Inhoud blog
  • De nieuwe tijd is nog niet aangebroken, maar de nieuwe kinderen zijn er al.
  • Kenmerken nieuwe indigokinderen
  • De filisofie van de Klesas
  • Hemelse kinderen
  • Credo
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    De juiste weg
    Het ware geluk ligt niet in het materiële dat we vergaren hier op aarde.
    13-04-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De nieuwe tijd is nog niet aangebroken, maar de nieuwe kinderen zijn er al.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De nieuwe tijd is nog niet aangebroken, maar de nieuwe kinderen zijn er al. Zij beschikken over innerlijke wijsheid en leven vanuit hun gevoel.

    In New Age-kringen streeft men naar persoonlijke groei, zelfontplooiing, zelfverwerkelijking, bewustwording en spirituele ontwikkeling. Gevoel en intuïtie zijn belangrijker dan de ratio. In het verleden zagen velen uit naar een 'nieuwe tijd' waarin liefde, vrede en verbondenheid met de natuur centraal zouden staan. Het verlangen om de samenleving radicaal te veranderen is echter geleidelijk wat op de achtergrond geraakt.

    Spiritualiteit wordt tegenwoordig aan managers onderwezen om stress te bestrijden en de motivatie, productiviteit en flexibiliteit te verhogen. Het kan een pragmatisch gekozen middel zijn om succes te boeken in het maatschappelijk leven. Het kan ook worden ingezet om het geestelijk en lichamelijk welzijn te optimaliseren, psychische blokkades op te ruimen en onbenutte capaciteiten aan te boren. Therapeutische werkzaamheid en praktische bruikbaarheid staan vaak centraal. (1)

    Toch zijn er ook nog echte New Agers die geloven dat er spoedig een wereldwijde transformatie zal plaatsvinden naar een hoger vibratie- en bewustzijnsniveau. Deze heilsverwachting wordt uitgedragen door verscheidene Amerikaanse channelers. Zij verkondigen hun wijsheden in naam van verlichte meesters en andere entiteiten uit hogere sferen: 'Greetings, dear ones, I am Kryon of Magnetic Service. You are making a change in the entire universe, dear ones, by what you do in this room. When the human heart is changed and vibrates at a new level, the peace on the planet will follow.'

    Meester Kryon is een soort engel die al een jaar of tien wordt gechanneld door de voormalige zakenman Lee Carroll. Hij heeft een hele serie boeken op zijn naam staan. Daarin legt hij onder meer uit hoe wij onze eigen realiteit creëren. Kryon verricht bovendien werkzaamheden aan de magnetische veldlijnen rond onze planeet. Die moeten worden gewijzigd voordat de aarde en de mensheid kunnen overgaan naar de hogere spirituele frequentie van de nieuwe tijd.

    Enkele jaren geleden begon Kryon te spreken over de Indigo-kinderen die momenteel massaal naar de aarde komen. Zij zijn vernoemd naar de donkerblauwe kleur van hun aura. Deze kinderen zijn hier met een speciale missie. Ze ondersteunen de overgang naar een hoger vibratieniveau en bereiden ons voor op een nieuwe tijd waarin hun bijzondere kwaliteiten op de voorgrond zullen staan. Zij zijn de voorlopers van een evolutionaire stap in de geschiedenis van de mensheid, de transformatie naar de spirituele en intuïtieve mens. Ze zijn onze hoop voor de toekomst als leiders van een liefdevolle en rechtvaardige wereld zonder geweld en concurrentie. De Indigo's beschikken reeds over het nieuwe bewustzijn. Vaak zijn het 'oude zielen' die al vele levens achter zich hebben en de wijsheid van Atlantis of van het oude Egypte nog met zich meedragen. Er zijn ook Indigo's die uit een ander zonnestelsel of uit een hogere dimensie komen.


    Opvoedingsidealen

    Het idee van de nieuwetijdskinderen sloeg aan onder alternatieve opvoeders en therapeuten. Ook andere channelers begonnen er over te profeteren. Samen met zijn spirituele partner Jan Tober, produceerde Carroll er in 1999 een bestseller over. In Nederland werd al twee jaar eerder de Stichting Platform Nieuwetijdskinderen opgericht, die in korte tijd sterk groeide. Er zijn meer dan 180 therapeuten aan de stichting verbonden en het symposium dat men vorig jaar organiseerde trok 600 bezoekers. Bestuurslid en regressietherapeut Carla Muijsert schreef vorig jaar een boek over de nieuwetijdskinderen, waarvan inmiddels een tweede druk is verschenen. De boeken beschrijven welke kwaliteiten en eigenschappen de nieuwe kinderen hebben en hoe je met ze moet omgaan. In feite worden er echter bepaalde opvoedingsidealen aangereikt.

    Het eerste kenmerk dat aan de kinderen wordt toegeschreven, is hun onafhankelijke instelling. Ze varen hun eigen koers, geloven in zichzelf en weten (onbewust) precies wat ze nodig hebben en wat ze hier komen doen. Ze willen alleen dingen leren die hen interesseren en bepalen hun eigen tempo. Ze weten dat ze de wereld vanuit hun innerlijk vormgeven, zoals wordt geïllustreerd door een uitspraak van de zevenjarige Lianne: 'Wat ik denk, gebeurt ook echt.' Keuzes worden gemaakt op basis van innerlijk weten. De kinderen doen soms hele wijze uitspraken en kijken daarbij diepzinnig uit hun ogen. Zo merkte de achtjarige Lonneke op: 'Van alle plaatsen die ik ken, is de aarde de enige waar boosheid en verdriet bestaan.' En de zesjarige Joop vroeg zich af: 'Droom ik wanneer ik slaap, of slaap ik wanneer ik wakker ben?'

    Indigo's houden er meestal niet van om dingen uit hun hoofd te leren en aan saaie huiswerkopgaven hebben ze een broertje dood. Het komt nogal eens voor dat ze hun schoolopleiding afbreken als ze daar voor hun gevoel voldoende hebben geleerd. Een opleiding tot alternatief therapeut past vaak beter bij hen. Er zijn ook Indigo's die het criminele pad op gaan, maar dat doen ze alleen als ze deze ervaringen nodig hebben, bijvoorbeeld om anderen beter te begrijpen.

