Blog FIETSMAKKERS
WIELERTOERISME : Mens Sana in Corpore Sano

Foto
Weersverwachting
Bilzen
Meer weer in Bilzen
Inhoud blog
  • Schinnen
  • Nieuwjaar 2018
  • Vrolijk Kerstfeest
  • Ter Dolen rit
  • MTB rit op de Teut
  • Flemalle
  • Naar Budel Jandorie..
  • T T L Schoonbeek
  • Drieslinter
  • Aubel
  • Postel
  • dagtrip naar de Rurhsee
  • 2 daagse Blankenberge
  • Kornelimunster in Duitsland
  • Banneux
  • Neuville En Condroz
  • Ubach Palenberg in Duitsland
  • Froidthier naar Aubel
  • Qbike bij Ivanov
  • Bloesemtocht classic 2017
    Zoeken in blog

    Nieuws Sporza
  • Straf statement: Tchalou stuurt Asterix Avo dankzij kolkende zaal huiswaarts met duidelijke nederlaag
  • Anderlecht herpakt zich tegen Gent en legt druk bij Standard en OHL
  • BEKIJK - "Wulle gon no iejste!": Timmy Simons incasseert champagnedouche en zwengelt feestje bij Dender aan
  • Dender keert na 15 jaar terug naar eerste klasse met klinkende zege: "Konden we alleen maar van dromen"
  • BNXT League: dominant Luik speelt nummer 2 Den Bosch van het kastje naar de muur
  • Dender keert na 15 jaar terug naar eerste klasse na klinkende zege: "Konden we alleen maar van dromen"
  • BNXT League: dominant Luik zadelt nummer 2 Den Bosch met kater op
  • Dubbel feest in Antwerpen: Beerschot viert titel, Patro Eisden Maasmechelen op valreep in top 6
  • BEKIJK - Heerlijke volley van Dewaele loodst KV Oostende naar veilige wateren na erg woelig seizoen
  • Terug van 15 jaar weggeweest: Dender viert promotie naar eerste klasse met klinkende zege bij Francs Borains
    Nieuws HBVL
  • Lennert Van Eetvelt (Lotto Dstny) ondergaat maandag lichte ingreep aan de knie
  • Geen mirakel voor Zulte Waregem, wel plek in play-offs dankzij eerste thuiszege in 2024: “Dit betekent heel veel voor ons”
  • Sterkhouder Joedrick Pupe promoveert met FCV Dender naar de Jupiler Pro League: “Ik ga vieren tot het ochtendgloren”
  • “Stukje clubgeschiedenis geschreven”: Patro voor vierde keer in eindronde om promotie naar eerste klasse
  • Genoa en De Winter delven in eigen huis onderspit tegen Lazio
  • Over en uit, SK Beveren grijpt op slotspeeldag naast ticket voor Promotion Play-offs: “Dit is onacceptabel”
  • Augsburg kan voorsprong halfweg bij Frankfurt niet omzetten in puntengewin
  • Deinze wint in Seraing maar promoveert niet rechtstreeks: “Patro wordt zeer moeilijke tegenstander in play-offs”
  • Jong Genk eindigt seizoen met forfaitnederlaag
  • Kangoeroes Mechelen op weg naar derde titel op een rij
    22-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.14 clubrit wegens regen afgelast

    Hallo  fietsmakkers,


    Terwijl een groep Azzurri op dit ogenblik zich zitten uit te sloven tijdens de 9 colli in Rimini, werd hier in Winterslag de 14de clubrit,  de janettenrit (klik), afgelast wegens regen!

    Volgens voorzitter Pino kwamen 6 Azzurri opdagen die ook dadelijk konden beschikken. Hopelijk volgende zaterdag beter weer!

    Wij wensen de Nove Colli mannen een goede fietstocht en breng jullie verhalen mee!

    Naar wat wij gezien hebben tijdens de rit naar Banneux, zijn jullie er klaar voor om de gevreesde Barbotto op kousevoeten te beklimmen!

     

    Nog een veilige thuiskomst aan iedereen!







    22-05-2011, 09:50 geschreven door Gino
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de Frans Schoubben memorial
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo  fietsmakkers,

    Gisteren zaterdag stond de Frans Schoubben memorial op onze agenda. Omdat we met de fiets opreden naar het vertrek in Tongeren kozen we voor de 100 km parcours, gespekt met 7 hellingen, zeker geen onbekende hellingen voor ons.

    Om alles vlugger en om chaotische toestanden zeker te vermijden kon men ook dit jaar “voorinschrijven” garandeerde de 4 organiserende clubs. Enzo had al een week op voorhand dan toch maar ingeschreven (5 € +W-cup pakket) en ikzelf zou dan ter plaatse intekenen.

    Aangekomen in Tongeren was het charmant druk aan de Sibbo. Na het veilig achterlaten van onze Italiaanse raspaardjes aan de fietsenstalling die een kaartje met volgnummer kregen, begaven we ons naar boven om in te schrijven en om zo ook van de 3 bevoorradingen te kunnen genieten. Ook aan het vertrek Paul van de 3x20 boys, lang uit roulatie geweest met knieproblemen.


    Het was aanschuiven geblazen aan de tafel(s) van de voorinschrijvingen. Een file tot bijna aan de uitgang ! Hier hadden we zeker geen zin in om nog een uur staan wachten. Enzo maakte terecht zijn beklag aan de familietocht inschrijvingstafel en kreeg ook groot gelijk van de 2 organiserende leden die op dat moment hun
    verveling wegspoelden door aan de koffie te slurpen! Rechts aan de ingang stond de tafel van de “155 km” bemand door een voetbaltrainer (J. Daerden),  gefocust op een speculoos koekje die met zorg gesopt werd in de koffie! Omdat er niemand staat aan te schuiven bij hem,vraag ik of hij mij op de 100 km wilt inschrijven om zo de drukte aan de tafels te verdelen. “neen dat gaat niet”kreeg ik als antwoord “ge moet daar inschrijven,
    hier is de 155 km”  ja… dat had ik ook al door Joskeuh, maar het werk moet toch een beetje eerlijk verdeeld zijn of niet! Misschien een tip naar de organisatie toe voor volgend jaar als ze aan de 14de editie toe zijn!


    We dropen af  richting fietsenstalling om de fietsen terug in ontvangst te nemen. De fietsen werden door “de bewakers” aan de eigenaars terugbezorgd. Opeens werd er geroepen “van wie is deze fiets?” niemand die de Ridley moest hebben! Toen kreeg de “bewaker”zijn blunder van formaat in de gaten ! de Ridley eigenaar had zich nog niet gemeld voor terugname!

    Dit alles aan de start van de toertocht.


