Blog FIETSMAKKERS

• Qbike bij Ivanov
  • Bloesemtocht classic 2017

Nieuws Sporza
  • Bart Verhaeghe (Club Brugge): "Denk dat we te sterk waren voor de vorige trainer"
  • Thierry Neuville finisht als 5e in Kenia, maar loopt wel uit in WK-stand
  • Liberty Media, eigenaar van de Formule 1, koopt MotoGP voor 4 miljard euro
  • Ruim verslag van de Grote Prijs van Japan
  • Max Verstappen mag in Japan opnieuw juichen
  • Max Verstappen zegeviert opnieuw in de GP Formule 1 van Japan
  • Max Verstappen kroont zich tot keizer van Japan en verstevigt zijn grip op het WK
  • Van 18e plek opgerukt naar leiding, maar Vandoorne sluit rollercoaster-race af op 8e plek
  • Net op tijd fit voor Roland Garros? Nadal maakt comeback in Barcelona
  • Stefanos Tsitsipas smeert Jannik Sinner tweede nederlaag van seizoen aan en staat in finale Monte Carlo
    Nieuws HBVL
  • INTERVIEW. “Arnaud en ik zijn allebei verzot op pindakaas”: Maxim Van Gils over houtbewerking, vangnetten en de andere Lotto-kopman
  • Hervé Matthys kijkt uit naar kampioenenfeest op vol Kiel: “Dit maak je misschien nooit meer mee”
  • “Vroeger dronk ik al eens te veel Fanta of at ik soms een kebab”: Francis Amuzu, de comeback kid die eindelijk klaar lijkt om de titel te winnen
  • Union houdt pittig groepsgesprek na 0 op 9: alle neuzen moeten weer in dezelfde richting
  • Nu al voorspeld: welke Limburgers halen medaille op Olympische Spelen in Parijs? “Nina is Nina”
  • Vlaanderen in de ban van mysterieuze ‘Merci RiK’-campagne: wij spraken met één van de initiatiefnemers
  • Waarom politici in tijden van sociale media toch verknocht blijven aan hun affiches
  • COLUMN. Waarom jonge dierenartsen bevers komen verzorgen in Natuurhulpcentrum
  • Hasseltse gedetineerde filmt eigen muziekclip met binnengesmokkelde telefoon
  • Zonder voorschrift naar kinesist? “Huisarts is niet gebaat bij consultaties die niet nodig zijn”
    22-01-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MTB Zutendaal

Hallo fietsmakkers,

Met 7 bikers konden we ons (kinder)hartje ophalen met een mtb tocht door de prachtige natuur van Zutendaal,'t moet wel de bosrijkste gemeente van Vlaanderen zijn denk ik.

Wie anders dan onze biker gids Guy gidste ons feilloos door de ontelbare verstoken paadjes en dat zonder ons op geen enkel moment verdwaald te voelen! de bikers: Guy-Franco-Stefano-Fernando-Marc-Jacky en ikzelf. Onder een stralende blauwe hemel en met amper +1°C. vertrok ik naar Zutendaal. We reden effe het centrum uit en dadelijk doken we in het wiel van Guy het bos in. Van koude was er vanaf nu geen enkel spoor meer. Het was uitkijken voor de diepgevroren getrokken sporen van bikers maar vooral tractor bandensporen. Na een 40 km enkel alleen natuur gezien te hebben kwamen we terug in de bewoonde wereld en natuurlijk was het nu tijd voor warme choco,koffie met taart en zelfs met soep(!).

wij bedanken Guy voor de mooie tocht en natuurlijk ook Franco die voor de mooie foto's zorgt.

ritgegevens: 7 bikers-60 km-17,3 km/u-395 hms

Guy onze gids

22-01-2017, 07:02 geschreven door Gino
    17-01-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MTB de TEUT

Hallo fietsmakkers,

Het zijn ijskoude winterdagen. De fietsmakkers spraken af om er een mtb tochtje van te maken en de racefiets op stal te laten. Goed ingeduffeld werd afgesproken aan het sas van Diepenbeek, een beetje centraal voor iedereen. Met 8 bikers vandaag voor een rondje Teut.

