Blog FIETSMAKKERS
WIELERTOERISME : Mens Sana in Corpore Sano

Foto
Weersverwachting
Bilzen
Meer weer in Bilzen
Inhoud blog
  • Schinnen
  • Nieuwjaar 2018
  • Vrolijk Kerstfeest
  • Ter Dolen rit
  • MTB rit op de Teut
  • Flemalle
  • Naar Budel Jandorie..
  • T T L Schoonbeek
  • Drieslinter
  • Aubel
  • Postel
  • dagtrip naar de Rurhsee
  • 2 daagse Blankenberge
  • Kornelimunster in Duitsland
  • Banneux
  • Neuville En Condroz
  • Ubach Palenberg in Duitsland
  • Froidthier naar Aubel
  • Qbike bij Ivanov
  • Bloesemtocht classic 2017
    Zoeken in blog

    Nieuws Sporza
  • LIVE: Saelemaekers verdubbelt voorsprong van AS Roma tegen Parma (VIDEO)
  • Geen tweede uitje voor Lindsey Vonn in Sankt Moritz: super-G geschrapt door mist en wind
  • LIVE (13.30 uur): Karetsas verrassend in Genkse basis, Verschaeren vervangt zieke Dreyer bij Anderlecht
  • Mathieu van der Poel "verschalkt" de pers bij aankomst in Zonhoven: "Is ook niet aangenaam buiten"
  • Geeft Europese kwalificatie Cercle Brugge vleugels tegen OH Leuven?
  • KAA Gent jaagt op eerherstel bij Standard na Europese uitschuiver
  • Zet Union opmars voort tegen Club Brugge? "Club zal op Champions League-niveau moeten zitten om Union te kloppen"
  • Kan KRC Genk leidersplaats en perfect thuisrapport veiligstellen tegen Anderlecht? "Gaan voor clubrecord"
  • Kan Marie Schreiber ook in de Kuil van Zonhoven de Nederlandse vrouwen afhouden?
  • De vrije rol van mentor Annemiek van Vleuten: "We werken met mensen en dat wil ik bewaken"
    Nieuws HBVL
  • Stormwinden houden honderdtal vliegtuigen aan de grond in VK
  • VIDEO. Daar is hij dan! Mathieu van der Poel komt aan in Zonhoven voor zijn eerste cross van het seizoen
  • Vaticaan zet proces zaligverklaring koning Boudewijn in gang
  • Dertig jaar oude moordzaak op tienermeisje neemt opvallende wending: ex-vriendje gearresteerd
  • Het ging bijzonder moeizaam, maar Leuven Bears geraakt uiteindelijk toch voorbij stug QSTA United: “Slechte matchen winnen is ook belangrijk”
  • LIVE. KRC Genk ontvangt Anderlecht: breekt Racing zijn clubrecord of nadert paars-wit tot op twee punten?
  • Duits international Benjamin Henrichs maanden aan de kant door gescheurde achillespees
  • Minister Paul Van Tigchelt over zaak Julie Van Espen: “Op korte termijn excuses van minister en rechterlijke macht aan familie”
  • Warmste Kerstmars eindigt voor Fabrizio op spoed: “Halverwege kon ik écht niet meer”
  • Alleen dat doelpuntje van Dennis Praet ontbrak nog: hoe Antwerp zich (eindelijk) naar een deugddoende zege knokte
    18-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de 8 van Munster
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo  fietsmakkers,

     

    Vandaag zaterdag stond de Acht van Munsterbilzen op het programma. Ik ben rechtstreeks naar de start gereden in Munsterbilzen om zo de Azzurri al op voorhand in te schrijven, zoals afgesproken. Om 8uur belde Pino mij om het aantal leden door te geven.  Dat de opkomst maar povertjes was,was goed te begrijpen met zulks weerstoestanden. Net voor het vertrek nog een fikse bui en dan niet te vergeten bij momenten stormwind!

    Aan het vertrek stond ook Funbiker Tony Cortinovis  die de uitnodiging om samen met ons graag de 85 km wilde trotseren.

    Franco(of wie dachten jullie)zette zich dadelijk op kop bijgestaan in eerste instantie door Giacomo.

