Blog FIETSMAKKERS
WIELERTOERISME : Mens Sana in Corpore Sano

Foto
Weersverwachting
Bilzen
Meer weer in Bilzen
Inhoud blog
  • Schinnen
  • Nieuwjaar 2018
  • Vrolijk Kerstfeest
  • Ter Dolen rit
  • MTB rit op de Teut
  • Flemalle
  • Naar Budel Jandorie..
  • T T L Schoonbeek
  • Drieslinter
  • Aubel
  • Postel
  • dagtrip naar de Rurhsee
  • 2 daagse Blankenberge
  • Kornelimunster in Duitsland
  • Banneux
  • Neuville En Condroz
  • Ubach Palenberg in Duitsland
  • Froidthier naar Aubel
  • Qbike bij Ivanov
  • Bloesemtocht classic 2017
    Zoeken in blog

    Nieuws Sporza
  • Xabi Alonso naar Bayern München? "Wordt waarschijnlijk onmogelijk"
  • Van Aert is vanmiddag geopereerd: "Giro? Ik denk dat je moet realistisch zijn..."
  • Kunnen renners binnenkort fietsen met airbag?
  • Lotte Kopecky gaat voor 3 op een rij in de Ronde van Vlaanderen
  • Is een onthoofde Ronde van Vlaanderen nu een vloek of een zegen voor Mathieu van der Poel?
  • Club YLA en hoofdcoach Heleen Jaques gaan in onderling overleg uit elkaar
  • Maakt de airbag zijn intrede in het wielrennen? Extra gewicht, maar wel veiliger "én aerodynamischer"
  • Maakt de airbag zijn intrede in het wielrennen? "Hij beschermt je nek, je rug, je borstkas, je heup en je bekken"
  • Kan de airbag wielrennen veiliger maken? "30 seconden en je koerst weer"
  • Bewindvoerder KV Oostende ziet "twee concrete pistes" in overnamedossier: "Het gaat de goede richting uit"
    Nieuws HBVL
  • Sportief manager Anthony Mallego ziet Glenn Temmerman groeien bij Okapi Aalst: “In Leuven toonde hij opnieuw zijn potentieel”
  • Jarige Bloesembar krijgt eigen pils
  • VRT-baas Frederik Delaplace reageert op kritiek: “Excuses van Bart De Pauw waren niet voorwaardelijk”
  • Belgische staat tekent cassatieberoep aan tegen beslissing om Freddy Horion uit Hasseltse gevangenis vrij te laten
  • Hasselts Dusartplein verandert deze zomer in groot EK-dorp
  • VIDEO. Gouden Bal Aitana Bonmati leidt vrouwen van Barcelona met heerlijke treffer voorbij Brann naar halve finales Champions League
  • Het geld, de eer en een transfer: waarom STVV best nog voluit gaat in play-off 2
  • Inwoners leren levens redden met AED-toestel
  • Bus stort van brug in Zuid-Afrika: 45 doden, enkel jongen van 8 overleeft
  • Missing link in fietsverbinding Rode Kruislaan in Bree wordt weggewerkt
    31-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.tss Jeker & Maas
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo fietsmakkers,

    Ietwat frisjes maar met een mooie zon vertrokken we met 7 man naar de Jekervallei.

    (Benny,Berna,Enzo, Fulvio,Franco,Giorgios en ikzelf.) Antonio A. werd opgeroepen om nog enkele wagens te bouwen en Antonio N. was in laatste instantie belet.

    De Jekervallei ligt ten zuiden van Tongeren, tussen Kanne en Bitsingen, een mooi stukje glooiend natuur waar de rivier de Jeker loopt.

    Voor deze rit vertrouwde ik volledig op mijn Garmin, die zou ons wel tussen de smal straatjes loodsen. Met een strakke wind op de kop, namen Enzo en ik het kopwerk tot in Rosmeer voor eigen rekening. Hopelijk zou de wind dan als bondgenoot op de terugweg in ons voordeel blazen. Na enkele pijlen verschoten te hebben namen Franco en Benny het van ons over. Het tempo ging dan ook gestaag omhoog. Sterke beer Fulvio die kwam ook geregeld op kop sleuren. Om het spreekwoordelijk uit te drukken, het was Fulvio die de “knuppel in het hoederhok”gooide, en dadelijk zat “het spel op de wagen”. De ketting volledig naar rechts en het kachelen was een feit. Telkens het iet of wat omhoog ging,was het aanklampen geblazen.

    De helling in Rijkhoven(Apostelhuis) bracht soelaas. Eigen tempo naar boven en een stuk langzamer konden we weer verzamelen en reden richting Spouwen….Berg en Waltwilder.

    In Zutendaal namen we afscheid van “grieperige”Berna, had nog verplichtingen in de namiddag. De rest mocht verder rijden naar de Toerist voor de Grimbergen/koffie/smos.

    Alweer een mooie fietsdag achter de rug. Als we de weermannen mogen geloven, zullen we zaterdag weer een pak regen over ons krijgen, we zullen wel zien. Een ritje richting Hollander zou anders mooi zijn.

    Ritgegevens

    7 man – 92 km – 26,4 km/u –560 Hms



    Categorie:Allerlei nieuws
    31-10-2013, 06:42 geschreven door Gino
    Reacties (0)
    26-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de Wilfried Cretskens classic

    Hallo fietsmakkers,

    “ vandaag 26 oktober is een dag om niet te vergeten” sprak Enzo bij het vertrek,dat in korte broek nb!”

    Van de 12 die een reactie plaatsten kwamen er toch 9 opdagen.

    Gastrijder Rudi,Franco,Giorgios,Antonio,Toine,Berna,Fulvio,Enzo en ikke, Luc had nog in laatste instantie afgemeld wegens werkverplichtingen. Antonio Nieddu ziek en Marijke…hopelijk stond ze niet aan het verkeerde sas te wachten, of misschien lek gereden? We zullen het nog wel horen.