    We verzeilen in een groepje Hollanders die aan een mooi tempo richting Richelle hobbelen over de vol met putten bezaaide wegen. Na de afdaling naar Dalhem , kwamen we horden sakkerende en vloekende fietsers tegen die net zoals wij het spoor bijster waren. Iedereen was het eens, zeer slecht uitgepijld! “Franske”Schoubben zou zeker niet trots geweest zijn op de 4 organiserende clubs! Wat een boel jongens!!! Gelukkig kennen wij onze weg rond Aubel en met een ommetje van een 25 km komen we aan de eerste bevoorrading waar een nietsvermoedende clublid aan de bevoorradingstafel,de volle laag krijgt van de misnoegde Hollanders en Belgen!

    Enzo en ik hebben dan de pijlen gevold tot voorbij de Lanaye, waar we eerst nog bij de bakker aldaar een lekker rijstaartje met cola hebben verorberd.

    In Bitsingen nemen we afscheid van de Schoubben en vervolgen onze weg huiswaarts.

    Met al de ongemakken was het toch nog een mooie zomerse fietsdag die we met een Grimbergen hebben afgesloten!

     

    Ik had 149 km op de teller

    7 hellingen goed voor samen 1330 Hms.

    Frans Schoubben

    Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie

    Frans Schoubben (Tongeren, 11 november 1933 - 31 juli 1997) was een Belgisch wielrenner. Hij was beroepsrenner van 1955 tot 1963. Schoubben kon goed bergop rijden en won in 1957 Luik-Bastenaken-Luik, het hoogtepunt uit zijn carrière. Hij won ook tweemaal het Ardens weekend (1957 en 1960), tweemaal de Tour de Wallonie (1957-1958) en Parijs-Brussel 1959. In totaal behaalde Schoubben 39 overwinningen als prof.



    22-05-2011, 09:18 geschreven door Gino
    Reacties (0)
    19-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.fietsvakantie Rimini 2011
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     Oefenritje – Nove Colli                                                                             19 mei 2011


    zoals jullie weten zijn er een 20- tal Azzurri leden op fietsvakantie in Rimini, zondag volgt de apotheose"de 9 colli"
    lees hier een kort verslag geschreven door onze Marc(o)


    Gisteravond werd na rijp beraad beslist niet meer in dezelfde val te trappen van vorig  jaar , namelijk te stevige training met de naweeën op zondag en ons daarom te beperken tot het medium parcours van de laatste Mareterra of 84 km met 684 HM ;

    met copie van route en profiel ons bezorgd door Graziano stonden we dus deze morgen klaar om dat varkentje te wassen .

    we dat waren : Franco , Antonio , Johny , Scott en uw dienaar Marc(o) .

    vrij vlot maalden we  de vlakke kms tot Gateo er door  waar we , vooral ik , routeverantwoordelijke , even het westen kwijt waren ; navraag bij een local leverde soelaas in de vorm van een rits namen , die niet onbekend  in de oren klonken : Longiano , Roconfreddo en Sogliano , deze laatste ook op oorspronkelijk plan . Op naar Longiano dan , en dat was letterlijk te nemen met een stevige kuitenbijter , wat al reeds tot wat venijnige opmerkingen voerde aan adres van ondergetekende . voor laatste bleef het daar niet bij en Roconfreddo werde een herhaling alvorens de klim van 2,4 km naar Sogliano aan te vatten , waar we met aan saldo van 40 km op de teller aankwamen .

    we zouden dan naar Ponte  Uso rijden , Verucchio , Santarcangelo  en terug . een linkse

    inval ipv een rechtse bracht ons uit spoor en stormden recht op Santarcangelo af , wat de rit te kort zou gemaakt hebben en plots zie , daar duikt een wegwijzer Verucchio op naar rechts ; remmen dicht , een beetje terug en hop rng Verucchio . bij die éne hop is het voor mij gebleven want we zaten op de weg naar Torriana  waar we met het hoogste percentage van de rit kennismaakten : 14,4 % . alleen de daadwerkelijke ruggesteun van Franco heeft mij boven gebracht . Vanaf dan kregen we vleugels en vlogen hiermee via Santarcangelo   en Bordonchio naar ons hotel . 72 km en +800 HM .

    de verwijten die ik dan moest slikken hou ik voor mezelf : er werd dadelijk beslist morgen toch maar naar San Marino te fietsen , want dat was veel makkelijker .

     

    marc(o)  



    19-05-2011, 22:34 geschreven door Gino
    Reacties (1)
    15-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verslag Banneux 13de rit
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo  fietsmakkers,






    De 13de clubrit uit ons boekje ging vandaag naar Banneux. Ideaal voor de “Nove Colli” deelnemers die as zondag in Rimini zullen deelnemen. Ik werd bijgestaan door Franco om de 30 bedevaarders veilig door de Waalse wegen te gidsen. Het was met een bang hartje,daar de weermannen regen voorspeld hadden. Maar gelukkig zaten ze er flagrant naast met de voorspelling, geen drup is er gevallen.

    Door het bestuur werd een Walkie Talkie aangeschaft om zo met de volgwagen in contact te blijven in geval van. Franco kreeg dat hebbeding rond de arm vastgemaakt.

    De trip begon aan een niet te snel tempo richting Zutendaal en om de aanvangsfase wat gemakkelijk te houden blijven we op het jaagpad tot Visé.

    Als iedereen denkt dat het weeral Richelle wordt, slaan we echter naar rechts af om aan de côte de Sarolay (Argenteau) te beginnen. Achteraan horen we iemand “smeerlappen” roepen.

    De Sarolay heeft een afstand van een 0,8 km en met een gemid van 9,7 % stijgingpercentage.

    Iedereen komt op eigen tempo boven,de één al wat sneller dan de andere. Ik had al enkele keren laten horen dat de rit nog lang was en niet te onderschatten. Om de gemoedstoestand te testen riep ik geregeld “ …Waar is dat feestje ?” “HIER IS DAT FEESTJE !” alles kids dus. Het loopt gestaag omhoog tot in Queque du Bois. Net boven werd er voor de éérste keer plat geroepen. De lange afdaling was koud maar deed toch deugd. Beneden gekomen moeten we even wachten op de rest van de achterblijvers. Als verrassing heb ik de côte de la Fôret in petto. Heeft een afstand van ong.3,1 km met een gemid van 5,5 %

    Deze côte begint verdekt in een steegje, Je fietst er voorbij zonder er erg in te hebben, waar het niet dat de bewegwijzering ons deze onvolprezen côte aanreikt. Het zijn niet de percentages, maar het is de lengte die het beste van

    de renner vraagt. Ruim drie kilometer voordat het gehucht Forêt in zicht komt.

    De top in Forêt geeft een uitzicht prijs om van te watertanden. De rust in schril contrast met de bedrijvigheid in het dal maken het de moeite waard om zich de moeite te troosten de helling aan het palmares toe te voegen. Op de top brengt een afdaling ons in Nessonvaux.

    De afdaling geeft ons net de tijd om te drinken en snel wat suikers te verorberen.

    We beginnen aan de côte de Trassenster, afstand 6 km met 4 % gemid. de laatste klim voor we in Banneux wat kunnen pauzeren. We besluiten om iets te eten en te drinken in een self- bedieningszaak. Trouwens, ik denk dat de plaatselijke bakker aan het rondpunt niet zoveel stoelen heeft om rustig een Tagaubére te eten met 30 man.

