First Lady van Frankrijk en voormalig model Carla Bruni klaagt kledingmerk Pardon aan. Dit vanwege de productie van een tas met een afbeelding van een naakte Carla.
De foto is genomen tijdens de vroege modellenjaren van Bruni, die not amused is.
Ze eist 125.000 euro van Pardon, een bedrag dat ze, mocht ze de
rechtszaak winnen, aan een goed doel zal schenken. Peter Mertes,
eigenaar van Pardon, vindt dat hij volkomen in zijn recht staat, dat
Bruni publiek bezit is en je haar fotos overal kunt vinden.
Pardon heeft zijn basis op het eiland Réunion, in de Indische
Oceaan, en heeft 10.00 van de tassen, die 3 euro kosten, geproduceerd. (br.styletoday)
Parfums horen elk
seizoen gedragen te worden. Alleen lenen sommige geurtjes zich beter
tijdens de koude wintermaanden. Marieclaire.uk selecteerde tien
luchtjes, die een plaatsje verdienen binnen de top 10 van beste
winterparfums.
Nummer 1: Chanel No.5, Eau Première De
nieuwste versie van de klassieke Chanel No. 5, Eau Premiere, is vanaf
oktober op de markt. Het is een zachtere en subtielere interpretatie
van de klassieke No. 5. De neus van het Chanelhuis, de heer Jacques
Polge, maakte een modernere versie. De actrice Nicole Kidman is te zien
in de vele campagnes. Vooral celebs zouden fervente gebruikers van de
Chanel parfums zijn.
Nummer 2: Estee Lauder, Sensuous Estée
Lauder introduceerde een nieuwe houtachtige geur genaamd Sensuous.
Hiermee wijkt de cosmeticagigant af van zijn gebruikelijke koers. Het
beautymerk komt namelijk altijd met een romantische bloemengeur op de
markt of lanceert een nieuwe variant op een bestaand parfum. Parfumeur
Annie Buzantian creëerde Sensuous. Voor deze geur gebruikte zij
ingrediënten als gesmolten hout, magnolia, jasmijn, amber, sandelhout,
zwarte peper, mandarijn en honing. Een pittig geurtje voor een
volwassen zakenvrouw.
Nummer 3: Givenchy Ange ou Démon Een
tikkeltje raadselachtig en stout door krachtige ingrediënten als
saffraan, witte tijm, mandarijn, lelie, ylang-ylang, orchidee, tonka
boon, vanille en houtextracten. Het verleidt de man, door zijn sterke
charismatische oosterse samenstelling. Het aroma wordt alleen maar
beter naarmate de tijd tijdens koude winteravonden verstrijkt.
Nummer 4: Jean Paul Gaultier Ma Dame Rebels,
goedlachs, kostelijk brutaal... Haar leeftijd? Doet er niet toe! Zolang
er maar afwisseling en vrijheid is.......Wordt omschreven als een fris,
bloemig geurtje met noten als roos, granadine, sensuele musk en ceder.
Nummer 5: Jo Malone Sweet Lime & Cedar Cologne Wie
niet te vinden voor zware parfums, is beslist verkocht voor Jo Malone's
Sweet Lime & Cedar Cologne. Geïnspireerd op de smaken en geuren uit
de Thaise keuken, citrusvruchten, cocos, aromatische en
kruidenmengelingen, geven ze zowel mannen als vrouwen een fris geurtje.
Nummer 6: Gucci by Gucci Vrouwen die
van luxe houden, opteren dan misschien eerder voor dit luxueuze parfum.
Subtiel, sensueel en vrouwelijk met ingrediënten als guava, tiare
tahiti bloem, patchouli en musk.
Nummer 7: Lancôme Magnifique Rood
is de kleur van de passie, de roos de bloem van de liefde, kristal het
materiaal voor een juweel. Samen vormen ze Magnifique, een elegante
geur. Door Bulgaarse rozen en meirozen te combineren is het parfum
tegelijkertijd fris en sensueel. Australisch sandelhout zorgt voor een
exotische toets en er werd gekozen voor saffraan als verrassende
opener.
