Wie droomt van een echt prinsessenhuwelijk à la Sneeuwwitje of
Assepoes, kan die ultieme wens in vervulling brengen. Disney en
bruidsmodefabrikant Alfred Angelo brengen hun eerste collectie
Disney-bruidsjurken op de markt. Dit weekend liggen de eerste exemplaren
in Amerikaanse winkels.
De bruidscollectie werd geïnspireerd op de karakters en persoonlijkheid
van de Disney prinsessen Ariel, Assepoester, Belle, Doornroosje, Jasmine
en Sneeuwwitje. "Iedere bruid wil graag een prinses zijn op haar
huwelijk" vertelt eigenaar Michelle Piccione van Alfred Angelo
bruidsmode. "Een prinsessenjurk is nu voor iedere bruid mogelijk aan
aanvaardbare prijzen".
Ontwerper
Michael Shettel liet zich graag inspireren op het karakter van de
personages. Zo krijgt de Ariel-jurk een zeemeermin silhouet,
Sneeuwwitje's jurk heeft witte bloemetjes en die van Assepoester veel
glitters, geïnspireerd op de glazen schoen. Bij de jurk van Belle werd
duidelijk naar de ballroomscène gekeken terwijl Doornroosje een meer
dromerig silhouet krijgt. Jasmine's jurk staat dan weer symbool voor
vrijheid en individualiteit.
Zowat 35.000 bezoekers hebben gisterenavond de eerste Louise Night
avondshopping bezocht in de Brusselse bovenstad. Aan de laatavondopening
hebben zowat 300 handelszaken deelgenomen tussen 18.30 en 22.30 uur.
Tijdens
de Louise Night werd ingezet op mode, juwelen, accessoires, lifestyle,
design en gastronomie. Het evenement werd ondersteund door de Brusselse
gewestregering en de gemeenten Brussel Stad, Elsene en Sint-Gillis.
Parkings volzet "Op
basis van eigen tellingen en reacties van winkelhouders, schatten we
het aantal bezoekers op 35.000 mensen. We vroegen het ook aan de politie
maar die heeft nog geen cijfers over het aantal bezoekers gegeven. Alle
parkings in de buurt waren snel volzet. We hebben vooral goede reacties
opgevangen", aldus Erpicum.
Brussels Louise verenigt de
handelszaken uit de Naamsestraat, Waterloolaan, Grote Hertstraat,
Guldenvlieslaan, Louizalaan, Jean Stasstraat, Jourdanstraat, de
Jonckerstraat, Stefania- en Louizaplein, Charleroisesteenweg inclusief
de Guldenvlies-Louiza en Louiza Poort galerijen.
Heidi Klum showt niet langer lingerie voor Victoria's Secret
Heidi Klum showt niet langer lingerie voor Victoria's Secret
13 jaar lang liep ze rond in lingerie voor de lingerieketen
Victoria's Secret, waarvan bijna 8 jaar als 'hoofdengel'. Maar Heidi
Klum hangt de beroemde engelenvleugels aan de haak, en zal niet meelopen
in de show van november. "Mijn vervaldatum is verstreken", verklaarde
de 36-jarige.
Waarom Klum ermee stopt is niet helemaal duidelijk, maar het zou iets te maken hebben met haar leeftijd.
"Modellen
hebben een vervaldatum en ik heb de mijne bereikt. Sommige jobs wil ik
niet meer doen en laat ik aan de jonge, schattige en sexy modellen. Ik
teken alleen nog voor bepaalde campagnes", aldus Klum die er zeer
nuchter bij blijft.
"Alle goede dingen komen tot een einde. Ik zal altijd van Victoria's Secret blijven houden, het was een heerlijke tijd."
Vorig
jaar nog liep Klum de show voor Victoria's Secret amper een paar weken
na de geboorte van haar jongste kind. Toen verbaasde ze vriend en vijand
met haar perfecte figuurtje. Dat het topmodel niet meer in het laadje
'jong, schattig en sexy' past, is dus maar moeilijk te geloven.