Guy, Franco,Jacky,Marc,Fernando,Stefano, Luc en ikzelf. Guy was onze gids, kent die mooie wegen op de Teut en omstreken als zijn broekzak. Wij dienden dus maar enkel te volgen en naar zijn instructies te luisteren, "opgepast hier en daar" " afdaling....heftige singletrack..." Het tempo werd verstandelijk rustig gehouden en té gevaarlijke situaties werden vermeden, zoals aan de ondertussen beroemde kuil in Zonhoven, kijken mag...maar naar beneden donderen was geen optie. Het was prachtig weer, de zon scheen uitbundig en door geregeld een zandweg op te rijden werd het zelfs té warm bij momenten. Via nog een lusje door het zoveelste bos die Limburg rijk is, kwamen we in Hengelhoef en zo naar Winterslag voor een warme koffie of choco in de ACLI. Daarna konden we allen tevreden naar huis rijden voor nog een warme douche.

bedankt Guy voor deze mooie fietsdag, het smaakt naar nog. Vraag het maar aan Jacky.

ritgegevens: 8 bikers-ik had 62 km en Luc zelfs 73 km, de Genkse vrienden konden het stellen met een 52 km, wat natuurlijk ook niet slecht is.

een schitterende dag, zie Guy z'n bike

17-01-2017, 20:23 geschreven door Gino
    15-01-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.etentje van de Fietsmakkers

Hallo fietsmakkers,

De Kerstdagen zijn nog maar amper achter de rug en werd er door de Fietsmakkers afgesproken om er een gezellige avond samen met echtgenotes door te brengen. Plaats van afspraak zoals naar gewoonte "centrum Zutendaal, 18 uur" ditmaal niet om te fietsen maar om het nieuwe jaar mooi te starten met een etentje. Jammer voor diegenen die niet aanwezig konden zijn. Een initiatief van Franco en Pino die alles mooi regelden, bedankt mannen ! Met een drie gangenmenu en een "tri colori" dessert werd het etentje smakelijk afgerond. Nadien werd er nog nagepraat en plannen gesmeed voor in het nieuwe fietsseizoen. De lente kan nu niet snel genoeg beginnen.

15-01-2017, 08:21 geschreven door Gino
    Reacties (3)
    31-12-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Happy 2017

De Fietsmakkers wensen al de bloglezers, een Gelukkig, Gezond en sportief 2017

31-12-2016, 16:03 geschreven door Gino
    28-12-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kalkoenrit naar Schoorheide

Hallo fietsmakkers,

Met 11 fietsers voor onze traditionele "Kalkoenrit". Blijkbaar zat iedereen zowat met een pondje teveel door al dat lekkers van de voorbije dagen. De gouden 11: Kevin-Guy-Jacky-Filipe-Berna-Stefano-Ricardo-Mark-Antonio Picelli en ikzelf. Jammer voor Pino die door ziekte forfait moest geven, heeft een ander manier van calorieverbranding (verplicht) gevonden.Verzorg je Pino!

Franco onze huisfotograaf met een lekke band en mijn gps die even tilt sloeg en het noorden kwijt was, waren de enige minpuntjes aan de rit naar Schoorheide(Balen). De taverne aan de jachthaven van Leopoldsburg was dicht, maar in het centrum van Leopoldsburg konden we aanschuiven voor koffie of warme choco. Op de terugweg werd nog halt gehouden aan de ACLI in Winterslag toch voor een drink. Nu naar onze volgende rit, het zijn de laatste dagen van 2016 zorg dat je erbij bent !

ritgegevens:11 fietsers-100 km- Franco lek gereden

28-12-2016, 07:47 geschreven door Gino
    24-12-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zalig Kerstmis

Kerstwensen

24-12-2016, 17:55 geschreven door Gino
    Reacties (9)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fize le Marsal

Hallo fietsmakkers,

Nog snel een ritje meepikken vooraleer we ons op de kerstkalkoen kunnen storten. Met 7 fietsers richting Luikse, Berna-Guy-Ricardo-Franco-Pino-Mark en ikzelf. Mooie maar bij momenten modderige verkavelingswegen. Toch poetswerk in verschiet. 2 lekke banden, eentje voor Pino en eentje voor ''nonno" Franco. Na toch een pittig ritje waren we terug in Zutendaal waar Franco ons op taart trakteerde. Nogmaals proficiat opa Franco.

ritgegevens: 7 man-95 km- 495 hms

onze volgende rit DINSDAG 27 dec.