    Ouders mogen niet proberen de kinderen aan te passen bij hun verwachtingen. Ze moeten worden behandeld alsof ze gelijkwaardige volwassenen zijn. Dit sluit aan bij een wijze uitspraak van de vierjarige Pascal: 'De andere keer was ik jouw moeder, nu ben je mijn moeder.' Opvoeders moeten altijd uitleggen waarom ze het kind een bepaalde opdracht geven. Daar moet over onderhandeld kunnen worden en er moeten keuzemogelijkheden worden geboden. Als het eten op tafel staat, kun je het kind bijvoorbeeld de keus geven om over één of over twee minuten aan tafel te komen, of je kunt vragen waar hij wil gaan zitten. Bevelen zoals 'Ruim je speelgoed op!' zijn uit den boze en hebben bovendien geen effect. Ouders kunnen beter zeggen: 'Je hebt de gewoonte om overal in huis speelgoed te laten liggen en ik struikel erover. Wat kunnen we daaraan doen? Kun je mij helpen beslissen wat er moet gebeuren als je je speelgoed niet opruimt.' In ernstige gevallen kan men het kind een 'time-out' geven: 'Je mag anderen niet slaan en hebt nu een time-out. Ga maar naar je rustbankje.'

    Nieuwetijdskinderen kenmerken zich ook door hun visionaire instelling. Ze denken in beelden, hebben een levendig voorstellingsvermogen en een grote fantasie. Ze kunnen volledig opgaan in hun innerlijke wereld, die voor hen minstens zo reëel is als de buitenwereld. Paranormale waarnemingen zijn voor hen heel normaal. De kinderen vertellen onder meer over vorige levens, aura's, nachtelijke uittredingen en contacten met engelen, geesten of andere bovennatuurlijke wezens. Ze kunnen energieën voelen en hebben soms genezende gaven.

    Uit psychologisch onderzoek is gebleken dat misschien wel één op de drie kinderen een imaginair vriendje heeft, dat onder meer bescherming en gezelschap biedt. Psychologen adviseren ouders om zulke denkbeeldige wezens te accepteren zonder de fantasieën aan te moedigen. Hoewel de kinderen doen alsof hun kameraadje echt bestaat, weten ze gewoonlijk wel beter. Als ze een jaar of acht zijn, beginnen ze zich te realiseren dat het raar is om tegen iets onzichtbaars te praten en houden ze er geleidelijk mee op. Nieuwetijdskinderen schijnen daarentegen te blijven praten tegen de wezens, die door hun ouders worden verwelkomd als spirituele helpers.

    Een laatste kenmerk dat genoemd moet worden, is de grote gevoeligheid en kwetsbaarheid van de nieuwe kinderen. Ze zijn zeer ontvankelijk voor stemmingen, sferen, spanningen en negatieve energieën. Voedselallergieën komen regelmatig voor en van te veel suiker worden ze agressief. Ze reageren echter goed op homeopathie, reiki en Bachremedies. Als de omstandigheden niet veilig zijn en ze niet geaccepteerd worden, trekken ze zich terug. Ze zijn voor veel dingen bang en raken gemakkelijk gefrusteerd. Sommige kinderen kunnen niet goed wennen aan hun stoffelijke lichaam en hebben problemen met motorische vaardigheden.

    Doordat ze zeer gevoelig zijn voor zintuiglijke en buitenzintuiglijke prikkels, kunnen ze zich moeilijk concentreren. Ze zijn ze snel afgeleid en schijnen niet te luisteren. Als het ze te veel wordt, gooien ze alle prikkels weer naar buiten in de vorm van hyperactief gedrag. Ze zijn vaak rusteloos, kunnen niet op hun beurt wachten, reageren impulsief, hebben moeite om zich aan regels te houden en hebben weinig zelfcontrole. Vooral taakgerichte bezigheden leveren veel problemen op. Toevallig zijn dit precies de diagnostische kenmerken van ADHD (aandachtstekort-hyperactiviteitstoornis). Medici schrijven in zo'n geval vaak Ritalin voor om de symptomen te verminderen. New Age-ouders beschouwen het gedrag van hun kind echter liever als een signaal aan de omgeving, die het werkelijke probleem vormt. Als de nieuwe tijd aanbreekt, zal blijken dat de kinderen daar prima in passen.

     

    13-04-2007 om 14:59 geschreven door Cannamon  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kenmerken nieuwe indigokinderen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Kenmerken Nieuwetijdskinderen

    Nieuwetijdskind zijn is geen ziekte. Nu is er echter vaak vraag naar een zogenaamde checklijst van kenmerken van Nieuwetijdskinderen. De bepaling echter of iemand wel of niet "voldoet" is arbitrair. De Nieuwetijdskinderen organisatie is dan ook geen voorstander van dit soort lijsten. Maar om nu praktisch te blijven vindt u hieronder een lijst van kenmerken die voor kunnen komen. Het aantal criteria waaraan het kind voldoet / moet voldoen is niet vast aan te geven. De lijst geeft slechts een indruk van de kenmerken die mogelijk kunnen voorkomen. De lijst is niet compleet. zoals u kunt zien is er een overlapping met de lijsten die u vindt voor ADHD, dyslexie en hoogbegaafdheid. Dit geeft stof tot nadenken en eist terughoudendheid in het stellen van een "diagnose".

    Een lijst met kenmerken

    ·        Ze huilen vaak als baby

    ·        Ze doen wijze uitspraken voor hun leeftijd

    ·        Ze benaderen alles vanuit hun emotie

    ·        Ze leven vanuit de eigen wijsheid

    ·        Ze zijn gevoelig voor sfeer en stemmingen van anderen en nemen deze soms over

    ·        Ze kennen een sterk rechtvaardigheidsgevoel

    ·        Ze hebben moeite met bedrog, liegen en onechtheid

    ·        Ze zijn druk (ADHD) of juist teruggetrokken

    ·        Ze hebben moeite met de motoriek

    ·        Ze zijn dromerig

    ·        Ze komen vaak met originele oplossingen waaraan niemand had gedacht

    ·        Ze reageren sterk intuïtief

    ·        Ze hebben soms paranormale ervaringen

    ·        Ze hebben soms dyslexie of dyscalculie

    ·        Ze hebben vaak voedselintoleranties

    ·        Ze hebben eczeem, allergieën of andersoortige huidaandoeningen

    ·        Ze hebben soms astma

    ·        Ze hebben een sterke binding met de natuur en vaak zijn ze vegetariër uit overtuiging

    ·        Ze hebben vaak verschil in ontwikkelsnelheid tussen taal en rekenvaardigheden, motorische en intellectuele en sociale vaardigheden.