    De terugweg is andere koek! De wind is zeker geen bondgenoot en maakt het ons (Franco en vooral mij) behoorlijk lastig. De lange hellingen zijn achter de rug maar nu moeten we over een 5 tal kuitenbijters in Olne…Soiron…Xhendelesse… Bruyeres…José. De machtsexplosies bergop zijn aanzienlijk afgezwakt, de vermoeidheid begint bij de meesten parten te spelen. “…Waar is dat feestje?” “…hier is dat feestje! “

    Iemand komt met de opmerking dat er niet zoveel zitplaatsen zijn in de volgwagen!het zal rustiger aan moeten. Ik moet zeggen dat er veel nieuwsgierigen zijn onder de leden. Ik heb dikwijls de vraag gekregen “…hoeveel bergen nog? Wat krijgen we nog?”

    De lange afdaling richting Visé is niet te versmaden, maar eerst nog die knobbel in Dalhem die we over moeten. We houden een korte drink stop. Er was voldoende drinkwater aanwezig in de volgwagen om de bidons te vullen.

    Normaal stond nog de Lanaye in het parcours,maar na een korte rondvraag werd er voor het jaagpad gekozen tot in Eigenbilzen waar ik naar Beverst afdraai met 173 km op mijn tellerke.

    De rest stevent af op Winterslag waar hen nog heerlijke stokbroodjes liggen te wachten aangeboden door de Afi! Waarvoor onze smakelijke dank!

    Onze “Abraham”Di Salvo Francesco vandaag net 50 geworden wensen we een dikke auguri!!!

    Ook de mannen met de nieuwe bike , Bruno met een mooie FP 7 Pina en Fulvio met een blitse Eddy Merckx!

    Het was weeral een mooie prachtige rit, al zeg ik het zelf! En de Nove Colli mannen zijn er duidelijk klaar voor. Veel geluk iedereen!!!!


    Ritgegevens

    30 leden

    165 km – 24,8 km/uur – 1527 Hms

    5 x plat !!!

    tot...en de groeten



    15-05-2011, 07:16 geschreven door Gino
    Reacties (7)
    08-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verslag 12de rit
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo  fietsmakkers,

    Verslag geschreven door Emidio


    Niet veel inspiratie vandaag, maar toch een kort verslagje van onze rit van 8 mei.

     

    Onze baankapiteins voor vandaag waren Giorgios en Nino en ze hebben een mooie rit uitgestippeld langs Genk, As, Maasmechelen, Lanaken, Zutendaal en zo terug naar Genk.

    23 leden, waaronder ook Bruno die gisteren ten val kwam, waren van de partij en ondanks de warme temperaturen hadden we een gemiddelde van 28,8/uur.

    Hierdoor waren we tijdig terug in ons clublokaal. Nog snel genieten van een frisse pint en dan huiswaarts om moederdag te vieren.

     

    Met dank van Giorgios en Nino

     

    Ritgegevens

    23 leden

    65 km – 28,8 km/uur

    Nino & Pino M.


     



    08-05-2011, 23:22 geschreven door Gino
    Reacties (1)
    07-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verslag Rekem-Val Dieu-Rekem
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo  fietsmakkers,

    Is het toevallige pure pech, of is de toch zo mooie semi-klassieker”Rekem-ValDieu-Rekem” een ritje die ons niet ligt?wie zal het zeggen. Feit is dat we deze toertocht voor de 3de maal rijden en evenveel keren pech hebben gekend. Het begon al in het lokaal net voor het vertrek.

    Het verliep niet vlotjes bij het ronselen van de VWB lidkaarten niet iedereen had de kaart bij.

    Met wat vertraging vertrokken we allen achter Franco en Antonio, richting Rekem.

    In Sledderlo werd er al voor de éérste keer “plat”geroepen. Als we net de afdaling willen nemen aan de Fabiola home in Rekem werd er weer plat geroepen. Ondertussen was de meerderheid al aan het dalen en werd er beneden netjes gewacht op de pechhebbers. Ik besloot om verder te rijden tot aan de start om zo iedereen in te schrijven voor de 95 km afstand. Na de inschrijvingen hebben we nog bijna eindeloos moeten wachten tot dat de groep weer voltallig was. Wat er gaande was dat het zolang duurde?  Geen bandjes en geen pomp bij! Enfin, om 10 uur konden we dan toch vertrekken richting Voerstreek.Het tempo ging ietsjes de hoogte in om de verloren tijd wat goed te proberen te maken. Nog steeds op Lanakens grondgebied werd er voor de zoveelste keer plat geroepen! Een gesakker en gejammer tot en met. Vooral van leden die vrouwlief beloofd hadden om tenlaatste 14 uur terug thuis te zijn. Een onhaalbare zaak! Dus werd er temidden van het jaagpad een crisis spoedvergadering gehouden. Iets meer dan de helft besloot om de 65 km parcours te volgen kwestie van op tijd terug aan de Afi te staan. De rest van de groep (14 man) hielden het been stijf en vertrokken voor de 95 km parcours. Zeker nu dat Pino geroepen had”ik doe de 65 km maar ik rijd niet onder de 35 km/uur…”

    We fietsen (alweer !) de Hallembaye …de Richelle op,voor de derde week op rij!

    De hellingen van de bond zonder naam stapelen zich kort elkaar op. Het is warm en iedereen snakt naar de verfrissende bevoorrading. We waren nog maar 1 afdaling verwijdert van de verfrissende beloning toen het stuur van Bruno het begaf. Het alluminiumstuur brak in 2 stukken, Bruno verloor het evenwicht en kwam ten val. Gelukkig viel de lichamelijke schade mee, enkele schaafwonden op de benen en elleboog. Donato en ikzelf zijn toen verder gereden om hulp te vragen aan de bevoorrading. Dadelijk sprong iemand van de organisatie in de wagen om Bruno op te halen. Hier hebben we jammer genoeg Bruno moeten achterlaten,maar hij was in goede handen van de mensen van de organisatie.

    De rest van de sterk uitgedunde groep fietst verder richting (alweer!!!)Lanaye,(ijskoude Aquarius)…Muizenberg. Tussen Kanne en Genk werd het gashendel geregeld ver opengedraaid en was het kretsen om in het wiel te blijven. In Eigenbilzen heb ik de groep verlaten richting Beverst.

    Jammer van de pech die we hebben gekend en vooral jammer voor Bruno,maar gelukkig is het alleen maar bij schaafwonden gebleven.

     

    Ritgegevens

    30 vertrekkers + 2 gastrijders

    Ik had 137 km – 25,6 km/gemid – bijna 1000 Hms

    Lek gereden : 5 keer

    Stuurbreuk Bruno met valpartij!

    Het stuur werd met een stok opgelapt om ev toch verder te kunnen fietsen !

