JBC lanceert trendy feestoutfits voor eindejaarsperiode
JBC lanceert trendy feestoutfits voor eindejaarsperiode
jbc
De feestdagen staan weer voor de deur, hoogdringend tijd dus om jezelf in een nieuw kleedje te steken. Geheel volgens de nieuwste trend lanceert modeketen JBC daarom een nieuwe feestlijn gebaseerd op de begeerde 'little black dress'.
Fonkelende bustierjurken met pailletten, sexy halterjurkjes met prachtige drapages, en trendy jurken met gekruiste schouderbandjes bieden voor ieder wat wils.
Ben je eerder het kalme type, dat houdt van comfortabele feestkledij die ook nadien nog gedragen kan worden? Dan zijn de zwarte pantalons en cardigans met spaghettitopjes zeker iets voor jou.
JBC lanceert voor de eindejaarsfeesten ook een sexy lingerielijn. (br.she)
Russische Natalia Vodianova nieuwe uithangbord Etam
De Russische Natalia Vodianova wordt in 2009 het nieuwe gezicht
van de modeketen Etam. Ze zal er de vrouwelijke, moderne visie van het
merk tot uiting brengen, een eerlijkheid, enthousiasme en vrijgevigheid
terug onder de aandacht brengen.
Vodianova werd op 28 februari 1982 geboren in het Russische Nijni
Novgogod. Op 15-jarige leeftijd verhuist ze naar Parijs, en tekent er
een contract bij Viva. Ze is later ook nog het gezicht van Gucci, Miss
Sixty, Marc Jabocs, L'oréal Paris,Chanel, Versace, Guerlain en Calvin
Klein.
In haar vrije tijd probeert ze geld in te zamelen om de
levenskwaliteit van de Russische kinderen te verbeteren. Zo stichtte ze
in 2005 The Naked Heart, een organisatie die op de steun kon rekenen
van Bono, Karl Lagerfeld, Scarlett Johansson, Lucy Liu, Mr. Valentino,
en Diana Von Furstenberg. (br.She)
Deze jurk werd tien jaar geleden al gedragen door Jennifer Lopez.
Het robotpak dat wel heel sterk op dat van Kylie Minogue lijkt.
Zangeres Beyoncé
(of is het Sasha Fierce?) wordt vaak geprezen om haar outfits. Maar de
Britse krant Daily Mail ontdekte dat de zangeres niet meer of minder is
dan... een copycat! De krant achterhaalde minstens zeven opvallende
outfits en haar oorspronkelijke uitvoerster.
Jennifer Lopez Zo
droeg Beyoncé in haar nieuwe videoclip een witte, strakke meerminjurk
bezaaid met pailletten en een opvallend patroon. Ze oogstte er veel lof
mee, net als Jennifer Lopez meer dan tien jaar geleden.
Rihanna en Kylie Ook
haar robotpak en metalen handschoen is geleend (van Kylie Minogue) en
bij Rihanna haalde de zangeres het idee van de opvallende oogmake-up en
powerschouders. Een stoere Beyoncé die poseert met een korsetje
gebaseerd op een moto, werd ook gedragen door Alice Dellal en in een
muziekclip van George Michael.
Tot slot bekritiseert de krant
ook de manier waarop Beyoncé het podium betreedt: door af te dalen in
een lange jas via een kabel, zoals ook Britney Spears en Angelina Jolie
in Mr & Mrs Smith al deden.
Wat is origineel? Allemaal waar, en de krant heeft de foto's om het te bewijzen (zie hier)
maar anderzijds kan je ook argumenteren of de zogenaamde 'originele'
uitvoerders wel zo origineel zijn. Een lange jas is nu eenmaal in de
mode, en langs een kabel 'uit de lucht neerdalen' op een podium is ook
al eerder gebeurd.
De powerschouders werden vorig jaar al door
verschillende mode-ontwerpers gelanceerd, een uitvinding of ontdekking
van Rihanna en Rihanna alleen was het dus zeker niet. Hetzelfde gaat op
voor de oogmake-up en de 'cyberkledij'. Het enige dat echt hetzelfde
lijkt is de jurk en het mototopje. Toch valt niet te ontkennen dat de
kledingsstukken soms (te?) veel gelijkenissen tonen om toeval te zijn.
