Mijn schoonmoeder is 96 jaar oud , nog volledig wilsbekwaam maar niet goed meer te been .
Ze is klant bij KBC en bij Crelan . Haar oudste zoon regelt haar bankzaken , doch gezien zijn ook al gevorderde leeftijd loopt hierbij vaak het een en ander bij mis ( vergeten betalingen , administratieve rompslomp ) . Allemaal zaken die geld kunnen kosten .Mijn schoonmoeder , mee met haar tijd , heeft wel een Ipad ,die haar kinderen voor haar instellen ,zodat ze alles kan volgen . Om dus efficënt te werken en over en weer naar het kantoor te gaan te vermijden, stel ik voor om online te gaan . Met KBC touch is alles binnen de kortste keren geregeld en zo kunnen we haar , op vraag , tonen wat er met haar financiën gebeurt .Ze is hier gelukkig mee want ze miste haar klassieke bank uitreksels (het is ten andere de bedoeling met deze gegevens weer echt uitreksels te printer – doch dit is een ander verhaal ) . Bij Crelan verloopt het verhaal volledig anders .Daar beslist de kantoorhouder van Veurne dat dit de kat bij de melk zetten is ( let wel op de aanvraag was enkel voor consult – dus mijn schoonmoeder en dus ook niemand anders ( zie de “ kat” van de kantoorhouder )kan geen betalingen doen of financiële daden stellen ) en hij blokkeert eigenhandig de procedure , die al goedgekeurd , getekend en bevestigd was door Crelan .
Bij navraag bevestigt het hoofdkantoor dat de kantoorhouder op ieder moment alles kan blokkeren en voor deblokkering een aanwezigheid van de titularis in zijn kantoor eist ( dan allicht met een deurwaarder want hoe moet je anders zoiets , als klient , bewijzen ) . Stel je voor dat je kantoorhouder zo een aankoop van aandelen blokkeert tot ze 10% duurder geworden zijn? . Voorbeeld :in 2021 hebben we uitreksels van het jaar pas na een nota aan het hoofdkantoor en na 11 maanden kunnen bekomen , alhoewel de kantoor directeur ,na de blokkering ,op papier bevestigd had zelf hiervoor het nodige te zullen doen zodat MyCrelan niet nodig zou zijn ?. Kern van de zaak : de titularis heeft geen adequate inzage meer in haar eigen financiën . Besluit wees dus gewaarschuwd als je je vertrouwen aan een Crelan kantoor geeft . Nota : van dit alles kunnen , op simpele vraag , de nodige bewijzen voorgelegd worden . We zouden tevens vereerd zijn Uw commentaar te mogen ontvangen . Dit alles heeft een journalistiek , informatief en senioren consumenten beschermend karakter
|