Blog FIETSMAKKERS
WIELERTOERISME : Mens Sana in Corpore Sano

Foto
Weersverwachting
Bilzen
Meer weer in Bilzen
Inhoud blog
  • Schinnen
  • Nieuwjaar 2018
  • Vrolijk Kerstfeest
  • Ter Dolen rit
  • MTB rit op de Teut
  • Flemalle
  • Naar Budel Jandorie..
  • T T L Schoonbeek
  • Drieslinter
  • Aubel
  • Postel
  • dagtrip naar de Rurhsee
  • 2 daagse Blankenberge
  • Kornelimunster in Duitsland
  • Banneux
  • Neuville En Condroz
  • Ubach Palenberg in Duitsland
  • Froidthier naar Aubel
  • Qbike bij Ivanov
  • Bloesemtocht classic 2017
    Zoeken in blog

    Nieuws Sporza
  • Oleksandr Usyk blijft op zijn troon zitten na beklijvend titanengevecht met Tyson Fury
  • BA Limburg is maatje te klein voor Antwerp Giants: 61-88
  • Mechelen gaat met 69-81-winnen op bezoek bij Leiden
  • Bashir Abdi wil opnieuw een Europees record lopen in Rotterdam
  • FOTO - Bekende gezichten in een nieuw jasje op F1-testdagen: Yuki Tsunoda kruipt voor het eerst in een Red Bull
  • Topspeelster Iga Swiatek miste afgelopen maanden toernooien door dopingschorsing: "Alles stond op losse schroeven"
  • Toprenners trekken op wielerstage naar de Costa Blanca
  • Nokere Koerse krijgt nieuwe finish om koers veiliger te maken
  • Eddy Merckx krijgt kunstheup: "Heb nog heel weinig pijn"
  • Tadej Pogacar rijdt uitgebreid Vlaams voorjaar
    Nieuws HBVL
  • Amerikaans marineschip schiet per ongeluk twee eigen piloten uit de lucht
  • VIDEO. “Deze avond kent alleen maar verliezers”: wedstrijd in Eredivisie definitief gestaakt na ongeregeldheden in uitvak
  • Winterse buien veroorzaken sneeuwlaagje, tot 10 centimeter sneeuw mogelijk in Hoge Ardennen
  • Kinepolis Brussel ontruimd na vondst van verdacht pakket, blijkt loos alarm
  • Geen revanche voor Tyson Fury: na unanieme beslissing wint Oleksandr Usyk opnieuw en behoudt hij zijn drie wereldtitels bij zwaargewichten
  • Kan Van der Poel meteen winnen bij zijn debuut? Alles wat u moet weten over de wereldbekercross in Zonhoven
  • Hoe de crosskalender van Mathieu van der Poel tot stand kwam: “Mathieu heeft altijd gezegd: als ik cross, wil ik het ook goed doen”
  • Franjo Ivanovic ziet Union zich in de titelstrijd mengen: “We willen een statement afleveren tegen Club”
  • ANALYSE. “Dubbel onrecht tegen Standard en Genk heeft STVV mentaal kwetsbaarder gemaakt”
  • “Die ene tattoo is voor mijn neef”: gekwelde ex-postbode Joe Cullen wil rotperiode vol onheil achter zich laten op WK darts
    18-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Algarve deel 4
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Op verkenning door Algarve

    Deel 4 : het oosten

    (geschreven door Marc(o) Dufour.)


    Als laatste wou ik nog graag een oostroute maken en dat leidt tot de grensstad Vila Real de Santo Antonio , waar je de oversteek naar Spanje kan maken met een ferryboot .

    Via de N125 , de traditionele oost-west verbinding voor de autostrade A22, is het makkelijk rijden maar een paar stukken , zoals de eerste 8 km vanuit Faro , zijn voor een verwende wielertoerist wat druk , zoals trouwens alle uitritten uit Faro . daarover heb ik me eens met een lieve dame van het plaatselijk toerisme bureau onderhouden en samen met mijn ervaringen tot dan toe  een rustig alternatief voor gevonden .

    Onderweg , het was zondag  , kom ik toch wat plaatselijke wielertoeristen tegen , meestal oudere . Tussen Olhao en Vila Real is de weg licht golvend tot vlak en over een 40-tal km rustig  . bij het naderen van Vila Real zijn zelfs moderne fietspaden aangelegd  Vila Real is een mooi stadje met een totaal verkeersvrij centrum waar het heerlijk flaneren is ; daarbij is het erg eenvoudig van structuur met een blokstructuur op zijn amerikaans : allemaal haakse wegen maar wel met de zuiderse charme en met zoveel eet- en dranketablisementen , zelfs met Nederlandse verbruikskaart , dat de keuze moeilijk wordt .

    Ik ga dan eens de oversteekplaats over de Guadiana rivier verkennen en vind daar het einde (of alternatief begin, zoals je wil ) van de Ecovia  waarmee kennis gemaakt in deel 3 . Begin en einde zijn dus klaar en vanuit Vila Real ligt een 5-tal km degelijke route tot Monte Gordo , die ik zou volgen na mijn copieus middagmaal .

    Bedoeling was de terugweg langs meer landelijke wegen te verkennen  en tot Tavira bleek dat niet zo makkelijk ; dat wordt iets voor een volgende keer .