Bewust of niet? Blijft
de vraag of Beyoncé dit echt bewust gekopieerd heeft, een
inspiratieloze styliste heeft of gewoon een gelijkaardige smaak heeft,
en zin heeft om unieke en iconische kledingsstukken te dragen? Alleen
Beyoncé kan daar een antwoord op geven... (br.Nina))
Als jij ook altijd
loopt te sleuren met je inkopen, bedacht de Reisenthel shoppingtas de
oplossing voor jou. Opgevouwen is hij even klein als een paraplu, maar
kan tot wel 15 kilo aan boodschappen dragen. Je kunt hem als handtas
dragen én in je winkelkarretje hangen.
Praktisch én mooi Je
hangt de Reisenthel shoppingtas met clips, zodat hij goed blijft
zitten, over de randen van je winkelkar. Om de tas van de kassa naar je
wagen te dragen, kan je de zijkanten bij elkaar plakken met Velcro.
Dankzij de handige riempjes kun je hem als handtas over je schouder
dragen. En hij hoeft geen afbreuk aan je outfit te doen, je vindt de
tas in de mooiste kleurtjes en prints. Je kunt er niet alleen mee
winkelen, hij is ook ideaal voor een picknick of een dagje op het
strand. Je vindt de tas hier en betaalt er ongeveer 15 euro voor. (br.hln)
5 budgetvriendelijke must-haves voor de feestdagen
Partylook van Only.
Jurkje voor 39,95 euro.
Lederen jasje van Only voor 119,95 euro.
Lederen top van Only voor 79,95 euro.
Handtasje van asos.com.
Het hoeft niet
altijd een jurk te zijn voor de feestdagen. Je kunt evengoed je outfit
opvrolijken met één opvallend stuk of vrolijk accessoire. Lekker
goedkoop en makkelijk.
Opvallende legging Neem
je favoriete zomerkleedje en combineer het met een opvallende legging.
Doe eens gek met glitters of een dierenprint, alles kan.
Klein zwart jurkje Een
zwart jurkje is het basisstuk van elke vrouw. Maar dit seizoen mag het
wat glitteren. Combineer met enkellaarsjes of pumps en je kunt zo de
deur uit, handig en snel. Het exemplaar dat je hier ziet, is nog lief
voor je budget ook.
Kort lederen jasje Trek
dit jasje op een klassieke broek met pumps en glittertopje aan en je
kunt zo naar het feest vertrekken. Stoer, maar toch vrouwelijk. Draag
dit niet op een lederen legging of je gaat er al snel als catwoman
uitzien.
Lederen topje Gothic is helemaal in
dit seizoen. Dit schitterende topje maakt van elke jeans een chique
outfit en het bewijst dat deze goth ook elegant kan zijn.
Handtas(je) De
handtassen voor deze feestdagen zijn klein. Kies voor een klein
satijnen exemplaar, met een schattig accent zoals dit paarse strikje.
Hoe eenvoudig je outfit ook mag zijn, dit tasje maakt alles goed. (br.Nina)
Veel mannen vinden
het ontzettend moeilijk om voor hun geliefde het perfecte cadeautje te
kopen. Hoewel ze het vaak goed bedoelen, slagen ze er toch in de bal
volledig verkeerd te slaan. Met de feestdagen in het verschiet kunnen
enkele cadeautips handig zijn. We zeggen jullie wat je alvast niet moet
kopen.
Grappig ondergoed Een
felle roze string met grappig opschrift, is niet wat vrouwen verstaan
onder lingerie. De kans dat je haar hiermee aan het lachen brengt, is
klein. Je mag zelfs van geluk spreken als ze je niet buiten gooit.
Gouden pillen Vrouwen
houden van goud, dat is juist. Maar het moet wel in de juiste vorm
gegeven worden. Als je ermee kunnen pronken, zit je meestal goed. Dus
nee, je zult niet scoren door pillen van goud te geven, want dat kan ze
niet eens aantrekken. Dit geeft gewoon het signaal dat je het er
goedkoop van af wilde brengen.
Laarzenhandtas Het
klopt, vrouwen zijn dol op accessoires. Dus eigenlijk zou een cadeautje
dat er twee combineert ideaal moeten zijn. Helaas werkt dit niet zo in
de praktijk. Denk dus goed na voordat je laarsjes koopt die je ook als
handtas kan gebruiken.
