Leraar Peter Smet uit Wuustwezel wilde woensdagochtend met de trein
vanuit station Noorderkempen naar Brussel sporen om een cursus te
volgen. Elk uur vertrekt in Brecht een trein naar Antwerpen. De trein
van 7.08uur kwam niet opdagen en er was ook geen trein om 8.08uur.
Moedeloos verliet Peter Smet om 8.45uur het perron. 'Ik vroeg al enkele
malen in het loket waar de trein bleef. Er werd gezegd dat er
vertragingen waren wegens technische problemen. De man achter het loket
vertelde ook dat er extra treinen waren ingelegd, maar die zagen we niet
op het perron. Ik betaalde 19,50 euro voor een ticket naar Brussel en
vroeg mijn geld terug. Ik kreeg 15 euro terug', zegt Peter Smet. Toen
werd de man behoorlijk boos. 'Er werd 4,50 euro aangerekend voor
administratieve kosten. Twee uren wachten in de koude op het perron
moest dus nog betaald worden. Ik eiste dat geld op en uiteindelijk kreeg
ik alles terug nadat enkele mannen in maatpak in het loket grijnzend
hadden geknikt dat het goed was. Ik leg dan ook klacht neer tegen het
gebrek aan informatie voor de treinreizigers. Ik vroeg en kreeg ook een
bewijs voor mijn school dat ik daar wel was en de cursus miste door deze
perikelen.'
Bron : http://www.nieuwsblad.be/
|