    Tavira is een heel mooi stadje en wordt als bezienswaardig aangeprezen en dat is terecht

    Vorig jaar ben ik daar naar de aankomst van de tijdrit van de Ronde van Algarve gaan kijken en heb ik een babbeltje met Mc Ewen gehad na zijn aankomst , fijne man !!!

    Vanuit Tavira is de kaart wat duidelijker en heel verlaten wegen leiden over Moncarapacho naar Estoi en dan makkelijk langs Conceiçao naar Faro . dit zou een rit van ca 100 km zijn en vrij makkelijk , iets om mee te beginnen . verdere mogelijkheid zou zijn met de trein naar Vila Real en dan dieper het binnenland op de terugweg met wat meer heuvelachtig terrein  .

    Bij 4 ritten heb ik het gehouden , had nog wel wat meer in mijn hoofd , zoals bvb de klim naar Monchique , het hoogste punt , 750 m , dat ook steeds door de Ronde van Algarve wordt aangedaan  , en dat staat zeker op program een volgende keer ; is niet zo moeilijk een rit daarover zonder eerdere verkenning te maken .

    Als besluit wil ik het volgende nalaten : een echte fietsinfrastructuur moet je in Algarve (en ook de rest van Portugal) niet zoeken . als je alles kant en klaar wil moet je naar Mallorca . Maar wie wat zin voor avontuur en nieuwe ontdekkingen heeft die wordt daar extra bediend ook met hulp van een erg vriendelijke bevolking en aan ondermaatse prijzen voor drank en eten .


    Marco, bedankt voor je bijdrage!



    18-11-2010, 04:46 geschreven door Gino
    Reacties (0)
    17-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Door de mist naar Schophem

    Hallo  fietsmakkers

    Geen meter gefietst het voorbije weekend. De zondvloed die we over ons hebben gekregen was de grote spelbreker. Gisteren dinsdag was het dan toch zover, afgesproken met Enzo om een ritje te maken richting Visé.

    Via Moelingen tot in Schophem en daar een korte koffiestop gehouden in de plaatselijke café.

    De terugweg verloopt een stuk langs het jaagpad en beklimmen de Lanayeberg…in Wonck de kuitenbijter tussen de mergelgrotten, Reu de la Rose. Halverwege de klim krijg ik een lekke achterband. Eenmaal op de top zit er niets anders op om een nieuw bandje te steken.

    Hier is de mist weer wat hardnekkiger dan in de Voer.

    Mijn binnenbandje heeft het niet lang uitgehouden en zat ik verveeld met een leeglopertje. Eer ik thuis was heb ik mijn bandje nog een 3 maal terug opgepompt.

    De fiets heeft nu wel een flinke poetsbeurt nodig.

    Ondanks de mist en kille temperaturen had ik 100 km en een 550 Hms .


    Een jacuzzi op het werk!

     


    Nieuw verkeersbord in Limburg: een hert met een rode streep over.

    Betekenis: "Niet te hert rijen".

    ----------------------------------------
    Een Antwerpenaar krijgt een drieling en zegt tegen zijn Limburgse vriend: "Awel, dat gebeurt nu 1 keer op de 2 miljoen."

    Limburger: "Amai, dan moet gij stik kapot zijn."



    17-11-2010, 15:10 geschreven door Gino
    Reacties (1)
    13-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.'Is het weer niet best, dan terug in het nest'
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo  fietsmakkers

     

     “November heeft maar 30 dagen, maar dubbel wind en regenvlagen.”

    Ja, zeker geen fiets- hoogdagen voor de fietsfanaten onder ons!

    Tenzij er wielertoeristen zijn die stevig aan hun Flandrien imago willen sleutelen en als “echte” door het fietsleven willen gaan.

    De mtbikers onder ons daarentegen zullen en kunnen deze dagen tijdens de toertochten hun (modder)hartje ophalen en draaien de wasmachines overuren. Ieder zijn meug,

    Ik blijf in ieder geval lekker binnen en al heb ik veel zin om te trainen, dan denk ik aan de spreuktegel.



    nog eentje van Briek Schotte

    "Ik heb altijd gezegd: als ge helemaal kapot zit,moet ge demarreren. Want als ge zelf kapot zit,

    dan is de kans schoon dat ook de anderen dood zitten.”










    Komen …(ik denk) Eten!

    Ik weet alleen niet of er gerookt mag worden…???

    tot...en de groeten



    13-11-2010, 13:27 geschreven door Gino
    Reacties (0)
    11-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lummen...Diest
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo bloggers of fietsmakkers
    geschreven door Enzo
    Dat het de laatste dagen geen fietsweer was daar waren we het allemaal over eens maar toch, die drang naar dat heerlijk gevoel je weet wel lekker diep gaan , de wind en het allerbelangrijkste het leeg gevoel en daar bedoel ik mee dat je aan niets denkt en je geest lekker ontspant. We beslisten vandaag om richting Scherpenheuvel te fietsen via rustige wegen eerst langs het kanaal tot in Stokrooi, van daaruit langs binnenwegen naar Diest. 