    ·        Ze kunnen soms zeer driftig zijn als ze niet begrepen worden

    ·        Ze zijn soms heel bang voor dingen die wij niet kunnen zien of begrijpen

    ·        Ze hebben regelmatig slaapproblemen en zijn verdrietig en/of angstig

    ·        Ze zijn soms hoogbegaafd

    Gewenst gedrag naar Nieuwetijdskinderen toe

    ·        Behandel ze met respect., erken hun rol in de familie

    ·        Help ze om hun eigen disciplinaire oplossingen te creëren

    ·        Geef ze altijd keuzes, in alles

    ·        Betuttel ze nooit en lach ze nooit uit

    ·        Leg altijd uit waarom ze dingen moeten doen. Als het voor jezelf belachelijk klinkt dan doet dit het ook voor hen. Verander het dan, ze zullen dit respecteren. Ze weten direct wanneer je eerlijk bent dus probeer geen dingen te verzinnen en zeg gewoon dat je er vandaag geen zin in hebt omdat je moe bent

    ·        Word partners van ze in hun eigen opvoeding

    ·        Vanaf baby, leg alles uit wat en waarom je het aan het doen bent. Ze zullen je niet direct begrijpen maar voelen wel dat je hun bewustzijn respecteert. Het helpt ze enorm wanneer ze gaan praten

    ·        Als er toch problemen ontstaan ga dan ook naar iemand die ze begrijpt voordat je ze medicijnen geeft

    ·        Alle Nieuwetijdskinderen reageren bijzonder goed op Homeopathie, Bach-remedies en Reiki. Als dit door therapeuten wordt gedaan waar ze zich thuis voelen kan men in korte tijd verbijsterende resultaten zien

    ·        Geef ze onder alle omstandigheden hulp en voorkom negatieve kritiek. Laat altijd weten dat je ze ondersteunt in hun proces. Ze zullen je vaak direct tegenspreken of hun commentaar laten weten. Geniet en vier de successen. Laat ze dingen doen zonder overdreven aanmoediging

    ·        Vertel ze niet wie ze nu zijn of wat ze later zullen worden. Ze weten al precies wat ze gaan doen. Laat ze zelf beslissen waar ze in geïnteresseerd zijn. Forceer ze niet in een familiebedrijf. De kinderen zijn beslist geen volgers.

    BEHANDEL ZE ALS EEN VOLWASSENE EN WEES EEN GOEDE VRIEND(IN) VOOR ZE.

    13-04-2007 om 14:46 geschreven door Cannamon  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-03-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De filisofie van de Klesas

    De Filosofie van de Klesas

    VIDYASMITA-RAGA DVESABHINIVESAH KLESAH

     

    Het gebrek aan werkelijkheidsbesef,

    het gevoel van 'ik-ben-heid' of egoïsme,

    afgestoten te worden van de objecten en

    het krachtige verlangen te leven (in een lichaam)

    zijn de grote bezoekingen of

    oorzaken van alle ellende in het leven.

          Patanjali Yoga Sutras II.3 


    Een oeroud medicijn     

    De Filosofie van de Klesas

     Een klein jongetje lag in het ziekenhuis. Al verschillende keren was geprobeerd om hem het medicijn te geven dat hem beter kon maken. Maar hij weigerde en verzette zich heftig als de verpleegsters probeerden om het medicijn door zijn keel te duwen.

    Tot er een verpleegster bij hem kwam zitten, hem liefdevol en begrijpend toesprak en de tijd nam om uit te leggen dat -wilde hij beter worden - hij dit bittere medicijn kon innemen; dat er helaas niets anders opzat dan ziek te blijven of dit medicijn te nemen. Daarna verliet ze de zaal en kwam even later glimlachend terug.

    "Wel?" vroeg ze vriendelijk en met respect, "heb je erover nagedacht?"

    "Wijs" geworden nam het kind uit zichzelf het medicijn -begrepen en gesteund - ontspande zich en werd beter. 
     Dit voorbeeld wil verduidelijken dat er is niemand is die graag wil lijden. Dat zal iedereen beamen.Wie lijdt wil van het lijden worden verlost en dat vinden we allemaal logisch.

    Bovendien is het meestal zo dat iemand die een ander ziet lijden die persoon wil helpen om het lijden te verminderen. Dat is normaal menselijk, goed en nodig.

    Patanjali wijst een weg, evenals Boeddha en vele andere wijzen om de mensheid definitief uit zijn eigen lijden te verlossen. Patanjali wees de weg door inzicht te geven in de oorzaak, het wezenlijk ontstaan van ieder leed. Dit heet de filosofie van de Klesas 

    Oorzaak

    Patanjali gaf al eeuwen geleden een aantal oorzaken voor het lijden van de mensheid aan.

    De oorzaak van al het lijden. Wie de oorzaak weet, kan daarna een aanvang maken met een oplossing. Daarbij staat het principe van vrije wil centraal. 

    Aanvankelijk mondeling, individueel en pas wanneer de vraag was gesteld, gaf Patanjali antwoorden die nog steeds toepasbaar zijn voor ons. Later werden zijn lessen op schrift gezet in zijn sutras.  Patanjali noemde het klesas. (spreek uit kleesjaas)  

    Klesa betekent bezoeking, droefenis, ellende en dan wordt met name de oorzaak daarvan bedoeld. 
     
     
     Klesa 1. A-vidya = Onwetendheid

    De eerste klesa heet a-vidya. Letterlijk betekent a-vidya onwetendheid. A=niet en vidya = weten, kennen, innerlijk weten.

    Het woord Veda en Vidya betekent weten. Onwetendheid over Waarheid, is iets anders dan intellectuele kennis. Onwetendheid betekent niet dat we dom zijn. We kunnen zelfs zeer geleerd zijn en toch onwetend in deze betekenis.De onwetendheid slaat op het vergeten zijn omtrent aard en oorsprong van wie wij Zijn.

    Vergeten, niet meer weten. Om die reden is het systeem van yoga een bijzondere wetenschap, een wetenschap die op inzichten, ervaringen en directe ervaring / schouwen berust. Het intellect kan daarbij worden ingezet, maar met redeneren en tastbare bewijsvoering komen we niet uit de onwetendheid.Onwetendheid is het grondprobleem, de oorzaak van alle pijn en lijden, zegt Patanjali.

    Ook Boeddha zei het: 'Leven is lijden'.Waren Patanjali en Boeddha pessimisten vol somberheid en negativiteit? Vreemd genoeg luidt het antwoord dat hun lessen berustten op inzicht en liefde. 

    We lijden, zegt Patanjali, omdat dat wat we Zijn versluierd, verduisterd is geraakt. Als het donker is kan je niets zien. Dan kan de schaduw van een hand een beer lijken.