Nummer 8: Kiehl's The Original Musk Oil Van
alle essences is Original Musk Oil waarschijnlijk de meest symbolische
uit het gamma van Kiehl's. Deze formule, samengesteld uit een unieke
combinatie van synthetische bestanddelen, kent al meer dan veertig jaar
een niet aflatend succes. Bij Kiehl's wordt verteld dat deze essentiële
olie in de jaren '20 zou zijn ontwikkeld door een vriend van de familie
Kiehl's, een Russische prins. De bereiding zou bewaard zijn gebleven in
een tonnetje met het etiket 'Love Potion' (liefdesdrank) en in een
vergeten hoekje van de apotheek achtergelaten waar het in 1958 opnieuw
bij toeval werd ontdekt.
Nummer 9: Versace Crystal Noir Versace
Crystal Noir is een heerlijke oriëntaalse bloemengeur met een subtiele
vanillegeur van gardenia. De combinatie met amber versterkt de puurheid
en accentueert de sensualiteit. Voor vrouwen die een geurstatement
willen maken. Niet voor weke neusjes.
Nummer 10: Viktor & Rolf Flowerbomb Hij
is zoet..fruitig, charmant, zwoel en intens tegelijk: het Viktor &
Rolf Flowerbomb parfum. Inmiddels al een klassieker op vele
nachtkasjes. De typische bloemenextracten schijnen heel wat mannen te
bedwelmen. (br.hln)
Limburger en Antwerpenaar zijn knapste mannen van België
Limburger en Antwerpenaar zijn knapste mannen van België
man
De Limburger Vincent Cleuren en de Antwerpenaar Wesley Mostien zijn
verkozen tot 'The look 2009' en 'The body 2009' tijdens de finale van
de 'De Knapste man van België".
Zaterdag vond in de Carré de finale plaats van de eerste "De Knapste
man van België" wedstrijd plaats. Joke Van de Velde en co beoordeelden
12 mannen, en kroonden Geoffrey De Bie uit Oost-Vlaanderen tot knapste
man van België. De Limburger Vincent Cleuren en de Antwerpenaar Wesley
Mostien gingen aan de haal met de titel 'The look 2009' en 'The body
2009'.
Het luxelabel Pussy Deluxe van ontwerpster Nastrovje Potsdam heeft deze
winter een opmerkelijke collectie in petto. Vrouwelijke kleding en
ondergoed waarvoor voorbijgangers zich maar al te graag een keertje
omdraaien, want de kleren zijn een tikkeltje stout en sexy maar toch
ook lief en speels.
Miss Rusland Kseniya Sukhinova is de nieuwe Miss World. De Russische
was een van de absolute topfavorieten. Miss België Alizée Poulicek
eindigde niet bij de eerste 15.
De verkiezing in de Zuid-Afrikaanse stad Johannesburg was ook dit
jaar weer bijzonder glamoureus. De winnares Sukhinova is 21 jaar oud,
en komt uit Siberië. Ondanks haar studies om ingenieur te worden,
droomt de blondine stiekem van een job als supermodel.
Op de tweede en derde plaats eindigen Miss India en Miss Trinidad
& Tobago. Miss Zuid-Afrika zelf eindigde op de 5de plaats. Alizée
Poulicek, die ons land vertegenwoordigde, kon geen plaatsje veroveren
bij de eerste 15.(br.she)
Dat de zomermode
nogal kort kan uitvallen, is weinig nieuws. Maar in de zomercollectie
van Mango dook wel een héél korte 'short' op: de maxi-onderbroek. In
saai wit en saai katoen wordt de onderbroek gecombineerd met een
opvallend topje in een drukje print of met veel ruches (zie foto's
boven).
Om
de aandacht af te leiden of omdat je kont het meest tot zijn recht komt
in een eenvoudig stukje stof? Benieuwd of rondlopen in je onderbroek
ook voor volwassenen een trend wordt...