Klum
had bij Victoria's Secret het gezelschap van andere topmodellen zoals
Adriana Lima, Alessandra Ambrossio en Rosie Huntington-Whiteley. Wie de
volgende 'hoofdengel' wordt, is nog niet bekend.
Modeontwerper Gareth Pugh heeft gisteren gekozen voor een alternatieve modeshos. Geen catwalk met defilerende modellen, maar een kortfilm waarin model Kristen McMenanny alle creaties toonde.
De film van Gareth Pugh was een weloverwogen keuze, zo liet de designer voor de show weten. "Ik heb ervoor gekozen om voor iets groter te kiezen. Een medium waarbij alle mensen kunnen genieten van mijn creaties", aldus Pugh.
De ontwerper staat bekend voor zijn vooruitstrevende designs, waarbij hij graag werkt met volumeverschillen. (br.she)
Vrouwen net niet blij door gepruts met kledingmaten
Vrouwen net niet blij door gepruts met kledingmaten
Ook al eens gehad dat je je arm vol laadt met kledij die jouw maat is,
om in het kleedhokje vast te stellen dat het allemaal te groot is?
Ondanks het feit dat je niet vermagerd bent? Of dat je bent bijgekomen,
en toch in je 'oude' maat past?
Dat kan kloppen, want het is waar dat kledingwinkels prutsen met de
maten. De winkels zouden het doen om de vrouwen een goed gevoel te
geven, maar die blijken daar helemaal niet zo blij mee. Winkelen wordt
zo een tijdrovende loterij, waarbij je maat verschilt per winkel. Maar
liefst 9 op de tien vrouwen is geïrriteerd door de praktijken.
Een
studie nam de maten van een maatje 40 in acht verschillende winkels, en
vond enorme variaties. In New Look is de taille 75 centimeter, ongeveer
4 centimeter meer dan bij Next.
Ook de buste en de heupen waren
bij New Look breder bemeten dan bij andere kledingwinkels. Voor het
maatje 40 is de buste bemeten op 93 centimeter, drie centimeter meer dan
bij Next en M&S. Ook Topshop en Miss Selfride bedienen eerder de
ruime decolleté.
De heupbreedte (99 centimter) was ruimer dan bij
Topshop, Miss Selfridge en Doroty Perkins (96,5 centimeter) en een pak
ruimer dan bij Next (95,5 centimeter).
Als
de ketens denken dat ze vrouwen daarmee een plezier doen hebben ze het
mis. De vrouwen voelen zich niet geflatteerd, maar eerder geïrriteerd.
Zes op de tien moeten meer dan een maat passen per kledingsstuk dat ze
willen, de helft vindt het tijdverlies en 82 procent vindt dat er
duidelijkheid moet komen over de maten. Vier op tien houdt het daarom op
een klein aantal winkels waarvan ze weten welke maat past.
"De
verschillende maten tussen de winkels verandert het shopgedrag van
vrouwen maar niet op de manier zoals de winkels zouden willen. Shoppers
weten maar al te goed wat de winkels proberen doen, en het heeft een
averechts effect", aldus Tamara Sender van Mintel, die het onderzoek
uitvoerde.
De winkels menen
echter dat deze 'ijdele maten' nodig zijn omdat het lichaamstype van
vrouwen totaal is veranderd. "Vrouwen zijn dikker geworden en hebben
grotere borsten, dus moeten we daarop reageren." Dat is niet helemaal
onjuist. In de laatste 50 jaar nam de gemiddelde taille toe met maar
liefst 16 centimeter (70 tot 86 centimeter), de omtrek van heupen en
borsten nam toe met 3,8 centimeter.
Sarah Burton: "Ik zal nooit Alexander McQueen kunnen vervangen"
Het is een kleine week voor het grote moment van Sarah Burton. Dan toont ze namelijk haar eerste collectie voor het merk Alexander McQueen, na de zelfmoord van diens voormalige hoofdontwerper.
