5/972 * - betogingsverbod in Molenbeek voor alles wat niet Linkx is – het ghetto van Warschau maar omgekeerd -
*
*
Het ghetto van Molenbeek
De toekomst voor de oorspronkelijke bewoners.
*
INLEIDING / GROTE SPRONG VOORWAARTS
*
In de kazernes van de Bom-Lammers kan de pret niet op.
Hoe wij, de overwonnen ons moeten voelen, horen en lezen we in de Buitenlandse Pers. Van groter belang is de eerste dag van de ‘kilometerheffing’. Alle mensen, wat zijn die buitenlanders toch stom. Overal aan de grenzen staan verdeel-automaten voor die meters, al-dan-niet toevallig in panne, bemand of bevrouwd met ‘helpers’ in beide landstalen, en –onwettelijk – zelfs in het Engels. Maar dan bieden zich daar dan toevallig vooral Roemenen, Bulgaren, en Oekraïners aan die alleen … Russisch begrijpen….
Me dunkt een April-grap die maar matig gesmaakt wordt.
En net zoals alles in Coburgia, loopt alles in het 200. Nog daar gelaten dat het eeuwen en eeuwen te laat is. Ja, want die autosnelwegen liggen er al 50 jaar en meer. En al die tijd zaten die barstenvol, in hoofdzaak met buitenlanders die alles gratis en voor niks in gruizelementen mochten reden.
Laat me nu niet het Franse wegennet tot voorbeeld stellen, alhoewel… Hier in Italië sakkeren wij ook. Vlamingen sakkeren altijd en overal. Maar… slimme camera’s registreren ondertussen nu al Uw passage, en bij elke uitrit wordt U de rekening gepresenteerd. Maar U genoot voor die (kleine) prijs dan ook van autosnelwegen die er winters-zomers als biljardlakens bij liggen. Zacht zoemend glijden we van de ene naar de andere poepchiecke ‘koffie-bar’, waar het sanitair erbij ligt te blinken als thuis. U kunt eten van de vloer, de service is er meer dan voortreffelijk en de kwaliteit, ja de kwaliteit… wel, die is recht evenredig met de hoge prijs.
En neen, die kleerkasten van venten hier en daar, dat zijn geen hooligans, maar ‘stewards’ die er gewoon hun werk doen, namelijk de mensen een gevoel van veiligheid geven.
Ja Ja, al rijden de treinen ook hier verre van in tijd zoals onder Mussolini, toen ze dat wèl deden, alleen al aan de Spoorwegpolitie merkt men dat ‘het fascisme’ zoals men in Coburgia orde en netheid noemt, nooit ver weg is.
Natuurlijk moogt U ‘fascisme’ niet verwarren met de nagestreefde orde en regelmaat. En dat, beste mensen, is toch voor elke Zuiderling een beetje tegennatuurlijk. Het doet me denken aan Il Cavaliere, en aan het gemak waarmee die met Poetin in de Krim om de ‘Heim ins Reich’ aldaar te vieren, een 200-jaar oud flesje Krim-wijn mocht kraken. Noblesse oblige zoals men weet.
*
*
MIDDENSTUK / VENSTER OP DE WERELD
*
https://ejbron.wordpress.com/
De Franse moederorganisatie van de Identitaire Beweging, Génération Identitaire, had voor aanstaande zaterdag in het radicaalislamitische bolwerk, het Brusselse stadsdeel Molenbeek, een demonstratie tegen de islamitische terreur aangekondigd. Zoals de minister-president van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, Rudi Vervoort, nu bekendmaakte, werd de manifestatie op initiatief van de Molenbeekse burgemeester Françoise Schepmans (PS) verboden.
De reden was dat de burgemeester zou vrezen dat de islamitische bevolking zich geprovoceerd zou kunnen voelen door slogans als “Radicale islamieten uitwijzen!”.
Vermoedelijk om andere rechterlijke beslissingen te omzeilen, kondigde minister van Binnenlandse Zaken Jambon woensdag toen een algeheel demonstratieverbod voor komend weekend af in het hele hoofdstedelijke gebied. Daarop trokken de Identitairen hun oproep om te demonstreren in en noemden de beslissing “laf”. Maar ze is meer dan dat, ze is het wijken voor islamitisch geweld, een bevestiging van de terreur en zijn effectiviteit en een verdere stap naar het einde van de vrije westerse samenleving van Europa.
Bron:
www.pi-news.net
Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron (www.ejbron.wordpress.com)
UIT LIJDING – MORAAL v/h VERHAAL
*
Hoe het nu verder moet met die vuile beek daar aan die oude vervallen molen?
Kijk, wat het wordt is ‘que sera sera’ – wat zijn moet dat zal zo zijn. Ik kan er niet aan doen, maar een eindje geleden hadden we hier Poolse vrienden (nu zijn die terug naar hun land – omdat, zeiden ze, de dag van vandaag ze daar met hun Zloty’s veel meer konden doen dan met onze Europese Euro’s – hadden, we het dus soms af en toe tussen pot en pint, over de Poolse ‘jongens’ die (September 1944) samen met meestal de luidruchtige Canadezen, onze streek hielpen zuiveren van de Bezetters. Een ‘bezetter’ van de soort die nu geëvolueerd is tot de rijke welgedane toerist, eigenaars van al die nieuwste Mercedessen op de Gemeentelijke Parkings. Daar kwam dan ook hun wereldberoemde Poolse hoofdstad Warchau, hun geboortestad, vaak in voor. En neen, over Het Ghetto van Warchau onder de Nazi’s, daar spraken ze liever niet over. Want dat was voor veel Joodse mensen het begin van hun lijdensweg, en zij als Polen, kwamen er breed voor uit, dat hun land cultureel veel te danken heeft gehad aan datzelfde Joodse volk.
Ik haal dit hier alleen aan, omdat ik deze Nazi-methode maar eerder vrijwillige ghetto-vorming nu vaststel in onze bloedeigen steden. Onder de oorlog reden de trams dagelijks vele keren ongehinderd heen en weer dwarsdoor dat ghetto. De mensen daar, op de tram maar meestal er buiten, kenden hun grenzen, want ingegeven door doodservaringen. Iemand die nog maar durfde naar buiten te kijken, was een Kind des Doods, wat nog duizend keer erger was voor wie de tram alleen maar langs buiten mocht zien.
Nu zijn het in onze steden geen mensenschuwe ‘Untermenschen’ die met doodsangst in de ogen naar binnen in de tram kijken, maar alle oorspronkelijke inwoners van dit land. De ‘Übermenschen’ zitten nu binnen in de tram, waar ze met doodsverachting in hun ogen naar het gewriemel op straat kijken.
Ja Ja, ’t kan verkeren, zei Bredero…..
*
*
|