    Gelukkig bleef het maar bij “beton exceem”



    07-05-2011, 00:00 geschreven door Gino
    Reacties (0)
    03-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.op geraak fietsen!

    Hallo  fietsmakkers,
    verslag geschreven door Enzo

    Het is in ons Belgenland dit jaar niet echt normaal ,het mooie weer blijft maar aanhouden en je hoort ons zeker niet klagen.

    Vandaag vertrokken voor onze wekelijkse trip, afgesproken aan de kanaalbrug van Zutendaal om 09.00 uur en we zouden dan wel zien waar naartoe.

    De wind was nogal goed aanwezig uit noord-oost en besloten dan maar tegenwind te vertrekken richting Lanaken. We hadden niet echt een doel, dan maar lukraak en nieuwe wegen ontdekken. Ik moet wel zeggen dat we in ons opzet zijn geslaagd ,mooie panorama's en verzichten waren rijkeliijk aanwezig in de omgeving van Noorbeek en Banholt.Het was bij momenten stoempen maar het weer en de prachtige zichten hebben veel goedgemaakt en blijven lachen want met de gedachte dat we op de terugweg de wind wel mee zouden hebben. Eenmaal boven op de Planck hadden we het voor het kiezen, terug via Aubel of dalen naar Slenaken en via Gulpen terug ,we kozen voor het laatst om maximaal van de wind te kunnen profitteren. In Gulpen werd er een koffiepauze gehouden met lekkere taart . Even werd er overlegd hoe we zouden terugrijden ,we besloten om via Valkenburg terug te keren en om af te sluiten er nog een lekkere kuitenbijter bijnemen .Via Schimmert , Elsloo , Maasmechelen en uiteindelijk Zutendaal terug naar huis. We hadden er 120 km  op zitten, meer dan genoeg ,lekker genoten van het zonnetje . Wat wil je nog meer ? Laat ons eerlijk
    zijn dit is onbetaalbaar ,ik stel me soms de vraag, wat als je rijk bent en dit niet kunt doen.Vul het zelf maar in.

    Groeten en tot de volgende

     

    Ritgegevens

    Enzo & Gino

    120,34km – 22,5 km/uur – 895 Hms

    Effe de benen losrijden…



    ken jij Europa ?klik op de link
    http://www.toporopa.eu/



    03-05-2011, 20:59 geschreven door Gino
    Reacties (0)
    01-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verslag rit 10
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo  fietsmakkers,


    Vandaag op deze 1 Mei feestdag stond de 10de clubrit op het menu. Een pittig ritje gekruid met de nodige hellingen in de Voerstreek en in Kanne. Emidio bijgestaan door Antonio hadden de opdracht om 34 gemotiveerde fietsfanaten probleemloos en veilig de 100 km af te haspelen. Onze begeleider van dienst Tonino, was weer paraat om ons ev te depanneren indien nodig. Waarvoor  GRAZIE!!! (=bedankt, voor de anderstaligen)


    Het was druk deze morgen aan ons lokaal, de meesten kwamen wat verkild het lokaal binnen en zochten warmte bij een tas koffie. Ook konden we een 5 tal gastrijders verwelkomen. Eén van de gasten Gerard (Ford Genk) had ik al geruime tijd niet gezien,volgens mij is hij lang op vakantie geweest ergens in Ethiopië, liefst 20 kg lichaamsgewicht lichter! Proficiat Gerard!


    Na een aarzelende start mocht Franco de groep mennen tot aan de voet van de Hallembaye en van dan af nam Emidio het over. Franco en Antonio die gisteren nog de rit naar Heinsberg in de benen hadden,hadden er blijkbaar zin in en werden we genoodzaakt om de ketting strak gespannen te houden. Nog niet aan de éérste helling Hallembaye en al 2 stops,Gianni een beetje ziekjes en ging wijselijk Tonino gezelschap houden in de volgwagen, en bij een gastrijder een spaakbreuk en gelukkig is er dan de volgwagen met reservewielen.

    Vanaf de eerste meters van de Hallembaye werden er cartouches afgeschoten, wegens mijn beperkte klimmerscapaciteiten heb ik het niet kunnen meemaken van op de eerste rij, maar ik heb zo een vermoeden dat er “leskes”geleerd werden! Na de steile afdaling werd er gewacht om te groeperen en konden de plassers ondertussen zich een struik of boom eigenen.


    De Richelle mag niet ontbreken wil je de Voer in fietsen. Op deze mooie helling, idem dito, de groep volledig uit elkaar geranseld. Na Dalhem wacht ons nog de helling naar Bombaye. Vanaf nu is er tijd om te eten vooraleer we de Lanaye en de Muizenberg nog moeten overwinnen. De energie gels komen nu tevoorschijn uit de achterzak.

    Waar het juist gebeurd is weet ik nog steeds niet, maar feit is dat we Antonio en Franco T. ergens tussen Vlijtingen en Rosmeer zijn kwijtgeraakt! Blijkbaar hebben die een plasstop ingelast en moet er iets verkeerd gegaan zijn met de communicatie.

    Mag zeker in de toekomst niet meer voorvallen!


    In Eik neem ik afscheid van de groep die nog een 15 km moeten peddelen naar de feeststad Genk!

    Volgende zaterdag fietsen we richting Aubel voor onze 2de grote rit. Om 8 uur stipt!!! Franco en Antonio zullen ons de weg wijzen!!! Neem maar boterhammekes mee met spek en eieren ipv Nutella!

     

    Ritgegevens

    34 vertrekkers

    103 km - 25,4 km/uur – 830 Hms (gps GiorgioK. )

    Gianni ziek,

    1 spaakbreuk


    Anciens,Franco & Gino

    Emidio onze secretaris

    Bertje, onze huisfotograaf


     
    tot...en de groeten



    01-05-2011, 22:00 geschreven door Gino
    Reacties (2)
    27-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.naar de Eyserbos
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo  fietsmakkers,

     

    We hebben vandaag weeral mooi kunnen genieten van een mooie zonnige lentedag.

    Ik heb toch maar mijn mouwstukken aangetrokken deze morgen bij het vertrek,’t was een frisse start.

    Met Enzo had ik afgesproken om een ritje te maken richting Hollander.

    Aan de kanaalbrug van Zutendaal werd er vertrokken, om via Moelingen de grens over te steken. In Mesch wacht ons de éérste helling. Vanaf dan hoe dieper we het landschap intrekken hoe mooier het wordt. Voor de zoveelste  keer zijn we hier gepasseerd en toch ziet het er telkens ,voor mij,steeds weer anders uit.

    Een bij momenten stevige noordoostenwind was de enige spelbreker. Via enkele smalle binnenwegen komen we verrassend (voor mij) op de top van de Planck.En na een mooie afdaling op een veldweg staan  we aan de voet van de Loorberg.

    We passeren Slenaken …Eperheide en dalen de Schweiberg af.

