Ik ben Eddy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam edsbev.
Ik ben een man en woon in Beveren-Waas () en mijn beroep is onderhoudstechnieker (invaliditeit).
Ik ben geboren op 19/12/1957 en ben nu dus 67 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: fotografie, light room,politiek, wandelen en fietsen, vooral om in beweging te blijven.
Sinds juni 2011 heb ik vernomen dat ik een hersentumor heb. Na verschillende behandelingen zonder resultaat krijg ik nu Avastin. Ik hoop dat dit aanslaat.
over-leven met een glioblastoom (hersentumor) en CVS zolang ik blog, ben ik er nog.
10-11-2012
blokken
Las net een artikel met als titel : blokken maakt brokken. Schijnbaar zijn de kijkcijfers van de programma's die tegelijkertijd met blokken worden uitgezonden dramatisch laag. De commercieële zenders vragen zich af hoe dat zou komen. Het succes van blokken is veel te danken aan de toegankelijkheid van de kwis. Je kan meekwissen zonder een kwisvirtuoos te zijn. Je kan na een vermoeiende dag genieten van een luchtig programma om even te ontstressen en je kan lachen met Ben of je er aan ergeren, niemand laat hij onberoerd.
Maar er zijn nog redenen waarom blokken wel scoort en gelijkaardige programma's op de andere zenders. Reclame. Een van de meest ergerlijke zaken op TV. Ik hoef tijdens een kwisje of ander ontspanningsprogramma niet meerdere keren belerend toegesproken te worden door een dame met spraakgebrek die komt zeggen hoe goed haar tandpasta wel is.
OK Ben maakt in Blokken ook reclame, de prijzen worden gesponsord dus de sponsornaam moet verschijnen. Maar hij zegt dat er bij en zo wordt het aanvaardbaar. Het verstoord het programma niet en daardoor blijven de mensen hangen en zappen niet weg.
Ik weet ook dat reclame nodig is om de zenders draaiende te houden, maar meer reclame dan programma en dan nog ettelijke keren dezelfde reclame die je steeds het gevoel geeft van een kleuter of een debiel te zijn dat is er over. Doe eventueel zoals in Nederland, reclame voor en/of na de programma's, niet er steeds tussenin.
In Vlaanderen krijgen we een overdaad aan reclame die op de duur een aversie opwekt voor de produkten. teveel is te veel en dan zoeken de mensen een alternatief.
Nu nog een paar foto's van mijn wandeling gisteren. Vandaag zal het een vraagteken zijn of er gewandeld wordt. Ik heb hier al een paar plensbuien horen vallen...voor de zoveelste dag op rij.