24-12-2016, 07:25 geschreven door Gino
    Reacties (2)
    18-12-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bassenge

Hallo fietsmakkers,

Met 9 voor een rustig ritje richting Bassenge. Franco-Berna-Stefano-Jacky-Pino-Guy-Antonio P. en ikzelf. Wat niemand verwacht had was dat de hemelsluizen open gingen en we kletsnat de rit hebben afgesloten. Ikzelf ben al in Munsterbilzen afgedraaid en de Grimbergen voor een andere keer heb gelaten. Franco en co fietsten nog richting Genk en hielden een koffiestop in Zutendaal. Het poetswerk aan de winterfiets kon beginnen. tot de volgende (droge)rit.

Geen foto's van de rit vandaag, wel nog enkelen van de rit van vorige donderdag, rit  Maaskant.

18-12-2016, 05:20 geschreven door Gino
    10-12-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Visé

Hallo fietsmakkers,

Nog steeds zachte temperaturen en een kurkdroge dag, ideaal fietsweertje, met 8 man vertrokken we op pad naar Visé voor een vlakke rit. In Eigenbilzen kwam ook mijn ex clubmakker Jean bij ons aansluiten. Franco-Stefano-Berna-Antoni-Jacky-Guy-Jean-Pino en ikzelf. Met de wind in het nadeel ging het via het jaagpad naar Kanne en Visé. Franco en Jacky namen de teugels in handen en loodsten ons over mooie binnenwegen naar Maastricht. Even moeten we door het centrum waar het druk kan zijn. Met de wind op de kop voor de laatste kms naar Zutendaal. Ondertussen ergens in Lanaken had Jean de groep verlaten. Wat we niet wisten was dat onze Jacky net vandaag 58 j is geworden. Bedankt voor de koffie met verjaardagstaart. Nog vele gezonde jaren Jacky !!! nog vermelden dat Pino lek heeft gereden en dat met (dure) anti lekbanden (!)

ritgegevens:

9 man-83 km-25,4 km/uur - 459 hms, Pino lek gereden.

10-12-2016, 20:35 geschreven door Gino
    09-12-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Haspengouw

Hallo fietsmakkers,

Met 9 fietsers voor de rit naar Fize le Marsal, jammer heb ik in Hoeselt rechtsomkeer moeten maken wegens ziekte en konden Giovanni-Franco-Guy-Pino-Mark-Ricardo-Jacky-Berna er nog een mooie rit van maken in Haspengouw. Uitzieken is voor mij de beste oplossing, hopelijk tot binnenkort.

ritgegevens: 9 man-104 km-25,4 km/uur - 459 hms

09-12-2016, 06:38 geschreven door Gino
    24-11-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gulpenerberg

verslag opgemaakt door Pino

Onze Noorderburen kregen vandaag een blitsbezoek van 5 Fietsmakkers; Jacky-Franco-Berna-Marc en Pino. Bij het vertrek dacht ik al, oei Pino, we moeten wel een sterke wind trotseren. Maar met Franco en Jacky voorop is het ons goed gelukt. Daarom een dikke pluim !!!Door mijn instructies hebben we over mooie nieuwe wegen gereden. De Gulpenerberg was onze laatste maar moeilijkste klim. Met een sterke Franco hebben we de top bereikt. En zo via Maastricht naar Zutendaal aan een strak tempo. Plots werd er "plat!!! " geroepen. De pechvogel was Franco.Met 4 goede mechaniekers was de klus snel geklaard. In Zutendaal was de vlaai,choco en koffie daarom dik verdiend!

