het werd er van jongsaf ingepompt. Toch erg dat zo iets gebeurde.

                                  

    Reageer (0)

    Categorie:Algemeen 13
    11-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cartoon van de week

     

                                  

    Reageer (0)

    Categorie:Algemeen 13
    26-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cartoon

     

                                 

    Reageer (1)

    Categorie:Algemeen 13
    16-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oorlogsfoto

     

                                  

    Met deze 'kisten' gingen de Duitsers de lucht in. De Henschel 123 was wel wendbaar maar was te klein om veel bommen of ander afweergeschut mee te nemen. Hij was ook beperkt in zijn vliegbereik.

    Reageer (0)

    Categorie:Algemeen 13
    09-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog steeds winter

     

                                  

                                  (foto Willy Roesbeke)

    Toen we deze morgen naar buiten keken was het duidelijk dat de winter nog niet gedaan is. Hier in Eeklo leven er redelijk wat konijntjes in het wild zoals we op de foto van een paar weken geleden zien. Laten we onze kleine vrienden, ook de vogels, niet vergeten. Dag en nacht in deze koude, het zou voor ons ook niet gemakkelijk zijn.

    Reageer (0)

    Categorie:Algemeen 13
    29-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Luchtvaart

     

    Het luchtschip de Zeppelin, uitvinding van Ferdinand von Zeppelin, kende na een moeilijke start toch een zeker succes. Tijdens de eerste wereldoorlog gebruikten de Duitsers de Zeppelin om Londen te bombarderen. Maar ook met trans-Atlantische vaarten kwam het luchtschip in de belangstelling. Toen op 6 mei 1937 de met waterstof gevulde Zeppeling, de Hindenburg, tijdens de landing op Lakehurst (bij New York) in brand vloog waarbij 36 mensen omkwamen, besloot men de overgebleven schepen uit de vaart te nemen en de productie stop te zetten.

    De eerste Concorde kreeg zijn presentatie in 1967 en in 1969 werden de eerste vluchten uitgevoerd. Er werden maar 20 toestellen van gebouwd, waaronder 4 prototypes, van dit supersonisch passagiersvliegtuig. Op 7 februari 1996 bracht dit vliegtuig het snelheidsrecord op 1920 km/u. Het was echter ook een ongeluk, ditmaal bij het opstijgen, dat de loopbaan van de Concorde zou verkorten. Op 25 juli 2000 kwamen 113 mensen om het leven bij een ramp met een Concorde van Air France.Op 31 mei 2003 maakte Air France de laatste vlucht en op 24 oktober van hetzelfde jaar stopte ook Britisch Airways de vluchten met de Concorde. De laatse commerciële vlucht was tussen Londen en New York.

    Reageer (0)

    Categorie:Algemeen 13
    26-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ongevallen vroeger

     

    Ook vroeger gebeurden er ongevallen. Enkele foto's van wat vroeger kon voorvallen.

               

    Op vrijdag 22 oktober 1895 vond er een treinongeval plaats op Gare Montparnasse. Een trein van de Compagnie de l'Ouest van Granville naar Parijs stopte niet zoals voorzien in het Montparnassestation (Gare Montparnasse) in Parijs, maar reed over het stootblok, het perron en door de glazen wand van het station. De locomotief kwam neer op de Place de Rennes, dat een verdieping lager lag, en bleef daar staan, als een ladder tegen een muur. De locomotief kwam terecht op het tramstation. De 12 wagons met 131 passagiers bleven boven in de rails staan.

    De trein was om 8:45 vertrokken uit Granville en had een paar minuten vertraging toen ze om 15:55 in Montparnasse binnenliep. De machinist Guillaume-Marie Pellerin, die 19 jaar ervaring had, wilde dit goedmaken door pas op het laatste moment te remmen met de westinghouserem. Deze faalde echter, en de rem op de locomotief en de rijtuigen waren niet voldoende om de trein op tijd tot stilstand te brengen.[1] Pellerin en de stoker sprongen van de locomotief en redden zich voordat de locomotief door de muur van het station reed.