Geurtjes Denk je:
"Mijn vriendin klaagt altijd over de geur als ik van toilet kom, dus
koop ik haar een WC-verfrisser?" Dan heb je fout gedacht. Velen vinden
het net beschamend om dit in hun badkamer te moeten zetten. Om ruzie te
vermijden op kerstmis, werk jij beter aan je geurprobleem.
Bloemen Vrouwen
krijgen graag bloemen. Maar als je dit beslist te geven, kies dan voor
een stijlvolle, tijdloze vaas en ga niet voor het grappige model. We
maken namelijk nooit grapjes over ons interieur.
Zeep Vrouwen
zoeken achter alles een reden. Dus als je haar een collectie
handzeepjes of ecologisch afwasmiddel geeft, zelfs al ruiken ze
geweldig, gaat ze dat interpreten als "Moet jij niet in de keuken de
afwas gaan doen"?
Erotisch Een erotisch
cadeau wordt op prijs gesteld, als je dit niet in het bijzijn van
ouders of schoonouders geeft. Waar je in wel op mee moet oppassen zijn
grappige condooms. Het geeft een vrouw het idee dat je nog een jongen
bent en daar wil ze allesbehalve mee in bed duiken. (br.hln)
L: schoenen Karen Millen, R: satijnen ballerina's van Urban Outfitters.
Karen Millen
Karen Millen
Feestelijke ballerina's van asos.com.
Ballerina's van Zara.
Wat maakt een
party outfit helemaal af? Juist, een paar schitterende feestelijke
schoenen. Keuze genoeg aan mooie, verrassende pumps met leuke details.
Maar als je de feestdagen niet op hakken wil doorbrengen, kies dan voor
vrouwelijke ballerina's met stijlvolle afwerking.
Hoog Als
je voor hoge hakken gaat, combineer je prachtige feestjurk met schoenen
die niet te veel de aandacht afleiden. Maar dat hoeft niet te betekenen
dat je voor saai hoeft te gaan. De feestelijke schoenen van Karen
Millen zijn de gulden middenweg: subtiel zwart, maar toch met een
feestelijk accent als veertjes of diamantjes. Wil je toch voor kleur
gaan, ga dan meteen voor fel, blauw en paars zijn trendy dit seizoen.
Ook hier maakt een vrolijk accent achteraan de schoenen helemaal af.
Combineer wel met een zwarte panty.
Comfortabel Maar
dansen en feesten op hoge hakken is niet voor elke vrouw weggelegd. Als
je dus niet mankend op de dansvloer wil staan, zijn platte ballerina's
een goed alternatief voor partypumps. Met mooie accenten als steentjes
of satijn zien ze er toch elegant uit. (br.hln)
Het rode badpak van Baywatch-ster Pamela Anderson wordt deze week
verkocht tijdens een bijzondere veiling bij Boven's Veiling in
Amsterdam. Honderden gegadigden kwamen alvast een glimp opvangen van
het 'collectors item'.
Driehonderd euro, zoveel kost het je minstens om in het badpak van
Anderson te paraderen. Geen interesse in het vuurrode hebbeding? Dan
zijn de basketbalschoenen van Shaquille O'Neal, de boxershort van
Mohammed Ali en een viool van Jaap van Zweden misschien wel meer jouw
ding. Alle items worden deze week geveild vij Boven's Veiling in
Amsterdam (br.She)
Mena Suvari, Nicky Hilton en Mischa Barton. (Foto Elevation)
Michelle Trachtenberg verkleedde zich in de winkel. (Foto Elevation)
Een stuk uit de najaarscollectie van H&M.
Katie Holmes
schaamde zich niet om de Comme des garçons-collectie voor H&M te
dragen nog voor deze gelanceerd was. En ook andere celebs zeggen geen
'nee' als H&M ze uitnodigd voor een exclusieve shopparty.
Onder
andere Nicole Richie, Nicky Hilton, Mena Suvari en Mischa Barton, Mandy
Moore en Michelle Trachtenberg kwamen opdagen in H&M-outfits bij de
celebs fall sale en graaiden zonder schroom in de kledingrekken.
Misschien
kunnen ze het woord 'korting' niet weerstaan (voor hen ging er 25
procent af), of misschien zijn ze wel echte H&M-fans. Verschillende
celebs hebben ondertussen kledingsstukken van Comme des garçons, die ze
vrolijk mixen met gewone H&M-basisstukken. Net als wij, eigenlijk.