    Niet meer richting Voerstreek maar Hageland zijn de mannen van WTC St’-Jozef Bilzen (voorheen Ford Genk)moeten uitwijken. Wij kozen door schuld van “Flandrien weer” voor de 85 km. Ook met de rit van morgen de Brandweerlus in gedachten die naar Hoeselt trekt en zo enkele Haspengouwse kuitenbijters zal aandoen.

    We waren nog maar net op Diepenbeeks grondgebied toen we(dachten we in eerste instantie)een pijltje hadden gemist. Aan zaal Terlocht werden we rechtdoor gestuurd tot in het centrum van Vliermaalroot. Daar kwamen we nog sakkerende Flandriens tegen die het ook niet meer zagen zitten. Gelukkig is dan op zo momenten een wegwijzer wel handig. In Kortessem zaten we terug ophet parcours. Het was zoeken om zo weinig mogelijk wind te vangen achter in het wiel van Franco en nu Tony. Palm dacht er een leuke trainingsritje van te maken
    en kwam op de MTB! Jongens, stoempen dat die deed! Mienkia!

    Het moet ergens in Alken geweest zijn dat we een groepke fietsers uit tegengestelde richting tegen kwamen. Dat voorspelde weer geen goeds! Die waren ook het spoor bijster geraakt door een gemiste pijl.

    Net nu dat de vaart er goed inzat rijd ik lek op die verdomde kasseien op enkele kms van de bevoorrading. Daar werd ons gezegd dat er pijlen op het parcours “weggenomen” waren en daardoor de verwarring.

    Na de verfrissing en cake trokken we met de wind in de rug huiswaarts. Het tempo ging de hoogte in en was het pitsen  en bijten om het wiel te houden. In Diepenbeek gingen ditmaal  de hemelsluizen wagenwijd open. Plots waren we Palm,Antonio,Nino en Giacomo kwijtgespeeld. We zijn dan onder de autostradebrug gaan schuilen en om de achterblijvers op te wachten. Toen het wat lang duurde heeft Tony nog naar Palm of Antonio gebeld, doch zonder antwoord.

    Wij zijn dan maar met ons drietjes door de gietende regen doorgereden.

    Franco is afgedraaid naar de grote baan Diepenbeek-Genk en Tony moest nog naar de Chirodroom want daar stond zijn wagen geparkeerd,en ik was nog maar op enkele kms van mijn warme douche verwijderd!

    Jammer dat de weergoden er anders over dachten, de “weggenomen”plaatjes en het kwijtspelen van de 4 Azzurri.

     

    Ritgegevens

    7 man

    Ik had 87 km – 28,4 km/uur

    1 x lek



    18-06-2011, 00:00 geschreven door Gino
    Reacties (2)
    17-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zondag Brandweerlus 19de clubrit
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo  fietsmakkers,

     

    11de Limburgse  Brandweerlus Genk 19 juni 2011

     

    Samenkomst aan de brandweerkazerne van Genk (achter C-Mine) en dit om 8u30

    De groepsstart onder begeleiding van politie en motards start in groep voor de 85 km stipt om 9uur.

    De rit gaat naar de brandweerkazerne van Hoeselt en terug. Het parcours is matig heuvelachtig (Haspengouw).

    In Hoeselt is er tevens een bevoorrading voorzien.

    Vergeet jullie VWB lidkaartje niet !!!

     

    Alle info vind je via de link

    http://www.brandweerlus.be/

     



    Categorie:Allerlei nieuws
    17-06-2011, 00:00 geschreven door Gino
    Reacties (1)
    14-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.met alle Chinezen maar....

    Hallo  fietsmakkers,


    Sinds geruime tijd waarschuwt Pinarello voor toenemende nep Pina’s frames uit het Verre Oosten.

    Zoals jullie zien is de lolbroek eigenaar van deze “Chinarello DogPoo” heel creatief geweest.

    Let op de bovenbuis “BS” (Bull shit) en op de vorken “Que Onda”.

    De nep Pina’s worden aan minder dan de helft van de prijs aangeboden.

    Ook nep Colnago’s duiken meer en meer op.


    Het is niet alleen een sticker dat een Pina of Colnago maakt, maar spijtig genoeg denken sommige mensen dat!

    nep


    Categorie:Allerlei nieuws
    14-06-2011, 00:00 geschreven door Gino
    Reacties (0)
    12-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Azzurri in de Dolomiten
    Klik op de afbeelding om de link te volgen verslag geschreven door Bertje

    Hallo fietsmakkers,

    Zondag kunnen wij ( Berke, Marino en Robby ) niet aanwezig zijn op ons zondaagselijke afspraak.