    Er vielen 5 zwaargewonden in het station: 2 passagiers, een brandweerman en twee bemanningsleden. Buiten overleed Marie-Augustine Aguillard door vallend puin. Zij verving op dat moment haar man in zijn kiosk, terwijl hij avondkranten aan het halen was. De spoorwegmaatschappij betaalde haar begrafenis en een pensioen voor hun twee kinderen.

    Pellerin en de treinchef Mariette werden berecht. Pellerin kreeg een boete van 50 Franse frank en twee maanden gevangenisstraf, Mariette een boete van 25 frank.

    Vanwege dit ongeval werden in verschillende stations (onder andere Antwerpen-Centraal) de stootblokken geavanceerder gemaakt door gebruik te maken van zuigers met een pneumatisch vat. Deze zouden de inslag van dergelijke treinen beter of zelfs volledig kunnen opvangen.

                          

    Reageer (1)

    Categorie:Algemeen 13
    24-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lunch

     

    Arbeiders bij hun lunchpauze op de 69ste verdieping van de 70 verdiepingen tellende in aanbouw zijnde GE Building in Rockefeller Center in New York. Het was op 29 september 1932 dat Charles Ebbets deze foto's nam en van veiligheidsmaatregelen had men toen nog niet veel gehoord zo te zien.

    Deze foto's werden ook genomen om het gevaar bij deze werkzaamheden een beetje te verdoezelen en werd alles nogal rooskleurig voorgesteld.

    Dit is Charles Ebbets terwijl hij enkele van deze foto's neemt. Het Bettmanndossier, gesticht door Otto Bettmann in 1936, bevat veel van deze beelden. Het zou 11 miljoen foto's bevatten waaronder velen tot de best historische beelden van de Verenigde Staten behoren. Nu behoort het dossier tot de "Corbis Compagnie" dat eigendom is van Bill Gates.

    Reageer (1)

    Categorie:Algemeen 13
    15-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vogels in de winter

     

                                  

    We noemen ze ons 'kleine prutskes' en van 's morgensvroeg zijn ze daar al. Ze weten het zo goed dat ze bij ons eten krijgen en waarschijnlijk zijn we de eerste halte. Ze eten eerst op de grond en gaan daarna in ons boomke een beetje nagenieten terwijl ze ons luidkeels bedanken.

    Reageer (0)

    Categorie:Algemeen 13
    05-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oorlogsfoto

     

                                  

    Een dame poseert op een neergehaald Duits vliegtuig. De verliezen stapelden zich op de de Duitse overmacht brokkelde stilaan af.

    Reageer (0)

    Categorie:Algemeen 13
    02-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Natuur

     

                                 

    Gisteren kon Willy Roesbeke tijden een wandeling deze foto nemen van de eerste zonsondergang van 2013 in Eeklo.

    Reageer (0)

    Categorie:Algemeen 13
    Foto

    Inhoud blog
  • Bar Toope
  • Werken in Eeklo
  • Vliegtuigen spotten
  • Zon in Eeklo
  • De Vlaamse Grimpeur
  • Wielerwedstrijd
  • Werken Ring R43
  • Werken Leopoldlaan
  • 't Is koers
  • Opmerkelijke oproep
  • Chiro Ommekeer
  • Markten in het voorjaar
  • Romain Coemelck
  • Werken Mandeweegsken
  • Politie Meetjesland (Snelheidscontrole)
  • Parking Zuidkaai
  • Leefschool Het Droomschip
  • College Serrewinkel
  • Serrewinkel College
  • Nostalgie in de ogen van de KVVV (75)
  • KVVV-Eeklo
  • INTRO PAGINA
  • Wielerbeurs
  • Politie Meetjesland
  • Archiefhoekje (94)

    Dropbox

    Druk op onderstaande knop om je bestand naar mij te verzenden.


          BEZOEKERSTELLER




    Gastenboek
  • Goede middag Albert
  • omarm elke dag !
  • Goede morgen Albert
  • wens je moois vandaag !
  • LIEVE GROETJES VANWEGE ANNIE & ROGIER

    WELKOM!


    Zoeken in blog



    Archief per maand
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 04-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 01-2019
  • 12-2018
  • 11-2018
  • 10-2018
  • 09-2018
  • 08-2018
  • 07-2018
  • 06-2018
  • 05-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!