Zaterdag staat de rit naar Clermont op het menu.

ritgegevens:

5 man-93 km-26,4 km/uur - 434 hms

24-11-2016, 20:49 geschreven door Gino
    23-11-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Scherpenheuvel

Hallo fietsmakkers,

Met 6 man voor een bedevaartstocht naar Scherpenheuvel: Berna-Stefano-Jacky-Pino-Fernando en ikzelf. Eigenlijk niet zo de ideale bestemming als we rekening willen houden met de windrichting. Maar met 6 kanjers(???) moest het toch lukken om de kop en zijwind te trotseren.Pino nam ons op sleeptouw, mooi parcourke, binnenwegen en zelfs "strade bianche"kwamen aan bod. In Scherpenheuvel eerst de kaarsjes aansteken en dan is een koffie of een zéér hete choco niet te versmaden! Nu de innerlijke mens goed was versterkt ,konden we de 4 bft wind trotseren. Vooral de laatste kms op het jaagpad kregen we rake kletsen rond en tegen de oren.  Pino toverde een mooie rit uit z'n doosje, jammer dat we nergens terecht konden voor de welverdiende Grimbergen, dinsdag= sluitingsdag bij Eddy en de Carré!

Op naar de volgende rit,

DONDERDAG 24 novem.- 10 uur CENTRUM ZUTENDAAL

ritgegevens: 6 man- 110 km

23-11-2016, 10:36 geschreven door Gino
    19-11-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thorn

Hallo fietsmakkers,

Vandaag met 6 man naar het witte dorpje Thorn. Pino onze cap-Franco-Fernando-Berna-Stefano en Jacky. Met de wind in de rug ging het vlotjes tot in Thorn. De terugweg waren een ander paar mouwen. In Zutendaal was een kommetje soep meer dan welkom. Op de gps van Franco : 107 km- 27,5 km/uur. Franco bedankt voor de foto's

19-11-2016, 21:29 geschreven door Gino
    12-11-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kotem-Ubachsberg

Hallo fietsmakkers,

In Zutendaal werd er afgesproken met 7 man: Pino-Franco-Stefano-Jacky-Guy-Berna en ikzelf. Pino was vandaag onze baancap. Mooie rit over zuid Hollandse wegen met als verste punt de Ubachsberg. Ikzelf besloot om in Kotem rechtsomkeer te maken en op rustige tred verder naar huis te peddelen. De rug blijft me parten spelen. Maar het komt wel goed (hopelijk). Pino & co hadden op het einde van de rit 106 km- 27,1 km/u en 485 hms.

Franco bedankt voor de fotos en Pino bedankt voor de mooie rit !

12-11-2016, 23:22 geschreven door Gino
    05-11-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Heppen

Hallo fietsmakkers,

Met 7 man voor een vlakke rit naar Heppen, Jos(speciaal uit Stevoort gekomen)Berna-Pino-Franco-Jacky-Guy en ikzelf. Aangekomen aan het sas van Diepenbeek en ik kon al 2 bandjes vervangen. Niet verwonderlijk, door de regen van de afgelopen nacht lagen de wegen er nat bij. Gelukkig kon ik op mijn fietsmakkers rekenen en was de klus snel geklaard.Via Bokrijk naar Zonhoven en over met afgevallen bladeren bedekte fietspaden verder naar Heppen.

In Heusden heeft Guy dan ook een nieuw bandje kunnen steken. De terugweg verliep dan zonder problemen en aangekomen in de Schom bij Eddy, liep de Grimbergen zeer vlot binnen. Afspraak voor vlg week, eerst naar het weerbericht luisteren en dan zien we wel.

bedankt iedereen vooral om te helpen bij de lekke banden.

ritgegevens: 7 man-88 km-25 km/u -285 hms.

05-11-2016, 20:59 geschreven door Gino
    01-11-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.St Truiden

Hallo fietsmakkers,

Guy heeft ons vandaag verwend met een zeer mooi ritje naar St'Truiden. Met 7 waren we op Allerheiligen 1 novemberdag, Berna bracht Bert de buurman mee-Franco-Guy-Jacky-Stefano en ikzelf. We mochten ons vandaag gerust "the lucky seven"noemen. Mooi zonnig weer, een beetje fris bij de start, maar dat nemen we er graag bij. Guy onze gids nam ons op sleeptouw richting Binkenstad, een prachtig parcour doorheen Haspengouw met veel verborgen weggetjes en verkavelingswegen. Enkel te doen bij droog weer wil je niet zo vuil en smerig als een wild zwijn thuis komen. Het tempo zat goed, iedereen kon zonder problemen volgen zelfs tijdens de talloze korte klimmetjes. In St Truiden net buiten het centrum en aan een speeltuin hebben we koffie gedronken en lang gewacht eer die ober naar buiten kwam, tja want wij zaten buiten in de zon te genieten. Bij de terugweg hebben we nog enkele kuitenbijtertjes voor de wielen gekregen en reden we naar Eik voor de Grimbergen. Maar we hadden  brute pech, zowel café 'T Smidje als café Welkom waren dicht. Niks aan te doen, dan maar met een droge keel naar huis rijden.

bedankt aan Guy voor de mooie rit en metgezellen.

ritgegevens: 7 man-98 km-25 km/u - 583 hms.