    We zitten momenteel in Italië waar we gezamelijk de Stelvio beklommen hebben.

    Samen hebben we de Stelvio binnen de drie uur beklommen.

    De afdaling was een hele belevenis temperatuur bij het dalen was - 7° C en smeltende sneeuw.

    PS: Zie hier een paar foto´s in de bijlage.


    Groetjes,

    Marino, Berke en Robby

    de "9 colli mannen" hebben het constant over de "Barbotto"
    ziehier de Stelvio ter vergelijking.

    De Passo dello Stelvio is een van de bekendste, zwaarste, beruchtste, hoogste passen in Europa, 2758 meter hoog, 48 haarspeldbochten.
    ruim 20 kilometer klimmen om bijna 2000 meter hoogteverschil te overwinnen (zo'n 7,7 % gemiddeld stijgingspercentage). De uitzichten zijn ongekend mooi, de berg is ongekend lang, steil en wisselend.


    klik op de foto's om te vergroten:


    3 Afi mannen nat wegdek stelvio


    Categorie:Allerlei nieuws
    12-06-2011, 23:11 geschreven door Gino
    Reacties (4)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verslag rit 17
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo  fietsmakkers,

    Met wat stramme spieren ben ik deze morgen richting Winterslag gefietst.

    De 17de clubrit stond weerom op naam van Franco, volgens mij heeft hij een jaar abonnement genomen om op kop rijden. Het golvend parcours was er eentje om “U” tegen te zeggen. Mooi rustige binnenwegen, niet veel verkeer. De hellingen vielen mee, zeker geen onbekenden voor ons, alhoewel ik er slechts maar eentje met naam ken nl. de Sibbegrubbe.

    De 25 leden die opgekomen waren konden er zeker van genieten. Alleen naar het einde van de rit toe, begon de vermoeidheid voor enkelen parten te spelen. De hellingen die we vandaag voor de wielen kregen waren natuurlijk klein bier vergeleken met wat de 3 Azzurri die momenteel de “echte”bergen in de Dolomieten voorgeschoteld krijgen! Later meer hierover.

    Na een hele resem kleine dorpjes te zijn gepasseerd,moeten we even door het druk verkeer in Valkenburg. De enkele verkeerslichten zorgden er dan ook voor dat de groep geregeld gesplitst kwam te zitten.

    Als laatste helling kwam de lange doch mooie Sibbegrubbe aan de beurt. Boven werd er netjes gewacht totdat iedereen terug aansluiting kreeg. Is het door de inspanning of angst…ik weet het niet, maar toch raar dat er geroepen werd voor een plaspauze!

    Na de afdaling van Bemelenberg fietsten we door centrum van Maastricht waar een loopwedstrijd net afgelopen was.

    Dat valsplat stuk naar St Barbara (Lanaken) was nog een laatste stuiptrekking. Hier kon je zien bij wie de jus op was!

    Gelukkig was het nu steeds in dalende lijn richting Vennestraat.


    Bedankt Franco en Roberto,goed gewerkt!

     

    Ritgegevens

    25 leden

    Volgens Franco’s pc-tje : 93 km - 26,1 km/uur – 561 Hms



    12-06-2011, 00:00 geschreven door Gino
    Reacties (1)
    11-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verslag Scherpenheuvel

    Hallo  fietsmakkers,

    Onder de dreigende donkere wolken vertrokken we vandaag met 8 man naar Scherpenheuvel.

    Met de rit van morgen zondag (Elsloo) weeral een ritje op naam van Franco,dacht ik er een rustig ontspannen ritje naar Scherpenheuvel van te maken. Gewoon de spieren van de nodige zuurstof te voorzien voor morgen als we over de zuid Hollandse hellingen fietsen.

    Maar zo dacht Franco er blijkbaar niet over. Dadelijk en zonder pardon legde hij er de pees behoorlijk op. De wind was zeker niet in ons voordeel en dadelijk werd er beschutting gezocht in het wiel.

