Mijn ervaring met MIO is zò
ontluisterend dat ik potentiële kopers wil waarschuwen.
Graag hierna mijn ervaring :
Op 12 oktober 2005 kocht ik
een GPS aan van het merk Mio voor 549.
Waarom opteren voor een
Amerikaans en geen populair Europees merk , kunt u zich afvragen.
Welnu ik dacht op dat moment
een logische redenering te volgen; maar die bleek achteraf helemaal niet zo
logisch. Vooreerst bood die GPS mij de mogelijkheid om probleemloos in 27
Europese landen te reizen; en secundo wilde ik die GPS na verloop van tijd en mits
aankoop van de nodige software en SD-kaart ook kunnen gebruiken in Amerika.
Daar Mio een Amerikaans
product is mocht dat, in mijn redenering van toen, geen enkel probleem vormen.
Wat blijkt nu ? Dit jaar
wilde ik het amper vier jaar oude toestel in Amerika gebruiken. Maar dat was
zonder de waard gerekend. Elke gespecialiseerde winkel die ik bezocht of
telefonisch contacteerde vertelde mij het ongelofelijke voor mijn toestel was
geen software noch kaart voor de VS meer beschikbaar.
Een vriend leende mij zijn
GPS van een populair Europees merk, dat ik hier bezwaarlijk kan noemen. Een
toestel ENKELE JAREN OUDER dan het mijne, én mits de vereiste uitbreiding, probleemloos
te gebruiken in Amerika.
Toen ik enkele weken geleden
door Mio via een Engelstalige enquête gevraagd werd naar mijn bevindingen met
mijn GPS, was het hek van de dam.
Uiteindelijk meende Mio mij
een grandioos voorstel te kunnen doen : het zou mijn toestel omruilen voor een
actuelere versie (Mio Moov M400 Western Europe), die ik kon aankopen met een
korting van 50 !!
Maar dat aangeboden toestel zou
dubbel gebruik uitmaken met mijn huidig vermits het dezelfde landen bestrijkt.
Het is evenwel uitbreidbaar tot de VS indien ik een activeringssleutel aankoop.
Dat is precies de hamvraag :
waarom is er voor een toestel van amper 4 jaar oud geen activeringssleutel meer
beschikbaar, terwijl dat bij andere merken wel het geval is ?!
M.a.w., waar het op neer komt
: Gooi uw toestel weg en koopt u een nieuwe Mio !
Zal ik doen, maar nooit geen MIO meer !
Enkele van
de e-mails die werden gewisseld :
Van: "Eugène De
Witte" <eugene.dewitte@xxxxx>
Aan:
<survey@eu-news.mio.com>
Onderwerp: GPS
Datum: vrijdag 30 oktober
2009 13:52
Dear Sirs
I have just filled out your inquiry about my Mio GPS.
There was no possibility to mention something extra. That's why I send
you this email.
Last month I travelled to the USA
and expected using my Mio 269+ (Digi Walker) after
I should have bought a SD card for North America.
I called and visited a number of shops, selling Mio GPS devices. Nobody
could help me. Apart from the SD card it seems I also needed some software
which is not available anymore for a Mio 269+
I bought the GPS October 12, 2005 for 549 !
At least a friend lent me his MUCH OLDER XXXXX which I have used in America without
any problem.
Shame to Mio's customers service !
To give potential customers a fair warning from buying Mio devices with
very limited use possibilities, I have the intention to establish my
experiences on my blog and on facebook.
Van: "Mio Nederlandse
Ondersteuning" <dutchsupport@mio-support.com>
Aan:
<eugene.dewitte@xxxxxxxx>
Onderwerp: Re:
MioMap-navigatie [#930798]
Datum: woensdag 4 november
2009 16:59
Beste meneer De Witte,
Bedankt voor uw email.
Helaas is er voor uw Mio 269+
geen software beschikbaar voor Noord-Amerika.
Er zullen ook geen nieuwe
kaarten meer geproduceerd kunnen worden voor uw Mio helaas.
Wat ik u ter goedmaking wel
aan mag bieden is een upgrade naar een nieuw model Mio. Tegen inruil van uw
269+ mag ik u de volgende apparaten aanbieden tegen de deze prijzen:
http://eu.mio.com/tradein_en
Voor verdere informatie over
deze aanbieding kunt u contact met mij opnemen.
Wij danken u voor de genomen
moeite om contact met ons op te nemen.
Van: "Mio Nederlandse
Ondersteuning" <dutchsupport@mio-support.com>
Aan:
<eugene.dewitte@xxxxxx>
Onderwerp: Re:
MioMap-navigatie [#930798]
Datum: vrijdag 6 november
2009 12:21
Beste Meneer De Witte,
Bedankt voor uw email. Voor
dit apparaat is er een activeringssleutel beschikbaar voor Noord-Amerika. Deze
kan u aankopen van onze online shop, maar u moet wel op voorhand de informatie
nakijken en de kleur van Noord-Amerika op de software van uw apparaat nakijken.
Alle informatie staat vermeld in de sectie van de activeringscode. Gelieve deze
goed na te lezen vooraleer u de sleutel aankoopt.
Wij danken u voor de genomen
moeite om contact met ons op te nemen.