    Allemaal netjes op tijd aan het sas en we konden starten richting Diepenbeek op zoek naar het parcours van Wilfried Cretskens. Een sterke kopwind blies zowat roet in het eten. Maar met zo sterke beren in de groep die hielden de rest uit de wind. De wind kletste ons zowat van alle kanten tegen de oren. Via Diepenbeek naar Stevoort…Rummen en in Geetbets reden we Vlaams Brabant binnen. Via Haspengouw naar het glooiend landschap van het Hageland. Steeds over mooie binnen en vrijwel autoluwe binnenwegen zagen we in de verte het Basiliek van Scherpenheuvel boven de bomen uitkomen. Tijd voor de koffie. Franco speelde een Croque monsieur binnen en Enzo deed niet onder met z’n broodje gezond van +- 30 cm. Ja wie de kop trekt die eet ook veel, Fulvio die hield het bij een donkere Tongerlo, das eten en drinken tegelijk(wordt gezegd tenminste). Na het innerlijke versterkt te hebben trokken we richting Limburg. Wie nu dacht de wind in het voordeel te hebben dacht een beetje mis! Het was nog steeds duwen op die pedalen. Door omstandigheden hebben de rit naar het einde toe moeten aanpassen en konden we niet naar het eetcafé piceno, dat zal voor een volgende keer zijn.

    Alweer een mooie dag idem dito rit om in te kaderen.

    Bedankt iedereen en vooral de kopmannen.

    Tot de volgende rit

    Rudi je bent steeds welkom bij ons, je contract ligt klaar!

    Ritgegevens

    9 man – 117 km – 25,4 km/u –

    Toine en Enzo waren de lekrijders van dienst

    ah !...daarvoor dienen die kastjes langs de weg


    Italian style...  

     


    als da geen bolide is

    herfst



    Categorie:Allerlei nieuws
    26-10-2013, 21:51 geschreven door Gino
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.naar de wintertijd toe !


    Tis  weer zover ! Zondag wordt ons bioritme weer op de proef gesteld

    In de nacht van zaterdag 26 oktober 2013 op zondag 27 oktober 2013 gaan we de wintertijd in, dus de klok 1 uurtje terugdraaien. We kunnen een uurtje langer blijven maffen...

    Voor de die-hards…

    Je mag altijd een uur vroeger opstaan dan de klok aanwijst. Niemand houdt je tegen. Zo kan je je eigen zomeruur creëren in de winter.



    Categorie:Allerlei nieuws
    26-10-2013, 00:00 geschreven door Gino
    Reacties (0)
    22-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sint-Jansrade (Herve)

    Hallo fietsmakkers,

    Wat een weertje !!! 22°C een stralende oktoberzon en de bij momenten felle wind namen
    we met plezier erbij. En te zeggen dat we zondag op winteruur overschakelen!iedereen in zomeruitrusting vandaag behalve Franco, die verscheen op de catwalk  in lange broek met een herfstjas met lange mouw, en met spring in het oog mooie schoenovertrekken. Ik denk dat hij het steeds koud heeft als die met ons op pad gaat. De in zomertenue waren Enzo,Antonio A. , Giorgios (dat was lang geleden) ‘loupo’Luc en ikzelf.

    Berna was vandaag belet en Antonio N. kreeg geen verlof op deze zonnige dinsdag.

    Met de wind pal op de kop vertrokken we richting Land van Herve streek (Sint-Jansrade).

    Het wielerseizoen loopt ten einde, de winterritten zijn in aantocht en enkelen beginnen al te dromen van de modderbaden met de MTB. Voor ieder wat wils dus. Via het jaagpad reden we naar de Lanaye(de hoeveelste keer dit jaar???) maar waarom niet, hij blijft toch en zeker op de terugweg een stevige kluit. Maar vandaag geen te zware inspanningen en we rijden door de winkelstraten in het centrum van Visé. Wie richting Val-Dieu of Aubel fietst moet toch willen of niet, over enkele hellingen. Op een zonovergoten terras in Aubel hebben we tijdens de koffie lekker kunnen chillen en naar de marktbezoekers kijken. De terugweg enkel één helling en dan met een forse rugwind terug naar Zutendaal voor de welverdiende gerstenat of cola.

    Hopelijk volgen er nog van deze oktoberdagen maar in november mag het ook nog!

    Ritgegevens

    6 man-117,6 km-25,1 km/u – 726 Hms


     

     






    hmmm...wat onscherp !



    Categorie:Allerlei nieuws
    22-10-2013, 21:21 geschreven door Gino
    Reacties (1)
    19-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Housse...Blegny

    Hallo fietsmakkers,

    Op de site www. plantaardig.com stelt de voorzitter van de landelijke gewascommissie bloemkool “…het gewas groeit nog steeds heel hard door het zachte weer” laat maar groeien die bollen, wij kunnen de winter in kortebroek tegemoet fietsen. We kunnen boffen van het weer. Met 5 man stonden we in Zutendaal vanmorgen. Berna,Fernando,Antonio N.,Enzo en ikzelf.

     Antonio en Enzo in een mix van zomer herfst kledij.

    Aangezien we toch iets later (10 uur) afspreken in Zutendaal, is het dadelijk zeer aangenaam rijden. Dat is het positieve, dat we dan ook iets later onder de douche staan nemen we er graag bij. Afspraak was de rit die we woensdag gereden hadden om die vandaag terug te rijden maar dan andersom. Enzo werd thuis wat opgehouden en kwam een 10-tal min later op de afspraak.

    Dat gaf mij de tijd om enkele herfstplaatjes te schieten met mijn nieuwe dig. fotoapparaat uit den Aldi, ferm machientje, omdat het het laatste stuk was kreeg ik die voor slechts 45 € ipv 70€ !

    Terug naar de rit, eerst den Hallembaye(minder steile kant)opgereden en via Moelingen…Visécentrum dat smal steil weggetje tussen die huizen naar de top van de Richelle (een nieuwe weeg). Ondertussen had Enzo 2 maal lek gereden, kan gebeuren… maar wat wordt er gezegd van iemand die lek rijdt???