    Beneden besluiten we om een cola te drinken. Na de verfrissing vervolgen we onze weg richting Mechelen…Wahlwiller…Wittem…Eys. Hier in dit dorpje ligt de Eyserbos helling. Een stevige kuitenbijter van net geen km lengte en een piek van 21,8 % ! zou onze Phil Gilbert dat gewaar geworden zijn ?

    Halverwege de klim worden we door een jong wielrenster soepel en losjes voorbij gereden.

    We rijden door Valkenburg en de wind begint nu stilaan onze bondgenoot te worden.

    Net op de autosnelwegbrug in Stein rijdt Enzo lek en moeten we een nieuw bandje steken met op enkele meters van ons de razende auto’s en vrachtwagens.

    Er wacht ons nu nog de Salamanderhelling,maar met een stuwwind in de rug gaat het eens zo makkelijk.

    In Zutendaalcentrum doen we nog een « Grimbergenstop » om een alweer mooie fietstocht met een vochtige keel af  te ronden.

     

    Ritgegevens

    Enzo & Gino

    Ik had 130 km(mede door de omleiding in Zutendaalcentrum richting Munsterbilzen)

    24,3 km /gemid – 907 Hms

    net op de grens...


     

    Als het gras elders groener is...

    Soms reik je te ver!

    Als je je overschat en vastzit in een situatie waar je niet

    uit geraakt dan is er 1 ding dat je altijd moet weten.......
    Niet iedereen die opdaagt......
    Is er om je te helpen!!!!
    klik op de foto

    groener gras…
    tot...en de groeten


    27-04-2011, 06:11 geschreven door Gino
    Reacties (1)
    25-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bike & Walk
    Jong geleerd…oud gedaan !



    tegenwoordig in opmars de variant op "Duathlon Bike & Run"
    nu de "BIKE & WALK"

    Klik op de foto om te vergroten

    bike & walk


    Categorie:Allerlei nieuws
    25-04-2011, 13:01 geschreven door Gino
    Reacties (2)
    23-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verslag Scherpenheuvel

     

    Hallo  fietsmakkers,

    Op deze zomerse Paaszaterdag stond de bedevaarttocht naar Scherpenheuvel op het programma. Misschien voor de Azzurri die zich hebt uitgesloofd in de voorbije dagen(Rurhsee en de finale L-B-L) een welgekomen vlakke rit al was het maar om de benen wat terug leven in te pompen.

    Vandaag werd ondergetekende bijgestaan door Pike als baancaps. Onze volgwagen chauffeur Tonino was vandaag belet en zo hebben Donato en sorry ik ben de naam vergeten van de tweede vrijwilliger,de taak overgenomen! Hier is een welgemeende merci wel op zijn plaats!


    In Scherpenheuvel brasserie “Het Molenhuis” werd voor een 30 man plaats gereserveerd, vrijblijvend kon men ook een lunchpakket bestellen. De bestellingen werden dan net voor het vertrek doorgebeld naar de brasserie zodat alles netjes klaar kon gemaakt worden.

    Enzo en ikzelf hadden nog zo ons best gedaan om een parcours uit te tekenen zodat de volgwagen zonder problemen de groep zou kunnen volgen,maar helaas stonden in Bokrijk ineens pal in het midden van de weg paaltjes zodat de wagen niet door kon en noodgedwongen een andere weg moest zoeken. Na wat heen en weer gebeld te hebben kon de wagen na enige tijd de groep terug vervoegen.


    De afspraak was om liefst voor 11u30 aan de brasserie aan te komen en door al dat tijdverlies werd het tempo nu strak gehouden om de verloren tijd(tevergeefs) goed te maken.

    In Schaffen maken we een ommetje en passeren aan de aeroclub en na enkele km’s krijgen we een korte helling door het bos. Blijkbaar werd daar in de buurt een toertocht (Tom Boonen cc) georganiseerd zodat we even op het parcours zaten, ditmaal werden we niet als “zwartrijders”uitgekafferd.

    Net voorbij Zelem slaan we links in en krijgen een kuitenbijtertje van 0,861 m lengte met 10,1 % als max.

    Aangekomen in Scherpenheuvel werd eerst een groepsfoto gemaakt waar daarna de fietsen gezegend werden.

    In de brasserie werd het lunchpakket en rijsttaart smaakvol verorberd.


    De terugweg werd normaal een makkie, maar een stevige oostenwind wierp roet in het eten en het werd harken tot in Genk . In Stokrooi hield ik het voor bekeken en vroeg hulp om het kopwerk van mij over te nemen. Emidio nam prompt de taak over, waarvoor mijn dank.


    Moe maar voldaan komen we aan in de Vennestraat,waar het behoorlijk druk was door de zaterdagmarkt.

    Album “Scherpenheuvel”


     Ritgegevens

    28 leden + 2 gastrijders Marc Dufour en alweer sorry ik ken de naam niet!

    115 km – 27.0 km/gemid – 462 Hms



    23-04-2011, 00:00 geschreven door Gino
    Reacties (5)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.finale L - B- L
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo  fietsmakkers,


    Verslag geschreven door Nootje

    Pike en Bruno kwamen vorige zondag op het idee om donderdag 21/04/2011  de finale Luik-Bastenake- Luik te rijden. Negen man waren present.
    afspraak 9 uur bij Nootje, vertrokken wij voor een ontspannen ritje richting Wallonie, dit met Bruno als baankapitein.
    Niets was minder waar want blijkbaar wist hij alle hellingen van buiten.De rit ging via Banneux waar wij onze bidons vulden om zo de afdaling te nemen richting La Ledoute.
    op een km of 2 voor de klim ervan planden wij ons neer om een lekker broodje te nuttigen. Nadien kon de klim  beginnen en maar goed dat ik bij de madonna gebeden had want ik verschrok mij wel even. Nadat wij deze in de benen hadden loodste Bruno ons van de ene naar de andere berg waarvan ik de namen niet  eens meer weet (te moe om te kijken ) ergens in Sprimont kwam er weer een verschrikkelijke aan en op het einde  stond de st Nicolas ons vrolijk op te wachten om zo dan naar Gellik en Genk te rijden. Het was een heerlijke en zeer plezierige rit .

    Gegevens :
    aantal  : 9 man....Bruno-Pike-Andrea,Pozatto-Giuliano-Donato-Tony-Stefano-Fulvio-Andrino, Nootje.
    km :  137.4
    gemiddelde  : 21.3 

    Voor de foto’s  klik hier



    23-04-2011, 00:00 geschreven door Gino
    Reacties (0)
    22-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.rondje Rurhsee
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    rondje Rurhsee





    Hallo Bloggers en fietsmakkers

     

    Verslag geschreven door Enzo

     

    Vorige week kwam Franco met het idee om met een groepje eens te gaan fietsen aan de Roerzee,het was meteen raak en met 10 man stonden we dan gisteren aan het club lokaal Afi in winterslag gereed om te vertrekken richting Eupen.

    Eenmaal ter plekke werd er nog even overlegd en zeker het tempo onder kontrole houden want het beloofde een zware rit te worden.