01-11-2016, 23:32 geschreven door Gino
    30-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schulensmeer

Hallo fietsmakkers,

Met 7 fietsers kwamen we opdagen voor de biljartvlakke rit naar het Schulensmeer. Berna-Stefano-Fernando-Franco-Giacomo-Jacky en ikzelf. Antoni ligt even in de lappenmand, hij heeft zich letterlijk in de vingers gesneden. Een goed herstel Antoni. Geen koffiepauze halfweg de rit , hoeft niet persé bij niet veel kms. De pauze en drinks zouden we bij Eddy in Termien nuttigen. Daar zaten de Nardozza brothers, dat was even geleden met mijn klasgenoot van de lagere school in Winterslag. Iedereen tevreden over de rit maar vooral het tempo keerden we huiswaarts. Dinsdag 1 November een rustig ritje richting St Truiden, Guy zal ons de weg wijzen.

30-10-2016, 06:17 geschreven door Gino
    26-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maaseik

Hallo fietsmakkers,

Na enkele weken met pijnlijke rugproblemen, kon ik vandaag terug de fiets op. Met 6 man stonden we in Zutendaal: Mark Novak( terug na de zware val)-Riccardo-Pino-Jacky-Stefano en ikzelf.Zeker geen ideaal fietsweertje, de wegen lagen er nat bij en af en toe viel er ook een verdwaalde regendruppel. Gezien de omstandigheden werd het een vlakke rit naar Maaseik. Aan een rustig tempo via het fietspad van As naar de geboortestad van de gebroeders Eyck. Geen koffiepauze wel een plattebandpauze. Op het fietspad de Maas volgend tot in Maasmechelen en over de enigste bult op het parcours naar Zutendaal. Hier namen Jacky en ik afscheid van onze Genkse metgezellen. In café 't Smidje in Eik konden we nog een koppel Grimbergen achterover slaan. Zeer tevreden doordat ik (bijna) geen probleem heb ondervonden van de rug, dankzij ook het begrip van mijn metgezellen.

ritgegevens: 6 man-87 km-25km/u- lek gereden Riccardo

Giacomo en Stefano vorige rit

26-10-2016, 07:59 geschreven door Gino
    18-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aubel

Hallo fietsmakkers,

Met 5 man; Berna-Stefano-Guy-Jacky en Franco. Stefano had zin in een lekker stuk rijsttaart, en waar kan met de lekkerste rijsttaart eten? Aubel ! Er moest dan wel eerst tegen een stevige kopwind opgebokst worden. Via de verkavelingswegen in Eigenbilzen ging het naar de St Simeon en Bombay. In Aubel wachtte de beloning, koffie en warme choco bij de rijsttaart. De terugweg ging wat vlotter. Nog net tijd genoeg om in Zutendaal een Grimbergen te drinken vooraleer de voorspelde regen zou arriveren.

Met 105 km - 800 hms- 27,0 km/u konden we tevreden naar huis en kijken uit naar de volgende rit.

18-10-2016, 20:04 geschreven door Gino
    15-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Valkenburg

Hallo fietsmakkers,

Geen fietsweer deze morgen en blijkbaar over het kanaal was het ook niet veel beter. Dus werd de start naar 11 uur verplaatst . Enkel 3 Flandriens kwamen opdagen, Stefan-Jacky en Franco. Beslist werd er om naar Valkenburg te rijden. De Sibbe ligt er ook in de buurt dus waarom die ook niet in de achterzak steken. Blijkbaar had Stefano er echt zin in en moest en zou ook de Cauberg nemen.

In Zutendaal werd er koffie gedronken. Voldaan gingen onze Flandriens huiswaarts met 90 km en 27 km/ gemid op de teller.

Hopelijk dinsdag beter en droog weer.

Franco bedankt voor de foto's