    Eenmaal boven was het tijd voor Fernando en mij om huiswaarts te keren. Andere opdrachten in de namiddag in petto voor ons. Met drie zijn ze dan verder gereden naar Blegny, waar naar ik gehoord heb, voor koffie en taart werd gestopt in het centrum(de smulpapen!) Alweer een prachtige fietsdag voor in de archieven.

    Heel waarschijnlijk zal onze volgende rit op dinsdag zijn, later meer op de blog. Waar naartoe??? Laat maar horen !


     

     



    Categorie:Allerlei nieuws
    19-10-2013, 21:51 geschreven door Gino
    Reacties (0)
    13-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.met 7 naar Margraten

    Hallo fietsmakkers,

    Wie deze morgen al vroeg op de fiets zat zal het zeker aan den lijve gevoeld hebben.

    Met amper 5°C op de thermometer was het meer winter dan herfstgevoel. Vanaf nu mag niet enkel de zomerfiets geruild worden voor de winterfiets maar ook de kledij! Tis niet anders we moeten erdoor, ook deze winter.

    Met 7 man sterk stonden we aan het vertrek; Benny,Antonio N. en Antonio A., Berna,Franco,Enzo en ikzelf.

    Met een 5 min vertraging vertrokken we richting Margraten. Benny en Franco namen de kop en dadelijk mocht de ketting op het buitenblad. Kwestie om het zo snel mogelijk warm te krijgen, wat ook gelukt is (toch bij mij). De Lanaye mocht nu ook aandraven en zo reden we de Voer binnen via Moelingen. Effe door ’S-Gravenvoeren uit en dan naar links naar Altenbroek een klim van 3 km lang-3,8% gemid- max 9,5%, een weg dwars door het bos van Altenbroek. Een weg die bezaaid ligt met putten,keien,kiezel en een camion die zijn lading beton verloren heeft! Hier steken we de grens over en rijden door het dorpje Wesch. Bekend terrein voor ons en vervolgen naar Noorbeek waar de Wolfsberg met z’n 1.120 m, 3 % naar 8  %  voor extra warmte zorgde. Via Hoogcruts naar Gulpencentrum, hier kwam de geur  van verse koffie ons tegemoet. Niet te versmaden zo een kopje koffie met rijsttaart en slagroom of was het slagroom met rijsttaart?

    Na de pauze dadelijk de Ingbergracht 2,1 km-4,1 % gemid en 7,7% max zo bleven we toch nog op temperatuur.

    De hellingen hebben we gehad voor vandaag, en konden naar Zutendaal rijden waar  in de Toerist een Goulashsoep of een croque- monsieur het innerlijke konden versterken.

    Tevreden en met een vol buikske konden we naar huis fietsen.

    Ritgegevens

    7 man-102 km-25,2 km/u – 765 Hms


    effe goed opletten hé !

     

    Antonio N.

    Enzo






    Categorie:Allerlei nieuws
    13-10-2013, 07:04 geschreven door Gino
    Reacties (0)
    09-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sint Geertruid voor 1 koffie

    Hallo fietsmakkers,

    Franco en ikzelf stonden in Zutendaal en was het nog enkel wachten op Berna en konden we vertrekken voor onze dinsdagrit. Enzo had nog in laatste instantie afgemeld. De opkomst van de fietsmakkers zit de laatste tijd op een laag pitje. Met Nino gaat het ondertussen al beter. Heeft van de zware valpartij een whiplash aan over gehouden. Antonio is deze dagen”Bob de bouwer”en zwaait tegenwoordig met de sloophamer in het huis van de zoon rond. Het fietsseizoen zit erop en kunnen de klussen die in de zomer zijn blijven liggen nu eens (eindelijk) opgeknapt worden.

    De temperatuur viel vandaag goed mee, misschien iets te dik gekleed zelfs!

    Al snel werd er beslist om er een korte rit van te maken, aangezien dat we nu ook een uurtje later vertrekken. Een koffietje drinken op de camping bij Tonino in Sint Geertruid was onze bestemming. Enigste helling van de dag de Lanaye en op de terugweg het valsplat in Lanaken en voor de rest wat babbelen en genieten van het zuid Limburgs landschap op den Hollander. Op een van die veldwegen in Sint Geertruid heb ik blijkbaar in een gat in het wegdek gereden en bijgevolg kreeg mijn achterband een dikke bult(?). Stoppen en de band wat aflaten om zo de druk weg te nemen was de enige optie.

    Jammer dat onze stamcafé in Zutendaal gesloten was voor onze Grimbergen, dus dan maar naar huis.

    Voor zaterdag zullen we nog effe afwachten wat het weer van plan is.

    Ritgegevens

    3 man- 91 km-25,4 km/u

    bij Tonino voor een choco of koffie

     

    geen Grimberge vandaag!



    Categorie:Allerlei nieuws
    09-10-2013, 06:30 geschreven door Gino
    Reacties (0)
    05-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eurogym rit

    Hallo fietsmakkers,

    We kunnen genieten van een prachtige nazomer, ook al viel er deze morgen nog een buitje maar de temperatuur zat goed zeker nu we iets later afspreken (10u).

    De wegen lagen er droog bij toen we met 10 man op pad gingen richting Hageland en met een koffiestop in Scherpenheuvel. 

    Op uitnodiging van de Theo van Eurogym Genk vertrokken we via het jaagpad en de Jeugdherbergroute volgend,naar Scherpenheuvel. Al genietend van het zacht fietsweer en babbelend naderden we het bedevaartsoord. In de Ram was het tijd voor een koffie en een stukske rijsttaart voor de Fietsmakkers, terwijl de Eurogym’ers voor iets stevigers gingen nl. pannenkoeken. Na al dat lekkers was het tijd voor de terugweg. Giorgio met een body van een pistier, nam het merendeel van het kopwerk voor zijn Sardische rekening. Zijn makker, waarvan ik de naam vergeten ben (op een Pina Quattro) die wist ook hoe de ketting gespannen te houden. Voor de terugweg heeft Theo ons verrast met een nieuwe ‘weeg’, wegen waar ik nog nooit geweest was, je ziet maar waar verbroederen goed voor is.