    Hier beslisten wij wijselijk om de rit in te korten omdat er al donkere regenwolken boven ons aan het verzamelen waren. Snel een cafeetje binnen Den Tram denk ik, zo een cafe uit de oude doos, oud maar toch gezellig . Na een lekker kopje koffie was het van zo snel mogelijk richting t'huis te fietsen ,maar dat was niet zo eenvoudig met die wind in het nadeel, en ik kan je verzekeren het was bij momenten echt stoempen, daar wordt je alleen maar sterker van zeggen ze maar plezant dat is wat anders. Terug aan sas in Genk gaan onze wegen uit elkaar Gino naar Bilzen met de wind in het nadeel en ik gelukkig met de wind in het voordeel richting Genk . Van geluk gesproken ,toen ik t'huis arriveerde begon het te regenen als dat geen toeval is dat was vorige week ook zo ,denk dat wij goede jongens zijn dat we zo bevoordeeld zijn hoe kan het anders ?
    We hadden 100 km en goed getraind. Dit was het voor vandaag volgende keer meer.
    Ritgegevens:
    2 die-hards

    Nog één van Briek Schotte

    “Pakt nu in ’t jaar ’48, dat wereldkampioenschap, 27 keer over de Cauberg. Ik vond dat niet lastig,

    ’k Ging van ’t gedacht uit dat het de laatste ronde toch arrivée was!’’


    Het bewijs, dat er ook "blonde" mannen bestaan !  

    Twee blonde mannen zitten tegenover elkaar in de trein.

    Eén van hen vult een kruiswoordraadsel in.

    Plots knikt hij heen en weer met het hoofd en zegt tegen zijn overbuurman

    " Ik kan hem niet meer verder invullen, hij is zo moeilijk. Ik moet een woord invullen met 6 letters en de omschrijving is 'vrouwelijk geslachtsorgaan' en het begint met een V ".

    Waarop de andere blonde man vraagt " Is het vertikaal of horizontaal ?"

    Waarop de eerste man antwoordt : " Horizontaal " .

    "Tja," zegt de tweede : "als het horizontaal is weet ik het ook niet"

    Enzo,bedankt voor het verslag
    tot...en de groeten

     



    11-11-2010, 18:36 geschreven door Gino
    Reacties (1)
    09-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op verkenning door Algarve deel 3
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Op verkenning door Algarve

    Deel 3 : de ECOVIA (geschreven door Marc(o) Dufour)
    In het vorige deel had ik een noordelijk circuit gemaakt met verkenning en uitbreiding van rit van de Ronde van Algarve Daar het zuiden van nature voorbehouden is voor boot en vaaravonturen bleven er nog 2 windrichtingen over : het oosten en het westen . het oosten was mij reeds half bekend , daarom startte ik met volledig nieuw naar de Atlantische Westkust . op 22 oct reed ik met de wagen via de A22 tot waar de Autostrade ophoudt ter hoogte van Bensafrim , iets ten noorden van Lagos . via een landelijke weg over een massief beland ik na 25 km in Aljezur , een toeristische trekpleister . het is een pittoresk dorp gebouwd rond een burcht ‘Castello’ daterend van de Arabische overheersing en die als een adelaarsnest boven de omliggende vlakte ligt wat prachtige panorama’s geeft . hoe men dat ooit terug heeft kunnen veroveren is mij een raadsel : onopgemerkt naderen was zeker uitgesloten .

    Maar de lokroep van de oceaan werd mij te sterk en de kust lag slechts op een 5-tal km Monte Clerigo was de eerste badplaats , makkelijk bereikbaar en zeedorpje met ruim strand , ingesloten aan weerskanten door rotsmassieven . er lagen nog heel wat surfers in zee , te wachten op die ene mooie golf die hun rechtopstaand een stuk terug naar de kust zou voeren ; maar bij velen bleef het geduldig wachten en veel resultaat heb ik niet gezien . Niettegenstaande niet op de kaart bleek de weg voort te lopen langs het strand ; dat was niet nieuw voor mij en dus maar proberen . bleek dat toch niet zo gunstig want dra veranderde het asfalt in onverharde zand/grint weg . ik hield dat nog zo een strand of vier vol met steeds hetzelfde beeld en dezelfde soort weg : te meiden met de racefiets , doenbaar met de mtb , waarvan een paar gezien . Weg van het strandleven en verder de normale route naar het zuiden : Vila do Bispo , Sagres en dan naar het einde van de wereld : Cabo San Vincente . dit is de uiterste westpunt , niet alleen van Portugal , maar ook van Europa en werd voor Columbus echt als de plaats beschouwd waar de wereld ophield . de punt wordt gedomineerd door een vuurtoren , niet toegankelijk , en je kan dus alleen van de zijkant in de eindeloze verte turen .