    Geen tijd om wat te verpozen en de kuiten even te ontspannen. Totdat de blogmaster ergens in Stokrooie lek reed. Terwijl er een nieuw bandje werd gestoken konden de anderen er gretig gebruik van maken door de zelfgebakken Feta koekjes die Georgios mee had te proeven, en die werden gesmaakt!

    Er werd afgesproken om geen koffiepauze te houden in Scherpenheuvel maar non stop huiswaarts te keren om dan bij Piceno een pauze te houden.

    Net voor Zichem komen we nog enkele bekende clubgenoten tegen die ook Scherpenheuvel als doel hadden.

    Aan een tempo tss 35 en 38 km raasden we richting Zwartberg waar uitbater Franco ons overdonderde met pizza, waarvoor onze smakelijke dank! Na die doorgespoeld te hebben met enkele Leffe’s was het tijd om de regenjassen toch aan te trekken.

    Alleen fiets ik richting Bilzen met nog een 16 km voor de boeg, terwijl mijn reisgezellen op een boogscheut wonen van eetcafé Piceno.

    Morgen op vaderdag fietsen we in het spoor van Franco den Hollander op en ondertussen moet iedereen al weten (tenzij je de laatste tijd op Mars vertoefde!)dat het niet vlak zal zijn.

     

    Ritgegevens

    8 man

    Op mijn tellerke, 125 km – 29,1 km/uur

    Een lekke band (Gino)



    colle delle Finestre



    11-06-2011, 22:53 geschreven door Gino
    Reacties (0)
    05-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verslag 16de rit naar Slenaken
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    klik op de foto voor album

    Hallo  fietsmakkers,

    Met wat licht gedruppel ben ik deze morgen naar de AFI vertrokken. Het was wel een aangename 19° C en de wind was te verwaarlozen.

    Niet veel volk vandaag voor de 16de clubrit naar Slenaken. Ik vermoed dat de afwezigen net voor het vertrek een blik op de buienrader hebben geworpen en die voorspelde niet veel goeds. Jammer want tijdens de rit hebben we geen druppel gehad en de zon scheen bij momenten uitbundig.

    Met 16 man vertrokken we richting Lanaken waar Nootje als 17de man zou aanpikken.

    Aan een strak tempo daveren we naar de Bemelerberg toe. Franco (met blitse helm en bril!)bijgestaan door Emidio namen het kopwerk voor eigen rekening en loodsten ons door de verschillende dorpjes naar Slenaken. Na de molshopen, komen we aan de Loorberg. Op een klein verzetje peddelen we naar boven tot in Heijenrath.

    Hier werd het wegdek volledig vernieuwd en was het een beetje uitkijken in de afdaling die daarop volgde voor olievorming.

    Telkens het tempo iets te hoog lag werd er wijselijk wat gas teruggenomen en zo kon iedereen goed mee. Het landschap is prachtig op de top van de Koning van Spanje en in het dal zien we Gulpen in de zon. Hier wacht ons de laatste helling de Ingberg. De laatste pijlen worden hier verschoten. In dalende lijn keren we nu huiswaarts terug naar de Bemelerberg door het centrum van Maastricht. Op het fietspad krijgen we het zowaar aan de stok met een woeste Hollander op een scooter. Volgens mij had hij enkele zekeringen in zijn koppeke doorgebrand of was het door de zon?

    Als de gemoederen bedaart waren, fietsen we verder richting Veldwezelt waar ik net op de kanaalbrug lek rijd.

    Ondertussen was onze 17de man met enkele uren slaaptekort, reeds afgeslagen richting Gellik.

    Ongelooflijk maar waar rijden in Zutendaal de 2 gebroeders Bartoli quasi gelijktijdig lek. Geen tekort aan binnenbandjes bij de Bartoli’s waar de bandjes als ‘Familypack’ worden aangeschaft.

    De vermoeidheid laat zich nu wel gevoelen en niet alleen bij de fietsers. De Wilier van Pino M. moet zelfs even uitrusten op een kar na al dat beulenwerk op Hollandse bodem.

    Iedereen ruikt de stal en het tempo gaat zelfs de hoogte in, maar niet hoog genoeg om Pino op de uitgeruste Wilier en Bertje op nog een frisse Colnago van een laatste demarrage te houden.

    Maar het fluitje van een van de baancaps riep hen terug tot de orde.

    Moe maar voldaan ploffen we neer in een stoel op het terras van de AFI.

