Marc Jacobs, (9 april 1963) is een Amerikaanse modeontwerper opgegroeid in New York City. Na het afstuderen aan het Central Saint Martins College of Art and Design in Londen in 1981, ging hij studeren aan de Parsons School of Design. In 1984 ging hij samenwerken met Robert Duffy, een creatieve samenwerking vormend onder de naam Jacobs Duffy Inc. Hij werd bekend in de modewereld toen hij in 1988 samen met Duffy voor Perry Ellis ging werken en in 1993 een "grunge" collectie voor het modehuis ontwierp, wat overigens resulteerde in een onmiddellijk ontslag.
In 1986 bracht hij zijn eerste collectie uit onder zijn eigen naam. Ondertussen is daar ook de jongere lijn Marc by Marc Jacobs bij gekomen. Marc Jacobs is sinds 1997 artistic director van Louis Vuitton, waarvoor hij de eerste prêt-à-porterlijn tekende. Hij beschouwt filmregisseur Sofia Coppola als zijn muze: een stijlvolle en dromerige vrouw, met een tijdloze en toch meisjesachtige uitstraling.
Vila Clothes
krijgt zijn eigen winkels in België. Nu al worden de kleren van het
Deense merk verdeeld via andere ketens, maar door de aanhoudende vraag
is beslist eigen winkels op te starten in ons land. Het
bedrijf is nu op zoek naar een retailpartner die zowel in Vlaanderen
als Wallonië het netwerk mee kan helpen uitbouwen. Wanneer de eerste
winkel de deuren zal openen, is dan ook niet bekend.
Daarmee
treedt Vila Clothes in de succesvolle voetstappen van Vero Moda en
Jack&Jones, die ook eigen winkels hebben in ons land. De winkel zal
ook kleren van het Pieces accessoires verkopen om een volledig
assortiment te kunnen aanbieden.
Vila Clothes maakt trendy en
vrouwelijke kleren voor de onafhankelijke vrouw. Onder andere door het
gebruik van details en excellente stoffen worden de kleren enorm
stijlvol. Het merk brengt 6 collecties per jaar op de markt. (br.Nina)
Michelle Obama
heeft niet alleen wat de verkiezingen betreft gewonnen van Sarah Palin,
ze krijgt ook de prijs van de meest stijlvolle dame. En terwijl Palin
er 150.000 dollar voor nodig heeft, stelt Michelle Obama de perfecte
outfit samen voor een prikje. Ontdek nu hoe je je met dezelfde
presidentiële klasse kunt kleden als Michelle Obama.
Trends Michelle
Obama is helemaal mee met de laatste trends. Zo geeft ze haar taille
veel aandacht met trendy riemen, draagt ze opvallende juwelen en valt
ze op met paars. Kopiëren dus die stijl.
Parels Michelle
Obama is een fan van parels en daarbij kiest ze vaak voor grote
exemplaren. Omdat parels vaak duur zijn, hebben we een goedkopere tip
voor jullie: op Cheap-Pearls.com vind je al vanaf ongeveer 20 euro een prachtige parelketting.
Paars Dat
paars de herfstkleur is, weet ondertussen elke modebewuste vrouw.
Gelukkig zijn er ontzettend veel varianten, van bordeaux tot fuchsia,
zodat elke vrouw deze kleur kan dragen. Met een paarse jurk net als die
van Michelle, zit je dus altijd goed. Bij La Redoute of Belisi vonden we enkele budgetvriendelijke exemplaren.
Taille Het
vrouwelijke silhouette is terug, dus geen losse tunieken en babydolls
meer. Dit seizoen benadruk je je taille net als Michelle Obama met een
trendy riem. Deze combineer je best met een nauwaansluitend jurkje tot
op de knie. (br.hln)
Meer risico op huidkanker door hydraterende crèmes?
Een recente studie veroorzaakte
heel wat ophef in de beautywereld: onderzoek zou bewijzen dat
hydraterende gezichtscrèmes het risico op huidkanker verhogen.