    Tegen een klein kind dat daardoor bang word, zeggen we dat het niets betekent, maar het kind meent werkelijk iets te zien.Op iets dergelijks is al ons lijden gebaseerd. Vanouds is dan ook het bekende voorbeeld gegeven van het stuk touw dat in het donker op een slang lijkt. We worden bang voor een koord waarvan we denken dat het een slang is die ons kwaad kan doen.

    Met het touw wordt de trigunas (tamas, rajas en sattva) gesymboliseerd.

    De hele creatie bestaat uit niets anders dan de beweging van de gunas, inclusief wijzelf, ons lichaam, ons denken.

    Er is slechts beweging van de gunas. Zelfs 'ons' denken vindt haar oorsprong in de gunas. 

    Welnu, we lijden doordat we van alles op die creatie hebben geprojecteerd, van alles zijn gaan verwachten en wensen en steeds meer onwetend zijn geworden omtrent de werkelijkheid, de waarheid van de creatie. Verder zijn we ons gaan vereenzelvigen met die veranderlijke creatie in plaats van dat wat haar oorsprong en ons werkelijk Zelf is.

    We zijn het onwerkelijke gaan houden voor het werkelijke en de Werkelijkheid is onwerkelijk geworden. Dat is onwetendheid volgens Patanjali. 
     

    Klesa 2. Asmita = ‘ik’-beginsel 

    In de oude verhalen wordt beschreven dat Brahman - het Goddelijk oerbeginsel - zichzelf wilde zien en vanuit deze wens zich manifesteerde in vele vormen.

    Zo is de boom Brahman, de tafel is Brahman, de hond is Brahman, de vader is Brahman.

    Brahman is de regen en Brahman is de zon. Brahman is alomtegenwoordig in alle vormen.

    Dit staat ook beschreven in hoofdstuk IX van de Bhagavad Gita.

    Op het moment dat de boom roept: IK ben de Boom en de hond roept: IK ben de hond en de vader roept: IK ben de vader, dan is dat IK in feite gelijk in allen, namelijk IK-Brahman.

    Dit wordt ook wel het ZELF genoemd.

    Maar zodra de vader denkt iemand anders te zijn dan de boom, dan bedoelt hij met “ik”  niet IK-Brahman, maar ik-vader, een vereenzelviging met de vorm, de rol.

    Er is dan wat we noemen een identificatie met de vorm (man) en de naam (vader). Dit 'ik' noemen we dan ego.

    Vormen en namen veranderen aangezien deze onderhevig zijn aan de aard van de gunas, aan de wetten der veranderlijke natuur.Alles in de creatie verandert steeds.

    Brahman is daarin echter onveranderlijk en eeuwig aanwezig. 

    Asmita betekent daarom dat ik denk dat ik iemand ben, ik-ben-heid.

    Deze ik-ben-heid, zegt Patanjali, is de tweede klesa, een tweede grondoorzaak van lijden.

    Als je je identificeert met het veranderlijke, zegt Patanjali, dan wordt dit een grondoorzaak van lijden. Je gaat namelijk denken aan ik en de ander en zoals Sartre ook al zei: de ander is de hel. Door in termen van ‘ik’ en ‘de ander’ te denken, gaan we ook denken aan beter dan…, hoger of lager dan…, meer  of minder dan… die ander , verwachten dat de ander ons gelukkig maakt, genot verschaft en zodra dit niet het geval is dan raken we gefrustreerd.

    We zouden niet kunnen lijden als er niet een idee was dat we iets of iemand zijn, daarmee de vorm, de naam, de rol, het beroep enz bedoelend. Deze onjuiste identificatie veroorzaakt lijden. Wie  het idee heeft iemand te zijn, denkt ook : 'dit is van mij', of zelfs 'jij bent van mij'. Dit is Asmita.

    Heel veel angsten, b.v. scheidingspijn, de angst om iets of iemand te verliezen komen hieruit voort. 
     

    Klesa 3 en 4. Raga en Dvesha = aantrekking en afstoting 

    Raga en Dvesha ,aantrekking en afstoting, worden dikwijls in één adem genoemd, omdat ze samen een dualiteit vormen, een paar van tegenstelling, dat bij elkaar hoort als twee kanten van dezelfde medaille.

    Raga houdt in dat we ons aangetrokken voelen tot iets of iemand en dvesha betekent het omgekeerde. We komen onvermijdelijk nu ook op het terrein van karma. 

    Karma en klesas zijn heel nauw met elkaar verbonden. De weg uit de klesas is tevens de weg uit de karmas en vice versa.

    Een zijweggetje is noodzakelijk om dit te verduidelijken. Karma betekent letterlijk object.Alles wat bestaat zou je kunnen zeggen is object (voorwerp). Er is een object-huis, een object-boom, een object-auto, een object-bloem, enzovoort. Denkend vanuit 'ik' en de 'ander' is er dus een subject (ik) en een object (huis, boom, berg, bloem enz.) Er is ík’ en het ‘huis’ (subject-object)

    Dan is er nog een derde factor. Dat is de beweging van ik naar het object.Taalkundig wordt deze beweging uitgedrukt in een werkwoord.Bijvoorbeeld: IK (subject) loop (werkwoord) naar huis (object).Deze beweging vindt alleen plaats als er een wens is van 'ik' om naar 'huis' te bewegen.

    Die wens staat in verband met een te verwachten ervaring, een beleving, die met 'huis' te maken heeft. De principes van karma zijn hierop gebaseerd.

    Verder is het zo dat objecten een of andere beleving  geven, een ervaring.

    Pijnlijk ofwel plezierig.De objecten - en dat is de hele creatie - zijn er om IK (het Zelf) de ervaring van plezier ofwel pijn te geven.Eigenlijk is er maar één IK en dat is Brahman, of het ZELF.

    Maar aangezien er al onwetendheid was én een identificatie met vorm en naam, komen we bij de volgende oorzaak van lijden die Patanjali noemt, namelijk de houding die we aannemen ten aanzien van de beleving van een pijnlijke ervaring alsmede de houding die we aannemen bij iets prettigs, iets plezierigs.

    Dit heet RAGA en DVESHA. De derde en vierde Klesa.

    Raga is: je aangetrokken voelen

    Dvesha is het tegenovergestelde, de afkeer van iets.

    We hebben in feite geen afkeer of aantrekking ten aanzien van het object, maar van de te verwachten beleving van dat object Als je spinazie eet en het ervaart als iets prettigs, dan is voortaan spinazie verbonden met 'prettig'. Van een prettige ervaring willen we méér. De spinazie is echter gelijk, ook voor degene die er een sterke afkeer bij ervaart. We voelen ons dus aangetrokken tot de prettige ervaring die het object ons oplevert. Het object zelf doet niets.