Flatterende jurkjes Wie
verlegen is over haar billen, hoeft echter niet te panikeren. In de
collectie is er namelijk één constante: alle stoffen zijn soepel en
vloeiend, en fladderen rond het lichaam. Geen strakke pakjes, maar
losse, comfortabele en sexy jurkjes en rokjes die tegelijk ook een
beetje buik of billen kunnen camoufleren. Hoera!
Tovertuin Voor
de collectie liet Mango zich naar eigen zeggen inspireren op de natuur
en moderne landschappen met een touch van Japanse prints en bloemen. De
collectie werd dan ook 'De betoverde tuin' gedoopt, wat gezien de
bloemenprints wel begrijpelijk is.
Vrolijk, en toch Het
kleurenpalet is vrolijk, maar niet te fel, alsof de ontwerpers de
beperking van de crisis al voelden. Toch is de vraag of het oranje,
geel en blauw wel zullen aanslaan in moeilijke tijden. Alsof ze de bui
al voelden hangen, zijn er ook opvallend veel kledingsstukken in
lichtgrijs, toch niet echt een zomerse kleur.
Nonchalant elegant De
meeste jurkjes geven een gedrappeerde indruk door een slim gebruik van
frons, waardoor ze tegelijk nonchalance én elegantie uitstralen.
Stoffen als zijde en chiffon versterken die indruk en voegen er zelfs
wat zorgeloosheid aan toe. Jurkjes tot boven de knie blijven de norm,
al zijn er ook (weer) maxi-jurken en losse shorts. Je draagt met het
schoenen met een dikke zool, een open teen en een redelijk hoge hak.
Mannen Ook
voor de mannen is het nonchalante elegantie troef. Een bermuda short of
een strakke witte of lichtblauwe broek met t-shirt, vest én kunstig
geknoopt sjaaltje. Wordt het dan de zomer van de terugkeer van de
maxi-slip én de metroseksueel? (br.Nina)
Lingerie is niet alleen leuk om te
geven, vrouwen vinden het ook geweldig om te krijgen. Maar het is ook
het meest moeilijke kerstcadeautje om uit te kiezen. We geven je alvast
enkele tips bij het kopen van het juiste ondergoed. Kies je een setje
uit dat haar bevalt, staat je waarschijnlijk een sexy verschijning van
haar in jouw cadeautje te wachten.
Tip 1: Neem een setje meer naar de winkel Het
is beter enkele setjes van haar mee te nemen naar de winkel, aangezien
lingeriematen van merk tot merk verschillen. Kies een winkel waar de
verkoopsters je helpen. Probeer het niet alleen, want dan red je het
als man niet in dit ontzettend grote aanbod. De winkeldame weet wel
raad als ze de setjes ziet.
Tip 2: Niet te pikant Een
vrouw draagt lingerie nog altijd voornamelijk voor het comfort. Het mag
er wel sexy uitzien, maar het moet op de eerste plaats goed zitten. De
meeste vrouwen lijken liever niet op een pornoactrice, koop dus iets
dat ze ook voor het werk kan dragen.
Tip 3: Hou rekening met haar persoonlijk Heb
je een sportieve vrouw of vriendin, dan is de kans groot dat ze geen
voorstander van kant is. Kleed ze zich eerder klassiek, zal ze dit
waarschijnlijk wel mooi vinden. Uit haar eigen collectie lingerie kun
je haar smaak ook afleiden.
Tip 4: Niet te kleurrijk Je
speelt het beter op safe wat kleur betreft. De meeste vrouwen hebben
liever niet dat hun lingerie te zien is. Een rood behabandje dat van
onder je kledij komt piepen valt al meer op dan zwart of wit.
Tip 5: Bonnetje bewaren Ondanks
bovenstaande tips kan het toch fout zijn gegaan. Je vrouw verkiest
misschien slipjes boven strings of jouw keuze is toch wat te groot. Als
je het bonnetje bewaart, kan ze nog steeds je cadeautje inruilen.