Geen bewijs De
onderzoekers leidden dit af uit een experiment met hydraterende crèmes
bij bestraalde, haarloze albinomuizen die al een verhoogd risico op
kanker hadden, meldt gezondheid.be. Experts en wetenschappers
wereldwijd zijn het eens dat uit dit onderzoek geen besluiten getrokken
kunnen worden voor eventuele risico's bij de mens. Tot nieuw onderzoek
het tegendeel kan bewijzen, bestaan er momenteel geen aanwijzingen dat
het gebruik van vochtinbrengende crèmes je kans op huidkanker verhoogt.
(br.hln)
Paris Hilton verwent haar hondje met designeroutfits.
Ondanks de
economische crisis, blijven veel mensen hun huisdieren met allerlei
luxe-artikelen verwennen. Ze kopen speciale outfits, organische
brokken, juwelen en parfum voor hun hond en trakteren ze op
schoonheidsbehandelingen en restaurantbezoekjes.
Haute couture Er
bestaat zelfs haute couture voor honden gebaseerd op rode-loper-jurken.
Nog meer decadentie zie je in de film Beverly Hills Chihuahua, die in
april 2009 in België zal verschijnen, het hele verhaal draait rond een
klein, verwend hondje.
Passende outfits De
Britse 31-jarige Suzie Kennedy verwent haar 10-jarige hondje Lucy rot.
"Ik koop voor haar speciale outfits die bij mijn kledij passen en haar
leiband is bezet met diamanten. De meeste mensen vinden 200 euro voor
een hondenoutfit veel geld, maar ik niet. Lucy heeft meer dan 30
designerpakjes, mijn favoriete hondenwinkel is LittleLily.
Ik heb ook chique draagtassen voor Lucy, die gemiddeld 700 euro kosten.
Ik ging vroeger met haar één keer per maand mee naar het
schoonheidssalon waar ik ongeveer 55 euro betaalde. Veel mensen vinden
het mishandeling als je de vacht van je hond laat verven, maar Lucy
genoot van de aandacht die ze kreeg door haar roze kleur."
Bacteriën De
34-jarige Josephine Daniel uit Groot-Brittannië zegt dat iedereen van
haar tweejarige hond Daisy houdt. "Ze vergezelt me altijd. Ik heb een
speciaal autozeteltje gekocht voor haar, dat kostte 190 euro. Ik wil
ook niet dat ze bacteriën in het huis brengt, dus geef ik haar elke dag
een bad na het wandelen. Ze eet alleen organische dingen, dat houdt
haar vacht zijdezacht. Om haar te dragen heb ik een speciale
schoudertas van 70 euro. Als we op restaurant gaan, klapt de tas open
tot een bed, ik wil namelijk niet dat ze op de grond gaat zitten."
Hondenfeestjes De
47-jarige Lucy uit Londen zegt dat haar 7-jarig hondje Ted een heel
sociaal beestje is. "Ik geef elke verjaardag een feestje voor hem.
Vorig jaar deed ik dat in een chique restaurant waar ik 50 van zijn
vriendjes trakteerde op hamburgers en worstjes. Voor de gelegenheid
liet ik meer dan 100 ballonnen met de foto van Ted bedrukken. In totaal
spendeerde ik 1800 euro aan het feestje."(br.hln)
De zogenaamde
'slimme' parfums die je beloven slimmer, blijer, jonger of sexier te
maken, zijn aan een opmars bezig. Zo kwam er deze herfst de
Neuropeptide Synergy uit, een geur die vrouwen er jonger zou doen
uitzien en voelen. Maar lossen deze parfums ook hun beloftes in?
Al lang geweten Roja
Dove, een geurexperte en auteur van 'The Essence Of Perfume' zegt dat
geurexperten al heel lang op de hoogte zijn van deze kracht van parfum.