(be.Nina)
Modebewuste kids
tooien zich binnenkort in een echt design van Gaultier. De Franse
mode-ontwerper is van plan om 120 kledingstuks te ontwerpen voor
kinderen van 10 tot 14 jaar.
De
ontwerper werkt daarvoor samen met Zannier, een bedrijf dat
kinderkleding op de markt brengt van twintig merken als Little Marc
Jacobs, Levi's en Kenzo. Tegen de herfst van 2009 hangt de
kindercollectie in de winkels. (br.hln)
Londen is
momenteel erg in trek voor een citytrip, dit komt voornamelijk doordat
de pond laag staat. Ideaal dus om er aan kerstshopping te doen, want
heel wat dingen zijn er nu goedkoper dan bij ons. Dan heb je nog wat
budget over dat je aan jezelf kan spenderen, want Londen is ook een
modestad.
Kerstsfeer In
Londen start de kerstperiode al vroeg, al vanaf midden november baadt
de stad in lichtjes en strikjes. Je kunt er dan niet alleen schaatsen,
je komt ook overal kerstzangers tegen. Vooral Hyde Park is een
aanrader, dan vind je er een echt kerstlandschap met reuzenrad,
carrousel en andere attracties. Op Carnaby Street zie je enorme
sneeuwmannen .
Ketens Regent Street en
Oxford Street zijn de bekendste winkelstraten van Londen. Je hebt er
het oude, traditionele shoppingcenter Liberty. Je hebt er één winkel
die zich volledig aan kerst wijdt, waar je versiering in alle geuren en
kleuren vindt. Maar ook ook chiquere merken als Marc by Marc Jacobs
zijn er gevestigd. Jaeger, ook een shoppingcenter, is iets
betaalbaarder, maar het blijft niet goedkoop. Voor iPods, die er nu
goedkoper zijn dan hier, en andere gadgets kun je in de Apple winkel
terecht. Stap er ook zeker de hoofdvestiging van Topshop binnen, Kate
Moss ontwerpt regelmatig voor deze keten en is daarmee het Walhalla
voor fashionista's. Ben je op zoek naar een cadeautje voor de kinderen,
dan moet je in Hamleys zijn, een speelgoedwinkel met zeven verdiepingen.
Gezellige kleine wijken Heb
je genoeg van het grote geweld van de ketens, dan is de gezellige wijk
Spitalfields meer iets voor jou. Op de posh market vind je er
interieurwinkels en gezellige restaurant, maar ook het oude deel van de
markt loont de moeite. Breng ook een bezoekje aan Portobello Market,
daar zijn talloze kleine boetiekjes, vooral Alice & Astrid, Horace,
Alchemie, Oi!, Coco Ribbon lonen de moeite. Voor vintage moet je in de
wijk Camden, er heerst een heerlijk alternatief sfeertje. Voor de
gezelligheid moet je naar Covent garden. Je vindt er trendy schoenen
bij Egoshego, voor leuke kledij en accessoires ga je naar Jigsaw.
Andere aanraders zijn Malini voor ontwerpen van designers en The Loft
voor tweedehands designkledij. (br.Nina)
Vrouwen met overgewicht kopen vaker
hun kledij via het internet dan slanke vrouwen. Uit Nederlands
onderzoek blijkt dat 60 procent van de vrouwen met maatje 44 of meer
haar outfits online uitkiest.
Lingerie en badmode Shoppen
met de computer is minder gezellig, maar het heeft voor dikke vrouwen
vaak veel voordelen. Uit het Nederlandse onderzoek bij 3000 vrouwen
blijkt dat degenen met een maatje meer voornamelijk lingerie en badmode
via het internet kopen.
Pashokjes Vooral
de pashokjes in winkels blijken een probleem te zijn. De verlichting
zet je meest slechte kantjes in de kijker en ze zijn vaak te klein voor
vrouwen met overgewicht. Het feit dat de kledij in winkels vaak niet
past voor vrouwen met maatje 44 of meer, doet er niet veel goed aan.
Als je online shopt, kan je de stuks rustig thuis passen en kan je
zonder schaamtegevoel jezelf in de spiegel bekijken, meldt De
Telegraaf. (br.hln)
Feestkledij hoeft
niet duur te zijn. Dat bewijst JBC met haar speciale feestcollectie.
Voor hem, voor haar en voor je kleine meisje.