    De rits van de koerstrui gaat volledig open en kunnen de zonnestralen zich een weg banen tussen de enkele borstharen.

    Nu is het wachten op een verfrissende Grimbergen. Marc(o) zat rustig bij een drankje ons op te wachten.

    Ritgegevens

    17 man

    96 km – 854 Hms – 26,0 km/uur

    3 x lek gereden


     

    Afdaling van de Stelvio…zonder handen!

    http://www.youtube.com/watch?v=ZV4MJok1_2o



    05-06-2011, 22:22 geschreven door Gino
    Reacties (1)
    02-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Slenaken

    Hallo  fietsmakkers,

    Met 10 man hebben we op de oproep van Franco gereageerd om samen zijn ritje van as zondag te gaan verkennen. Onder de Azzurri ook Luc “Loupo”Wolfs van de Funbikers die ik de dag voordien met een sms-je uitnodigde.

    De rest van het peloton zat op de verschillende communiefeesten en zullen tot zondag moeten wachten om van deze prachtige rit te mogen genieten.

    Veel mag ik niet verklappen,alleen dat we een 93 km moeten afmalen en 854 Hms moeten overwinnen. Als je op den Hollander fietsen gaat weet je dat het landschap heuvelachtig is en bezaaid met korte en lange hellingen. Het is een supermenu die we voorgeschoteld krijgen, die toch goed verteerbaar is. Dat is net het voordeel van verkennen en parcourskennis opdoen. Je weet wat en waar je wat te wachten staat, maar ook waar en op welk punt het licht begint te flikkeren.

    Hopelijk blijft het mooie zomerweer nog wat langer aanhouden.

    Tot zondag 8 uur aan de AFI.

     

    Ritgegevens

    10 man

    100 km – 854 Hms – 25,0 km/uur



    02-06-2011, 22:59 geschreven door Gino
    Reacties (5)
    30-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.uitnodiging BBQ & TVL opnames
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Beste AFI Azzurri leden,

     

    We zijn nu halfweg 2011 en wat de deelname aan de ritten betreft, kunnen we niet anders dan tevreden zijn.  Daarom hebben we gedacht dat het nu een geschikt moment zou zijn om nog eens gezellig samen te zitten en te genieten van een heerlijke barbecue. (klik)

     

    Op  ZONDAG 3 juli  vertrekken we om 8 uur stipt voor onze fietsuitstap  “DE RONDE VAN NEDERLANDS LIMBURG” OM 17 uur is iedereen, samen met partner en kinderen welkom op de BBQ in Eetcafé Afi.  We hopen dat jullie talrijk aanwezig zullen zijn.

    Voor de goede gang van zaken is het noodzakelijk dat jullie inschrijven VÓÓR 17 JUNI.  Nadien worden geen inschrijvingen meer aanvaard!

    Klik beneden op de bijlage voor meer info!




    Ook op 3 juli tijdens onze rit in de voormiddag worden we gefilmd door een cameraploeg van TV LIMBURG.  Deze ploeg zal ook tijdens de BBQ aanwezig zijn.  Dus we hopen dat jullie zeker allemaal van de partij zullen zijn.

    Deze reportage zal nadien gedurende 1 week uitgezonden worden.

    Be There !!!

    Bijlagen:
    barbeque.docx (526 KB)   



    30-05-2011, 05:18 geschreven door Gino
    Reacties (1)
    29-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verslag 15de clubrit Bilzen cc.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo  fietsmakkers,

    Magere opkomst voor de 15de clubrit, 16 man schreven in. Het zaterdagwerk zal wel hier de reden voor zijn. Jammer, want de place to be was vandaag De Kimpel in Bilzen.

    Traditie getrouw een drukte van jewelste aan het vertrek. Vorig jaar met meer dan 5000 vertrekkers dit jaar met “iets minder” nl. 4446 ingeschrevenen.


    De meesten onder de aanwezige Azzurri met duidelijk nog de “Nove Colli” in de benen,beuken we tegen de wind in richting Bilzen. De volgwagen hebben we vandaag een verlofdag gegeven.

    Franco nam resoluut het commando over en liet zich bijstaan door nog een 6-tal gastbaancaps. die spontaan een beurtrol inlasten, ja niet iedereen kan de wind trotseren.