    Uiteraard massa’s toeristen , hoewel eind october toch niet zo druk . eventjes rondgewandeld en dan , tot mijn grote verbazing , een metalen fietsbeeld en een verklarend bord met uitleg over de aanleg van een fietsroute , de Ecovia , van west naar oost , in hoofdzaak in de buurt van de kust ; totale lengte 214 km . eerlijk , het project staat nog in zijn kinderschoenen , heb er daar 15 km van gezien , en best is het , als hier verwende wielertoerist , zich niet te veel begoochelingen te maken . en een einddatum is niet bekend en ik vermoed dat ik dat niet meer zal meemaken , maar het is een begin. Langs de kustlijn rij ik dan naar Lagos , waar ik beslis de verdere terugweg via de autostrade te maken . Als fietsroute valt hieruit het volgende te distilleren :van Lagos naar Aljezur , een stukje kustbezoek , dan zuidwaarts tot Cabo San Vincente en verder via de zuidkust terug naar Lagos : ca 120 km . blijft de vaag ‘hoe in Lagos en terug geraken? Want dat ligt op min 80 km van Faro . antwoord : de trein , die de hele kust afdoet en gratis fietsen meeneemt . Er blijft nog één verslag voor de volgende aflevering .
    Link :  http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=860043

     klik om te vergroten 
    Marc bedankt voor je bijdrage(ge zijt nen straffe!)


    09-11-2010, 17:35 geschreven door Gino
    Reacties (1)
    08-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.korte zondagmorgenritje

    Hallo  bloggers,


    De zaterdagrit werd door de regen verschoven naar zondagmorgen. Wat fris maar droog bij het vertrek,toch een aangename 8°C.

    Ik had afgesproken met Enzo om 9u30 aan de kerk van Zutendaal,normaal gaat dan de fietstocht den Hollander op. Maar vandaag met uitzondering en wegens familiale verplichtingen in de namiddag ging de rit richting Oupeye…Bassenge…Millen…Rijhoven.

    Net voor we de beklimming aanvatten in Oupey zit ik met een achterband die langzaam leeg loopt. Onderweg komen we nog lange Johan met nog 2 Funbikers tegen.

    De zon doet schuchtere pogingen om door te breken en ergens in een veldweg kon ik de deze inwoner van Rijkhoven(zie foto) op mijn digitale kodakske vastleggen.

    Het is druk aan het kasteel van Alden Biesen door de komst van de brave heilige man Sinterklaas.

     

    Het was een korte rit,ik had er 86 km en toch mooi 550 Hms. 


    “Mens sana in corpore sano”- een gezonde geest in een gezond lichaam. En is dat nu 1000 of 30.000 km of fiets je tegen 20 of 40 km/u dat is van geen belang. Het gezegde verwoord alles.


    Op naar de volgende droge fietsdag.

    Inwoner uit Rijkhoven

    De brave man

     
    tot...en de groeten



    08-11-2010, 11:10 geschreven door Gino
    Reacties (0)
    05-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op verkenning door Algarve 2
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Op verkenning door Algarve
    Deel 2 : (om te vergroten klik op de foto's)

    Actie , we draaien. De dag na mijn aankomst neem ik de bus naar de luchthaven om mijn bestelde huurauto af te halen . Ik wordt verwend met een Mitsubishi Colt aan de prijs van 96 € voor 4 dagen , incl een soort omnium . Gewapend met mijn 2 gps’ en , film- en fotomateriaal , 3 landkaarten en veel goede wil , vertrek ik na installatie van de autogps tegen de voorruit en fietsgps op het dashboard getaped voor een rit , die ik vorig jaar met de fiets had gemaakt en dit jaar met de auto wat wil uitdiepen .

    De rit loopt naar een traditionele aankomstplaats van de Ronde van Algarve , die jaarlijks in de 3de week van februari plaatsvindt . Het is de enige rit met aankomst op een ‘col’ , de zogenaamde ‘Alto do Machao’ (onnodig op te zoeken op gespecialiseerde colsites , hij staat zelfs niet op een portugese landkaart , ik zou het een ‘insiders only’ col noemen) Vanuit Faro gaat het richting Loulé en verder naar Salir na het eerste zoekwerk : in Loulé vind ik mijn route van vorig jaar niet terug en met wat assistentie van een vriendelijke (zoals alle) Portugees kom ik op een alternatieve weg waarvan een groot deel onverhard is (moet geschrapt worden voor fietstocht) ; de auto-gps duidt zeer leuk aan : “volg de weg” , geen naam , geen nummer , nada en dat zou mijn lot nog ettelijke keren worden tijdens de volgende dagen . Maar eens terug op verharde weg beland , vind ik zowaar de richting Salir via mooie asfaltwegen die mijn deel zouden worden tot het einde van de rit .

    Vanaf Salir rij ik verder noordwaarts naar de col op mijn geheugen van vorig jaar en het laat me niet in de steek : plots zie ik rechts van mij de weg hyperstijl omhoog gaan en besef dat ik aan het begin van de beklimming ben : het is een echte puist , slechts 2,7 km lang maar dat voor een hoogteverschil van 250 m wat een gemiddeld percentage van 9,6 % geeft . Contador heeft dit jaar die rit gewonnen en daarmee ook die ronde . Het verloop van de percentages heb ik bijgevoegd : let op de verschillende pieken van 15 en meer % . de Alto do Machao haalt 525 m . Op de top ligt een bar waar ik mij te goed doe aan een broodje en een cola en tijd neem voor wat fotowerk en bestuderen hoe het nu verder kan , want dat was het opzet : niet terugkeren via zelfde weg zoals toen met de fiets maar wat nieuws zoeken .