"Jasmijn bijvoorbeeld, bevat een molecule die ook in dierlijke geuren
voorkomt. Het rationele deel van de hersenen reageert hierop als op een
bloem, maar het emotionele deel denkt dan meteen aan seks. Hetzelfde
effect merken we bij de perceptie van gewicht of leeftijd. Vanille laat
mensen er zwaarder uitzien en wekt onverschilligheid op, een citrusgeur
daarentegen doet een persoon er lichter en dynamischer uitzien."
Onderbewustzijn Mensen
associëren ouderdom onbewust met een bepaalde geur, parfums werken in
op dat onderbewustzijn. Als je ouder wordt, ga je door chemische
processen in je lichaam anders ruiken. "Met parfum corrigeren we een
natuurlijk, fysiologisch proces", zegt onderzoeker Kumar Ramani. "Zo
associëren we rozengeur met ouderdom, dus gingen we op zoek naar een
geur met het omgekeerde effect. Het resultaat is een heel sterk parfum
die de geur van ouderdom verbergt. Het bevat tropisch fruit omdat
mannen dit met jonge vrouwen associëren."
Intelligenter Helaas
heeft alles wel zijn prijskaartje, het anti-aging parfum Neuropeptide
Synergy kost 270 euro. Dat werkt zelfs op een nog hoger niveau omdat
het ook feromonen bevat. Dat is een chemische stof geproduceerd door de
huid. Je kunt het niet ruiken, maar heeft wel invloed op de mensen rond
je. In het parfum wordt deze stof gecombineerd met neuropeptides, die
de feromonen naar de hersenen transporteren. Als je een druppeltje op
je bovenste lip aanbrengt, zal je een scherper geheugen, meer
zelfvertrouwen en een beter humeur krijgen. Doordat het stress
vermindert, krijgt ook je immuunsysteem een boost en ga je jonger
lijken.
Kamers Professor Alan Hirsch toonde
me tonderzoek aan dat de geur van pompelmoes een jeugdige indruk geeft.
"We ontdekten ook dat een bloemengeur vrouwen slanker laat lijken.
Parfum heeft zelfs invloed op de perceptie van ruimtes. De geur van
groene appels en komkommer kunnen een kamer groter laten lijken."
Slechts begin Experts
zeggen dat deze nieuwe 'slimme' parfums slechts het begin zijn. "We
beginnen nog maar pas de kracht van geur op het menselijke
onderbewustzijn te ontdekken", zegt de producent van het parfum Ageless
Fantasy. "In de toekomst zullen er nog veel meer van dit soort parfums
op de markt komen." (br.hln)
Nu de winter er
aan komt, mogen de Ugg boots weer uit de kast. Echte fashionista's
liepen er vorige winter al mee te pronken, nu lijkt de trend niet enkel
gelimiteerd tot damesvoeten. De mannelijke celebs geven het voorbeeld,
zelfs de echte venten als Ronnie Wood, Bruce Willis en Brad Pitt lijken
overtuigd.
Verkoop Uggs-boots
maken heel wat emoties los. De één vindt ze spuuglelijk, de ander
onweerstaanbaar. Wat er ook van zij, de boots zijn nog steeds trendy en
de warme laarsjes verkopen als zoete broodjes. Modekenners die niet
verzot zijn op de looks van de Ugg, vrezen dat de trend zich zelfs zal
doorzetten onder mannen.
Pioniers Kate Moss,
Pamela Anderson, Cameron Diaz en Sarah Jessica Parker mogen de pioniers
genoemd worden voor het dragen van de met schapenvacht gevoerde schoen.
Leonardo Di Caprio, Jason Donovan, Orlando Bloom en Benn Affleck
imiteren hun vrouwelijke collega's en ontdekken de voordelen van warme
voetjes. Net als de schapenscheerders, de piloten en surfers in
Australië, die de schoenen al droegen in de jaren zeventig.