    Als we een sterke afkeer voelen dan is dat omdat de verwachting er is dat het object - een persoon, een ding, eten, een land - iets 'on'prettigs zal brengen. We lopen weg voor de onprettige, pijnlijke ervaring en geven het object dan de schuld. Het kan zover komen dat we zoveel onprettige of pijnlijke ervaringen hebben doorgemaakt dat we van alles en iedereen walgen of zelfs zijn gaan haten: Dvesha ten aanzien van de hele wereld; een walging van alles en iedereen.

    Maar in feite is het de walging van de pijnlijke beleving, verbonden met - of geprojecteerd op – iedereen, op de creatie. Het is de afkeer die het lijden teweegbrengt, niet de pijn zelf en evenmin het object. Het object kan namelijk niets anders geven dan twee soorten van ervaring: 

    Pijnlijk of plezierig en beide wisselen zich bovendien af. Wie heel lekker voedsel tot zich neemt, zal nadat hij er teveel van heeft gegeten die niet meer als lekker ervaren, maar ervan gaan walgen.

    Wie dit in neutraliteit ziet en aanvaardt, lijdt er niet langer onder. Het fenomeen pijn/plezier is er. Wie iets proeft vindt het lekker, of niet. Dat is zoals het is. Wie iets waarneemt met de ogen, vindt dat mooi, of niet. Dat is zoals het is.

    Een lichaam geeft plezier, maar ook pijn.

    Een kind geeft plezier, maar ook pijn.

    Een baan geeft plezier, maar ook pijn.

    Een relatie geeft plezier, maar ook pijn enzovoort  
     

    We hebben in feite geen afkeer of aantrekking

    ten aanzien van het object, maar van de

    te verwachten beleving van dat object. 
     

    Wie altijd wil weglopen (dvesha) voor het minder prettige of pijnlijke, die persoon lijdt, zegt Patanjali, omdat die persoon altijd bang is voor pijn. Wil je altijd achter het ‘prettige’ aanhollen (raga) dan loop je eveneens kans te lijden, bijvoorbeeld omdat je het mooie niet kan krijgen, maar ook vanuit de angst om het ooit weer kwijt te raken.

    Dit is inherent aan de creatie. Dingen komen, dingen gaan. Mensen komen, mensen gaan.

    Inclusief 'wij', ons lichaam waarmee we ons identificeerden. Krishna zegt in de Bhagavad Gita tegen Arjuna dat het slechts dwazen zijn die om dit feit treuren en bovendien dat het juist dit fenomeen is dat ons gevangen houdt in het rad van geboorte en dood. Hij legt daarbij uit wat de weg uit deze karma’s is en geeft – net als Patanjali – het inzicht aan zijn leerling Arjuna, dat juist het loskomen van deze verwachtingen, aantrekking en afstoting, het ik-en-de-ander-idee, belangrijk is.

    Dit inzicht heet onderscheidingsvermogen (Buddhi). Inzicht betekent wijsheid en wijsheid betekent rust. 
     
     
     Klesa 5. Abhinivesha - Gehechtheid 

    Automatisch  vloeit uit het bovenstaande de laatste klesa voort: gehechtheid.

    Abhinivesha. Het één volgt uit het andere. Wie gevangen zit in aantrekking/afstoting ten aanzien van de beleving van plezier en pijn, zit gevangen in het rad van geboorte en dood. Dit heet ‘gehechtheid’. Gehechtheid lijkt te gaan om het object, maar uit het bovenstaande kunnen we opmaken dat het gaat om de gehechtheid aan de ‘beleving’. We willen naar het plezierige toe en weg - of zijn bang van – het pijnlijke. Wie ooit een pijnlijke gebeurtenis heeft meegemaakt, is er dikwijls bang voor, wil geen herhaling daarvan. Wie ooit een heerlijke vakantie heeft genoten op een bepaald eiland, wil daarvan juist wél een herhaling. Intussen kan het echter zijn dat de situatie is veranderd en dat daarmee ook de ‘beleving’ van het eiland (object) is veranderd. Daarom waarschuwt Patanjali ons hiervoor: pijn verandert in plezier en plezier verandert in pijn.

    Om die reden wordt abhinivesha ook wel de vrucht genoemd van de boom die als wortel onwetendheid heeft:

    a-vidya – onwetendheid, de wortel 

    asmita – ‘ik-ben-heid’, de stam

    raga en dvesha, aantrekking en afstoting, de takken met vele bladeren

    de vrucht (zoet en wrang) is de gehechtheid: abhinivesha 

    Uit het vorengaande kunnen we opmaken dat gehechtheid  te maken heeft met de verwachting, met de beleving van prettig en niet prettig.

    Het heeft met andere woorden te maken met waar onze gedachten en wensen zitten. Wie zit te mediteren en intussen naar een vrouw hunkert, is - hoewel ogenschijnlijk celibatair - toch gehecht. Wie geen gebakje eet, maar er wel naar verlangt, is toch gehecht. Gehchtheid zit van binnen en heeft met wensen en verlangens naar…. te maken: gehecht aan het verlangen naar iets prettigs. Het kan zijn dat je een taartje afslaat en daarbij zegt: 'ik heb me onthecht van gebak', maar intussen loopt het water je door de mond. Je bent dan niet onthecht van je verlangen, niet van de behoefte. Op dezelfde manier kan de afkeer ons hechten en binden. We hebben bijvoorbeeld allang een afkeer van een situatie of een persoon.

    We kunnen dan weggaan, dat wil zeggen het object buitensluiten en in de vrije natuur gaan mediteren. Maar als de walging in gedachten blijft dan is dat ook gehechtheid. 
     

    De weg terug

    "Ja, maar.." roept iemand, "...mag ik dan nooit meer van iets genieten?"

    Ja natuurlijk wel.

    We zullen - of we willen of niet - altijd de sensatie voelen van plezierig of pijnlijk, bij alles wat we waarnemen met de zintuigen.

    Zelfs al zouden we dat willen, dan kan dit nog niet anders zolang we in een lichaam zijn.

    Het betekent niet dat een yogi ineens spruitjes lekker vindt, als dat voorheen niet het geval was.

    Waar we ons echter van hebben onthecht is onze afkeer en het weglopen daarvoor.