    Goed, we verokken richting  stuwmeer om van daaruit via een rustige weg die paralel loopt met de de betonbaan  richting Monchau te fietsen.

    Het was echt genieten van de stilte rondom ons en er werd nog hardop gelachen ,ja we zaten nog fris en het zonnetje was van de partij  kortom het was een perfecte dag.

    Boven aan de grens op een hoogte van ongeveer 630m en 13 km klimmen was het nu dalen richting Monchau om dan richting Schleiden te fietsen . Een klim van 3 km brengt ons op een hoogplatau hier laten wij ons even gaan en er wordt tempo gemaakt ,dat mag ook want het loopt lekker en de wegen zijn fantastisch goed. Ongeveer 40 km verder aan de sliptsing nemen we richting Gemund en rijden we door het militair Nato domein Vogelsanck.

    Na een afdaling van 3 km komen we aan in Gemund, in het centrum en ongeveer 150 m na de rode lichten is het nu links  richting Rurzee .Alweer klimmen , 2,5 km we fietsen verder naar Mariawald een klooster gekend om zijn specialiteit 'suppe met worst' , een lange afdaling brengt ons naar Heimbach, hier beslissen wij om even op adem te komen en besluiten  om in een restaurantje wat te gaan eten . Het wordt een reuze schitzel met frieten ,niet goed voor de omstandigheden maar zeer lekker.Wat tegviel was dat na al dat lekkers  het meteen omhoog ging het was klimmen aan 8 procent maar goed eenmaal in Smidt via Strauch en Kesternich beginnen we aan een lange afdaling naar Rurberg . Prachtig hier langs het meer te fietsen maar het duurt niet lang of daar komt de volgende klim die ons eenmaal boven via Simmerath en Imbrioch terug richting Monchau loodst . Hier beginnen wij aan de laatste klim ,het werd tijd, terug aan de grens was het nu genieten dalen naar Eupen via een binnenweg vlak na de grens . Het was een prachtige en moet wel zeggen zware rit maar voor herhaling vatbaar .In ons groepje was de sfeer fantastisch, stuk voor stuk toffe jongens  er werd veel gelachen en dat maakt toch veel goed.Moe en met zware benen keren we tevreden naar huis.

    voor de mooie foto's klik  hier


    Enzo bedankt voor het verslag!



    22-04-2011, 11:01 geschreven door Gino
    Reacties (4)
    18-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verslag rit 8 Dalhem-Aubel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo  fietsmakkers,

     

    De 8ste clubrit van de Azzurri met als menner Franco en bijgestaan door Emidio trok op deze Palmzondag richting Aubel of meer bepaald Dalhem.


    Bertje heeft nog enkele foto's gemaakt tijdens de rit, klik op de link
    https://cid-daf62224a23a05ff.photos.live.com/browse.aspx/fietsrit%2017-04-2011?view=thumbs



    Gelukkig vandaag geen toertocht hier in de omgeving, zo konden we niet weer door een ezel op een koersfiets

     uitgemaakt worden voor “zwartrijders”, maarja wat ga je er aan doen …sommige mensen leren het nooit.


    Het was zéér fris deze morgen bij het vertrek,iedereen kloeg over koude handen en voeten.

    Deze opmerkingen waren Franco niet ontgaan en legde er dadelijk de pees erop. Er werd door het centrum van Genk duchtig op los gekacheld en nog voor we in Vlijtingen waren werd de rits van de trui wat open getrokken.

    Eenmaal voorbij Bitsingen beginnen we aan de éérste helling, de H(p)outain St Simeon.

    Eerst een geratel van kettingen om dan alle duivels te ontbinden. Een spervuur aan demarrages tot gevolg. Niet zo gruwelijk steil deze helling,maar toch lang genoeg om de benen te kwellen.

    Boven werd er netjes gewacht voor hergroepering en de afdaling naar Oupeye deed deugd .

    Na enkele dikke hobbels staan we aan de voet van de Richelle. Hier idem dito verhaal. Sommigen verkiezen om te wachten tot dat de vogels zijn gaan vliegen om dan uit de groep der verslagenen er een lel op te geven. Op de top worden de troepen herschikt, iedereen erbij?

    De terugweg wordt hervat richting Blegny …centrum Visé…naar het jaagpad.

    Voor wie nog jus in de benen of nog enkele pijlen of cartouches op overschot heeft kan nu alles kwijt op de Lanaye. Maar één pijl wordt nog netjes bewaard “voor straks thuis…” roept er iemand!

    Voor enkelen onder de Azzurri is de nieuwe Hallembaye echt “nieuw”en laat zich ook gevoelen.

    In een versneld tempo en nu geen koude vingers of voeten, stomen we allemaal netjes in het wiel van de baancaps zoals remorkskes richting Eik…en dan naar de Fordfabrieken waar Giorgio en Nino de boel moesten rechthouden vandaag.


    Moe maar voldaan komen we terug in de Vennestraat of voor enkelen “de stikkapotstraat”.


    Bedankt Franco en Emidio voor de mooi rit! En Antonio die ziek forfait moest geven, beterschap toegewenst.

    Onze 9de rit gaat paaszaterdag 23 april naar Scherpenheuvel! Allen op post 8 uur!

    993 Hoogtemeters

    Ritgegevens:
    met  28 leden

    105 km – 25,1 km/gemid. – 993 Hms

    2 x lek gereden



    18-04-2011, 13:45 geschreven door Gino
    Reacties (3)
    10-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verslag rit 7
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo  fietsmakkers,


    klik op Larissa voor de mooie foto's
    Ja mannen vandaag heb ik forfait gegeven om  met mijn vrouwke een mooi fietsritje te maken, lekker rustig genieten langs het kanaal en jullie maar kachelen achter een op hol geslagen Franco.

    Nootje alweer bedankt voor het verslag! En wat te zeggen van de prachtige foto’s die Larissa(8jaar en kleindochter van Pino Marinozzi) vanuit de volgauto gemaakt heeft? Proficiat meisje en bedankt.


    Hier het verslag
    Na de zware rit van zaterdag , was het vandaag de bedoeling om er een lekker rustige rit van te maken.Ze waren in grote aantal aanwezig. Alle ingrediënten waren aanwezig, met de stralende zon op kop.
    Maar dit was dan buiten Franco Marinozzi gerekend.
    Vanaf het begin legde hij er de pees op en met  sommigen hun tong konden ze hun eigen banden aflikken...
    Van Genk via Zonhoven -Zolder -Genk met tussendoor een hellingske of twee. In de plaats van een uitrijrit werd het een afrijrit.
    Larissa in actie (klik)

    Verwonderlijk bleven wij goed bijeen mijzelf inbegrepen want het tempo bleef maar de hoogte ingaan, ik weet niet als iemand zaterdag Franco lastig gemaakt heeft want hij had geen medelijden met ons, ha ha. Gino die de baankapiteins nog enigzins kon intomen was belet ( ging met het vrouwke fietsen, ik hoop dat hij haar uit de wind gezet heeft.De goden waren ons goed gezind want er werd niet lek gereden.
    Eens aan de helling van Zolder ging nootje zijn nieuwe fiets eens testen en ja hoor hij vloog als een pijl omhoog, lag dit nu aan de fiets om had hij goede benen( als dat maar goed blijf gaan ) al bij al was het een mooie rit en toen we aankwamen waren de reactie's alleen maar positief.