Voetballers De
Ugg-fabrikanten zien de mannelijke trend graag aan. Directrice Connie
Rishwain meldt dat bij de lancering van een Ugg Store in Covent Garden
ook een aantal voetballers van Chelsea aanwezig zijn. De mannen moeten
helpen een nieuwe markt aan te boren voor de Ugg, aldus de vrouw. "Het
merk roept een goed gevoel op. Het draait om comfort en luxe. Al ben ik
aangenaam verrast dat zoveel celebs rondparaderen met onze boots. Het
is dan ook een zeer herkenbaar product. Eenmaal aan je voet, heeft
iedereen het opgemerkt". (br.hln)
De 15-jarige
Belgische Louise Maselis heeft in China de internationale finale van de
mannequinwedstrijd 'Elite Model Look' gewonnen. De wedstrijd werd
georganiseerd door het internationale agentschap Elite. Maselis, die
1m80 groot is, haalde het van de Chileense Josefina Cisternas, en de
Chinese Fei Fei Sun en de Zweedse Tilda Persson die beiden derde
eindigden. Er waren tachtig kandidaten.
De
25ste editie van de wedstrijd vond plaats op het Chinese eiland Sanya.
De internationale finale is de laatste etappe in de wedstrijd 'Elite
Model Look'. Daarbij worden 15 winnaressen gekozen die het voorrecht
hebben een contract van twee jaar te tekenen bij het agentschap Elite.
De eerste drie genieten gewaarborgde minimuminkomsten.
Uitzonderlijk
voor de 25ste verjaardag van het concours was dat de jury van Elite
Model Look 25 winnaressen van de 80 internationale finalistes
bekroonde, zo benadrukten de organisatoren in een communiqué. Volgens
die laatsten is 'Elite Model Look' vandaag de meest vermaarde
internationale modellenwedstrijd. (br.hln)
Omdat een regenbui
je outfit, kapsel en make-up helemaal kan ruïneren, is een paraplu een
must voor elke fashionista. Het is wel belangrijk dat je een exemplaar
kiest dat geen afbreuk doet aan de rest van je zorgvuldig uitgekozen
ensemble. We zetten de mooiste paraplu's op een rijtje.
Vrouwelijk en trendy Wil
je eentje die je vrouwelijkheid met roze bloemen en sierlijke vormen
accentueert of ga je eerder voor strak design van Jean Paul Gaultier?
Op de webshop Umbrella Boutique is het aanbod immens. Bij Brollies Galore vind je zowel goedkopere, maar trendy exemplaren als tijdloos, maar ook duurder design, meldt elle.nl. (br.Nina)
Gezichtscrèmes verrijkt met vitamines zijn zinloos
Gezichtscrèmes verrijkt met vitamines zijn zinloos
Veel gezichtscrèmes tegen rimpels en veroudering zijn verrijkt met
vitamines. De huid zou die dan opnemen, dat beweren althans de
fabrikanten. Hierdoor kunnen de vitamines plaatselijk inwerken, exact
waar het nodig is. Maar dat is onzin, meldt gezondheid.be.
Huid als laatste Sommige
eautymerken beweren zelfs dat vitamines alleen op die manier de huid
kunnen bereiken, omdat die namelijk als laatste van de organen
voedingsstoffen toegevoerd zou krijgen. Tegen dat vitamines de huid
bereiken, zouden ze al 'op' zijn. Maar ook dat is onzin.
Niet bewezen Onze
huid beschermt het lichaam tegen invloeden van buitenaf. De bovenste
laag bestaat uit dode cellen die een barrière vormen tegen slechte
invloeden van buitenaf. Dit zorgt ervoor dat enkel speciale medicinale
crèmes met een hoge dosis vitamines de huid kunnen binnendringen. Deze
kun je enkel op doktersvoorschrift te krijgen. Onderzoek heeft nog
nooit kunnen aantonen dat cosmetica verrijkt met vitamines een positief
effect op je huid hebben. Een hydraterende crème doet je huid wel goed,
maar dat komt niet doordat er vitamines in zitten.