    Ook een yogi ervaart pijn in het lichaam, maar aangezien het fenomeen pijn/plezier is geaccepteerd als behorend bij deze creatie, zal hij/zij wel de pijn ervaren, maar er niet onder lijden.

    Het is niet waar dat een onthecht iemand een ongevoelig iemand is.

    De yogi voelt alles en wellicht heel zuiver, maar lijdt er niet langer onder.

    Dat is het verschil tussen gehecht en onthecht. 
     

    Medicijn

    Sommigen vinden dat er helemaal geen lijden is en diegenen zullen dan ook geen oplossing zoeken.

    Diegenen die vinden dat er wél lijden is, daarvan zegt een deel: eigen schuld. Wie ego als iets ‘slechts’ ziet en onwetendheid als iets ‘doms’, doet een appel op schuldgevoelens. Patanjali echter heeft het niet over schuld. Evenmin over straf of zonde. Er is slechts gebrek aan inzicht. Dat is de reden van de uitspraak uit de Bijbel "Oordeelt niet." Wie als mens zich zondig en onvolkomen voelt en wacht op de verlossing van buitenaf nodigt zichzelf uit tot passiviteit.

    De ander zou ons moeten verlossen, op dezelfde manier waarop de ander ons gelukkig had moeten maken.

    We gaan dan voorbij aan het feit dat wat we werkelijk ZIJN, vol Gelukzaligheid IS.

    Dit is echter voorbij de vorm en de naam waarmee we ons identificeerden.

    Als er al sprake is van een verlosser in de vorm van een ander, dan is dat in de vorm van een volledig gezuiverd leraar of Meester die de brug vormt tussen onwerkelijkheid en Werkelijkheid en de weg wijst.  

    Die weg is dezelfde waar Patanjali zijn Licht op liet schijnen zodat we Weer Zien wie we Zijn...

    Een oeroud, maar nog steeds werkend ....Medicijn.

    15-03-2007 om 15:04 geschreven door Cannamon  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hemelse kinderen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Je kinderen zijn je kinderen niet. 
    Zij zijn de zonen en dochters van 's levens 
    hunkering naar zichzelf. 
    Zij komen door je, maar zijn niet van je, 
    En hoewel ze bij je zijn, behoren ze je niet toe. 
    Je mag hun je liefde geven, maar niet je gedachten, 
    Want zij hebben hun eigen gedachten. 
    Je mag hun lichaam huisvesten, maar niet hun ziel, 
    Want hun ziel toeft in het huis van morgen, dat je niet 
    bezoeken kunt, zelfs niet in je dromen. 
    Je mag proberen hun gelijk te worden, maar tracht niet 
    hen aan je gelijk te maken. 
    Want het leven gaat niet terug, nog blijft het dralen bij gisteren 
    Jullie bent de bogen, waarmee je kinderen als levende 
    pijlen worden weggeschoten. 
    De boogschutter ziet het doel op de weg van het oneindige en 
    hij buigt je met zijn kracht, opdat zijn pijlen snel en ver zullen vliegen. 
    Laat het gebogen worden door de hand van de 
    boogschutter een vreugde voor je zijn: 
    want zoals hij de vliegende pijl lief heeft, 
    zo mint hij ook de boog die standvastig is. 

    15-03-2007 om 14:27 geschreven door Cannamon  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-03-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Credo

    Het doel is God. Je kunt je dag beginnen met God door je eerste gedachte aan God binnen je eigen vorm op te nemen. Laat me zeggen, dat het doel bereikt is en altijd bereikt is geweest. Je bent goddelijk. Het Goddelijk Beeld, God, de Christus van God. Godman. Godvrouw.

    Laat me ook verklaren, dat er niets of niemand is die je kan dwingen om aan deze dingen te denken. Het moet een vrijwillig offer zijn aan Je Godzelf:
    God ben Ik verenigd met universeel leven en universele kracht en al deze kracht vindt haar brandpunt in geheel mijn natuur, terwijl zij me zo positief maakt met Godvolmaakte energie, dat ik haar uitzend naar elke vorm, en ik maak deze zo positief dat allen getransformeerd kunnen worden tot harmonie en volmaaktheid. Ik weet, dat zij allen in overeenstemming zijn met oneindig leven en Godsvrijheid en vrede.

    Mijn geest is volledig gepolariseerd met oneindige intelligente Wijsheid. Elk vermogen van mijn lichaam vindt een vrije expressie door mijn geest en heel de mensheid brengt hetzelfde tot uitdrukking.

    Mijn hart is tot de rand gevuld met de vrede, liefde en vreugde van de overwinnende Christus. Ik zie in elk gezicht die overwinnende Christus. Mijn hart is sterk van Godliefde en ik weet, dat zij het hart van heel de mensheid vervult. Godleven verrijkt volledig het hele stromen van mijn bloed en vervult mijn lichaam van de zuiverheid van Goddelijk Leven.

    God is alle leven. Ik word geïnspireerd met leven door elke ademhaling en mijn longen nemen leven op met elke ademhaling en zij vullen mijn bloedstroom met vitaliserend leven.

    God mijn maag is de verterende energie van intelligent en almachtig leven. Elk orgaan van mijn lichaam is doordrongen van gezondheid en harmonie en mijn hele organisme werkt in volkomen harmonie.

    Ik weet, dal al mijn organen doordrongen zijn van Godintelligentie. Alle zijn zich bewust van hun plichten en zij werken samen voor de gezondheid en harmonie van mijn totale wezen, God ben Ik de energie die heel de ruimte vult, Ik neem voortdurend deze energie op uit het al doordringende Godleven. Ik weet dat God die alwijze en liefhebbende intelligentie is die mij het machtige Godsleven schenkt en ik verwezenlijk de volledige heerschap op uit God, de Inwonende Tegenwoordigheid in mijn volledige lichaamsvorm. Ik loof de innerlijke God voor de genezende perfectie van het leven. Alles is leven en ik sta alle leven toe tot uitdrukking te komen.
    De Overwinnende Christus zegt: 'Mijn woorden zijn Geest en zij zijn leven' en 'Indien een mens zich houdt aan mijn woorden, zal hij de dood nooit zien'. De intelligente Christus, de Overwinnende Christus, zendt een overvloed aan liefde uit naar het hele universum. Opperste Geest is alles. Ik ben Opperste Geest! Ik ben Opperste Wijsheid, Liefde en Macht. Uit de grond van mijn hart juich ik de blijde dankzegging dat Ik deze sublieme en onuitputtelijke Wijsheid ben en ik eis, dat ik deze onophoudelijke Wijsheid in mezelf opneem en me volledig van haar bewust wordt. Onthoud, GEDACHTEN EN GESPROKEN WOORDEN ZIJN DINGEN! Roep de blijde tijding van vreugde uit dat je vrij bent, volkomen vrij van alle beperkende omstandigheden. WEET vervolgens, dat je vrij bent, en ga in triomfantelijke vrijheid! IK BEN WEDERGEBOREN IN DE VOLMAAKTE MACHT VAN DE OPPERSTE GEEST VAN GOD, “GOD BEN IK".