Tip 6: Samen kopen Zie
je het niet zitten om alleen naar de lingeriewinkel te gaan, dan kunnen
jullie ook met z'n tweetjes een setje uitkiezen. Jij geeft raad tijdens
het passen en zo koop je iets dat naar de zin van jullie beiden is.
(br.hln)
Kayne West zet muziekcarrière op laag pitje voor modeambities
west
Kayne West heeft zijn ambities om een carrière op te bouwen in de
modewereld nu eindelijk officieel bevestigd. Volgens insiders
solliciteerde West al bij Louis Vuitton en Raf Simons om te beginnen
als stagiair.
"Ik heb besloten een stageplaats bij een modehuis aan te vragen, en
vanonder aan de ladder te beginnen. Mijn rap-carrière zet ik op een
laag pitje, ik zal waarschijnlijk enkel in de weekends nog muziek
maken", vertelde West.
De zanger heeft de naam Pascalle uitgekozen om zijn eerste collectie
te benoemen. West stond al bekend als een echte fashionaddict. Zo zat
hij tijdens de grote modeshows steeds op de eerste rij.(br.Nina)
Carla Bruni veilt beruchte Diorjurk voor aidspatiënten
Carla Bruni veilt beruchte Diorjurk voor aidspatiënten
bruni
Carla Bruni-Sarkozy laat één van haar Diorjurken veilen voor het
goede doel. Met de opbrengst probeert ze de hulporganisatie Aides, die
aidspatiënten begeleidt, een financieel duwtje in de rug te geven.
Bruni-Sarkozy contacteerde John Galliano, creatief directeur bij het
modehuis Dior, eind vorig jaar. Ze wilde een prachtige, persoonlijke
look voor haar bezoek aan Groot-Brittannië en de Queen.
De uitkomst, een purperen aansluitende galajurk, lokte veel bijval
bij journalisten, modekenners en critici. Bruni schenkt de jurk nu aan
Aides, om zo de organisatie en aidspatiënten een hart onder de riem te
steken. De jurk zal zaterdag 13 december onder de hamer gaan bij
Cornette de Saint Cyr in Parijs.(br.She)
Nieuwste hormonenmasker ontketent rage in Hollywood
hormonenmasker
Celebrities zijn er verzot op, en nu hebben ook de andere
beautyaddicts het hormonenmasker ontdekt. Het gezichtsmasker is
doordenkt van de hormonen, waardoor het je huid een diepgaande
opfrisbeurt geeft.
Kate Hudson, Jennifer Lopez en Helen Mirren zijn fans van het eerste
eer, maar ook bij de andere beautyfreaks sloeg het product aan. Zo erg
zelfs dat het 'perfect mask' van 3LAB slechts in 1 week volledig was
uitverkocht in Londen. In Amerika deden ze het zelfs nog beter, daar
was het verzorgingsproduct al uitgeput na 1 dag.
Fijne lijntjes & rimpels
Het masker bevat een grote hoeveelheid van het kunstmatige
groeihormoon Nano-Claire GY, wat de lichaamseigen hormonen nabootst.
Het masker vermindert fijne lijntjes en rimpels en voorkomt dat de huid
dof en hangend wordt. Het zorgt bovendien voor een gezonde gloed.
Ook visagisten en andere beautyexperts zijn razend enthousiast over
het nieuwe 'wondermiddel'. "Ik heb zoveel gezichtsmaskers geprobeerd en
heel vaak beloven ze veel en doen ze weinig. Maar het Perfect Mask is
revolutionair: in slechts 10 minuten ziet en voelt je huid er veel
beter uit dan wanneer je een dure gezichtsbehandeling van een uur
ondergaat. Je huid gaat er helemaal van stralen en hydratateert
perfect. Ideaal om tijdens de komende feestperiode stralend voor de dag
te komen", aldus experte Christine Benson.
Een pakketje van zes maskers kost gemiddeld 90 euro en is voorlopig enkel verkrijgbaar in Amerika en Groot-Brittannië.(br.She)
Mexx heeft zijn volledige denimlijn voor het nieuwe jaar
heruitgevonden. In samenwerking met enkele denimexperts creëerden ze
een geheel eigen, eersteklas jeanslijn voor dames en heren.