"Alexander was altijd mijn mentor. Hij begeleidde me doorheen mijn gehele carrière", vertelt Burton tegen WWD. De blondine mocht meteen na haar modeopleiding als stagiaire beginnen bij McQueen en werkte zich op tot creatief adviseur van het vrouwenlabel. "Ik heb in mijn nieuwe show de vrouwelijkheid van Alexander McQueen proberen leggen, maar het geheel heeft een heel ander gevoel dan wanneer de ontwerper nog leefde.
Sarah Burton en Alexander McQueen
Het was altijd zijn ding om de show groots en dramatisch te maken, dat zal nu niet zijn. Hij schuwde ook nooit seks, waardoor zijn ontwerpen bijzonder vrouwelijk en verleidelijk werden, maar ook dat zal niet hetzelfde zijn", aldus Burton.
De nieuwe collectie van Burton wordt volgende week in Parijs getoond.
Giorgio Armani wist alweer alle aandacht te trekken tijdens de modeweek in Milaan. De aanwezigheid van George Clooney heeft daar beslist mee te maken, perslui zwermden rond de publiekslieveling en zijn vriendin Elisabetta Canalis.
Al mag de Tuareg-collectie van de modemeester evengoed gezien worden.
Het thema 'nacht' speelt een grote rol bij de lente/zomercollectie. Blauw en zwart vormen de basiskleuren.
Modellen met tulbands, lange jurken, glitterpailletten, chiffon, zijde en soepel vallende broeken en sieraden met kralen refereren naar de inspiratiebron: de Tuaregs, het nomadenvolk uit de woestijn.
Tussen alle vrolijke kleuren van de voorbije collecties in Milaan, blinkt Armani uit met deze collectie in nachtelijk blauw.
De Londense en New Yorkse Fashion Week zijn al achter de rug. Nu ook Milaan al stevig op gang is getrokken, wordt het dringend tijd om de nieuwste trends van de catwalk te vertalen.
Wie van kleur houdt, heeft het volgend voorjaar bijzonder goed getroffen. Osman, Burberry, zelfs de anders zo sobere Jil Sander kiest resoluut voor kleur. En dat zijn geen flauwe pasteltinten, maar echte knalkleuren om U tegen te zeggen. Magenta, rood, oranje, violet, je vindt het allemaal terug in de nieuwste collecties.
De lingerietrend zet zich voort, maar wordt nu geïntegreerd in de kledij. Zo vind je heel wat jumpsuits met een ingebouwd korset terug. En wie verzot is op prints en frulletjes zal komende lente helemaal uit zijn dak gaan. Dan slaan de Pollock-prints en etnische versieringen je namelijk om de oren.
Het maatpak voor vrouwen wordt dan weer speelser. Dat kan gaan van een bespikkelde das tot een maatpak in de vorm van een zwempak, alles gecombineerd met een oversized (zonne)bril. En je haar? Dat draag je volgend seizoen ofwel strak naar achter ofwel zo uitbundig en groots mogelijk.(br.she)
Een extraatje hier, dat kleine speldje of die kauwgom daar... vele
kleintjes maken één groot, en dat geldt ook voor impulsaankopen. Alle
'kleintjes' opgeteld, geeft een gemiddeld bedrag van 1200 euro, per jaar
per vrouw. Eén op tien vrouwen zou zelfs meer dan 3000 euro uitgeven
per jaar.
Twee op drie vrouwen komen na een shoptocht thuis met iets dat ze niet
van plan waren te kopen. Schoenen worden vaakst in een opwelling
gekocht (70 procent), gevolgd door dvd's, tijdschriften en kledij (50
procent). Woondecoratie en boeken scoren ook goed.
Solden zijn het ergst Solden
doen vrouwen de das om. Drie op vijf vrouwen bekende een sterk
afgeprijsd item niet te kunnen laten liggen. Eén op drie koopt zelfs
expres iets ongepland in de solden zodat ze kunnen opscheppen over het
koopje dat ze hebben gedaan. 80 procent moet wel toegeven dat ze het
item nooit hadden gekocht als het niet was afgeprijsd geweest.
