FIETSROUTES - FIETSHUMOR - FIETSWEETJES

24-07-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Platte van Schouwenroute

Platte van Schouwenroute

Start : Jachthaven , Zierikzee

Zeeland , Nederland
Afstand : 41 km

Knooppunten : Zierikzee , haven , kp08  - Kp 07 – kp 05 – kp 94 – kp 95 - Kp 97 - kp 98 – kp 86 – kp 85 - – kp 83 – kp 82 – kp 80 – kp 81 – kp 90 – kp 08 haven Zierikzee

Het eiland Schouwen strekte zich uit van het duingebied tot aan de Schouwse Dijk, gelegen tussen Brouwershaven en Zierikzee. Aan de hoge grasdijk temidden van grootschalig akkerland is nog altijd de oostgrens van het vroegere eiland te herkennen. Vroeger kon u vanaf de dijk de eilanden Dreischor en Duiveland zien liggen, aan de overkant van de zeearm de Gouwe.

Route : Deze route zijn we gestart aan de molen “ De Haas “   in de haven aan Kp 08 in Zierikzee

Kp 08 – kp 07 – kp 05 : Via de Zuidhavenpoort een ommetje langs Zierikzee .

Kp 05 – kp 94 – kp 95 – kp 97 : Door de polders langs de dorpjes Schuddebeurs , Noordgouwe en Zonnemaire naar Brouwershaven .

Kp 97 – kp 98 – kp 86 – kp 85 : Na een rust verder boven op de dijk op een schelpenpad langs de Grevelingen naar Scharendijke .

Kp 85 – kp 83 – kp kp 82 – kp 80 – kp kp 81 : Door de polders , tegen de wind , via de molens De Lelie ( Scharendijke ) en’t Hert ( Ellemeet ) en door het dorpje Serooskerke naar de Oosterschelde

Kp 81 – kp 90 : Via de Wevers – en de Flaauwersinlaag op een prachtig asfaltbaantje langs de Oosterschelde

Kp 90 – kp 08 : Verder langs de Oosterschelde , in de verte ziet ge de Zeelandbrug , en via het havenkanaal terug naar Zierikzee

Foto’s en volledig verslag : http://users.skynet.be/fietsroutes-charel/platte

23-07-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ronde van frankrijk

De afdaling

22-07-2007

21-07-2007

TIJDRIT

20-07-2007

PAUSE PIPI

19-07-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nuenensbroekroute

Nuenensbroekroute

Start : centrum , Nuenen ,

Noord - Brabant , Nederland
Afstand : 43 km

Knooppunten : Nuenen  - Kp 70 – kp 62 – kp 61 – kp 60 - Kp 59 - kp 63 – kp 72 – kp 09 - – kp 08 – kp 98 – kp 80 – kp 81 – kp 99 – kp 75 - Kp 77 – kp 85 – kp 83 - kp 82 – kp 69 – kp 70 – Nuenen

Uiteraard dankt Nuenen een groot deel van haar bekendheid aan Vincent van Gogh. Zijn eerste grote werken zijn tenslotte in Nuenen ontstaan: denk aan 'De aardappeleters'. Maar dat is lang niet het enige wat Nuenen te bieden heeft. Het dorp met omgeving staat bekend als 'een groene gemeente' waar het prettig toeven is. Bossen, vennen, weidegronden en gezellige dorpskernen liggen onder handbereik. De bezoeker kan kiezen tussen mooie wandelingen en fijne fietstochten

Route : Nuenen – kp 70 : Na een ommetje langs de Roosdonckmolen zijn we vertrokken aan kp 70

Kp 70 – kp 62 – kp 61 – kp 60 : Door de Geeneindse Heide naar en langs het dorpje Stiphout

Kp 60 – kp 59 : Langs het kasteel Croy naar Aarle - Rixte

Kp 59 - kp 63 – kp 72 – kp 09 : Langs het Wilhelminakanaal ,  aan de overzijde in Lieshout ziet de  brouwerij “ Bavaria “

Kp 09 – kp 08 – kp 98 – kp 80 – kp 81 – kp 99 – kp 75 – kp 77 : Rechtsaf en verder door de vallei van de Dommel . Onderweg komt ge langs De Opwettense – en de Collse watermolen

Kp 77 – kp 85 – kp 83 : Verder langs een onverharde pad langs het Eindhovens Kanaal naar Mierlo . Een tip : aan de andere kant ligt een nieuw en verhard fietsweg .

Kp 83 – kp 82 – kp 69 – kp 70 – Nuenen : Door een open langschap terug naar Nuenen .

route : een prachtige , zeker een tien waard

Foto’s en volledig verslag : http://users.skynet.be/fietsroutes-charel/nuen

18-07-2007

Het peloton

17-07-2007

BERGRIT

16-07-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Land van Playsantiën

FIETSHAPPENING

12-07-2007

De Afdaling

11-07-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het land van Heusden

Heusden : Het land van Heusden

Start : Heusden , Noord – Brabant ( NL )
Afstand : 44 km
G.P.S. 44.120 km

Knooppunten : Heusden - kp 85 - kp 86 - kp 87 - kp 05 - kp 04 - kp 03 - kp 07 - kp 59 - kp 51 - kp 52 - kp 53 - kp 67 - kp 66 - kp 64 - kp 65 - kp 60 - kp 84 - kp 85 - Heusden

De route voert ons door het voor het Land van Heusden unieke polderlandschap, over eeuwenoude dijkjes en langs dode Maasarmen die nog goed zichtbaar zijn in het landschap. Een tocht langs schitterende wegen. Een route met zicht op de Bergsche Maas. Kortom een afwisselende route met veel natuurschoon , typische huizen langs de dijk, een fort en het pittoreske Heusden.