    Nog maar net vertrokken aan de Kimpel, krijgen we al dadelijk de eerste hellingske, De Brugstraat. Niet zo beestig steil of lang,maar het vernieuwde parcours lag er bezaaid van en die naar het einde toe toch pijn deden.

    Het tempo zat er goed in,we vertrokken met 16 man maar al snel was onze groep uitgegroeid tot een peloton van zo een 100 man. Iedereen kroop in het wiel van de witte Dogma lekker knus uit de wind, nu ja knus ,het was toch nog harken en stoempen om netjes uit de wind te zitten.


    Na de zoveelste dikke knobbel komen we aan Les Cahottes. Ik vind nog steeds dat de bevoorrading  net aan de voet toch een slecht gekozen plaats is, maar de burgemeester heeft daar blijkbaar anders over beslist.

    De felle wind begint toch in ons voordeel te draaien en de terugweg naar Winterslag moet nu toch gemakkelijker gaan. Er werd afgesproken om een koffiepauze in te lassen aan de eerste de beste cafeetje, we zijn er velen gepasseerd maar dit cafeetje in Sluizen trok de aandacht en zo ging iedereen in de remmen.

    Na de koffie trekken we ons terug op gang om de laatste km’s af te haspelen. Onderweg hebben we nog gezelschap gekregen van Cyriel en Maria.

    We duikelen Haspengouw binnen, hier is het parcours drastisch gewijzigd in de positieve zin dan.

    Na enkele veldwegen door Piringen en Hoeselt komen we terug in Bilzen waar de Azzurri koers zetten richting Winterslag en ik op Beverst.


    De toertocht was naar gewoonte zeer mooi, goed en op tijd aangegeven en de info aan de voet van de hellingen maakte deze editie van de  Bilzen Classic compleet af!


    Franco en de rest van de baancaps bedankt om ons uit de wind te houden, en die mensen in de buik van de groep met een fluitje om de pols(?) ook bedankt.


    Ritgegevens

    16 leden

    Ik had 149 km.


     

    http://www.saliceocchiali.it/eng/caschi_bike.php (klik)

    Let vooral op hoe de tricolore vlag via de helm subtiel doorloopt in de bril en zo mooi één geheel vormt. De helm is ook in het wit verkrijgbaar.

    Misschien krijgen de sponsors bij deze foto een  idee?



    tot...en de groeten 



    29-05-2011, 07:47 geschreven door Gino
    Reacties (2)
    24-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.San Marino
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    (klik)



    Hallo  fietsmakkers,


    De Azzurri Nove Colli gladiatoren zijn gezond en wel terug in Belgenland.

    In afwachting van de verhalen en ervaringen en niet te vergeten de mooie foto’s, lees hier nog een kort verslag van onze verslaggever ter plaatse Marc(o)

     

    San Marino                                                                21 mei  2011

     

    Zoals beslist werd als laatste training San Marino gekozen .

    Met een 20-koppige bemanning  startte de rit aan het hotel en werd richting Santarcangelo

    aangepeild onder leiding van ons aller maestro Franco .

    Aan een tempo van 32 km/u  zag ik , reeds aan de staart bengelend , mijn einde nader en nader komen en aan de voet van Torriana hield ik het voor bekeken : tekort aan herstelperioden en spieren  ; nog een fotootje van de dapperen die hun weg vervolgden rng Verucchio en San Marino . en ik rustig op de terugweg .

    Vanaf hier kan ik alleen  de bijgevoegde foto’s laten spreken en wat commentaren achteraf , gaande van miljard , ongelooflijk , kon dat niet andersom ?

    Toch bravo voor 71 km in 3u 3 m en een 1000 hm met bult van 16,1 % . en nu maar hopen dat het verteerd is voor de echte waardemeter , de Nove  Colli .

     

    Marc(o)



    24-05-2011, 16:21 geschreven door Gino
    Reacties (0)
    22-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.14 clubrit wegens regen afgelast

    Hallo  fietsmakkers,


    Terwijl een groep Azzurri op dit ogenblik zich zitten uit te sloven tijdens de 9 colli in Rimini, werd hier in Winterslag de 14de clubrit,  de janettenrit (klik), afgelast wegens regen!