Zwart of paars? Zij
kan kiezen uit een reeks stijlvolle, zwarte jurkjes die elk formeel
kerstfeestje of nieuwjaarsreceptie kunnen doorstaan. Voor de minder
formele gelegenheden is er een paars-grijze collectie die leuke topjes
combineert met een broek of een A-lijn rok.
Voor de jongedames
zijn er ook grappige t-shirts met het opschrift 'party all night, sleep
all day' en 'don't stop the music'. In de accessoires mag het speelser
met een glinsterende diadeem, of halflange kettingen met steentjes en
bolletjes.
Lingerie Onder de jurken hoort
lingerie, en ook daarvoor kan je bij JBC terecht. Het opzet is
eenvoudig met net genoeg afwerking om toch vrouwelijk en elegant voor
de dag te komen. Ook de kleuren werden simpel gehouden: zwart, wit of
een combinatie van die twee.
Nonchalante heren Ook
voor hem overheerst het paars: in de hemden, de dassen en de truien, in
combinatie met een geklede zwarte broek of vest. Dat hoeft helemaal
niet deftig gedragen te worden: de nonchalante houding doet het heel
goed. Dat bewijzen ook de truien (met ruitjes).
Schattig haarlint De
meisjes worden deze winter een beetje stoer met leuke driekwart broeken
en een paars shirt of truitje of een rok met paarse broekkousen. Een
rood haarlint met schattige strikjes maakt het geheel toch
meisjesachtig genoeg. Voor de voetjes zijn een leuke, dikke sokken met
een beest op de top.
Voor deze kleding betaal je tussen 25 en 45
per stuk. Alleen voor de mannen valt het soms iets duurder uit: 50 euro
voor een broek, 80 euro voor het colbertje. (br.Nina)
Minderjarig model Topless model in dienst bij topmodehuizen
Het Nieuw-Zeelandse model Zippora Seven (16) lokte een controverse uit door topless in bad te poseren voor een magazine.
Zippora Seven, het 16-jarige model
dat in het voorjaar een storm van protest ontketende door topless te
poseren, heeft ondertussen enkele contracten afgesloten met Europese
topmodehuizen als H&M en Stella McCartneys See By Chloe. De
controverse heeft de 'nieuwe Kate Moss' dus geen windeieren gelegd.
Bad In
mei dook het jonge Nieuw-Zeelandse model voor een provocerende shoot
voor het magazine Russh Australia het bad in met het vijftienjarig
model Levi Clarke. Kinderrechtenorganisaties waren ziedend over de
topless fotoshoot. Sindsdien trok Zippora Seven al naar Parijs om te
werken voor See By Chloe van Stella McCartney en naar Los Angeles voor
de lente/zomercollectie 2009 van het Zweedse topmerk H&M.
Broer Zippora
Seven is in de wolken over haar modewerk. "Ik ben eigenlijk pas begin
dit jaar gestart als model", zegt ze. "Ik neem nu elke dag zoals hij
komt en zal dit werk blijven doen zolang ik het plezant vind. Ik wilde
aanvankelijk eerder camerawerk doen in de mode, maar mijn moeder en
broer Jasper - die zelf modellenwerk doet - deden me van gedachte
veranderen.
Kate Moss Seven is amper 1m67
groot, dat is minstens vijf centimeter kleiner dan wat algemeen als
minimum wordt aangenomen voor een modellencarrière. Ze heeft al shoots
voor de Franse, Italiaanse en Australische Vogue in haar portfolio. Ze
vindt de vergelijkingen met Kate Moss heel flaterend, maar wil toch
haar eigen accenten leggen. "Ik zal gewoon proberen mezelf te zijn en
zeker niet iemand proberen na te bootsen." (br.hln)
De bekende hoeden- en accessoireontwerper Christophe Coppens
heeft speciaal voor de zangeres Roising Murphy een vijftiental capes,
hoeden, tooien en andere accessoires ontworpen.
Roisin Murphy staat bekend om haar extravagante stijl op het podium.
De voormalige zangeres van de hitformatie Moloko kleedt zich in de
meest vooruitstrevende outfits. Om haar modebewuste wereldtournee te
vervolledigen contacteerde Murphy de Sint-Niklazenaar Coppens.
Roisin Murphy is op 23 november 2008 samen met haar nieuwe accessoires van Coppens te bewonderen in Vorst Nationaal.(br.she)
Enkel make-up en selftanners zijn een brug te ver.