    Laten we ons onder alle mensen begeven met het volledige besef dat we bestaan om het heerlijke Licht van Liefde te schenken aan iedere ziel. Dit is in werkelijkheid het grootst mogelijke voorrecht. Want, terwijl we die grenzeloze liefde van God uitstralen naar elke ziel, wordt onze ziel aangegrepen door de Heilige Geest, we voelen ook de liefde van God voor heel de mensheid. Deze te voelen en te kennen is de Overwinnende Christus in heel de mensheid te voelen en te kennen. Deze verleent ons de genezende kracht en wijsheid waarmee Jezus begiftigd is.



    14-03-2007 om 21:09 geschreven door Cannamon  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spiritualiteit
     

    Wat is spiritualiteit? 


    Dat is leven in contact met je hart!
     In je hart,daar is het plekje, waar je
       ziel, ofwel hogere zelf, ofwel de stem
        van je geweten, ofwel je intuïtie,tot je
    spreekt! Het is luisteren naar je gevoel!


    Die kent het antwoord op vragen als:
    Wie ben ik?
    Waarom overkomt dit mij?
    Wat is het doel van mijn aardse bestaan?


    Als je je gaat bezighouden, met het vinden
    van antwoorden op deze vragen,zul je erachter
    komen, dat voor elk antwoord dat je vindt,
    er weer 10 nieuwe vragen in de plaats komen!


    En wellicht krijg je dan net als ik het
    gevoel, dat je leven is als een reis, en
    komen er vragen als:
    Vanwaar kom ik?
    Waar wil ik naartoe?
    Wat kwam ik onderweg tegen, en wat voor
    effect, wat voor invloed, hadden deze
    ervaringen op mij? Wat heeft het met mij
    gedaan, en wat heb ik ervan geleerd?


    Jouw ziel, die sprankelt in het Goddelijk
    Licht in jouw hart, kent de antwoorden, en
    zal je ernaartoe leiden, via je gevoel, je
    intuïtie.


    Het komt erop neer, dat alles wat je zoekt,
    Licht, Liefde, Geluk, dat dat niet
    afhankelijk is van materiele zaken,
    of van iemand anders,
    want van de een op de andere dag
    kunnen de zaken slecht gaan, of de ander
    kan uit je leven verdwijnen, en ben je
    geheel op jezelf aangewezen!


    Het is dus handiger, om een andere
    bron te gaan zoeken!

     


    Alles wat je zoekt, Licht, Liefde,
    Geluk, God, bevindt zich in jezelf.
    En het moeilijkste van deze spirituele
    reis is, dat, als je naar dit alles
    op zoek gaat in jezelf,
    dat je juist dat gaat tegenkomen, wat
    je er altijd vanaf heeft gehouden!
    Bijvoorbeeld angst, verdriet, pijn,
    verwarring, onbegrip. Je komt eerst
    die zaken tegen, die ertussenin staan.
    De blokkades. Die mag je dan gaan
    verwerken, en vervolgens los gaan
    laten, om zo ruimte te gaan maken,
    voor dat Licht, die Liefde, het Geluk,
    voor God.


    En dit is ware rijkdom, een bezit,
    dat niets of niemand je kan ontnemen,
    een innerlijk Licht, een geluksgevoel,
    onafhankelijk van aardse materiele
    zaken of personen.
    Dat is ware Liefde, dat is echt Geluk!


    Het vergt dus enorm veel doorzettings-
    vermogen, om hiermee door te blijven gaan,
    en onderweg niet het bijltje erbij neer
    te gooien! Het is vaak een kwestie van
    blijven volhouden met volhouden!

     
    Maar het is echt zo, dat, als je besluit,
    om deze weg te gaan, dat je vanuit de
    wereld van Licht en Liefde aan Gene Zijde
    van God, Jezus en Zijn engelen, en jouw
    eigen persoonlijke beschermengel,
    jouw geleidegids, die ervoor gekozen
    heeft om jou te helpen in dit aardse
    bestaan, alle liefde begrip
    en hulp krijgt, die je nodig hebt.
    Om datgene te verwerken en los te
    laten, wat tussen jou en die
    Goddelijke Onvoorwaardelijke Liefde instaat.


    Onderweg mag je wellicht, net als ik,
    stil worden van ontroering, als je voelt
    hoeveel er van je gehouden wordt, ondanks
    je menselijke gebreken, en hoe er voor
    je gezorgd wordt als je merkt dat er
    allerlei toevalligheden jou van de
    juiste mensen, situaties, boeken, enz.
    voorziet, die jou weer verder helpen.


    Het leven is een geschenk, een wonder,
    en je kunt jezelf in de verste verte
    niet voorstellen hoeveel er van jou
    gehouden wordt!
    Als je deze weg gaat, mag je gaan
    ontdekken, hoe mooi en sterk en
    kwetsbaar tegelijkertijd je bent!

    Een stralende ster, die schittert
    in de nacht!
     

     

    Goede reis!

     

    14-03-2007 om 16:00 geschreven door Cannamon  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Franciscaans gebed

    Franciscaans gebed

    Maak mij een instrument van uw vrede.
    Waar haat heerst,
    laat mij daar liefde brengen,
    waar krenking is,
    laat mij daar vergeving brengen,
    waar tweedracht is,
    laat mij daar eenheid brengen.
    Moge ik geloof brengen waar twijfel heerst
    en waarheid waar dwaling is.
    Waar wanhoop is,
    laat mij daar hoop brengen,
    en vreugde waar verdriet heerst.
    Waar duisternis heerst,
    moge ik daar licht brengen.
    O goddelijke Meester,
    maak dat ik meer zoek om te troosten
    dan om getroost te worden,
    meer om te begrijpen
    dan om begrepen te worden,
    meer om te beminnen,
    dan om bemind te worden.
    Want in het geven ontvangen we,
    in het vergeven wordt ons vergeven
    en door te sterven
    staan we op tot eeuwig leven.