    Volgens voorzitter Pino kwamen 6 Azzurri opdagen die ook dadelijk konden beschikken. Hopelijk volgende zaterdag beter weer!

    Wij wensen de Nove Colli mannen een goede fietstocht en breng jullie verhalen mee!

    Naar wat wij gezien hebben tijdens de rit naar Banneux, zijn jullie er klaar voor om de gevreesde Barbotto op kousevoeten te beklimmen!

     

    Nog een veilige thuiskomst aan iedereen!







    22-05-2011, 09:50 geschreven door Gino
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de Frans Schoubben memorial
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo  fietsmakkers,

    Gisteren zaterdag stond de Frans Schoubben memorial op onze agenda. Omdat we met de fiets opreden naar het vertrek in Tongeren kozen we voor de 100 km parcours, gespekt met 7 hellingen, zeker geen onbekende hellingen voor ons.

    Om alles vlugger en om chaotische toestanden zeker te vermijden kon men ook dit jaar “voorinschrijven” garandeerde de 4 organiserende clubs. Enzo had al een week op voorhand dan toch maar ingeschreven (5 € +W-cup pakket) en ikzelf zou dan ter plaatse intekenen.

    Aangekomen in Tongeren was het charmant druk aan de Sibbo. Na het veilig achterlaten van onze Italiaanse raspaardjes aan de fietsenstalling die een kaartje met volgnummer kregen, begaven we ons naar boven om in te schrijven en om zo ook van de 3 bevoorradingen te kunnen genieten. Ook aan het vertrek Paul van de 3x20 boys, lang uit roulatie geweest met knieproblemen.


    Het was aanschuiven geblazen aan de tafel(s) van de voorinschrijvingen. Een file tot bijna aan de uitgang ! Hier hadden we zeker geen zin in om nog een uur staan wachten. Enzo maakte terecht zijn beklag aan de familietocht inschrijvingstafel en kreeg ook groot gelijk van de 2 organiserende leden die op dat moment hun
    verveling wegspoelden door aan de koffie te slurpen! Rechts aan de ingang stond de tafel van de “155 km” bemand door een voetbaltrainer (J. Daerden),  gefocust op een speculoos koekje die met zorg gesopt werd in de koffie! Omdat er niemand staat aan te schuiven bij hem,vraag ik of hij mij op de 100 km wilt inschrijven om zo de drukte aan de tafels te verdelen. “neen dat gaat niet”kreeg ik als antwoord “ge moet daar inschrijven,
    hier is de 155 km”  ja… dat had ik ook al door Joskeuh, maar het werk moet toch een beetje eerlijk verdeeld zijn of niet! Misschien een tip naar de organisatie toe voor volgend jaar als ze aan de 14de editie toe zijn!


    We dropen af  richting fietsenstalling om de fietsen terug in ontvangst te nemen. De fietsen werden door “de bewakers” aan de eigenaars terugbezorgd. Opeens werd er geroepen “van wie is deze fiets?” niemand die de Ridley moest hebben! Toen kreeg de “bewaker”zijn blunder van formaat in de gaten ! de Ridley eigenaar had zich nog niet gemeld voor terugname!

    Dit alles aan de start van de toertocht.


    We verzeilen in een groepje Hollanders die aan een mooi tempo richting Richelle hobbelen over de vol met putten bezaaide wegen. Na de afdaling naar Dalhem , kwamen we horden sakkerende en vloekende fietsers tegen die net zoals wij het spoor bijster waren. Iedereen was het eens, zeer slecht uitgepijld! “Franske”Schoubben zou zeker niet trots geweest zijn op de 4 organiserende clubs! Wat een boel jongens!!! Gelukkig kennen wij onze weg rond Aubel en met een ommetje van een 25 km komen we aan de eerste bevoorrading waar een nietsvermoedende clublid aan de bevoorradingstafel,de volle laag krijgt van de misnoegde Hollanders en Belgen!

    Enzo en ik hebben dan de pijlen gevold tot voorbij de Lanaye, waar we eerst nog bij de bakker aldaar een lekker rijstaartje met cola hebben verorberd.

    In Bitsingen nemen we afscheid van de Schoubben en vervolgen onze weg huiswaarts.

    Met al de ongemakken was het toch nog een mooie zomerse fietsdag die we met een Grimbergen hebben afgesloten!