    Op de kaart vind ik zowaar een mogelijke bestemming die ook op een wegwjzer staat ; het ligt wel zeer sterk noordelijk , maar ik hoop dat te kunnen afsnijden onderweg en hop daar gaan we : ‘volg de weg’ zegt de gps . Een eerst poging rechtsaf loopt dood in een minuscuul gehucht , terug dus ; bij een 2de poging wordt ik door honden teruggeblaft en dan reeds denken dat het nog een lange weg gaat worden , tot … ik een wegwijzer zie naar Dogueno en dat zegt mij iets ; even de kaart controleren en ja dat is heel wat korter en het wordt nog beter , ik vind op die weg nog een kortsluiting naar Ameixial en van daaruit is het kinderspel : de N2 volgen tot Faro . het zoekwerk heeft een prachtroute opgeleverd : vanaf Salir via de col en terug naar Faro loopt over biljart asfaltwegen door geweldig landschap en met nauwelijks verkeer . alleen de laatste 10 km zijn te druk , maar daar kende ik , achteraf bekeken , al een rustig alternatief voor . Samengevat : 128 km met een 2200 hm over golvend landschap met wat steilere uitschieters ; de rit moet nog bewerkt worden om 1. de nutteloze zoekpartijen er uit te halen , wat naar schatting een 15 km winst gaat opleveren en 2. de fietsonvriendelijke stukken omzeilen
    Link :http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=858045
    De talrijke fotos van wijzerplaten zijn voor mij als memo bedoeld voor een volgende keer .

    Geschreven door Marc Dufour



    05-11-2010, 14:31 geschreven door Gino
    Reacties (3)
    03-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.je mag ook niks meer!

    Te Koop aan sterk verminderde prijs:

    1 abonnement voor alle thuismatchen van Anderlecht voor de rest van het seizoen 2010/2011.

     

    Plaats :

    Tribune T2 - Blok J2 - Plaatsen 17

     

    Reden :

    Ik kan de match nooit geconcentreerd volgen ik ben te veel afgeleid door de persoon die naast mij zit.

    Klik hier



    Je mag tegenwoordig niets meer vragen!!!
     

    Ga ik voor plezier naar het buitenland,

    komt er op Schiphol ineens een bloedmooie griet naast me zitten in het vliegtuig….

    Klik hier op de foto

    Ik zeg tegen haar: Wilt u misschien liever voor het raam zitten ?

    Zegt ze : Nee, ik ben met vakantie, lul !



    03-11-2010, 09:22 geschreven door Gino
    Reacties (0)
    02-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Faro verkennen met Marc
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Op verkenning door Algarve

    geschreven door Marc, 

    Deel 1 : kennismaking

     

    In februari 2009 verbleef ik voor een week in Faro , hoofdstad van Algarve , en dit om wat fietstochten te maken en de profs bezig te zien tijdens de jaarlijkse Ronde van Algarve. Ik heb toen de smaak te pakken gekregen en ben nu terug van een week aldaar van 20 tot 27 oktober .


    Algarve is nog niet zo’n bekend terrein voor de meesten en daarom wat gegevens  :

    Het is de zuidelijke provincie van Portugal  met een +/- rechthoekig vorm van 200 x 40 km . Faro ligt aan de zuidkust  ca 50 km van de Spaanse grens en 150 km van de Atlantische Oceaan .  Aan de kust is het land nagenoeg vlak en gaat dan progressief naar het noorden de hoogte in met verscheidene massieven.

    Het klimaat is er erg mild en aangenaam , vooral vanaf maart tot half oktober ; in de koude periodes kan de temperatuur dalen tot 8°C maar 12° zijn meer normaal .

    Landschap en klimaat bieden dus goede basiskwaliteiten voor wielertoerisme.

    Daarbij is de bereikbaarheid per vliegtuig enorm toegenomen sinds Ryanair op Faro landt

    met vertrekbasis Eindhoven , Maastricht , Weeze , Charleroi om het daar bij te houden .

    hotelaccommodatie is rijk voorhanden en restauratie is het het kleinste probleem met bijna de ganse dag beschikbare warme keuken van excellente kwaliteit en dat aan prijzen , die amper de helft halen van die in onze contreien .


    Op 20 oktober ben ik in Eindhoven opgestegen om 2u45m later in Faro te landen .  De luchthaven ligt 7 km van het centrum , dat bereikbaar is met een bus aan 1,70 € en het traject duurt 20 min . Uiteraard zijn er ook taxi’s en die vragen 9 € .

    Het weze genoteerd dat Algarve synchroon loopt met Greenwich tijd , maw bij aankomst uurwerk een uur terugdraaien .


    Ik heb dit keer de fiets niet meegenomen om de volgende redenen : ten eerste was ik onvoldoende in conditie om het landschap daar reeds te trotseren na slechts 1000 km hersteltraining volgend op mijn 4 maanden gedwongen inactiviteit wegens ziekte ; ten tweede had mijn eerste fietservaring van vorig jaar uitgewezen dat er heel wat zoekwerk bij te pas kwam wegens zeer gebrekkige landkaarten en wegmarkeringen (meer daarover in vervolg).

    Echter om routes en mogelijke ritten te onderzoeken heb ik mijn fietsgps om alles op te slaan en autogps om mij het zoeken wat te vereenvoudigen meegenomen .