Voeding De
vitamines die je huid nodig heeft, kun je dus alleen via je voeding
opnemen. Eet je veel van deze producten, zal dat een positief effect
hebben op je huid.
- Vitamine A of Retinol: Deze zitten in
vlees, zuivelproducten, vis en eidooiers. Je vindt het ook als
bèta-caroteen in verschillende bladgroenten.
- Vitamine B2 of riboflavine: je haalt deze uit zuivel, brood, groenten, vlees en fruit.
-
B5 of panthotheenzuur: komt in grote mate voor in (orgaan)vlees, melk,
brood en noten. In kleinere hoeveelheden vind je het ook in
aardappelen, bloemkool, broccoli en bonen.
- B7, biothine of vitamine H: zit in paddestoelen, cacao, noten, eigeel, peulvruchten, bloemkool en gist.
- vitamine E of tocoferol: vind je in plantaardig vet en olie, volkorenproducten, eieren, boter en groene groenten.
Supplementen Als
je gezond en gevarieerd eet, krijg je genoeg vitamines binnen. Je moet
dan geen extra supplementen slikken. Ze hebben geen enkel effect op je
huid en gaan die dus ook niet jonger of gladder maken. Als de
supplementen vitamine A en beta-caroteen bevatten, kunnen ze zelfs
schadelijk zijn. Vitamine A-supplementen worden afgeraden voor zwangere
vrouwen of vrouwen die zwanger willen raken. (br Nina)
Na goud en diamant
in dagcrèmes gaan beautymerken nog een stapje verder. Het nieuwe
wondermiddel voor je huid is platina, het meest kostbare edelmetaal.
Het merk La Prairie pakt uit met de gezichtscrème Cellular Cream
Platinum Rare op de markt. Je moet er wel iets voor over hebben,
ongeveer 1000 dollar per potje.
Elektrische balans De
crème belooft je DNA te beschermen en je huid hydrateren, meldt
Elle.nl. Het bestanddeel platina laadt de elektrische balans van je
huid opnieuw op, wat een jonger resultaat moet geven. Platina roest
niet en is daarmee één van de enige metalen die de tand des tijds kan
weerstaan. La Prairie zou de methode gevonden hebben om deze
kwaliteiten van het metaal te laten versmelten met je huid. Dat mag ook
wel voor 1000 dollar per potje.
Duurste dagcrèmes Maar deze Cellular Cream Platinum Rare is niet de enige dure dagcrème. Zo is er The Essence van La Mer. Je betaalt ongeveer 2.100 dollar voor een potje, Meryl Streepis alvast fan. Ook voor de producten RéVive
moet je wat over hebben. Deze werden ontwikkeld door bekend plastisch
chirurg Gregory Brown. Madonna heeft er geen problemen mee 1.500 dollar
neer te tellen voor een potje, zij gebruikt RéVive dagelijks. (br.Nina)
Je kunt er in de
winkels niet naast kijken: de Schotse ruit. En dit seizoen is hij heel
divers: kies voor sexy, vernieuwend of klassiek.
Catwalk Mode-ontwerpster
Vivienne Westwood speelt al jaren met de Schotse ruit. Maar ook andere
ontwerpers ontdekten deze winter tartan: Dolce & Gabanna, Just
Cavalli en Ralph Lauren zijn maar enkele namen.
Meer dan rokken De
Schotse ruit werd traditioneel enkel bij rokken en vaak in het rood
gebruikt, maar dit seizoen gaan ontwerpers een stapje verder met dit
materiaal. Vind je de rode rok zelf te veel naar de kilt neigen, kies
dan voor andere stukken of ga voor een andere, trendy kleur als roze of
geel. Gelukkig is het aanbod heel divers, waardoor iedereen tartan aan
kan. Als je voor de geruite blouse gaat, kies dan voor een los
exemplaar, net als fashionista Katie Holmes. Wil je de vernieuwende
toer op, kies dan voor een sexy, strak jurkje of wijde broek met hoge
taille.