--------------------------------------------------------------------------------

Route : Na een bezoekje aan het prachtige vestingstadje Heusden vertrokken langs het knooppuntnetwerk naar kp 85 .

Kp 85 – kp 86 – kp 87 – kp 05 - kp 04 ; Op verkeersvrije fietspaden over oude binnendijken

langs het natuurgebied en eendenkooi “ Kwak “ naar de Bergsche Maas

Kp 04 – kp 03 – kp 07 : Langs de Bergsche Maas .

Kp 07 – kp 59 : Via een veerpond ( gratis ) over de Bergsche Maas .

Kp 59 – kp 51 – kp 50 : Een ommetje door Drongelen en dan terug op de dijk aan het gemaal Hagoort . Op de dijk fiets ge tussen de koeien langs de Bergsche Maas naar Dussel .

Kp 50 – kp 52 : Door Dussen , langs een prachtig kasteel .

Kp 52 – kp 53 : Via een open landschap langs de dorpjes Meeuwen en Babyloniënbroek

Kp 53 – Kp 67 – Kp 66 – kp 64 : Door het natuurgebied en eendenkooi “ Het Pompveld “ naar de Afgedamde Maas .

Kp 64 – kp 65 – kp 60 : Langs de Afgedamde Maas via de dorpjes Veen ( molen De Hoop ) en Wijk en Aalburg ( molen De twee Gebroeders ) . Het zijn  karakteristieke dijkdorpjes , de huisjes liggen als klipzwaluwen tegen de dijk

Kp 60 – kp 84 – kp 85 : Na Wijk en Aalburg fietst U verder langs de Bergse Maas . Via een Tuibrug fiets ge over de Bergsche Maas terug naar Heusden  .

Beoordeling

route : een prachtige route , een 10 waard

Foto’s en volledig verslag : http://users.skynet.be/fietsroutes-charel/Heusden

10-07-2007

PLOEGMAAT

09-07-2007

Plaspauze

08-07-2007

07-07-2007

START

06-07-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Langs de Kleine Nete

Grobbendonk : Langs de Kleine Nete

Start : Centrum Grobbendonk , prov. Antwerpen

Afstand : 41 km

Gps : 40.820 km

Knooppunten : Centrum Grobbendonk - kp 10 - kp 68 - kp 69 - kp 98 - kp 74 - kp 75 - kp 76 - kp 86 - kp 87 - kp 88 - kp 76 - kp 75 - kp 73 - kp 47 - kp 09 - centrum Grobbendonk .

De Kleine Nete is een zijrivier van de Nete in het stroomgebied van de Schelde . De rivier ontstaat uit vele door de regen gevoede beekjes in het gebied van Arendonk , Retie en Mol - Postel in de Belgische Kempen . Vanaf Lier stroomt hij samen met de Grote Nete en vormt hij de Nete of de Beneden Nete . De voornaamste zijrivieren zijn de Molenbeek , de Aa en de Wamp .

Route : Centrum Grobbendonk - kp 10 : vertrekken langs de Kleine Nete naar het Albertkanaal .

Kp 10 - kp 68 - kp 69 : Langs het Albertkanaal naar Viersel . In Viersel ziet U rechts de Hofmolen .

Kp 69 - kp 98 : rechtsaf , naar het kasteel van Hovorst

Kp 98 - kp 74 : Over en langs het Albertkanaal naar de sluizen in Viersel .

Kp 74 - kp 75 : Onder de autostrade door en verder langs het Netekanaal .

Kp 75 - kp 76 : Op de dijk langs de Kleine Nete .

KP 76 - kp 86 : Rechtsaf en door Emblem richting Broechem langs fruitgaarden .

Kp 86 - kp 87 - kp 88 : Linksaf en op een fietspad ( vroeger een spoorbedding ) naar Lier .

Kp 88 - kp 76 - kp 75 - kp 73 : Op de dijk langs de het Netekanaal en de Kleine Nete . Zon op je bolleke , wind in de rug , zalig fietsen .

Kp 73 - kp 47 : Verder langs de Kleine Nete tot aan het Albertkanaal . Rechtsaf en verder langs het Albertkanaal .

Kp 47 - Kp 09 : Over de brug van het Albertkanaal .

Kp 09 - Grobbendonk . Links het Diamantmuseum en VVV kantoor , rechtdoor het centrum van Grobbendonk

Foto’s en volledig verslag : http://users.skynet.be/fietsroutes-charel/Grobbendonk

05-07-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.relax

RELAX

• najwanaql
  • Impressive Info

honderden fietsroute's , duizenden km fietsplezier ,
    FIETSROUTE'S Thema ( 51 )