Vriendinnen vs manlief Ook
shoppen met vriendinnen, moeders en collega's is gevaarlijk: dan worden
net meer impulsaankopen gedaan. Waarom is niet geheel duidelijk.
Misschien leggen vriendinnen die innerlijke stem ('ik heb het niet
nodig', 'het is nog duur' of 'staat het mij wel?') het zwijgen op?
Iets
waar mannen duidelijk minder problemen mee hebben: 9 op tien vrouwen
zegt geen impulsaankopen te 'durven' doen als manlief mee shopt.
Gucci had dit jaar de eer om in Milaan de Fashion Week te openen.
Na New York en Londen is nu ook de modeweek in Milaan van start gegaan. Gucci mocht meteen al showen en dat leverde een schizofrebe collectie op. Enerzijds heel kleurrijk, waarbij blauw, paars, oranje en aperblauwzeegroen van stal werden gehaald.
Daarna verbleekten de kleuren tot nude, zand en taupe en verschenen broekpakken die ondanks het feit dat het om een zomercollectie gaat uitgevoerd werden in geweven leder. De loshangende lederen stroken, macramé, stoere jasjes en opzwepende tribale muziek deden denken aan glamoureuze cowboys genre Dallas.
Giannini maakte ook een zwarte versie van het lederen vlechtwerk en die oogde door de combinatie met veel goud onmiskenbaar chique. Als finale variant op het thema verschenen indrukwekkende edelsteenkleurige jurkjes met veel vlechtwerk en veren.
Karl Lagerfeld: "Naam Chanel wordt te vaak gebruikt"
Karl Lagerfeld, creatief directeur bij het modehuis Chanel, is niet tevreden over de vele aandacht die het merk krijgt. "Er is maar één Chanel en het is niet de bedoeling om andere merken met ons te gaan vergelijken."
Karl Lagerfeld lijkt kribbiger te worden naarmate de ontwerper ouder wordt. Nu heeft hij alle modejournalisten aangeklaagd in een openlijke brief omdat ze "de naam Chanel te vaak gebruiken."
Zo wordt een handtas, jas of een beautyproduct al snel vergeleken met een creatie van Chanel en dat is volgens de ontwerper ongehoord. "Chanel is een modehuis dat kledij, schoenen, accessoires, beauty en allerlei leuke dingen ontwerpt. Schrijf daarover in plaats van iets 'Chanellerigs' te noemen." (br.she)
Christophe Coppens ontwerpt hoeden voor Manish Arora
Christophe Coppens ontwerpt hoeden voor Manish Arora
De modeshow van Manish Arora tijdens de aanstormende Parijse modeweek zal opgeluisterd worden met creatieve designs van niemand minder dan de Belgische ontwerper Christophe Coppens.
Coppens lijkt stilaan een vaste waarde te worden voor modeontwerpers. Nadat Juun J. en Romain Kremer hem vorig seizoen al vroegen om hoedencreaties voor hun modelijnen te bedenken, haalt de Belgische ontwerper nu een wel erg grote vis binnen: de hoedendesigner mag namelijk creaties bedenken voor Manish Arora.
Manish Arora staat al jaren bekend om zijn eclectische, kleurrijke stijl. Iets waar de ingenieuze hoedenontweper Coppens zich zeker in zal kunnen vinden. Het resultaat van de samenwerking is op 30 september op de Parijse catwalk te bewonderen. (br.she)
De zware nerdbril is al een tijdje hip (met met merk Ray Ban op kop),
en de trend lijkt niet meteen te verdwijnen. Integendeel: de nerdbril
wordt zelfs nog wat extra 'nerdy' en Gwyneth Paltrow had de eer de bril
te debuteren.
Terwijl ze de kinderen naar school bracht, liet Gwyneth zich opmerken
met een beige, dikke bril, ongekamde haren, een grijze short en sandalen
met groene sokken.