Moedige fashionista's Maar je mag
ook ruiten combineren, net zoals we op de catwalk van Dolce &
Gabbana zagen. Hierbij is wel belangrijk dat je verschillende groottes
van ruiten en kleuren combineert. Voor een broek of jas met ruit met je
veel modemoed hebben, Rihanna geeft alvast het goede voorbeeld met haar
prachtige gele jas. Ben je iets minder dapper, kun je het dit seizoen
ook subtiel houden. Leg dan het accent met een handtas of trendy sjaal.
(br.Nina))
Fashionista's
leven en reizen graag in stijl. Dat weten modemerken ook en dus openen
ze hotels die hun levensstijl uitstralen. Cavalli deed het al, en nu
volgt Moschino. Het merk zal in 2009 een eigen hotel openen in een oud,
neoklassiek treinstation in Milaan, het modemekka van Europa. "Maison
Moschino" zal 54 kamers tellen.
Het
interieur wordt ontworpen door Moschino's eigen creatief directeur
Rossella Jardini en haar team. Het sprookjesachtige thema zal de rode
draad zijn die de 54 kamers verbindt. De stijl wordt nu al omschreven
als 'de gewone wereld geschilderd door een surrealitische borstel'.
Op de vierde verdieping van het hotel zal een restaurant, spa, fitness en de tuin te vinden zijn. (br.hln)
Lingerie met ingebouwde GPS 'vind me dan als je kan'
Zelfs lingerie
ontsnapt niet aan de moderne technologie. De vrouwelijke hebbedingen
van de 21ste eeuw bevatten namelijk een GPS-systeem. Een
modeontwerpster in Brazilië hoopt met haar 'vind me dan als je kan'
collectie een nieuwe trend te zetten.
Kuisheidsgordel De
Braziliaanse modegoeroe Lucia Lorio vindt alvast dat haar nieuwe
lingerielijn tegemoet komt aan de behoeften van de moderne vrouw. "Deze
ontwerpen zijn eigenlijk een frivole knipoog naar de vrouwen en
misschien een uitdaging voor de mannen", zegt ze. "Zelfs als de vrouwen
de code van hun GPS aan hun man bezorgen, kan ze de GPS nog altijd
afzetten zodat haar bewegingsvrijheid niet beperkt wordt."
Feministen Snel
voegt mevrouw Lorio eraan toe: "De vrouw wordt enkel gevonden als ze
wil gevonden worden." Niet iedereen deelt echter de mening van de
ontwerpster. De 'vind me als je kan' collectie wordt fel bekritiseerd
door feministen die het een moderne kuisheidsgordel noemen.
Duur kleinood Ondanks
de controverse die deze collectie oproept en de heersende financiële
crisis, is de modegoeroe hoopvol dat haar lingerielijn een succes
wordt. De luxueuze kleinoden worden uiteraard niet verkocht voor een
peulschil. De vrouw die op deze manier graag wil gevonden worden door
haar man, zal hiervoor 700 euro moeten neertellen. Lucia Lorio geeft
wel toe dat ze er nog maar een paar verkocht heeft. "Dit is nog maar
het begin," vermoedt ze. (hlnsydney/kh)
Dit jasje kun je wel nog online bestellen bij Topshop.
Gisteren wachtten
meer dan 200 fashionista's een dik uur in de kou voor de deuren van de
Londense Flagshipstore van Topshop. Ze wilden allemaal een stuk uit de
kerstcollectie ontworpen door Kate Moss. In slechts een kwartier was
alles de deur uit.
Blindelings grabbelen Er
stonden gisterenochtend ongeveer 200 mensen om kwart voor 8 te wachten
voor de deuren van Topshop in Londen. Toen de deuren om 9 uur dan
eindelijk opgengingen, begon de strijd pas echt voor de fashionista's.
Het werd een kwartier blindelings grabbelen naar de belangrijkste
stukken, de rekken waren meteen leeg.