    Terug op het jaagpad trok Giorgio en FP Quattro het tempo wat de hoogte in, tegen 38 km op mijn Garmin. Ja ik zal snel terug in Beverst staan,zeker weten.

    Jammer genoeg kon ik niet mee voor de welverdiende Grimberge in de Vennestraat, maar dat is voor de volgende verbroederingsrit.

    Theo en co bedankt voor de mooie rit, ik heb er van genoten, enkele nieuwe wegen leren kennen. Bedankt ook de krachtpatsers die ons op sleeptouw namen.

    Ritgegevens

    9 mannen + 1 dame (Sara)- 110 km- 27,5 km/u

    Giorgio lek gereden.

    pannenkoeken voor de Eurogym'ers

    lek voor Giorgio
     



    Categorie:Allerlei nieuws
    05-10-2013, 00:00 geschreven door Gino
    Reacties (3)
    03-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aldenbiesen classic

    Hallo fietsmakkers,

    De herfst heeft ondertussen al zijn intrede gedaan en de ochtenden zijn al gevoelig kouder geworden. De fietsafstand en zowel vertrekuur worden vanaf nu aangepast.

    Op dit moment doet de herfst waarvoor het symbool staat, kleurenpracht over het Haspengouws landschap. De wind die nu voornamelijk uit het oosten waait moeten we er maar bij nemen. Die hebben we vandaag met ons vieren (Antonio,Berna,Enzo en ikzelf)goed aan den lijve kunnen ondervinden. De Aldenbiesen classsic nog laatst verreden op 13 juli, maar ideaal als je die op de Garmin hebt opgeslagen. De pittigste kuitenbijtertjes die overal verspreid liggen in Haspengouw lagen niet op ons parcour van de 85 km. De eerste helft met de zon en wind in de rug ging lekker vooruit. Antonio met z’n fratsen maakte dat het een plezierig ritje werd. In Mechelen-Bovenlingen werd even een koffiepauze ingelast. De vriendelijke Franstalige(?)uitbaatster had weliswaar geen taart maar haalde prompt een mandje met lekkere wafels en kinderbuenos uit haar privé voorraadkast in de keuken. Vous êtes très gentille madame, merci bien! Na de koffie werd het beuken tegen de wind in en dat voor de rest van de rit. Het is een prachtige rit geworden, met de nodige korte hellinkjes die ons Haspengouw rijk is. Na een hoop dorpjes te zijn gepasseerd bleef Oreye wel wat nazinderen door de stank die de suikerfabriek verspreidt! En te zeggen dat we even daarvoor suiker in onze koffie hebben gedaan en dat smaakte ook nog !

    Wel en te vree toen we terug in Bilzen waren, was er helaas geen tijd meer voor een Grimberge, maar dat maken we de volgende rit wel goed.

    Voor zaterdag heeft Theo van de Eurogym ons uitgenodigd om samen een ritje te rijden richting Hageland, een verbroederingsrit dus, wy not!

    Ritgegevens

    4 man- ik had 110 km(Antonio 130km)-25 km/u – 803 hms

    de 85 km

     

    bizarre valpartij

     



    Categorie:Allerlei nieuws
    03-10-2013, 07:29 geschreven door Gino
    Reacties (0)
    28-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verrassingsrit

    Hallo fietsmakkers,

    Verslag geschreven door Enzo, waarvoor onze merci !

    Vandaag vier man op het appel in Zutendaal voor een ritje ,Gino,Fernando,Berna en Enzo.

    Waar naar toe ? Dan maar een ritje uit de mouw schudden ,het zou een verrassingsrit worden richting Luik.

    Het was wat aan de frisse kant vanmorgen maar het zonnetje was er wel ,de wegen waren droog wat moet je nog meer?

    We vertrekken richting kanaal naar Gellik en zo op Vroenhoven via veldwegen geraken we tot in Bitsingen ,het was de eerste keer dat we via deze weg naar Bitsingen reden ,en moet wel zeggen het viel wel mee.

    Hier was het even zoeken want het was al een hele poos geleden dat we hier nog waren, maar geen erg we vonden de weg naar Boirs langs mooie landschappen en weides .

    Het is de rode draad geworden van onze rit vandaag ,vraag me niet hoe en waarom ,het was gewoon zo. De eerste helling van de dag kondigde zich aan richting Juprelle.

    Mooie helling niet te zwaar zo tussen de 5 en 7 procent ,eenmaal boven bleven we fietsen op een hoog plateau ,het was even denken waar naartoe nu .

    Geen probleem Gino nam het voortouw en volgen maar . Rutten kwam tevoorschijn ,nu was het niet moeilijk meer via Tongeren ,tussendoor naar Bilzen en zo terug naar Zutendaal.

    Hier trakteerden we onszelf op een lekkere grimbergen van het vat ,en dat die smaakte moet ik jullie niet vertellen.

    Tevreden over de rit en onszelf keerden we huiswaarts met een voldaan gevoel .

    Op naar de volgende ,heel waarschijnlijk zal het woensdag worden en iedereen is welkom.

    Ritgegevens

    4 man-104 km-25 km/u – 703 hms

     

    Lars Boom als “goochelaar”??? klik hier



    Categorie:Allerlei nieuws
    28-09-2013, 19:28 geschreven door Gino
    Reacties (0)
    26-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Banneux als afsluiter

    Hallo fietsmakkers,

    Hier in Beverst kon je nog amper 50 m ver zien door de dichte mist, de twijfel sloeg op me, vertrekken of niet!? Ik ben maar vertrokken en maar goed ook want éénmaal op de kanaalbrug richting Zutendaal was het helder geen mist te bespeuren, en maar goed ook! Nat door de mist stond ik te wachten op mijn medebedevaarders. Allen net op tijd en we konden met ons zessen vertrekken. Theo-Fernando-Antonio N.-Enzo-Berna en ikzelf.

    Voor Theo is het niet zo goed afgelopen. Ter hoogte van de brug in Kanne, kon hij een gat in het wegdek niet vermijden, met een lelijke val als gevolg! Recht met de knie op beton vallen is geen lachertje. De klapband en een stuurlint dat vervangen zal moeten worden van de Dogma is niet het ergste, maar de knie die al dadelijk een blauw kleurtje kreeg en opzwol, was zorgwekkend.

    Een toevallige visser bracht ons dadelijk het EHBO doosje uit zijn wagen om de wonde op de knie te verzorgen. Verder rijden was onmogelijk gezien de afstand die nog moest gemaakt worden, gezond verstand primeert en is Theo wijselijk op eigen kracht terug naar Genk gereden. Achteraf bleek het toch alleen maar over schaafwonden te gaan, gelukkig maar!

    Theo verzorg je maar goed en wie weet volgt er nog een mooie Banneux dag als afsluiter in Oktober…?

    Afspraak is afspraak de gemakkelijkste weg naar Banneux als afsluiter. Steeds op het jaagpad tot in Argenteau-sous-Meuse heeft het geduurd eer we aan onze éérste helling konden beginnen. Een haakse bocht naar links en we konden andere spieren aan het werk zetten op de “Rue de la Foret” 2km lang en constant tss de 4,7 tot 6,8 %. Mooi wegdek, een rariteit voor Wallonië !

    Hoe meer we dichter bij Banneux kwamen hoe groter de honger. Daarom de bakker aan dat rondpunt verdient toch een dikke pluim, in een mum van tijd lag de Tag-O-Bér voor ons op het bord.  Een half stokbrood met een flesje Aquarius om door te spoelen 5,40 € !

    Voor de terugweg één straat 2 hellingen “côte de Bouny” die overgaat op de “côte de Romsée” hier kon ik een foto maken.

    In Zutendaal namen we afscheid van Enzo, de rest kon nog even nagenieten van de mooie fietsdag, jammer van de valpartij van Theo die gelukkig goed is afgelopen.

    Al was het de “gemakkelijkste weg naar Banneux” toch zegt de foto(uitvergroot) van Antonio genoeg.

    Ritgegevens

    147 km-25 km/u – 989 Hms

    Jammer van de valpartij van Theo

     

    Als jullie denken dat fietsen in de bergen gezond is…kijk dan naar dit filmpje en klik hier

     





    Categorie:Allerlei nieuws
    26-09-2013, 18:55 geschreven door Gino
    Reacties (0)
    21-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.seven up naar Aubel

    Hallo fietsmakkers,

    Eerst wat nieuws over onze fietsmakker Nino. Hij heeft ondertussen het ziekenhuis mogen verlaten. Op de scans waren er geen breuken te bespeuren. Een zware hersenschudding en spierverrekkingen waren de dokters diagnose. Het is in ieder geval heel goed afgelopen voor onze vriend. Hij kan nu thuis rustig herstellen. Bij deze Nino, veel beterschap !!! Nino, als je dit leest… je kan je aan een ziekenbezoekje verwachten, maar eerst moet je hoofdpijn wel weg zijn, je weet hé, wij praten een beetje hard!

    Dan onze rit naar Aubel van vandaag.

    Met 7 stonden we aan de aftrap: Fulvio,Fernando,Franco,Berna,Antonio Nieddu, Enzo en ikzelf.

    Natuurlijk was de valpartij van Nino gespreksonderwerp nr 1, zo een ongeluk kan iedereen overkomen. Gelukkig (zo altijd!) droeg Nino een helm. Die Giro helm heeft de grote schok opgevangen en is aan vervanging toe.

    Door en met al dat gebabbel stonden we dan voor de helling La Heydt. Mooie klim waar er precies geen einde
    aankomt, als je denkt, daar boven bij die huizen ben ik eindelijk en lekker boven, dan gaat die ook nog valsplat verder op je zenuwstelsel werken!

    Nog een mooie afdaling naar St Jean Sart en dan de laatste loodjes vooraleer we van die lekker smeuïge rijsttaart konden smullen! We waren niet alleen in Aubel, Theo en friends zaten ook te genieten op dat buitenterras.

    Na de koffie en taart terug op weg naar Limburg. Het is herfst en het seizoen loopt teneinde dus werd er voor de snelste/gemakkelijkste weg naar Zutendaal gekozen. Geregeld ging de gaskraan wat verder open en konden we ons krombuigen over het stuur. Het ging zelfs bij momenten zo snel dat Antonio enkele schroeven verloor, allez…ik bedoel van zijn buitenblad. Dus werd dat probleem vakkundige opgelost. Eerst werd de fiets op z’n “vintage”(grootvaderswijze) op zijn kop gezet en kon het sleutelen beginnen. De koppen werden bijeen gestoken om een oplossing te vinden, hadden jullie anders verwacht met zo kerels in ons midden, ze zouden nu de Ford gaat sluiten zeker een jobke kunnen krijgen bij de Lotto of Quickstep?

    Na dit oponthoud konden we verder naar boven,we stonden halfweg de Lanaye toen we stiekem van tussen het struikgewas werden gefotografeerd! De paparazzi’s zitten overal!

    In De Toerist konden we nog wat bijpraten met alweer met Theo en friends. Ik denk dat die mannen een kortere weg kennen.

    Voor woensdag is de rit naar Banneux gepland! De zware hellingen laten we nu links of rechts liggen voor volgend jaar. Een ontspannen ritje tot bij die broodjesbar !

    Ritgegevens

    7 man-120 km-25.6 km/u – 988 Hms

    de papparazzi zitten overal!

     


    de koppen werden bijeen gestoken.

     


    wat is het probleem



    Categorie:Allerlei nieuws
    21-09-2013, 22:07 geschreven door Gino
    Reacties (2)
    19-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zware valpartij van Nino
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo fietsmakkers,

    Vandaag met 5 man(Hector,Berna,Fernando,Enzo en ikzelf) een ritje naar Gulpen gereden, het was een prachtig fietsweertje, iedereen was zeer tevreden over het parcours.

    Helaas krijgt deze mooie dag jammer genoeg een domper.

     

    Onze fietsmakker Nino is zwaar ten val gekomen tijdens een MTB tochtje deze namiddag rond de mijnterrils van Winterslag. Hij is hard en vreselijk over de  kop gegaan. De MUG en hulpdiensten waren dan ook snel terplaatse. Franco en Antonio waren getuigen van dit zwaar ongeval en onder de indruk.

    Nino lag enkele minuten buiten bewustzijn voordat de hulpdiensten terplaatse waren en de eerste zorgen konden toedienen.

    Momenteel ligt Nino in het ziekenhuis van Genk. Meer nieuws heb ik op dit moment niet.

    Wij wensen onze fietsmakker Nino beterschap toe.



    Categorie:Allerlei nieuws
    19-09-2013, 19:49 geschreven door Gino
    Reacties (3)
    15-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kamelen op den Hollander

    Hallo fietsmakkers,

    De herfst staat voor de deur, dat was deze morgen goed voelbaar. Een herfstzonnetje maar toch fris en zeker door het bos van Schoonbeek. Maar geen gezeur, de zaterdag was er een om zo snel mogelijk te vergeten. Hopelijk krijgen we nog enkele mooie dagen.

    Met 7 man (Nuccio,Fulvio,Franco,Fabio,Antonio, onze baancap Nino en ikke, vertrokken we achter Nino en met een herfstgevoel richting Maaskant.

    Eerst kris kras door enkele wijken naar Kattevenia en richting Zutendaal. Nino zou een ritje uit z’n mouw schudden. Richting Hollander en toch geen berg gezien, moet ook kunnen.

    Niet over de bergen maar wel door het dorpje Berg waar de veerman ons veilig over het water bracht.

    Nog maar net terug voet aan wal riep Nino dat ie met een leeglopertje verveeld zat. Zou die dan tijdens de overtocht lek gereden hebben…boven water???

    Lekker in het zonnetje werd er snel een nieuw binnenbandje gestoken. Met helpende handen Antonio en Fulvio was de klus zo geklaard.

    De belofte om er een rustig ritje van te maken, daar viel niet veel van over! Het tempo ging de hoogte in en waren we tot stoempen aangewezen. De ketting bleef strak op het buitenblad liggen. En geregeld werden de kuiten tot een spurtje verplicht. Dat onze baancap Nino ons op een bepaald ogenblik een rondje extra liet rijden ergens op de buiten bij die Hollanders heeft ook zo zijn voordelen, in een weide liepen een 5-tal kamelen te grazen, en geen circus te bespeuren. Maar de tijd om er een foto van te maken was er niet.

    Zodoende stevenden we af terug naar Piceno, waar we ons opmaakten voor de spurt. Nuccio deed een laatste ultieme poging om de bloemen binnen te halen voor vrouwlief Carmen en nam een binnenweg en werd door onze baancap resoluut teruggefloten en gedeclasseerd naar de laatste plek van de rangschikking!

    Er werd nadien bij een Leffe nog klacht ingediend maar het kon niet baten, de klacht werd verworpen met een 2de Leffe en ander gerstenat.

    Het was weer een fijne zondagvoormiddag ,meer moet dat niet zijn.

    Ps: Nino vroeg ons om zaterdags regen of geen regen toch te fietsen en zo zijn we niet “opgefokt” op zondgavoormiddag!

    Ok Nino, bedankt voor de mooie rit en ik hoop dat we as zaterdag wel kunnen fietsen, en jij ook!

    Ritgegevens

    7 man -112 km - 28,4 km/uur

    helpende handen maken het werk lichter

     

    de cruise

     

    de Merckx mag wat uitblazen!

     



    Categorie:Allerlei nieuws
    15-09-2013, 20:34 geschreven door Gino
    Reacties (4)
    12-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bemelen...Moelingen

    Hallo fietsmakkers,

    De rit van gisteren werd afgelast wegens regen, de weerman gaf voor vandaag een droge intermezzo en daar hebben we gretig gebruik van gemaakt.

    De winterkledij werd stillekes maar zeker terug uit de kleerkast gehaald, en na enkele km’s tot de constatatie komen dat we toch iets teveel aan hadden. Ja het wordt moeilijk niet goed weten wat aan te trekken!

    Met 4 man hadden we in Zutendaal afgesproken. Eerst de wegen zowat laten opdrogen en tegen 10 uur konden we vertrekken over droge wegen.

    Berna (met botjes aan) Fernando, en dan Enzo ,terug in Belgenland na enkele maanden hoogtestages te hebben gehad in de Dolomieten, en ikke .

    Eerst een korte rondvraag, waar naartoe om zo de regen te kunnen omzeilen. Een rondje Maastricht en met een krul richting Moelingen en over de Lanaye huiswaarts ,dat zag iedereen wel zitten. Aan een gezapig tempo werd er wat afgebabbeld! Enzo die ons met stijgings percentages van de “echte”bergen rond de oren zwierde. Ja inderdaad, dan is onze Lanaye’berg’ maar peanuts. Maar het blijft toch een bijterke.

    Lang heeft het niet geduurd bij de rondvraag om de fietsrichting te weten, maar nog sneller wisten we waar een Grimbergen te gaan drinken in Zutendaal. Bij de Toerist hebben we nog verder kunnen babbelen over alles en nog wat. En toen splitsten onze wegen en iedereen was zo blij als een kermishond over de voorbije droge fietsdag !

    Voor zaterdag ziet het er heel wat minder uit, maar we zullen hopen op een gaatje tussen al die donkere regenwolken.

    Ritgegevens

    4 man- een klein 100 km


    uit de oude doos!

     

    Berna, toen al met helm !

     



    Categorie:Allerlei nieuws
    12-09-2013, 21:14 geschreven door Gino
    Reacties (0)
    07-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.3 LandenPunt-Vaals

    Hallo fietsmakkers,

    Verslag geschreven door Franco, zeer goed Fra!!! Bedankt.

    Vandaag stond de rit naar Orsbach op het programma, maar helaas moesten  we die noodgedwongen weer verplaatsen naar een latere datum . Gino heeft deze morgen afgezegd wegens ziekte en daardoor waren we onze gids kwijt om ons probleemloos naar Orsbach te loodsen, maar geen nood, uitstel is geen afstel. Met 8 man op de plaats van afspraak, Antonio, Berna,Antonio Nieddu,Benny, Roberto, Giovanni ,felipe, en myself. Na een korte rondvraag waar naartoe beslissen we om naar drielandenpunt te fietsen.Via Maastricht de bemelenberg en zo richting Gulpen waar de volgende klim nl "De Koning van Spanje", zijn opwachting maakt.Eenmaal boven slaan we linksaf om de steile gulpenerberg af te rijden.Nu gaat het richting   Vijlen om zo via Gemmenich de Belgische kant op te fietsen van drielandenpunt.Iedereen op eigen tempo naar boven zodat er geen onnodige energie verbruikt wordt.Op het hoogste punt van Nederland begint het wat lichtjes te druppelen en onder een dreiging van regenwolken besluiten we om geen koffiepauze te houden maar onmiddellijk richting Valkenburg te fietsen. Dit was een goede keuze want we zijn de regenwolken altijd een stapje voor gebleven. Aan een aanzienlijk tempo kachelen we richting Valkenburg .Nu nog uit het dal klimmen om Valkenburg achter ons te laten en zo richting Maasmechelen met de salamanderberg als laatste hindernis van de dag.Als afsluiter op deze geslaagde rit beslissen we om een grimbergen,leffe of kriek te nuttigen in Zutendaal die een streling was voor onze smaakpapillen.Bedankt  fietsmakkers voor de goede verstandhouding tijdens de rit.

    Ritgegevens 130 km. AVS 27km

















    Categorie:Allerlei nieuws
    07-09-2013, 19:16 geschreven door Gino
    Reacties (2)
    04-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Velm fruitstreek

    Hallo fietsmakkers,

    Vandaag stond een ritje naar Haspengouw op het programma.

    Slechts 2 man op de afspraak, Berna en ikzelf. (een werkweek voor de anderen)

    Al hebben de weergoden dit jaar de lente overgeslagen, wordt nu dik en vet goed gemaakt door te blijven zomeren. Profiteren want het kunnen de laatste dagen zijn.

    Ik was Berna eerst gaan oppikken in Zutendaal om dan er een rustig en leuk ritje van te maken richting fruitstreek. Met de gps in aanslag vertrokken we richting Hoeselt.

    Veel veldwegen die gelukkig er nu kurkdroog bij liggen en kriskras dieper Haspengouw in.

    Door ons gebabbel vergat ik dan soms de aanwijzingen van de Garmin te volgen en dan effe op onze stappen moesten terug keren. Maar met 2 man is dat en mag dat geen probleem zijn.

    Na een hoop dorpkes gepasseerd te zijn was het tijd om een terrasje te doen in “binkenstad” St’Truiden. Een koffie en een Grimberge van het vat of niet, gesmaakt heeft ie! Dat weet ik wel. Ondertussen was het goed opgewarmd en begonnen we tegen de wind in naar huis te fietsen. Wat is het leven van een gepensioneerde mooi ,zomaar op een woensdagmorgen een terrasje doen, en de voorbijgangers uitloeren!

    Zeer voldaan kwam ik met 104 km op de Garmin terug in Beverst, Berna moest er nog een klein 10 km bijtellen vooraleer hij onder de douche kon.

    Bedankt Berna voor de goede babbel.

    Voor zaterdag staat nu ZONDER FOUT Orsbach op het menu. Geen al te zware hellingen op de Hollander en aan een tempo die iedereen aankan.

    Ritgegevens

    Berna en ikke

    Op mijn Garmin 104 km-25,2 AVS – en een klein 458 Hms


    de crisis heeft ook mij getroffen, ik kon dit jaar op een camping gaan staan

     


    v/a zaterdag 7/09 zijn de energyrepen weer in Den Aldi!

     



    Categorie:Allerlei nieuws
    04-09-2013, 21:18 geschreven door Gino
    Reacties (0)
    01-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verslag Charly Gaul 2013

    Hallo fietsmakkers,

    Wat een wielertoerist niet allemaal over heeft voor z’n hobby! Stipt 5u30 stopte de Fiësta met Franco en Antonio op mijn oprit. Shit ! wat is ’t vroeg! Echternach ligt dan ook niet zomaar bij de deur, het is een klein 2 uurkes bollen.

    Om 7u15 stonden we dan op de parking in het centrum van Echternach. Wat een temperatuur verschil! Amper 6°C op de thermometer! Maar de zon zou van de partij zijn, beloofde onze weerman, en gelijk had die!

    Het is een prachtige fietsdag geworden, we konden genieten van de panorama’s en vergezichten in de streek die ‘klein Zwitserland’ wordt genoemd.

    Franco ging voor de volle pot(wat dacht je?) 160 lange kms bezaaid met 14 hellingen op het parcours.

    De ‘vieze mannen’ van de groep A mochten om 9u15 in de pedalen klikken en kachelen.

    Aan de start konden we nog op de foto met Claudio Chiappucci, en Antonio heeft daar nog een babbeltje mee kunnen slaan, of was het tactiek bespreking want de kleine Claudio ging ook voor de 100 km.

    Onze dag kon al niet meer stuk. Nu mochten wij van groep B, voor de 100 km, nog een 1 uur wachten eer we over de mat mochten rijden.

    Het krioelde van de wielertoeristen , uit heel Europa kwamen ze voor die ene rit afgezakt naar Luxemburg.