    Het resultaat daarvan was leerrijk en is deel van deel 2 (geïllustreerd met foto’s)  van dit verhaal .


    Hierna volgen nog enkele interessante links :

    http://www.landenweb.net/algarve/ : nadere details van streek , klimaat  enz

    http://www.faroairportsguide.com/info.php : gegevens over autohuur , busverbindingen , taxi’s enz.



    02-11-2010, 06:32 geschreven door Gino
    Reacties (2)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Heyenrath via de Schweiberg

    Hallo  bloggers,

    Mooi Allerheiligen weekend achter de rug,Vrijdag fietsen in de Voer(zaterdag regendag!) en zondag met het Rode Kruis op de SP veldrijden in Zonhoven. Het parcours was in de prachtige natuurreservaat “de Teut”. Ik stond met mijn collega Fons op de mooiste plek van het parcours, beneden in de kuil. Hier hebben we er veel op hun teut neer zien gaan in het mulle zand!


    De rest van deze  week ziet het er niet bepaald rooskleurig uit ivm het weerbeeld, zwaarbewolkt met regenbuien werd er al omgeroepen. Behalve vandaag en dan nog voor de middag zou het droog blijven met zonnige perioden. Dus had ik met Enzo afgesproken om een ritje te wagen.

    Afspraak aan de kerk van Zutendaal? = den Hollander op!                                                       

    Enzo blijkbaar nog op zomeruur kwam me al tegemoet gefietst.

    Na wat overleg en rekeninghoudend met de windrichting werd het Heyenrath via “de Schweiberg”. Maar éérst door Mestreech door naar de Bemelerberg. Als we net de top bereiken, horen we de achterband van Enzo's Cannondale aan een zeer snel tempo afgaan. Er zit niks anders op dan een nieuw bandje te steken.


    De wind geregeld in het nadeel(en zeer voelbaar) maar met de gedachte dat de terugweg een stuk gemakkelijker zou zijn fietsen we de Sibbegrubbe af. Best een mooie lange afdaling.

    Eenmaal terug de grote weg op fietsen we rechts op. Vandaag geen Koning van Spanje die we rechts laten en ook geen Dode Man, die  zal voor een volgende keer zijn.

    Via Gulpen is het niet ver meer, om net buiten Mechelen dadelijk rechts een smal wegje in te rijden. Hier ben ik nooit geweest! Enzo daar en tegen wist me te verwittigen dat het dadelijk steil en krachtig omhoog(13,4%) zou gaan en dat we ongeveer halverwege de Schweibergklim zouden uitkomen. In Heyenrath slaan we links de Voerstreek in te duikelen.


    Via Moelingen naar Lanaye en daar bij de plaatselijke bakker hebben we een rijsttaartje uitgehaald die we dan buiten in het zonnetje hebben opgeflurkt.

    Nu met windkracht 5 in de rug,of hoe Enzo zei”gone with the wind”al freewheelend en zonder al te veel moeite tegen 37km/u stevenen we richting Zutendaalkanaalbrug. Nog net voor Eigenbilzen heeft Enzo nog met een 2de lekke band af te rekenen gehad.


    Donkere  regenwolken begonnen zich te groeperen boven ons en er viel al een verdwaalde regendruppel. Net in Beverst city begon het harder te regen,maar toen stond ik al binnen.

     

    Ritgegevens:

    2 die-hards - Enzo & Gino

    Ik had 116 km – 788 Hms
    Enzo, 2 keer lek!

    Kaartje van de rit

    Grafiek Heyenrath

     


    Vermassen heeft ons ferm gekloot - mannen kom in opstand !!!!

     

    Ik kwam gisterenavond thuis en werd ervan beschuldigd gedronken te hebben.

    Ik zeg tegen mijn vrouw bewijs dat maar eens.

    Zij zegt: "hoeft niet."        

    1. Je hebt er het karakter voor.

    2. Je weet de drank staan.             

    3. Je hebt de kennis om een flesje te openen.

    4. En je had er vandaag de tijd voor.

    tot...en de groeten



    02-11-2010, 00:00 geschreven door Gino
    Reacties (0)
    30-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zomertijd naar Wintertijd

    Wintertijd vanaf zondag

    Vanaf zondag is het weer wintertijd. Op 31 oktober wordt de klok om 3 uur 's nachts één uur teruggedraaid.
    De terugschakeling naar het 'winteruur' betekent een uur langer slapen.
    Mensen met nachtdienst hebben echter pech en moeten een uur langer werken.



    30-10-2010, 07:08 geschreven door Gino
    Reacties (1)
    29-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Blegny

    Hallo bloggers

    Vrijdag zou een prachtige dag worden en zaterdag regenachtig in de voormiddag, het was niet moeilijk om te beslissen dat het vrijdag zou worden voor onze wekelijkse tocht.
    Om 09.30 uur samenkomst aan de brug in Zutendaal , ja samenkomst Gino en ik Enzo, voor de rest komt er toch niemand opdagen t’is een kwestie van  karakter denk ik niet waar ?
    Waarom toch zo vaak aan het kanaal samenkomen , het is omdat het makkelijk is geen autos en ook lekker vlak, in het begin van de rit kun je lekker je spieren opwarmen voor de hellingen beginnen.