Populairste stukken Een
heel populair ontwerp was de jurk met panterprint die Kate Moss droeg
op de catwalkshow van Vivienne Westwood tijdens de Londense Fashion
Week in september. Ook online was deze in minder dan twee uur
uitverkocht. "De meisjes renden bij het openen van de deuren meteen
naar dit stuk", aldus een woordvoerdster van de winkelketen. Andere
toppers waren een minijurkje met driehoekprint en een blauwe baljurk
met pailletten, geïnspireerd op degene die Kate droeg voor haar
dertigste verjaardag. Wil jij ook een uniek stuk ontworpen door Kate,
kijk dan online naar de overblijvertjes. (br.hln)
Links: jurk van Rodarte, rechts: jurk van Jean-Charles de Castelbajac.
Ook de modewereld begint zich te
mengen in de Amerikaanse verkiezingsstrijd. Dat vertaalt zich in heel
wat ontwerpen die op de één of andere manier een politieke voorkeur
meekrijgen. Eén ding is wel duidelijk: ontwerpers kiezen bijna allemaal
voor Obama.
Catwalk Tijdens
de Fashion Week in Parijs werd de politieke voorkeur van de
couturewereld duidelijk. Jean-Charles de Castelbajac pakte uit met een
jurk van pailletten waarop Obama duidelijk herkenbaar is. Ook Rodarte
liet voor de verjaardag van Sonia Rykiel een jurk met Obama-logo op de
catwalk verschijnen, meldt weekend.be.
T-shirts en sneakers Maar
minder bekende ontwerpers bekennen eveneens hun politieke kleur. Bij
Zadig et Voltaire kun je bijvoorbeeld een Obama-t-shirt kopen. Zazzle
heeft een uitgebreide Obama-collectie. Het is wel één van de enige in
de modewereld die ook McCain een kans wil geven, zo kan je er sneakers
laten bedrukken met een politieker naar keuze. (br.hln)
R: oversized trui, M: Nicole Richie met wollen trenchcoat, R: Posh met trui met grafische print
Oversized trui bij asos.com.
Breiwerk met grafische print.
Wollen trenchcoat
Combineer zomers jurkje met gebreide cardigan
Stilletjes aan
sluipt de winter in het land. Om je te beschermen tegen wind en koude,
kun je je kast nu al vullen met prachtig breiwerk. De modetrends zijn
deze winter gelukkig voorzien op koude temperaturen.
Jassen Wat
de winterjassen betreft, hoef je geen vormeloos, pofferig exemplaar aan
te trekken. Er is een ontzettend groot aanbod aan stylish, wollen
trenchcoats. Je zit helemaal goed als je kiest voor een jas met
militaire look.
Cardigans Gebreide
cardigans zijn onontbeerlijk aan je winteroutfit. Volg het voorbeeld
van fashionista's als Stella McCartney, Victoria Beckham, Jessica Alba
en Sienna Miller. Er is weer een uitgebreide keuze: grofgebreid, fijne
steek, kort, lang met of zonder mouwen, kleurrijk of grijs, met of
zonder grafische print, wol, mohair, angora en cashmier. Vooral deze
laatste materialen vallen heel elegant en ze geven een nieuwe look aan
breiwerk. Nog leuk is dat je gewoon je luchtige zomerjurkjes kunt
blijven doordragen deze winter. Je trekt je jurkje aan met een dikke
panty en combineert met een gebreide cardigan.
Oversized Het
mode-item voor deze winter is de oversized wollen trui met grove steek.
Draag hem met een dikke panty of lederen legging en leg het accent met
een trendy tailleriem. Combineer met enkellaarsjes met hakje en je ziet
er meteen tiptop uit.
Zelf aan de slag Creatieve,
handige types hebben al helemaal geluk, die gaan tijdens koude, donkere
winterdagen zelf aan de slag met hun breipennen. De brei website van Vogue geeft je alvast wat inspiratie. (br.Nina)