'Mexx Denim' staat synoniem voor stijl en een perfecte pasvorm. De
nieuwe creaties zijn allemaal opgefleurd met gekleurde accenten,
emaillen details en een subtiele mix van contrasterend garen.
De nieuwe jeanslijn is verkrijgbaar vanaf februari 2009 (br.She)
Nicole Kidman
verscheen gisteren in een schitterende witte jurk op de rode loper van
de Londense première van 'Australia'. Ze liet alleen iets meer van
zichzelf zien dan ze waarschijnlijk wilde. Haar outfit was lichtjes
transparant, zodat iedereen van haar witte beha en string kon
meegenieten.
Koud De
kledingkeuze van Kidman was niet helemaal voorzien op het koude
Londense weer, de actrice verscheen tandenklapperend op de rode loper.
Ze combineerde de jurk met een paar prachtige gouden peep-toes van
Louboutin.
Toch elegant Maar het eerste
wat alle fotografen opviel zodra Nicole uit de auto stapte, was de
duidelijk zichtbaar witte lingerie, een stijlblunder van formaat voor
deze fashionista dus. Toch zag de kersverse mama er ontzettend elegant
uit, ze lijkt al haar figuur van voor de bevalling terug te hebben.
(br.nina)
Jeniffer Lopez koos voor dure couture van Versace.
Eva Longoria deed
alle hoofden draaien op de première 'The Curious Case Of Benjamin
Button' met haar blauwe jurk van Karen Millen. Door niet voor couture
op de rode loper te kiezen, lijkt ze een nieuwe trend te zetten.
Glamoureus Eva
Longoria koos voor een prachtige felblauwe jurk uit de wintercollectie
van Karen Millen. Ze zag er even mooi en glamoureus als Jennifer Lopez
en Angelina Jolie die voor couture kozen.
Net als Eva Het leukste aan haar prachtige look is dat je deze jurk ook gewoon zelf online kunt kopen. Dankzij een lage pond en een korting op de site kun je voor slechts 150 euro er net als Eva uitzien. (br.hln)
Matthew (17), Clint (24), Luke (20) en Kyle (21) mochten de jeans op gepaste manier voorstellen.
Wereldprimeur in Australië. Het
land van Crocodile Dundee heeft nu ook een 'Croc-proof' jeans: dit is
geen jeansbroek die de dodelijke beet van een krokodil kan weerstaan,
maar wel een poging van de Britse modewebsite Lastseason.com om zjin
imago te verbeteren en een goed doel te steunen. De nieuwe jeans werd
voorgesteld door vier stoere Aussie binken, die in het Crocodylus Park
van Darwin werken. Zij weten hoe ze een krokodil moeten aanpakken en
waren de ideale modellen voor de nieuwe jeans. De vier broeken worden
geveild op internet en de opbrengst gaat naar het Crocodylus Park.
Spijkerhard Matthew
Owen (17), Clint Bailey (24), Luke Byrne (20) en de 21-jarige Kyle
Christopher waren de gelukkige modellen die de jeans mochten
voorstellen en omdoopten tot 'Crocodile wranglers'. "We wilden
terugkeren naar het imago van de 'Marlboro Man' van weleer", zegt
Stefano Passantino van Lastseason.com. "Ik denk dat mensen echte mannen
willen zien die iets uitzonderlijks doen en vandaar dit project. De
modellen waren taai en als spijkerhard. Net wat ze moest en zijn. De
moderne Crocodile Dundees!".
Humor "Ik sta
er ook op de directie van het Crocodylus Park te danken voor hun
medewerking en hun zin voor humor bij deze voorstelling. Ik kijk er
echt naar uit om verder met hen samen te werken, aangezien de opbrengst
van de internetveiling naar het park gaat. Het zal ongetwijfeld goed
gebruikt worden voor het behoud van krokodillen en andere bedreigde
dieren over ter wereld". (br.hln)
Sofia Coppola ontwerpt exclusieve lijn voor Louis Vuitton
Sofia Coppola
Sofia Coppola is na de film 'Lost in Translation' terug in Tokyo. Nu
met een heel andere opdracht. Ze onthult er haar nieuwe lijn van
accessoires voor Louis Vuitton. De lijn bestaat uit afhangende tassen,
discrete enveloppentasjes en sandalen met sleehakken.