    In samenspraak kozen wij vandaag om naar Blegny te fietsen, via het kanaal  richting Kanne aan een gezapig tempo en een beetje tegenwind . Via Kanne fietsen we richting Vise’ om zo de beklimming van de Richelle aan te vatten, wat een mooie klim, is een van mijn favorieten, niet te stijl en je hebt het gevoel van het buitenland ergens in de Alpen of Vogezen maar daar zijn de beklimmingen veel langer.Eenmaal boven is het naar links en even later naar rechts ,dit is werkelijk een mooie streek denk dat het een beetje het land van Herve is .Een paar beklimmingen verder op een hoogte van 300 meters rijden we terug via La Heid .Dit maal is het wel dalen en de wind in de rug wat heerlijk is dit toch.
    Fietsen is niet alleen afzien maar toch af en toe eens genieten en dit moet je durven doen en niet bang zijn dat je niet genoeg presteert, want dit is toch te de bedoeling fietsen om je fit te voelen, laat het prestige maar aan Gilbert of aan Armstrong zij worden er voor betaald nietwaar ?

    Eenmaal  de voeren in kozen wij voor het fietspad dat je door het mooie landschap loodst om dan via het kanaal  los te fietsen  naar het vertrekpunt . Hier Scheiden onze wegen , ik naar Genk en Gino  naar Beverst.

    Het was weer een aangename rit en zijn helemaal tevreden en daar doen we het toch voor.Op naar de volgende , waar die naar toe gaat dat zien we nog wel.

    Enzo, bedankt voor het verslag!!


    Ritgegevens:
    111 km- 724 Hms


    nog één van Briek Schotte 
    “Pakt nu in ’t jaar ’48, dat wereldkampioenschap, 27 keer over de Cauberg. Ik vond dat niet lastig,

    ’k Ging van ’t gedacht uit dat het de laatste ronde toch arrivée was!’’

    Wat een goeie mop!!!
    In de overvolle bus staan de mensen bijeengeperst,
    er stappen aan iedere halte meer mensen op, dan er afstappen. Louis staat er ook tussen,
    en staat toevallig met zijn voorpartij tegen het achterste van een mooi meisje aangedrukt.

     

    Ze vraagt hem opeens: “Is het da wattak denk da ge tegen mij aanduwt...?”

    Zegt  de Louis : ”Hela, hela, nee nee, da's een rolleke euromuntstukskes da in mijnen  broekzak zit :
     ik waark in de baank en ‘k heb just mijn pree  gekregen”

    Zegt zij: “Amaai, dan hedde  gij tussen de leste 2 haltes wel ne serieuzen oepslag gekregen'!



    29-10-2010, 21:48 geschreven door Gino
    Reacties (4)
    26-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voeren...Aubel

    Hallo  bloggers,

     

    De winter komt er schoorvoetend aan. Deze morgen was het effe bibberen en was het toch al uitkijken met rijmplekken op de weg.

    Met Enzo had ik afgesproken om vandaag de Voerstreek te verkennen en zo enkele “nieuwe” wegen te ontdekken voor een ritje in het nieuwe seizoen 2011.

    Op weg naar de afspraak heb ik nog een babbeltje kunnen slaan met versbakken kampioen “loupo” Luc, die zondag tijdens de laatste clubrit verkleed in een wolvenpak door Bilzen en Eik werd rondgereden. Een beestenboel is het geworden met de Fun bikers van de halve weg! Baai de wei mannen, ferm mooie drinkbussen hadden jullie bij!(fles jenever in de drinkbushouder)

    Iets later dan normaal verschijn ik op de afspraak. Enzo stond al op mij te wachten. En… wat ziet mijn lodderig oog??? Alweer een nieuwe aanwinst!!! Ditmaal een Cannondale caad 9. (zie foto)Speciaal om in langbroek te fietsen(winterfiets dus!) de Pina fp 3 is voor… juist ja in kortebroek! Mooie fiets Enzo je zit er als gegoten op! Ik ben benieuwd wat je voor de volgende rit in petto hebt? Surprise me !

    Via Eijsden duiken we de Voer in naar Moelingen. Het gaat gestaag bergop. We fietsen door s’Gravenvoeren…St. Martensvoeren…St.Pietersvoeren en de mooie lange klim(naam???) die ons tot op de steenweg brengt. Er rest ons nu de afdaling naar het centrum van Aubel waar er aardig wat volk op de been is door de marktbezoekers. Dwars door het centrum richting Battice en met een boog naar Charneux…Julemont. De zon is ondertussen van de partij en de wind lekker in de rug stevenen we af naar Dalhem,Visé. Toine van de Maaslandia mannen zien we ferm ingepakt op de mtb net voorbij Kanne  tegen de wind in kachelen. Ergens in Veldwezelt komen we nog een bekende tegen Bruno, die nog steeds geen tijd heeft gevonden om een babbeltje te slaan.

    Onze dinsdagrit zit er bijna op en hebben een mooi 700 Hms bijeen gefietst.

     

    Ritgegevens:

    Ik had 116 km en het was best koud bij het vertrek.


    Cannondale Caad 9

    Weer zo een straffe  uitspraak van Briek Schotte.