De bril roept herinneringen op aan de bril
van de pop 'Brains' uit de tv-serie Thunderbirds. Daarmee past de bril
perfect in de heersende modetrend om terug te grijpen naar het verleden.
Ook de 'sokken in sandalen'-trend volgt Gwyneth religieus, ook al werd
die door mode-experten al vaak afgeraden.
Een van de grootste mysteries rond de modeklassieker 'jeans' is waar
en wanneer de beroemde broek precies is ontstaan: in Nîmes of in Genua?
Kunsthistorici menen het antwoord gevonden te hebben, in 17de eeuwse
schilderijen van een pas ontdekte Italiaanse artiest.
De kunstenaar kreeg als bijnaam 'Master of the blue jeans' omdat een
bepaalde indigoblauwe broek afgezet met witte draden steeds terug
opduikt in zijn schilderijen. Ook de rokken van boerinnen en de jassen
van een bedelaar werden op dezelfde manier afgewerkt.
"Uitzonderlijk",
is het oordeel van curator Gerlinde Gruber. "Het gebeurt maar zelden
dat een schilder de armen afbeeldt met veel details. In alle tien de
werken van deze schilder is echter veel aandacht besteed aan de details
van de kledij."
Bovendien lijkt de jeans wel een leidraad door
zijn schilderijen: op één na is op elk schilderij minstens één
jeanselement terug te vinden. Wat meer is: het afgebeelde blauw is
precies het soort tint indigo dat nu voor jeans wordt gebruikt.
De
details aangebracht op de kledij en een witte zakdoek hebben de
historici ertoe aangezet de schilderijen te localiseren in de
Venetiaanse regio.
Meer dan waarschijnlijk is het een stof die
door minder begoeden werd gedragen. Dat idee is gebaseerd op het feit
dat er geen sporen van worden teruggevonden, in tegenstelling tot de
degelijke, zware kledij van de rijken. Armen en boeren droegen kledij
ook vaak tot ze letterlijk tot op de draad waren versleten
Hoewel
jeans heel Amerikaans lijkt, liggen de roots dus hoogstwaarschijnlijk
in Europa. Eerder waren er al aanwijzingen van een Britse handelaar die
melding maakte van een goedkope stof die verscheept werd van Genua naar
Noord-Europa en het Verenigd Koninkrijk in het midden van de 17de eeuw.
Genua of Genes in het Frans werd dan verbasterd tot jeans in het Engels.
Denim, die andere benaming van jeans, werd gelinkt aan de Franse stad Nîmes. 'De Nîmes' zou dan verbasterd zijn tot 'denim'.
Toch
blijven er nog heel wat twijfels bestaan over het werkelijke ontstaan
van de jeans. Zo liggen Nîmes en Venetië ongeveer even ver van Genua.
Wordt Genua genoemd als bron omdat het van daar uit werd verscheept, of
werd de jeans daar ook echt gemaakt? Hoe waarschijnlijk is het dat de
jeans uit Nîmes of Venetië komt, en enkel in Genua werd verscheept? Of
van Genua naar Venetië en/of Nîmes werd vervoerd?
De modeweek in New York heeft het seizoen officieel geopend
verklaard. Er volgen nog shows in Londen, Parijs en Milaan en ook Madrid
probeert er zich tussen te wringen. De eerste trends voor volgende
lente en zomer hebben zich intussen laten zien. We zetten ze even op een
rijtje.
1) Kleurloos De lente- en zomercollecties werden
gedomineerd door wit, crème, beige, caramel en (geel)bruin, zoals bij
Donna Karan, Anna Sui en Ralph Lauren. Niet meteen flatterend voor de
bleekscheten onder ons, maar wel koel en verfrissend voor alweer een
hete zomer. Voor avondjurken kon kleur wel, en dan werd opvallend vaak voor felgeel en fuchsia gekozen.
