Dit is een fotoblog met èèn onderwerp, namelijk Belgische sleepboten. Zowel oude als nieuwe, zowel motor-als stoomsleepboten en zowel zee-als haven-en binnenvaartsleepboten....
En nu hoor ik u zeggen; maar wat is er dan zo speciaal dat ze met succes zoveel protest kan teweegbrengen dat ze van de sloop gered kan worden? Eerst en vooral natuurlijk het feit dat er in het verleden al zoveel van haar illustere voorgangers niet konden behouden blijven door onbegrip, laksheid en geldgebrek. Maar vooral doordat de FIGHTER in haar dertigjarig bestaan een dijk van een reputatie heeft opgebouwd die die weinig of geen Belgische schepen haar hebben voorgedaan. Om er een paar op te noemen; de stranding van de World Dignity in 1981 of de brand van de Olympic Dream in januari 1987, maar niemand zal ooit de beelden vergeten van de redding van zeventig overlevenden en enkele uren later het dek bezaaid met levensloze lichamen van de ramp met de Herald of Free Enterprice in 1987. Als er echt één Belgische sleepboot is die verdiend om behouden te worden voor ons nageslacht, al is het dan maar om te fungeren als een soort museumschip, dan is het zeker en vast de FIGHTER. Voor meer inlichtingen en gegevens zie www.tugspotters.be of www.tugspotters.nl.
Reacties op bericht (1)
03-04-2007
gestorven nostalgie...
We maken ons zelfs nog geen zorgen over de ark van Noach. Dat bootje heeft zelfs de mensheid en de konijnen gered dus op een sleepbootje meer of minder zal het wel niet aankomen. Veel nostalgie toegewenst door den
03-04-2007, 20:12 geschreven door J.Rekel
E-mail mij
Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.
Gastenboek
Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek