Blog FIETSMAKKERS

• Qbike bij Ivanov
  • Bloesemtocht classic 2017

Nieuws Sporza
  • Van Aert is vanmiddag geopereerd: "Giro? Ik denk dat je moet realistisch zijn..."
  • Kunnen renners binnenkort fietsen met airbag?
  • Lotte Kopecky gaat voor 3 op een rij in de Ronde van Vlaanderen
  • Is een onthoofde Ronde van Vlaanderen nu een vloek of een zegen voor Mathieu van der Poel?
  • Club YLA en hoofdcoach Heleen Jaques gaan in onderling overleg uit elkaar
  • Maakt de airbag zijn intrede in het wielrennen? Extra gewicht, maar wel veiliger "én aerodynamischer"
  • Maakt de airbag zijn intrede in het wielrennen? "Hij beschermt je nek, je rug, je borstkas, je heup en je bekken"
  • Kan de airbag wielrennen veiliger maken? "30 seconden en je koerst weer"
  • Bewindvoerder KV Oostende ziet "twee concrete pistes" in overnamedossier: "Het gaat de goede richting uit"
  • Gespot op het parcours van de Ronde van Vlaanderen: Vollering, Mohoric, Declercq en... Van Avermaet
    Nieuws HBVL
  • Inwoners leren levens redden met AED-toestel
  • Bus stort van brug in Zuid-Afrika: 45 doden, enkel jongen van 8 overleeft
  • Missing link in fietsverbinding Rode Kruislaan in Bree wordt weggewerkt
  • 50 Limburgse middenveldorganisaties trappen ‘Ieders stem Telt’-campagne af
  • Geen parkeerwachters meer in Maasmechelen, dus voorlopig ook geen controles op betaald parkeren
  • Alexander Zverev hijst zich in halve finales in Miami
  • “Zolang ik me goed voel, blijf ik doorgaan”: Lionel Messi wil nog lang niet aan voetbalpensioen denken
  • HYAC opent havenkantoor in Hasseltse jachthaven (maar nog zonder spiegeltjes)
  • Laatste fase van Heros Business Park in Hasselt kan van start
  • Twee achternamen, drie nationaliteiten en viertalig: maak kennis met Genk-talent Adedeji-Sternberg
    05-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pasen

Aan al de bloglezers

05-04-2015, 00:00 geschreven door Gino
    Reacties (4)
    02-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zaterdag,Tongria classic 2015

RIT IS AFGELAST !!!

" Tongria classic 2015  "

ZATERDAG 4 april '15

02-04-2015, 00:00 geschreven door Gino
    Reacties (6)
    28-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.naar zomertijd !

Hallo fietsmakkers,

Dit weekend gaat het weer gebeuren, de zomertijd gaat in. (al is die nog ver te zoeken!)

We zullen een uurtje minder kunnen slapen, 2 uur wordt 3 uur, een uur vooruit draaien is de boodschap wil je niet te laat komen!

28-03-2015, 12:24 geschreven door Gino
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Blegny
    Hallo Fietsmakkers,
    verslag opgemaakt door Enzo, waarvoor onze dank

Met 6 fietsmakkers vandaag op de afspraak in Zutendaal , Franco, Antonio , Nino , Giorgios , Jacky en Enzo . De gps van dienst ,Gino was niet van de partij wegens andere verplichtingen.
    Het beloofde een mooie dag te worden volgens de weerman , maar hebben daar niet veel van gemerkt maar goed.
    Blegny stond op het programma en aan redelijke tempo fietsen we via het Albertkanaal tot in Kanne en zo naar de sluis in aanbouw die wij voor de rest van het jaar links gaan laten liggen wegens werken en smurrie.
    Even verder, een nieuw fietspad langs de maas voert ons naar Vise' en even verder beginnen wij aan de beklimming van de Richelle.
    Eenmaal boven steken wij de hoofdweg over en hier begint het echt mooi te worden ,verzichten en mooie panorama's maar er moet ook geklommen worden.
    In Blegny stoppen wij voor een koffie en dan klaar voor de terugweg ,een lange afdaling voert ons naar Dalhem en een laatste klimmetje naar Vise'.
    Om de smurrie te vermijden aan de sluis kiezen wij om over de Lanay berg te fietsen .
    Langs het Albertkanaal terug naar Zutendaal waar er niet werd gestopt daar er enkelen zin hadden in een bord pasta in Genk.
    Groeten en tot de volgende.
    100km 25 gem en 620 hoogtem.

...op afdalingen train je zo !

wiel pleegt desertie !

28-03-2015, 12:16 geschreven door Gino
    20-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zonsverduistering in Stramproy

Hallo fietsmakkers,

Met 8 man waren we vandaag om getuigen te zijn van de grootste zonsverduistering sinds 1999. Antonio,Giorgios,Jacky,Franco,Fernando,Enzo,Nino en ikzelf ,veel hebben we er niet van kunnen zien door de bewolking, maar het blijft toch een mooi schouwspel.

Vandaag dus de rit naar Stramproy, een dorpje net over de grens bij onze noorderburen.

Net voor de eclips begon vertrokken we richting As(stationneke). Het was koud en of dat iets met die verduistering te maken had, betwijfel ik. De noorder kopwind deed er nog een schepje bovenop. Het parcours over autoluwe wegen was mooi, ik weet niet door welke dorpen wij allemaal zijn gepasseerd, maar het waren er te veel om op te noemen. De pauze kwam er na ong. een 65 km op de teller te hebben. Aangekomen in Stramproy gingen we opzoek naar een warme koffie/choco. De terugweg met de wind wat in het voordeel waren we al snel terug in As waar Enzo en ikzelf naar Zutendaal fietsten en terwijl de rest van de fietsmakkers richting Genk reden.

Een ritje voor herhaling vatbaar, enkel dat laatste stuk, een lang vervelende weg tss Dorne en As dat kan over rustige wegen.

Bedankt iedereen om van deze memorabele dag er een mooie fietsdag van gemaakt te hebben.

Ik kijk er alvast naar uit voor de volgende trip naar "Ampsin".(moet wel droog zijn!)

8 man- 110 km-25,6 km/u - 367 hms

Zonsverduistering 20 maart 2015

daarbij die molen

euh...nog effe wachten voor de verduistering...

20-03-2015, 22:02 geschreven door Gino
    19-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vaal- 3 LandenPunt

Beste fietsmakkers,

verslag opgemaakt door Franco, waarvoor onze dank!

Vandaag woensdag prachtig lenteweer om naar 3 landenpunt te fietsen. 10 man op de afspraak,
    Antonio, Giorgio,nino,fulvio,berna,nieddu,Fernando,Stefano,Jacky en myself.9.30 stipt word de start gegeven maar na enkele km zitten we met een groot probleem, antonio is door een glasscherf gereden en zijn buitenland vertoont een gapende wonde van enkele cm,met behulp van een stukje buitenland proberen we dit euvel op te lossen tot we in Maastricht bij een fietsenmaker een nieuwe buitenband monteren.Na dit oponthoud vervolgen we onze weg. Via Bemelenberg dalen we de Ingberberg af om zo via de achterkant van de koning van Spanje de Loorberg te beklimmen,hier ieder op eigen tempo naar boven .de Camerig mag ook niet op het menu ontbreken als we naar Vaals gaan,de mooie passage in het bos mogen we zeker niet links laten liggen,nu rest ons nog de beklimming van 3 landenpunt aan Nederlandse zijde en dan kunnen we aan onze dikverdiende rustpauze beginnen met vlaai en slagroom of was het eerder slagroom met vlaai? Na de pauze dalen we langs de Belgische zijde via Gemmenich en zo naar Vijlen, het tempo zit er nu goed in tot in Gulpen en daar besluiten we om weer via de Ingberberg en Bemelen naar ons heimat te fietsen,bij sommigen liet de vermoeidheid zich gevoelen en aan een rustig tempo haspelen we de laatste km af die ons nog resten. Moe maar voldaan kijken we uit naar onze volgende uitdaging.
    Ritgegevens 127 km
    Antonio bandbreuk.

19-03-2015, 09:18 geschreven door Gino
    14-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Queue du Bois

Hallo fietsmakkers,

Met 12 in een dozijn op weg naar Queue( lees: keu) du Bois, Marijke-JeePee-Jos-Antoni-Antonio-Nino-Felipe-Fernando-Franco-Enzo-Berna en ikzelf. Een Multiculture groep dus..3 Galliërs-2 Portugezen, en enkele Romeinen (wel niet in rokske) ging het gezwind met de wind in de rug richting Luikse.De veldwegen werden vermeden tot in Boirs waar het klimwerk voor de wielen werd geschoven. Er werd al flink aan de guidons getrokken om boven te geraken.Eenmaal boven riep Franco.."gruppo compatto" en het sleurwerk werd hervat.Na wat gelaveerd te hebben door Liège, en na de zoveelste rondpunt konden we de klim aanvatten naar Queue du Bois. Een gemakkelijk begin, een smeerlapke naar het einde toe, het venijn zit hem in de staart. Na wat uitgepuft te zijn boven werden de troepen verzameld.In het centrum werd er gezocht naar een bakker voor lekkere smeuïge rijsttaart. Maar in Queue du Bois was er nergens een café te bespeuren! Marijke die haar conditie niet kan verbergen, schoot als een pijl weg opzoek naar een drankgelegenheid om toch die lekker taart rustig te kunnen verorberen! Helaas, de taart werd dan in openlucht op de stoep verdeelt en binnen geflurkt! Smeuïg was die wel, kin en wangen hingen vol rijst. De terugweg met nog een tweetal hellingen vooralleer we aan de afdaling van de Sarolay begonnen. De wind was nu zeker geen bondgenoot en blies door merg en been. Het parcours werd hertekend gezien we wat achterstand hadden opgelopen. Mooi per twee op het jaagpad naar Kanne en dan Zutendaal.

In Veldwezelt hebben we nog mee kunnen rijden in de carnavalstoet, ook iets wat niet iedereen zomaar meemaakt.

Ik ben eerder afgedraaid wegens andere verplichingen en de Grimbergen zal voor een andere keer zijn.

Bedankt iedereen het was een (z)ware genoegen.

Mea Culpa Vergeten te vermelden, dat fietsmakker Fernando op taart trakteerde voor z'n verjaardag ! Proficiat Fernando,

12 man- 115 km-25 km/u - 1025 hms

14-03-2015, 23:12 geschreven door Gino
    Reacties (3)
    08-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Met lentekriebels naar Aubel

Hallo fietsmakkers,

De lenteprikkel zal er zeker mee te maken hebben dat we vandaag met 10 man aan de start stonden in Zutendaal. Marijke,Filipe,Fernando,Thierry,Luc,Johan,Franco,Fulvio,de jarige Enzo en ikzelf. Zoals afgesproken ging de rit naar Aubel via Eigenbilzen...Vlijtingen en Bitsingen. Het tempo lag er goed op van bij de start, Geregeld als het wat bergop ging was het bikkelen om het wiel te houden van de voorganger. De eerste helling was de Houtain St' Simeon die nu wel iedereen kent. Boven werd er gewacht totdat iedereen kon aanpikken, en met dalen en klimmen door Oupeye, konden we aan de Richelle beginnen. Het was niet enkel door de warmte van de eerste zonnenstralen dat de temperatuur de hoogte in ging. Het gevoel dat ik te dik gekleed was kwam nu naar boven. Er rest ons nog de lange weg naar Aubel voor de taart en koffie. Enzo net 60 jaar geworden trakteerde op taart uit Aubel. Dat die gesmaakt heeft moeten we niet vertellen. Enzo nogmaals proficiat en bedankt voor de traktatie.

De terugweg met enkel één helling om uit het centrum te geraken en dan in duikvlucht naar het jaagpad.Met de krachtpatsers die beurtelings de kop namen ging het gezwind richting Zutendaal. Daar werd, hoe Enzo zei, "het ijzergehalte terug op peil gebracht"

bedankt iedereen voor de mooie rit en tot de volgende afspraak.

10 man-118 km-27,2 km/u - 748 hms

bedankt Johan voor de selfies

proficiat Enzo...auguri!!!

lentezonnetje...vlaai...wat een leven!

08-03-2015, 07:03 geschreven door Gino
    Reacties (5)
    04-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Valkenburg

Hallo fietsmakkers,

Veel zon hebben we niet gezien vandaag, maar het is droog gebleven en dan zijn we al heel content en die wind nemen we er maar bij!

Met 6 man aan de start voor een ritje naar Valkenburg: Jos H, Luc W, Berna,Antonio A,Enzo en ikzelf. Jos Hermans had nog een klus te klaren in de namiddag en was in Opgrimbie teruggedraaid. Met ons vijven lieten we ons graag meedrijven door de strakke wind, de terugweg door Maastricht beloofde een zware dobber te worden. De Sibbe en nog enkele bulten moesten nog overwonnen worden vooralleer we via de afdaling van de Bemelerberg naar Maastricht konden dalen. Steeds met een kopwind tot in Zutendaal waar de drank ons liet bekomen. Bedankt iedereen hopelijk tot zaterdag voor een ritje naar Aubel.

6 man-90 km-25,1 km/u-538hms-Antonio lek

4 op een rij naar Valkenburg

Route

4 op een rij naar Scherpenheuvel (zaterdag 28 feb.)

04-03-2015, 20:24 geschreven door Gino
    02-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Overlijden schoonmoeder van Franco

Men meldt ons het overlijden van de schoonmoeder van Franco, wonende in Viëste, Italië

de Fietsmakkers wensen Angela,Franco en familie veel sterkte toe in deze moeilijke periode.

02-03-2015, 16:56 geschreven door Gino
    Reacties (15)
    20-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sweikhuizen

Hallo fietsmakkers,

Betere weersomstandigheden vandaag donderdag voor de rit naar Sweikhuizen.

Met 6 man aan de start: Nino,Antonio,"lupo"Luc,Berna,Enzo en ikzelf.

't Was effe geleden dat we Nino nog eens konden verwelkomen in de groep na wat gezondheidsakkefietjes. Net voorbij Opgrimbie verkozen Nino en Antonio de groep te verlaten. Stilaan terug opbouwen en niets forceren is de boodschap. Grote afwezige in ons midden was Franco, geveld door bronchitis en evenwichtstoornissen, zeker geen goed idee om op de fiets te kruipen. Op dan naar Sweikhuizen met ons 4-en. Wat in 'normale'weersomstandigheden een gemakkelijke rit zou worden, werd door een stevige windhervormd in een pittige rit. Met daarbij nog enkele stevige kuitenbijters voor de wielen.

Na een vlakke start kwamen we aan in Sweikhuizen. Een dorp net op een steile helling tussen een rij huizen.

De weg klimt 1110 m lang, soms wel met 10% om meteen weer af te vlakken naar een kleine 5%. Daarnaast verschilt de bestrating. De klim start met prima asfalt, gaat halverwege over in klinkers, die even later weer onderbroken worden door een strook asfalt. Zeker niet onderschatten deze dikke puist. Gelukkig hadden we hier de wind als bondgenoot.

Na mooie binnenwegen kwamen we boven op de Waterval uit, nu mochten we die ook eens een keer afdalen. Nog door Maastricht uit en de 'Poggio' mag niet ontbreken. Sterke beer Luc hield er een strak tempo op na, is die in vorm seg! Berna moet toch niet onderdoen ook in goede doen!

Na goed uitgewaaid te zijn kwamen we in Zutendaal aan voor de nodige dranken.

Bedankt mannen voor de mooi rit.

Voor zaterdag alweer geen goed fietsweer blijkbaar, regen zal roet in het eten gooien.

6 man-91 km-25 km-583 hms

20-02-2015, 07:47 geschreven door Gino
    13-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kanne-Richelle-Aubel

Hallo fietsmakkers,

Eindelijk ! de zon was van de partij vandaag, weliswaar wat fris deze morgen, maar geen geklaag! Enzo, Berna en ikzelf stonden aan de afspraak, toen de stilte plots werd onderbroken door aankomende fietsers, Franco,Theo en nog 2 Eurogymmers. Die zouden een stuk meerijden om dan rechtsomkeer te maken. Zeer begrijpelijk, het was hun eerste rit na een lange winterslaap! Ze kozen verstandig Kanne als keerpunt,

Enzo en ikzelf hadden kort in de namiddag andere verplichtingen en kozen Richelle als keerpunt. De 2 overgeblevenen Franco en Berna reden verder naar Aubel, iets verder dus dan Val Dieu. Hopelijk hebben ze van de lekkere rijsttaart kunnen genieten op het terras.

Het wielerseizoen is al goed van start gegaan, eerst rustig opbouwen en laat dan de toertochten maar komen. Met de wind in de rug, dat mag ook wel eens, reden wij(Enzo en k) naar Zutendaal. Vandaag geen ijzehoudend vocht en nootjes, maar dat maken we wel goed na een van de volgende ritten.

Hopelijk heeft de rest van de fietsmakkers ook genoten zoals wij! ik zal het nog wel horen, indien er foto's gemaakt zijn...laat maar komen. Op naar de volgende trip, naar waar? dat zien we wel.

7 man-86km-25,2 km/u - 442 hms

13-02-2015, 21:43 geschreven door Gino
    12-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Moelingen,geboortedorp van Kerff Marcel

Hallo fietsmakkers,

Met 5 waren we vandaag voor de rit naar Moelingen(Mouland).

ex-Ford collega Jackie op een fonkelnieuwe Eddy Merckx bolide, Jos H. revaliderend van een knie operatie, Franco,Enzo en ikzelf.

De rit begon met een kleine vertraging, Franco kampte met een leeglopertje en Enzo te vroeg aan de afspraak en maakte ondertussen een "klein" ommetje.

We konden vertrekken naar de geboortestreek van Marcel Kerff, Moelingen.

Overal in de Voerstreek staan oorlogsmonumenten, toevallig bij het googel-en kwam ik de naam Marcel Kerff tegen, eindigde 6de in de éérste Tour de France in 1903. klik hier voor info. Een echte Flandrien!!!

Zoals afgesproken hielden we de rit "rustig" geen hellingen, of toch misschien eentje dan maar, de Lanaye. Via het jaagpad naar Moelingen en dan naar Maastricht voor een toeristische intermezzo. Al werd er aan een gezapig tempo gereden, moet er toch bijgetankt worden onderweg, zeker in de winter, daar er meer energie verbruikt wordt. Dat wordt (bij mij vooral) soms nog al eens verwaarloosd! met een nakende hongerklop tot gevolg! net op tijd of net té laat, flurkte ik mijn suikerwafel naar binnen.

Met Franco op kop werd de rit beeindigd in Zutendaal. Met de nodige drank werden de reserves terug op peil gebracht. Bedankt mannen voor de rit.

een weetje:

Jos Hermans op een" WILIER" Italiaans paradepaardje, weten jullie vanwaar de naam WILIER vandaan komt?

Wilier =''W Italia Liberata E Redenta" (Nederlands: Lang leve Italië, bevrijd en verlost).

5 man-85 km-25km/u

monument Marcel Kerff

Veldrijden

12-02-2015, 12:38 geschreven door Gino
    08-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Met MTB op pad naar Leut

Hallo fietsmakkers,

Met 5-en naar Leut. Marijke,Antonio,Franco,Enzo en ikzelf.

Veel te koud en gevaarlijk door  ijsplekken om vroeg met de fiets te vertrekken, daarom hadden we afgesproken om tegen het middaguur (warmste van de dag) met de mtb te vertrekken, geen boswegen maar op de baan. Antonio was er voor de eerste keer terug bij na zijn schouderoperatie. Marijke op de racefiets, ook een tijdje stilgezeten door werk en winter toestanden, het is nog maar begin februari het komt nog wel dik inorde.

Een vlak ritje van 65 km naar Leut en dat op de mtb , dat kan tellen. Goed ingeduffeld vertrokken we naar Rekem, de fietspaden lagen er op plaatsen spiegelglad bij, dan maar de rijweg op. De zon was al vroeg van de partij en gaf een goed gevoel, geen koude te bespeuren, goede beslissing om later te vertrekken. Later vertrekken en nog voordat het sterk begint af te koelen zijn we terug thuis. Mooi rondje, ideaal om het seizoen te starten, alhoewel we niet stil hebben gezeten (tot nog toe). Hopelijk komen nu de rest van de fietsmakkers uit hun winterslaap en kunnen ze aansluiten. Suggesties zijn steeds welkom. Moe maar voldaan kwamen we terug in Zutendaal, zeker voor Antonio 4 maanden geen fiets aangeraakt door die operatie was de Grimbergen(choco) meer dan welkom en verdient!

Geen vriestemperaturen voor woensdag, we vertrekken vroeger en maken ook wat meer kms met de racefiets! zie blog.

5 man-65 km- 23 km/u met MTB

08-02-2015, 05:32 geschreven door Gino
    28-01-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Limbricht

Hallo fietsmakkers,

Met een bang hartje vertrok ik naar Zutendaal, de wegen lagen er nat bij en op plaatsen was er ijzelvorming. Het fietspad naar Zutendaal... geen sinecure!Met 4 man(Stefano,Berna,Enzo,Gino) vertrokken we naar Limbricht(Math Salden). Enzo met de val van enkele weken terug nog zeer vers in het geheugen,  fietste echt met de daver op het lijf en het scheelde niet veel of er werd rechtsomkeer gemaakt. Via Zutendaal...Opgrimbie...Elsloo en dan is de winkel van Math Salden niet ver meer. Enzo heeft een fietsketting gekocht en we mochten ons weer vergapen aan die bollides, chic materiaal! De terugweg was aangenamer fietsen,de zon kwam geregeld effe piepen. Met nog een cruise over de Maas in Meeswijk en we konden genieten van de Grimbergen in ons stamcafétje in Zutendaal. We volgen de weerberichten voor zaterdag, indien er suggesties zijn laat maar horen!

4 man-95 km- 25 km/u

28-01-2015, 07:24 geschreven door Gino
    18-01-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Scherpenheuvel
    Hallo Fietsmakkers
    verslag opgemaakt door Marijke, waarvoor onze dank!

Vandaag met 5 man en ikzelf aan de start aan de sluis van Diepenbeek voor een ritje naar Scherpenheuvel.
    Aanwezig: lange Johan en dan nog een Johan van Munsterbilzen, Franco Berna, Antonio en Marijke.
    Gino had jammer genoeg forfait moeten geven. Ook voor mij was het nipt.
    Mijn ventje was zo vriendelijk om mij per uitzondering eens te brengen met de auto, zodat ik op de valreep nog mee kon.
    Bij gebrek aan gegevens op mijn gps weet ik niet meer precies hoe we gereden zijn.

Met twee sterke kopmannen Johan en Franco gaat het aan een verstandig tempo naar Scherpenheuvel.
    Op sommige plaatsen was het opletten geblazen want het heeft vannacht gevroren.
    Op plaatsen waar de zon niet aan kan is het glad. Dus opletten geblazen.
    Dit mocht lange Johan ondervinden even voor Diest. In een bocht ging hij onderuit, zonder veel erg.
    Op de laatste helling richting Scherpenheuvel zit Berna met een leegloper van achter.
    Hij  kan doorrijden tot de Basiliek, waar we bij de kaarsjes een nieuwe band steken en ondertussen ook genieten van de warmte.
    Na de herstelling richting Vangrootloon voor een 1/4 stuk taart en een warme drank, om de innerlijke mens te versterken.
    Na een selfie voor de Basiliek terug via ongeveer dezelfde route en dezelfde kopmannen Franco en Johan.
    Voor onze Antonio de eerste rit van het jaar en dat laat zich voelen op de terugweg, ook bij mij draait het niet meer zo soepel .
    Voor mij de tweede rit en dan naar Scherpenheuvel! We kunnen er alleen maar sterker uitkomen.
    Op de grens Stokrooi en Hasselt een tweede platte band en dit keer voor de Johan uit Munsterbilzen. Gelukkig de voorste, deze is dan ook snel hersteld.
    Langs het Albertkanaal zijn er verschillende groepjes wielertoeristen wat het verleidelijk maakt om aan te pikken.
    Dit gebeurt ook en ons groepje valt uit elkaar, maar geen nood er wordt weer op elkaar gewacht aan de sluis van Hasselt.
    De ene al wat meer genoten van het vrije moment als de andere. Gaat het nu rustig en in groep naar de sluis van Diepenbeek.
    Hier gaan we allen onze weg terug naar huis.

Franco, Berna en Antonio gaan op de terugweg nog ergens een caféstop houden.

Achteraf weer blij dat ik erbij mocht zijn.

Gegevens van de rit: 110 km, gemid. 26, zonnig, wel een koude wind en 2 platte banden