Tien procent gebruikt haarverf.
Belgische mannen smeren kwistig met dagcrème. Ook de peeling of gel
heeft de weg gevonden naar zijn toilettas. Enkel make-up of selftanners
zijn voor de meeste mannen nog een brug te ver. Dat blijkt uit een
onderzoek van Kruidvat over de mannelijke ijdelheid.
Tegenwoordig
willen mannen er ook goed uitzien. Als hiervoor de nodige beauty
hulpmiddeltjes dienen gebruikt te worden, is daar niets mis mee, want
waarom zou je de natuur geen handje helpen?
Peelen Liefst
60 procent van de ondervraagde jongens gebruikt dagelijks of zeer
regelmatig een dagcrème. Peelen kent ook al geen geheimen meer. 28
procent geeft aan dit product regelmatig te gebruiken.
Kraaienpootjes Oogcrème
is aan een opmars bezig. Bijna 20 procent gebruikt zeer frequent
oogzalfjes om kraaiepootjes tegen te gaan of wallen te camoufleren.
Selftanners Make-up
of selftanning (bruinen-zonder-zon) producten worden niet gesmeerd, al
is er toch een markt voor: 9% van de ondervraagde mannen bekent wel
eens een vakantiekleurtje uit een potje te halen en 7% durft wel eens
met make-up te experimenteren.
Schoonheidsbehandeling Al
langer is geweten dat schoonheidscentra meer en meer mannen over de
vloer krijgen en dat blijkt ook uit het onderzoek.
Schoonheidsinstituten worden steeds vaker bezocht door Belgische mannen
(19%) Daarbij wint ontharen aan terrein. 26 procent epileert regelmatig
de benen, het bovenlichaam of de rug.
Haarverf En
hoe zit het nu met haarkleuringsproducten? Bij vrouwen is het een
algemeen aanvaard gegeven dat ze hun haar verven, maar voor mannen
hangt er toch nog vaak een taboesfeertje rond. Wellicht komt daar
binnenkort verandering in, want 10% van de ondervraagde Belgische
mannen gebruikt haarkleuringsproducten.
Partner Al
zijn ze best ijdel, onze jongens, toch laten ze het aankopen van al die
producten over aan anderen. Maar een kleine meerderheid (55%) koopt
effectief zelf z'n producten. Sommige mannen gaan nog verder, en
grabbelen in de toilettas van hun partner. Bijna 30% bekent regelmatig
verzorgingsproducten of zelfs make-up van de partner te gebruiken. En
dan zeggen dat vrouwen "big beauty spenders" zijn.
Caroline Bis
groepeert haar feestcollectie rond drie kleurcombinaties: zwart en
goud, rood en paars en groen en blauw. Respectievelijk voor de
stijlvolle, levendige en urban vrouw.
Tijdloos elegant
Wie
graag zwart draagt, komt zeker bij de feestcollectie aan haar trekken.
Bij Caroline Bis is dat niet anders. Twee zwarte jurkjes (één
cocktailjurk en één avondjurk), een zwarte broek met feestelijk topje
of een A-lijn rok met een smaakvolle gouden bloes: het kan allemaal.
Voor de dames die willen stralen is er ook het volledig gouden
ensemble, bestaande uit broek, topje, lange trui en een gouden riem.
Wij willen kleur!
Voor
wie het allemaal iets kleurrijker mag zijn, kan kiezen uit de levendige
rood-paars collectie of de etnisch getinte blauw-groen collectie.
De
rode en paarse kledingsstukken passen bij een levendige, no-nonsense
vrouw die graag praktische kleren draagt maar toch stijlvol uit de hoek
wil komen. Getuige daarvan is het basisstuk (een skinny broek)
gecombineerd met oversized topjes en een riem. Voor de durvers is er
een wijd topje met felle paars-rode print.
Mag het jong, urban
maar met een twist, dan kies je best voor de groen-blauwe collectie.
Eenvoudige jurkjes met etnische print worden gecombineerd met een
handige groene tas en een knappe regenjas.
Het enige wat u nog moet doen, is kiezen! (br.nina)
Zelfs nieuwe modellen doen de verkoop niet stijgen.