2) Gebloemd De
bloemenprint is nog altijd een grote hit bij ontwerpers, met dit
verschil dat de bloemen groot zijn en volledig uitgetekend. Alsof je met
een stukje klaprozenveld of rozentuin op je jurk rondhuppelt. Ook volumineuze laagjes in de vorm van bloemen waren erg in trek.
3) Au naturel Opvallend
weinig make-up op de catwalks - of zo zag het er toch uit. De rode noch
nude lippen kwamen massaal terug, de wenkbrauwen mochten soms zelfs
blijven staan.
4) Net of warrig Ook het
kapsel was vaak 'naturel', loshangend en gekamd in middenscheiding. Maar
er waren enkele uitzonderingen, zoals de 'vogelnestjes' bij Zang Toi of
Vera Wang.
5) Lang, kort en alles ertussenin Eén
roklengte is er niet: zowel lange jurken, minirokken als de midi-lengte
werd gespot op de catwalk. De maxi-jurk lijkt wel definitief op de
terugweg.
6) Shorts Shorts zijn
onlosmakelijk verbonden met de zomer, en dat is voor volgend jaar niet
anders. De minuscule hotpants worden wel ingewisseld voor deftige
katoenen exemplaren.
7) Buik en heupen Misschien
in een poging om rondingen te suggereren werd opvallend vaak de nadruk
gelegd op de buik en heupen. Sommige ontwerpers verwerkten een boog in
hun kledij, die alle blikken naar de buik en heupen zoog, anderen
plooiden het bovenlijfje dubbel waardoor een losse beweging rond de
middel ontstaat. Of het ook werkelijk flatterend is voor iemand met
buik, billen en heupen valt af te wachten.
De navel kwam ook
weer voorzichtig tevoorschijn. We durven er ons geld nog niet op
inzetten, maar werken aan die buikspieren kan nooit kwaad.
8) Hoofddeksels Opvallend
veel hoofddeksels gespot op de catwalk, maar eenheid is er niet. Kiest
de ene voor een brede strohoed, dan de andere voor een bolhoed (Ralph
Lauren) , een safari-cloche (Marc Jacobs) of zelfs gewoonweg mutsen
(Charlotte Ronson). Wat je ook doet, een hoofddeksel mag.
9) Zonnebrillen Opvallend weinig zonnebrillen op de catwalk. Ze worden kleiner (Tommy Hilfiger) en ronder (Diane Von Furstenberg).
10) Schoenen Hoog
blijven de schoenen sowieso, maar de hak en zool worden wel dikker en
steviger. Dé stijl is een gekruiste sandaal: dikke leren riemen die
elkaar kruisen en open tenen. (br.hln)
Consumenten kunnen zich in 2011 verwachten aan duurdere kledij. Door
de stijgende katoenprijzen zien de producenten zich immers gedwongen hun
prijzen op te trekken, zo stelt sectorfederatie Creamoda.
De prijs van katoen piekt, als gevolg van tekorten op de wereldmarkt,
onder meer door de overstromingen in Pakistan. Maar ook andere
grondstoffen voor de sector - zoals lonen, transport en energie - werden
duurder.
Grondstoffen Duurdere grondstoffen
vertalen zich in prijsverhogingen. En daar kunnen ook de Belgische
kledingfabrikanten niet onder uit, zo leidt de representatieve federatie
Creamoda af uit een ledenbevraging. Twee derde van de bevraagde
bedrijven voerden een prijsverhoging door in 2010, waarvan de grootste
groep tussen 0 en 5 procent.
Internationaal "Ook
in 2011 kan de sector daar niet onderuit", aldus algemeen directeur
Erik Magnus. "De helft van de kledingfabrikanten stelt een
prijsverhoging tussen 0 en 5 procent in het vooruitzicht en een kwart
een toename tussen 5 en 10 procent. Het gaat natuurlijk om een
internationaal fenomeen, niet louter om een Belgisch fenomeen".
Niet
alle producenten kunnen trouwens die hogere prijzen doorrekenen.
Bepaalde klanten, met name uit de grootdistributie, zijn zo dominant dat
ze zelf hun prijs opleggen.