    Ritgegevens:
    aantal    27 man
    km         63
    gemiddelde snelheid   29, 5 km/uur

    enkele mopkes

    een koppel is de liefde aan het bedrijven...

    vraagt opeens de man, sjat hoe komt het dat je nooit klaarkomt....

    antwoord zij,..... als ik klaar komt ben je er niet......

    Een oud vrouwtje vraagt aan haar kleinzoon :

    Hoe noemt die nu weer, die knappe jonge Duitser die me volledig zot maakt ??

    Alzheimer, bomma, Alzheimer....


    tot...en de groeten



    10-04-2011, 20:01 geschreven door Gino
    Reacties (6)
    09-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verslag "Genk-Blegny-Genk"
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo  fietsmakkers,


    Met de 6de clubrit uit ons kalenderboekje “Genk-Blegny-Genk”stonden we voor de eerste lange rit van het seizoen.

    Het was koud op deze lentedag, de zon scheen uitbundig maar toch waren ,zeker in de voormiddag, de winterhandschoenen en/of een langbroek geen overbodige luxe.

    Weer een aangename verrassing en een mooi geste van het bestuur, vanaf nu staat de koffie/thee/fruitsap s’morgens klaar bij het binnenkomen van ons lokaal en dat volledig à volonté en gratis!  Namens iedereen BEDANKT!  Eg sjteil jong!

    Met 18 man waren we vandaag. Net op het laatste ogenblik heeft onze chauffeur/ begeleider wegens ziekte forfait moeten geven en anderen hadden nog belangrijke karweitjes op te knappen en waren verontschuldigd.

    Ik kreeg de eer om de eerste lange tocht als baancap bijgestaan door Palm,in goede banen te leiden. De kortste weg via enkele veldwegen naar de Côte de Hallembay en zo naar Moelingen. Vandaag stond ook de omloop v/d Voerstreek een vwb rit van de fietsvrienden uit Vlijtingen op het programma. Geregeld zaten wij op hetzelfde parcours, blijkbaar werden de verschillende afstanden gewijzigd in vergelijk met vorige jaren!

    In Dalhem vervolgen wij onze weg richting Blegny om in het centrum tijd te maken voor een koffie. Na de pauze fietsen we met opgeladen batterijen naar de 2 laatste hindernissen van de dag Lanaye en als toemaatje de Muizenberg. Het zware werk zit erop en aan een aangenaam tempo fietsen we richting Eigenbilzen…Zutendaal waar er nog 2 kleine hobbels nog op ons lagen te wachten, hier werden de laatste pijlen afgeschoten.

    Al moet ik het zelf zeggen, het was een mooie rit en belangrijk, de zon deed nu haar werk!

    Morgen krijgen we de 7de rit voor de wielen geschoven, vertrek om 9 uur

    Bedankt Palm om  naast  mij op kop te rijden, wij zijn toch goed, hé?


    Klik op de foto’s om te vergroten.

     

    Ritgegevens

    18 vertrekkers

    139 km-25,6 km/uur- 776 Hms

    2 x lek gereden.

     groepsfoto Antonio Bruno Pieke Palm
    tot...MORGEN  9 uur !


    09-04-2011, 22:23 geschreven door Gino
    Reacties (2)
    06-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.met 17 naar Banneux

    Hallo  fietsmakkers,

    Verslag geschreven door Nootje

    Zoals afgesproken ging de rit vandaag naar Banneux.
    De weergoden waren ons vandaag me in een stralende zon.
    Vertrek 9 u aan de Afi om zo tegen 10 uur in Gellik te zijn waar Donato-Giuliano en Nootje zouden aanpikken.
    ze waren stipt op éne na, Gino, nochtans puntje precies, was er nog niet ( zou hij bang van de bergjes zijn ).
    om 10 u 10 kon de trein , 17 man eindelijk vertrekken.
    Via Veldwezelt naar Kanne en daar kwam al de eerste hindernis, een zekere  P..o C.......i , wie de puzzel oplost mag zaterdag voorop rijden leidde ons naar 300 meter modder op de weg. Een 20 tal km verder werd er lek gereden door Berna, gelukkig was dat de énige.Daar er een paar voorop reden werd er halt geroepen en toen kwam het moment van Tony om zijn kunsten te tonen.En ja hoor hij ging neer, dit zonder erg.
    Na twee flinke bergen kwamen wij in Banneux aan.
    De bidons konden gevuld worden met het heilig water van de madonna. De kaarsjes werden opgestoken met de nodige wensen.
    Voor Pike Bartoli was er geen kaars beschikbaar, dit voor zijn zonden te vergeven. Nadat dit allemaal gebeurd was ging de reis richting broodjesbar voor de nodige versterking.
    Een heerlijk broodje en een cola werd ons voorgeschoteld en opeens werd het muisstil bij de nochtans rumoerige bende.
    Een teken dat iedereen met smaak aan het eten was. Tegen 13 u 30 werd de terugweg ingeleid.
    Er moest nog één berg genomen worden om zo dan licht glooiend naar huis te rijden.
    De koers barste los, tegen een hels tempo werd er gereden.
    Degenen die in Gellik afstapten hadden in totaal 110 km in de benen, voor de anderen was het ergens tegen de 130 km .
    Hat was een fantastische rit met onze plezierige bende.
    Bedankt hiervoor..

    ritgegevens:
    17 vertrekkers
    143,85 km - 1067 Hms-24,1 km/gemid

    klik op de foto's om te vergroten.
     de 17 bedevaarders  éérst een toetje!  een uiltje vangen!

    mopkeuh

    Trijntje kwam op zaterdagavond, voor de eerste keer,

    met haar verliefde thuis.

    Daar aangekomen, gingen ze meteen de trap op naar haar slaapkamer.

    Een kwartiertje later kwam de jongen alleen naar beneden

    en liep de voorkamer in. 

    Daar zat de ouwe Geert in zijn kraakstoel, gluurde over de krant

    en vroeg aan de jongen: "Waar is Trijntje ?"

    "Oh, ze heeft hoofdpijn", zei hij, "Ik heb haar een aspirientje gegeven en haar daarna in bed gestopt".

    "Dat is heel goed van je jongen", zei ouwe Geert,

    "maar wil je dan wel even de rits van je medicijn-kastje dichtdoen !"

    Nootje bedankt voor het verslag!



    06-04-2011, 22:04 geschreven door Gino
    Reacties (4)
    04-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verslag 5de rit Haspengouw
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo  fietsmakkers,


    Wat een verschil met zaterdag qua weerbeeld, donkere wolken en regenachtig het voorspelde niet veel goeds tijdens onze 5de rit in het Haspengouwse.