    14-03-2007 om 13:26 geschreven door Cannamon  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Citaten van Baird T. Spalding

    Broeders
    De mens begint in te zien dat hij uit dezelfde bron is voortgekomen als alle anderen en dat brengt hem steeds nader tot die anderen. Hij begint in te zien dat ieder mens zijn broeder is in plaats van zijn vijand. Wanneer de mens dit ten volle beseft, dan zal hij begrijpen dat allen uit dezelfde Bron zijn voortgekomen en tot die Bron moeten terugkeren of met andere woorden, in werkelijkheid broeders moeten worden. Dan zal hij de hemel hebben gevonden en inzien dat hemel betekent: innerlijke vrede en harmonie, overal, geschapen door de mens hier en nu op aarde. Dan zal hij begrijpen dat hij naar eigen verkiezing hemel of hel voor zichzelf kan scheppen.

    Leven tot uitdrukking brengen
    Slechts weinig mensen zijn tot het besef gekomen van wat het leven werkelijk voor hen inhoudt. Het grootste deel der mensheid zien wij onbevredigd, versuft, verslagen of onzeker door het leven tasten. Iedere ziel zal moeten leren het leven aan te pakken en zich uit te drukken, beginnende vanuit zijn eigen levenscentrum de gaven, die God hem gegeven heeft, met doelbewuste daadkracht tot uitdrukking te brengen. Ieder moet zijn eigen leven tot ontwikkeling brengen. Niemand kan voor een ander leven. Niemand kan uw leven voor u tot uitdrukking brengen en niemand kan u zeggen hoe ge het moet doen.

    Gescheiden
    De waterdruppel is alleen krachteloos wanneer hij gescheiden is van de oceaan. Plaats hem daarin terug en hij is even machtig als de gehele oceaan.

    Geen plaats
    De hel en de duivel hebben geen verblijfplaats behalve in het sterfelijk denken van de mens. Beide zijn slechts daar, waar de mens hun een plaats geeft.

    Christus
    De mens is uit God voortgekomen en hij moet tot God terugkeren. Dat wat uit de hemel neergedaald is, moet weer ten hemel opstijgen. De geschiedenis van de Christus begon niet bij zijn geboorte, noch eindigde zij met de kruisiging. De Christus was er al, toen God de eerste mens schiep naar zijn beeld en gelijkenis. De Christus en die mens zijn één; alle mensen en die mens zijn één. Zoals God zijn Vader was, zo is Hij de Vader van alle mensen, van al zijn kinderen. Zoals het kind de eigenschappen van de ouders in zich heeft, zo is de Christus in ieder kind. Vele jaren lang leefde het kind en het was zich ervan bewust dat hij de Christus was, dat hij één met God was door de Christus in zichzelf. Zo begon de geschiedenis van de Christus, die gij tot 's mensen oorsprong terug kunt volgen. Dat de Christus meer betekent dan de mens Jezus spreekt vanzelf.

    Zelfvertrouwen
    De Godheid die uw lot ontwerpt is niet een machtig persoon, die u vormt zoals de pottenbakker het met zijn klei doet, maar een machtige Goddelijke Kracht in u en overal om u heen, in en om alle substantie, waarvan gij geheel naar uw verkiezing gebruik kunt maken. Zolang gij dit niet beseft, kunt gij geen vertrouwen in uzelf hebben.

     

    14-03-2007 om 12:36 geschreven door Cannamon  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Inleiding van mijn blog

    God bestaat niet! Indien er een God moest zijn zou hij alles wat er op deze wereld gebeurd niet toestaan. Waarom heb ik al mijn miserie? Ik bid alle dagen en toch helpt hij me niet.

    Dit zijn uitspraken die we dagelijks te horen krijgen.

     

    God bestaat echter wel, maar niet in de vorm die de meesten onder ons zich voorstellen, als u zich God voorstelt als een persoon die toezicht houdt op onze wereld bent u nog in de waan van hetgeen we in onze jeugd voorgespiegeld kregen.

     

    God dat zijn wij, iedere mens draagt een stukje God in zich, dat maakt dat iedere mens Goddelijk is, dit maakt dat iedere mens de verborgen krachten bezit die we God toeschrijven.

     

    Reeds bij onze geboorte worden we ons alle krachten ontnomen door de mensen rondom ons, het is de algemene idee dat we sterfelijk zijn die ons de das omdoet. Wij zijn namelijk onsterfelijk maar beseffen het niet. In de magie wordt beweerd dat de dood de barensweeën zijn naar het eeuwig leven. Deze bewering klopt wel niet volledig maar komt dicht in de buurt van de waarheid. Men kan immers deze overgang maken zonder te hoeven sterven. Later in deze blog zal ik u deze beweringen staven met voorbeelden en redeneringen.

     

    Het is het geloof dat volledig misbegrepen wordt, de kerkelijke instellingen zijn immers op een dwaalspoor geraakt, Jezus en Boedha (en nog vele anderen) wezen ons de juiste weg, maar de kerk veranderde en interpreteerde hun geschriften anders dan ze bedoeld waren, zo zijn honderden evangeliën  gewoon vernietigd door voormalige pausen. Dat Jesus gehuwd was, dat Judas handelde in opdracht van Jesus zelf word ontkend, de evangeliën van Judas, Maria Magdalena en nog anderen werden vernietigd omdat ze niet pasten in het geloof dat indertijd de mensen voorgehouden werd.

     

    Een nieuw tijdperk breekt aan, de meeste kinderen die nu geboren worden zijn “Indigo kinderen” zij hebben een ander bewustzijn dan wij en weten waarom ze op deze wereld zijn.

    Wij “de ouderen” kunnen deze kinderen niet begrijpen omdat we slecht twee of drie dimensionaal kunnen denken, zij denken immers in vijf dimensies. Niet alle kinderen worden zo geboren omdat de overgang naar een andere denkrichting en levensdoel te plots zou zijn om te begrijpen voor ons.

     

    Maak u nooit boos over de zogenaamde domheid, laksheid of slechtheid van anderen, geloof gewoon dat ze onwetend zijn en dat geen enkele mens van origine slecht is, het zal u helpen de juiste weg te vinden.

     

    Door deze kleine inleiding hoop ik dat u begrijpt welke weg deze blog zal opgaan, ik zal proberen alle onderwerpen zo goed als mogelijk te verduidelijken in de volgende postings, u mag me steeds mailen als er vragen zijn of u verduidelijking nodig heeft.

     

    Met vriendelijke groet, en u alle vrede toewensend,

    Cannamon

    14-03-2007 om 11:37 geschreven door Cannamon  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (2)


    Foto

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief per week
  • 09/04-15/04 2007
  • 12/03-18/03 2007

    Startpagina !

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!