    Het parcour was mooi,bij momenten zwaar maar op eigen tempo en met 2 bevoorradingen mocht dat geen probleem zijn.

    Deze rit is zeker voor herhaling vatbaar, hopelijk zijn we weer van de partij in 2014 !

    Voor meer details over de 14 hellingen klik hier

     

    de ritgegevens:

    Franco (2 keer lek !) 160 km – 5:16:53 – 30,29 AVS – 2312 Hms - 14 hellingen

    Antonio – 104 km – 3:38:19 – 27,48 AVS – 1525 Hms - 10 hellingen  

    Gino – 104 km – 4:10:44 – 23,92 AVS – 1525 Hms - 10 hellingen

     

    Zes jaar geleden stierf Charly Gaul (klik)

    Wie was Charly Gaul ? alle info hier

    http://www.lacharlygaul.lu/


    op de foto met Claudio Chiappucci

    tactiek ???

    Franco uit de startblokken !








    Categorie:Allerlei nieuws
    01-09-2013, 23:05 geschreven door Gino
    Reacties (2)
    28-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Orsbach ...werd dan maar Heyenrath (ook niet slecht!)

    Hallo Fietsmakkers

    Eindelijk zijn dan de laptop problemen opgelost geraakt! De harde schijf naar de kl…en, amai zo ‘hard’ is die blijkbaar dan toch niet ! een HD is vervangbaar wat niet van foto’s…  emails en de rest kan gezegd worden!

    Zodoende dan met enige vertraging de rit van gisteren dinsdag.

    Niet naar Orsbach maar een ritje op den Hollander met een pauze in Slenaken.

    Met 6’en waren we; Fernando,Franco, ‘Loupo’Luc,Berna,Giuseppe en ikzelf.

    We vertrokken met de mouwstukken aan maar eens boven op de Bemelerberg waren die al overbodig geworden.

    Franco loodste ons naar de Koning van Spanje, waar ‘paparazzo’Giuseppe op de loer stond met de lens in aanslag. Mooie foto’s dat moet gezegd worden.

    In Mechelen was het de Schweiberg die nog effe overwonnen moest worden.

    Na de afdaling vanuit Heyenrath naar Slenaken waar zoals eerder gezegd tijd was om op een zonovergoten terras neer te strijken. Na onszelf bedient te hebben van koffie/cola en taart konden we onze weg vervolgen richting Voerstreek, over Remersdaal naar Aubel waar de dinsdagmarkt nog aan de gang was.

    In ValDieu draaien we de “Mur de Grises Pierres” in. Vanaf de eerste cm al dadelijk naar de 15% en ging tot max 17%. Wie niet op tijd terug schakelde was gezien!

    Verder ging het dan door een mooi landschap naar Wadeleux…Charneux…Blegny en richting Dalhem . De laatste stuiptrekkingen hielden we voor de 2 laatste bobbels in de bossen van Zutendaal. Maar de beloning in de vorm van een Grimbergen/cola of kriek maakte deze (alweer) mooie rit af ! Orsbach… dat zal voor een andere dag zijn, zeker weten!

    Ritgegevens

    6 man-134 km-25,7 km/u – 1257 hms

    op de Koning van Spanje

    een Portugees op de Koning van Spanje

    waar blijft die garçon ???



    Categorie:Allerlei nieuws
    28-08-2013, 18:38 geschreven door Gino
    Reacties (1)
    26-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de finale van L-B-L

    Dag Fietsmakkers,

    Verslag geschreven door Franco, bedankt hiervoor

    De rit die we vooropgesteld hadden voor vandaag hebben we verplaatst naar dinsdag, en zodoende moesten we voor vandaag een rit improviseren,de finale van Luik Bastenaken Luik was al een tijdje geleden dat we die nog eens gereden hadden en zodoende was de keuze  vlug gemaakt. Dat het geen lachertje ging worden wisten we maar we doen het toch zo graag dat afzien!!!Berna en ik waren op de afspraak.  We fietsen via het jaagpad naar Kanne,Lanayeberg op en zo richting Jupille,ditmaal nemen we niet de klim naar Beyne maar iets verderop richting Fleronberg. Eenmaal boven hebben we de mooie afdaling van de steengroeve die ons tot de laatste klim voor de pauze loodst.Wij opteren om via de grote baan naar banneux te fietsen waar we halte houden aan de bakkerij voor een broodje dagobert! na de pauze gaat het richting Remouchamps  waar de Redoute ons zit op te wachten. Ieder op zijn tempo peddelen we naar boven,na Aywaille dalen we Dolombreux af waar de volgende klepper de Valkenberg ligt. Eenmaal boven gaat het steeds in dalende lijn richting Ougree en als we het voetbalstadion van Standard voorbij fietsen is St. Nicolas niet veraf . Wie de klim kent weet dat het een zware klus is om boven te geraken, maar wetende dat het de laatste klim van de dag is geeft een goed gevoel.Via Ans gaat het richting Tongeren en zo naar Bilzen en Genk.Moe maar voldaan kijken we al naar uit naar ons volgende trip.

    Ritgegevens 170km 26,6 avs  Ps, de weergoden waren ons gunstig gezind, geen druppel regen gehad!!!!








    Categorie:Allerlei nieuws
    26-08-2013, 05:04 geschreven door Gino
    Reacties (1)
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Archief per week
  • 08/01-14/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
    Te Koop
  • IBood
  • Kapaza
  • 2de Hands
  • Dagelijkse koopjes
  • FIETS KALENDERS
  • Go Cycling
  • Fietspromo
  • GEZONDHEID & CONDITIE
  • Testen
  • Trainingsadvies
  • Blessurewijzer
  • Hoogtetraining & Voeding
  • SPEL
  • Redsquare
  • Quizplezier
  • Auto parkeren
  • Fietsvakantie
  • Blog als favoriet !
    Foto
    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    wilfried_en_jeannette
    blog.seniorennet.be/wilfrie

    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!