De samenwerking werd in Tokyo gevierd met een feest in Château Restaurant Joël Robuchon.
De collectie zal vanaf maart te vinden zijn in de Louis Vuitton winkels.
Geen miljoen is belangrijker dan
een jeugdig uiterlijk. Uit een Amerikaans onderzoek blijkt dat dames
eerder opteren voor een jong uiterlijk, boven rijkdom of een slank
figuur. Ook zouden ze meer geld spenderen aan een behandeling die hen
eerder tien jaar jonger dan tien kilo lichter maakt.
Resultaten De studie, uitgevoerd onder 1.131 Amerikaanse dames, toont aan hoe
ver vrouwen willen gaan voor een jong uiterlijk. Vooral hun gelaat is
daarbij belangrijk. "Vrouwen hebben genoeg van de producten die niet
werken, ze willen resultaten zien", vertelt dermatoloog Zein Obagi. "Er
bestaan zoveel producten met loze en valse beloften, vrouwen geloven
enkel nog wat telt: het aantal actieve ingrediënten en hun
concentraties.
Barre tijden Even
opmerkelijk is dat vrouwen meer aandacht voor hun schoonheids- en
gelaatsbehandelingen hebben dan aan hun liefdesleven. "Zelfs in
economische barre tijden, verkopen lipsticks en cosmetica als zoete
broodjes", aldus dr. Obagi. "Dames willen er altijd goed blijven
uitzien. Wereldproblemen kan je niet oplossen, maar de aandacht voor
jezelf heb wel in de hand". (br.hln)
Een deo die niet
enkel nare geurtjes, maar ook de groei van okselharen vertraagt, komt
binnenkort op de markt. Vanaf volgende maand brengt fabrikant Unilever
de 'Dove Hair Minimalisering' roll-ons en sprays in Engeland in de
rekken.
Dunnere haren Het
is de eerste deodorant die de haargroei weet aan te pakken. Unilever
verwacht een schot in de roos en denkt dat hun nieuwste product
bijzonder populair zal zijn bij jonge vrouwen. Na ongeveer vier weken
intensief gebruik zouden al verschillen moeten optreden. Okselharen
zijn dan minder merkbaar, fijner en makkelijker te verwijderen.
De
deo's dienen niet als vervanging van scheren of ontharing, wel
veroorzaken ze, doordat ze fijner zijn, minder huidirritatie bij het
scheren. Wie stopt met het gebruik van de deo, zal terugkeren naar de
normale haargroei.
Enkel oksels Uit de
consumententests zouden de verschillen al na een paar weken zijn
gebleken. Het principe is gebaseerd op de Pro-Epil- methode, die de
snelheid van de haargroei aanpakt. Vast staat is dat aan het hele
principe meer dan drie jaar werd gesleuteld. Belangrijk hierbij is het
product enkel voor de onderarmen mag gebruikt worden.
Negatief imago De
afkeer voor okselharen is een relatief recente ontwikkeling. Onderzoek
toont aan dat we snel geneigd zijn om vrouwen te beoordelen met
okselharen. We bekijken hen als onvriendelijk, immoreel en agressief.
Vrouwen met de natuurlijke look worden tevens gezien als bazig,
dominant en non-conformistisch. (br.hln)
Als een ware Parijse showgirl in een jaren 40-sfeertje poseerde Madonna voor een nieuwe campagne van Louis Vuitton. En voor de lens van fotograaf Steven Meisel. Al is er een Amerikaans blog, Bestweekever, dat zich afvraagt of Madonna hier niet haar stand-in Evan Rachel Wood- heeft ingezet. En is er heftig gephotoshopt? Dat Louis Vuitton Madonna voor reclame heeft weten te strikken haalde zelfs De Telegraafs VP vandaag. André Agassi, Steffi Graf, Michail Gorbatsjov, Cathérine Deneuve, Keith Richards, Sofia Coppola en haar vader Francis Coppola gingen haar voor in de erg fraaie campagne, die Madonna ruim boven de $5 miljoen oplevert (er wordt zelfs $10 miljoen genoemd).