    Ik heb altijd gezegd: als ge helemaal kapot zit,moet ge demarreren. Want als ge zelf kapot zit,

    dan is de kans schoon dat ook de anderen dood zitten.”

     

    Zeldzaamheid.

    October 2010 is een maand met een zeldzame kalender . Deze maand omvat vijf vrijdagen , vijf zaterdagen en vijf zondagen .

    Dit zal je in je leven maar eenmaal kunnen meemaken want het komt maar om de 823 jaar voor ! Tien dagen weekend op éénendertig , zelfs voor gepensioneerden valt het op !

    tot..en de groeten



    26-10-2010, 00:00 geschreven door Gino
    Reacties (0)
    23-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vl.Brabant ipv Hageland

    Hallo  bloggers,


    Vandaag zaterdag stond de rit naar Scherpenheuvel op het menu. Een speciale dag, zeker voor Enzo die aangereden kwam op zijn nieuwste aanwinst, een fon-kel-nieuwe FP3 bolide!

    Een prachtige bike, fraaie afwerking oordeel zelf, PROFICIAT Enzo !

    Met de wind schuin uit het zuiden rijden we richting Scherpenheuvel.Donkere wolken die zich samen troepten voorspelden zeker niks goeds. Aangekomen in Diest hebben we dan toch maar beslist om de FP 3 een andere keer te laten zegenen in Scherpenheuvel en maken rechtsomkeer. De wind zit nu niet tegen maar ook niet mee. De éérste verdwaalde regendruppels zijn een waarschuwing en een teken om niet te treuzelen.

    Als we aan het sas van Genk komen fietst Enzo tevreden naar huis, de fietstest is 100% geslaagd.

    Ik heb nog wat moeten tegenspartelen tegen een wind die in sterkte toe heeft genomen.

    De fiets heb ik nog net de garage binnengereden of daar vielen de regendruppels.

     

    Ritgegevens:

    Ik had  96 km


    Enzo’s nieuwste raspaardje! De FP 3 bolide

    Enzo op zijn bolide FP3

     
    enkele krasse uitspraken van Briek Schotte !

    …”Een flandrien duwde op de pedalen tot hij niet meer wist  van welke parochie hij was.”

    …“Koersen is simpel. Ge moet zere rijden als ge zere moet rijden, en als ge nie zere    moet rijden moej’je nie zere rijden.”

    de groeten



     



    23-10-2010, 17:11 geschreven door Gino
    Reacties (3)
    21-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zaterdagrit Hageland

    “Hageland…”


    Zaterdag 23 oktober 2010

    Afstand: +- 115

    Vertrek 9.30 uur !!!

    Aan het sas van Genk (Ford poort 4)

     

    Een vlak ritje richting Scherpenheuvel

     


    Iedereen is welkom

    Samen uit

                                      Samen thuis



    21-10-2010, 22:04 geschreven door Gino
    Reacties (3)
    20-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe start... Nieuw BLOG

    hallo bloggers,

    om dit blog te starten heb ik alvast een goei mopke geplaatst!
    dit blog is nog niet compleet maar er wordt aan gewerkt!


    Een vrouw had een geheime affaire terwijl haar man op het werk was.

    Op een dag lag ze met haar minnaar in bed, toen ze plotseling haar man's auto de oprit hoorde komen. O mijn God, haast je!

    Grijp je kleren, riep ze naar haar minnaar, en spring uit het raam, mijn man komt thuis.

    Haar minnaar zei: ja, maar ik kan niet uit het raam springen, het regent!

    Joh, die regen is je minste zorg! Als die ons beiden ziet, vermoordt die ons!

    Dus hij pakt zijn kleren en springt uit het raam en begon te rennen.

    Onder het rennen ontdekte hij al snel dat hij midden in de jaarlijkse stadsmarathon terecht was gekomen.  

    Dus hij besloot maar mee te rennen tussen de 300 anderen.

    Hij was nog steeds naakt, met z'n kleren onder zijn arm.

    Na een tijdje kwam een marathonloper naast hem rennen en vroeg:

    Ren je altijd naakt?

    De man: jazeker, het voelt geweldig, je voelt de lucht langs je huid waaien tijdens het rennen.

    Een andere marathonloper kwam naast hem rennen en vroeg:

    Draag je altijd je kleren onder je arm tijdens het rennen?

    De man: jazeker, dan kan ik me aan het einde van de marathon direct aankleden en in mijn auto naar huis rijden.

    Toen kwam een derde marathonloper naast hem rennen en vroeg:

    Heb je altijd een condoom om als je rent?

     

    De man: alleen als het regent.



    20-10-2010, 18:45 geschreven door Gino
    Reacties (7)
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Archief per week
  • 08/01-14/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
    Te Koop
  • IBood
  • Kapaza
  • 2de Hands
  • Dagelijkse koopjes
  • FIETS KALENDERS
  • Go Cycling
  • Fietspromo
  • GEZONDHEID & CONDITIE
  • Testen
  • Trainingsadvies
  • Blessurewijzer
  • Hoogtetraining & Voeding
  • SPEL
  • Redsquare
  • Quizplezier
  • Auto parkeren
  • Fietsvakantie
  • Blog als favoriet !
    Foto
    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    badpritt
    blog.seniorennet.be/badprit

    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!