    Toch 29 gemotiveerde Azzurri hebben het aanwezigheidsblad getekend.

    Nog net voor het vertrek enkele richtlijnen van Pino, en toen was het fietsen richting Bilzen met in ons zog Tonino in de volgwagen.

    Met de wind in het voordeel rijden we door het centrum van Beverst richting Hoeselt.

    De veldwegen dwars door de fruitplantages liggen er (gelukkig)kurkdroog bij.

    Het gaat gestaag omhoog, de korte hellingen volgen elkaar snel op en zo ook de snedige demarrages van het jong geweld onder de Azzurri. De hellingen werkten als een rode vod.

    Maar de “anciens” konden rustig in het peloton blijven zitten en toekijken hoe Franco ze één voor één over zijn knie legde! Hij liet ze eerst vertrekken om dan als een schicht er achteraan te gaan. Eenmaal boven werd er netjes gewacht en gegroepeerd.

    Jammer dat we een 2 tal weken te vroeg zijn, nu is er niet veel te bespeuren van bloesems. Maar zou er iemand daar oog voor hebben gehad?

    De laatste helling komt er aan maar ook de mooiste vind ik zelf. De “Glein” in Vliermaal. Voor velen nog onbekend …tot vandaag.

    De laatste pijlen worden hier verschoten, het peloton kraakt in zijn voegen en sommigen verkiezen om de pijngrens eens op te zoeken. De hellingen zitten erop voor deze rit en aan een snel tempo fietsen we richting clublokaal Afi in de Vennestraat. Het begint te druppelen maar nog effe en we zitten binnen met een welverdiende drink!

    Ritgegevens

    29 leden

    90,200 km – 26,1 km/gemid – 647 Hms

    Lek 2 maal – 1 comuputerke gevallen.
    dank aan Albert voor de foto's

    Effe wachten

    Bij lek…wachten


     tot...en de groeten



    04-04-2011, 18:42 geschreven door Gino
    Reacties (3)
    02-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.met 15 naar Ham

    Hallo  fietsmakkers,

    Welliefst 15 man kwamen deze morgen opdagen voor een ritje richting Lummen dat onderweg veranderde in Ham.

    de namen:
    Franco,Emidio,Giorgios,Nino,Pino,Antonio,Fulvio,Gerard,Georges,Ronny,Petro en jawel Marc Dufour,Palm,Bruno en Gino

    Een lentedag met zomertemperaturen , ja dat was te zien aan de wieleroutfit van enkelen in de groep, korte broek korte mouw. Anderen verkozen om in winteroutfit aan de start te verschijnen.

    De eerste km’s werd er nog druk overlegd over het nu Lummen…Zichem of Ham zou worden. Onze Georges C. stelde voor om na de koffie in Ham,die zeer gesmaakt heeft op dat terras in de blakende zon, een mooi fietspad netwerk te volgen tot in Zonhoven. Goed beschut tegen de kopwind rijden op een mooi fietspad door bos en dwars door het natuurreservaat Tenhaagdoornheide.

    Op een lekke achterband na van Ronny,is de rit zeer geslaagd te noemen.

    Bedankt iedereen, vooral Georges voor de prachtige terugweg.

    Ritgegevens ontbreken mij,daar de gps van Giorgios niets heeft opgetekend en mijn Sigma is enkele keren uitgevallen!
    ritgegevens van Marc(o): 89,7 km- 25 km/uur - 219 Hms

    Nino & Georges Cams

    Marc(o)

    Gerard

    Palm met een fonkelnieuwe bike!

     
    hopelijk houden we het morgen droog tijdens de 5de rit richting Haspengouw!
    tot...morgen



    02-04-2011, 00:00 geschreven door Gino
    Reacties (2)
    29-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Haspengouw met Franco

    Hallo  fietsmakkers,

    Na de griep aanval van vorige dagen gaf ik mezelf groen licht om er een kort trainingsritje van te maken. Ik had afgesproken met Franco die ook zwaar in de clinch heeft gelegen en het onderspit heeft moeten delven tegen een bronchitis.

    We trokken richting Katarakt streek, voor wie het nog niet wist en nu wel, Haspengouw!

    De streek rond Borgloon en binkenstad St’ Truiden meer bepaald.


    Het was nog fris toen ik richting onze afspraak reed om 10 uur. Mijn bodywarmer was zeker niet overbodig al werd er 18°C. uitgegeven. Franco kwam netjes op tijd en samen trokken we op pad naar Hoeselt…”poort van Haspengouw” hoe dat zo mooi in toeristische folders wordt promoot. Dat as zondag op 3 april het bloesemseizoen begint daar  konden we niet naast kijken, overal staan er borden, waar er niet of wel geparkeerd mag worden. Maar helaas is er van bloesems nog niet veel, zelfs helemaal niks te bespeuren. Ik denk dat mijn clubrit van zondag nog een 2-tal weken te vroeg komt. Het parcours (90km) is zeker niet zwaar te noemen, maar het glooiend landschap met de korte hellingen die snel elkaar volgen maakt er toch een vermoeiende rit van. De kuiten worden constant gekitteld.

    Een terrasje in volle zon langs het parcours in Kuttekoven,nodigt ons uit voor een tas koffie.

    Jammer, het was zalig in de zon maar we moeten verder want er liggen nog enkele hellingen op ons te wachten vooraleer we onder de douche kunnen.


    Ik zal de ritgegevens van de rit pas  zondag in het verslag vermelden. Hopelijk blijft het droog,maar de weerverwachtingen zijn een stuk minder dan vandaag. Wij wachten af!

    Op de terugweg in Schoonbeek zien we Willy Vandenholt die ook zwaar in de clinch hing met een schop en een met grond volgeladen kruiwagen. Onze stop om een babbeltje te slaan zal hem zeker goed gedaan hebben. Pas toen de zweetparels op z’n voorhoofd opgedroogd waren, zijn we maar verder gefietst.


    Franco bedankt om samen met mij op pad te gaan en hopelijk heeft de politie van Borgloon zondag mooi weer…want dan hebben wij dat ook!

    Dat verklaard de zweetparels op Willy’s voorhoofd! …waar is dat wiel

    Dit is wat men zegt “op je bek gaan”

     
    tot...en de groeten



    29-03-2011, 00:00 geschreven door Gino
    Reacties (1)
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Archief per week
  • 08/01-14/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
    Te Koop
  • IBood
  • Kapaza
  • 2de Hands
  • Dagelijkse koopjes
  • FIETS KALENDERS
  • Go Cycling
  • Fietspromo
  • GEZONDHEID & CONDITIE
  • Testen
  • Trainingsadvies
  • Blessurewijzer
  • Hoogtetraining & Voeding
  • SPEL
  • Redsquare
  • Quizplezier
  • Auto parkeren
  • Fietsvakantie
  • Blog als favoriet !
    Foto
    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    boekenpiraatje
    blog.seniorennet.be/boekenp

    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!