Minder snelle stijging Ten
slotte merkt de sector op dat de kledingprijzen de voorbije vijf jaar
beduidend minder snel zijn gestegen dan de gemiddelde prijsstijging van
goederen en diensten. Deze keer zullen de consumenten niet kunnen
ontsnappen aan hogere prijzen in de winkel.
De Londen Fashion Week is alvast ophefmakend van start gegaan dankzij pruikenontwerper Charlie Le Mindu. De Franse designer stuurde enkele van zijn modellen poedelnaakt de catwalk op.
Charlie Le Mindu werd bekend dankzij fans als Lady Gaga. Vastberaden om ook dit jaar opnieuw op de voorpagina van heel wat kranten te staan, bedacht Le Mindu de ultieme stunt: hij stuurde een deel van zijn modellen met niets meer dan een pruik, een hoedje en een handtas de catwalk op.
De 24-jarige stuntte eerder al met een pruik gemaakt van karkassen van dode muizen. "Het is beter om er iets moois van te maken, dan ze te laten verrotten", liet Le Mindu toen weten. (br.vandaag.be)
Zowat 300 handelszaken in de Brusselse bovenstad maken zich op voor
de eerste "Louise Night" op donderdag 30 september van 18.30 uur tot
22.30 uur. Elke deelnemende handelszaak trakteert op speciale animaties.
Bovendien wordt de gloednieuwe Audi A1 aan het grote publiek
voorgesteld. Tijdens de laatavondopening worden ongeveer 30.000
bezoekers verwacht. Dat meldt de Brusselse minister van Economie, Benoît
Cerexhe (cdH).
De "Louise Night" is een initiatief van de vzw Brussels Louise, die in
2009 ook de "Vendanges Louise" organiseerde en waarop zowat 25.000
genodigden opdaagden. Brussels Louise verenigt de handelszaken uit de
Naamsestraat, Waterloolaan, Grote Hertstraat, Guldenvlieslaan,
Louizalaan, Jean Stasstraat, Jourdanstraat, Jonckerstraat, het Stefania-
en Louizaplein en de Charleroisesteenweg, inclusief de galerijen
Guldenvlies-Louiza en Louiza Poort.
Eerste Audi A1 Tijdens
de laatavondopening wordt ingezet op mode, juwelen, accessoires,
lifestyle, design en gastronomie. Om 18.30 uur wordt op het terrein
Entre Deux Portes de eerste Audi A1 onthuld van D'Ieteren Car Centers
die in Brussel werd gemaakt.
Geen flop De
"Louise Night" wordt ondersteund door de Brusselse gewestregering en de
gemeenten Brussel Stad, Elsene en Sint-Gillis. "In geen geval",
antwoordt minister Cerexhe op de vraag of hij vreest dat de Louise Night
een flop wordt. In de pers verscheen namelijk dat de "late night
shopping" in de Brusselse binnenstad die in juni begon, een flop was.
"Die artikels waren te voorbarig. Ik weet dat handelaars van het Anspach
Center alvast opgetogen zijn. Binnenkort volgt een evaluatie."
De winkels van Louis Vuitton sluiten vanaf nu een uur eerder om zo hun voorraad terug te kunnen opbouwen.
Vergeet de economische crisis. Bij het modehuis Louis Vuitton kunnen ze de vraag niet langer aan. Vooral de vestigingen in Parijs hebben het ongekend druk door toeristen uit Japan, China en Rusland. Die beweren namelijk dat de tassen in de Franse hoofdstad een pak goedkoper zijn dan in hun thuisstad. Omdat de tassen van Louis Vuitton echter met de hand gemaakt worden, kan de voorraad niet snel genoeg aangevuld worden. Het modehuis vreest dan ook niet genoeg voorraad te hebben voor de kerstperiode en heeft daarom beslist zijn Parijse winkels vanaf nu een uur eerder te sluiten, zodat mogelijke klanten worden afgeschrikt. (br.she)