Crocs doen het
steeds minder goed. De omzet van 2008 valt tegen voor het Canadese
bedrijf. De directie besloot al enkele vestigingen en banen te
schrappen. De reden zijn de tegen vallende verkoopscijfers. Eerder dit
jaar werd de productie naar loonlanden gebracht. Ook daar wordt nu het
eerste bedrijf in Brazilië stopgezet.
Aandeel Er
komen donkere wolken aan de Crocs-hemel. De verkoop zakt de laatste
tijd en daar leidt ook het aandeel onder. Het verloor al meer dan de
helft van zijn waarde. De winst zou in 2008 uitkomen op 256 miljoen
dollar (162 miljoen euro), minder dan de 258 miljoen (164 miljoen euro)
die verwacht werd.
Ontstaan Crocs ontstaan
in 1995. Twee ingenieurs, Marie-Claude de Billy en Andrew Reddyhoff,
investeren in een nieuwe productietechniek. Die was er om plastic
wieltjes van kinderfietsjes te persen. Met het procédé worden nieuwe
voorwerpen gemaakt. Ze ontdekken een heel gamma aan voorwerpen. Eén
daarvan zijn sandalen. Interessant is dat ze volledig afwasbaar en
antibacterieel zijn.
Dalend succes In 2002
werden investeerders gevonden. Die doen de productie op volle toeren
draaien. De 76.000 sandalen die bij de start uit de fabriek rolden,
groeiden aan tot een jaarlijkse productie van ongeveer 20 miljoen paar.
Hier lijkt nu verandering in te komen. Het bedrijf wil de productie
minderen wegens de teleurstellende verkoopcijfers. De verkoop daalde
met 32 procent. (br.Nina)
Online shoppen wordt persoonlijke ervaring bij Delvaux
Het Belgische luxemerk Delvaux
heeft haar website en e-shop in een ander kleedje gestoken. Daarbij
komt de nadruk te liggen op personalisering en dienstverlening op maat,
die zich vooral laat merken in de webshop.
Vragen "Delvaux
wil zich zo onderscheiden van traditionele e-shops om op een zeer
persoonlijke manier met de klanten om te gaan en er zo voor te zorgen
dat ze tevreden zijn," klinkt het. Concreet betekent dat dat het merk
zal antwoorden op alle vragen van de klanten over alle artikelen, 'of
het nu gaat om vragen over het type leder, accessoires of de initialen
van de klant.'
Van alle kanten In de e-shop
worden zowel klassieke stukken als limited editions en speciale stukken
te koop aangeboden. Tegelijk wordt het uitgebreid belicht met (mooie)
foto's die werkelijke alle kantjes van het product laten zien. Zelfs
zoomen behoort tot de opties. Tegelijk met prijs en afmetingen worden
ook de gebruikte materialen en het onderhoud uit de doeken gedaan. Op
die manier weet je echt wat je koopt.
Blogs De
website bericht de geïnteresseerde ook uitgebreid over het Huis, haar
collecties en de gebruikte materialen. De klant vindt er zelfs
onderhoudstips, nieuwtjes, foto's en blogs waardoor ze op de hoogte
kunnen blijven van alles wat het merk doet. (br.hln)
Beha's zijn niet
langer enkel weggelegd voor vrouwen. Een Japanse webboetiek verkoopt
lingerie voor travestieten, de beha's werden in een recordtempo het
meest verkochte stuk op de site.
Strak De
beha wordt sinds twee weken verkocht op Rakuten, een grote Japanse
webwinkel. Ondertussen gingen al meer dan 300 mannenbeha's de deur uit.
Hij kost ongeveer 23 euro en is verkrijgbaar in roze, zwart en wit.
Verder vind je op de website ook panty's voor mannen, maar ook lingerie
voor vrouwen. "Ik hou van dat strakke gevoel, de beha zit goed",
vertelt vertegenwoordiger van de webwinkel Masayuki Tsuchiya. Hij kan
discreet onder de kledij gedragen worden.
Innerlijke vrouw Directeur
Akiko Okunomiya van Rakuten zegt dat ze verrast is over het aantal
mannen die naar hun innerlijke vrouw zoeken. "Ik denk dat mannen zich
meer en meer interesseren voor beha's. We horen van veel klanten dat ze
hier al heel lang op zitten te wachten." Deze trend veroorzaakte wel
wat oproer in Japan, meer dan 8000 mensen hebben online gewaarschuwd
voor de gevaren van mannen die lingerie dragen. (br.hln)