Deze hadden we niet voelen aankomen:
de permanent is terug! We
zijn de schaamte voor de jaren tachtig
voorbij en gaan weer aan de krul.
Heel trendy, zeggen net zo trendy
kappers. Wie zijn wij dan om dat tegen
te spreken?
In de jaren tachtig wilde íédereen
krullen, herinnert
Glenn Gemeiner van de bekende
kapsalonketen De
Cliènt. Ik ben als zelfstandige
begonnen in 1994 en toen
deed ik er nog maar één per
week. Maar nu is de permanent
helemaal terug.
Straf spul
Twee jaar geleden vierde de
permanent wave zijn honderdste
verjaardag. De chemische
producten die daarbij
gebruikt worden, zijn door
de jaren erg veranderd, maar
het blijft straf spul.
Daarom
raad ik een permanent alleen
aan bij vrouwen met natuurlijk
tot gekleurd haar, zegt
kapper Glenn. Bij vrouwen
met fijn of ontkleurd haar doe
ik het absoluut niet.
Mannen? Neen!
Nog af te raden is het voor
mannen, Jean-Marie Pfaff
en Jean-Marie Pfaff-lookalikes
niet te na gesproken.
Mannen hebben zich de afgelopen
kapselseizoenen de
surflook - met wapperende
manen - aangemeten, maar
nu mag de schaar er stevig in,
zegt Valerie De Smet, creatief
manager van kappersketen
Kreatos.
Voor mannen, maar
ook voor vrouwen, is de legerlook
deze winter heel erg
in, ultrakort haar, net niet geschoren.
Maar: Vrouwen die er vrouwelijk,
glamoureus, erotisch
en zuiders willen uitzien,
moeten voor krullen gaan,
zegt kapper Glenn.
Ik vind
een vrouw op haar mooist
met krullen.
Sommigen durven voor de
poedellook van weleer te
gaan, of voor artistiek gigantisch
en pluizig, maar het
vaakst vragen vrouwen toch
naar soepel en natuurlijk.
Dat zegt Leslie Schwartz van
Difference Hairdressers in
Antwerpen.
De permanent
is dan wel in, we werken ook
veel met rollers en stijltangen,
voor krullen voor een
avondje uit. En wat ook opvalt:
oudere mensen vragen
almaar minder naar een
permanent. Door de nieuwe
kniptechnieken is dat ook
minder nodig om volume te
creëren. Nee, het zijn nu de
jonge vrouwen die weer vallen
voor de eighties.(br.She)
Parfumhuizen hullen hun favoriete, klassieke parfumflacons speciaal
voor de feestdagen in een muzikaal jasje. Ga samen met Viktor &
Rolf en Jean Paul Gaultier terug naar je kindertijd waar muziekdozen en
elegante boudoirs hoogtij vierden.
Iedereen herinnert zich nog wel dat ene favoriete muziekdoosje met
elegante balletdanseresjes en schelle klassieke muziekjes. Speciaal
voor de feestdagen hult Viktor & Rolf zijn Flowerbomb in een
zachtroze boudoir, met een miniatuurflesje en elegant spiegeltje. De
limited edition is verkrijgbaar bij de betere parfumeriezaken voor 91.
Hou je eerder van een swingend deuntje? Dan is de luxeuitvoering van
de Classique Jean Paul Gaultier misschien wel iets voor jou. Het
melodieuze 'love me tender' brengt je meteen in een romantische,
melancholische sfeer van de jaren 60. Een muziekdoos van Jean Paul
Gaultier kan je voor 68 op de kop tikken bij Ici Paris XL.(br.She)