     

    Ik had 149 km op de teller

    7 hellingen goed voor samen 1330 Hms.

    Frans Schoubben

    Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie

    Frans Schoubben (Tongeren, 11 november 1933 - 31 juli 1997) was een Belgisch wielrenner. Hij was beroepsrenner van 1955 tot 1963. Schoubben kon goed bergop rijden en won in 1957 Luik-Bastenaken-Luik, het hoogtepunt uit zijn carrière. Hij won ook tweemaal het Ardens weekend (1957 en 1960), tweemaal de Tour de Wallonie (1957-1958) en Parijs-Brussel 1959. In totaal behaalde Schoubben 39 overwinningen als prof.



    22-05-2011, 09:18 geschreven door Gino
    Reacties (0)
    19-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.fietsvakantie Rimini 2011
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     Oefenritje – Nove Colli                                                                             19 mei 2011


    zoals jullie weten zijn er een 20- tal Azzurri leden op fietsvakantie in Rimini, zondag volgt de apotheose"de 9 colli"
    lees hier een kort verslag geschreven door onze Marc(o)


    Gisteravond werd na rijp beraad beslist niet meer in dezelfde val te trappen van vorig  jaar , namelijk te stevige training met de naweeën op zondag en ons daarom te beperken tot het medium parcours van de laatste Mareterra of 84 km met 684 HM ;

    met copie van route en profiel ons bezorgd door Graziano stonden we dus deze morgen klaar om dat varkentje te wassen .

    we dat waren : Franco , Antonio , Johny , Scott en uw dienaar Marc(o) .

    vrij vlot maalden we  de vlakke kms tot Gateo er door  waar we , vooral ik , routeverantwoordelijke , even het westen kwijt waren ; navraag bij een local leverde soelaas in de vorm van een rits namen , die niet onbekend  in de oren klonken : Longiano , Roconfreddo en Sogliano , deze laatste ook op oorspronkelijk plan . Op naar Longiano dan , en dat was letterlijk te nemen met een stevige kuitenbijter , wat al reeds tot wat venijnige opmerkingen voerde aan adres van ondergetekende . voor laatste bleef het daar niet bij en Roconfreddo werde een herhaling alvorens de klim van 2,4 km naar Sogliano aan te vatten , waar we met aan saldo van 40 km op de teller aankwamen .

    we zouden dan naar Ponte  Uso rijden , Verucchio , Santarcangelo  en terug . een linkse

    inval ipv een rechtse bracht ons uit spoor en stormden recht op Santarcangelo af , wat de rit te kort zou gemaakt hebben en plots zie , daar duikt een wegwijzer Verucchio op naar rechts ; remmen dicht , een beetje terug en hop rng Verucchio . bij die éne hop is het voor mij gebleven want we zaten op de weg naar Torriana  waar we met het hoogste percentage van de rit kennismaakten : 14,4 % . alleen de daadwerkelijke ruggesteun van Franco heeft mij boven gebracht . Vanaf dan kregen we vleugels en vlogen hiermee via Santarcangelo   en Bordonchio naar ons hotel . 72 km en +800 HM .

    de verwijten die ik dan moest slikken hou ik voor mezelf : er werd dadelijk beslist morgen toch maar naar San Marino te fietsen , want dat was veel makkelijker .

     

    marc(o)  



    19-05-2011, 22:34 geschreven door Gino
    Reacties (1)
    15-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verslag Banneux 13de rit
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo  fietsmakkers,






    De 13de clubrit uit ons boekje ging vandaag naar Banneux. Ideaal voor de “Nove Colli” deelnemers die as zondag in Rimini zullen deelnemen. Ik werd bijgestaan door Franco om de 30 bedevaarders veilig door de Waalse wegen te gidsen. Het was met een bang hartje,daar de weermannen regen voorspeld hadden. Maar gelukkig zaten ze er flagrant naast met de voorspelling, geen drup is er gevallen.

    Door het bestuur werd een Walkie Talkie aangeschaft om zo met de volgwagen in contact te blijven in geval van. Franco kreeg dat hebbeding rond de arm vastgemaakt.

    De trip begon aan een niet te snel tempo richting Zutendaal en om de aanvangsfase wat gemakkelijk te houden blijven we op het jaagpad tot Visé.

    Als iedereen denkt dat het weeral Richelle wordt, slaan we echter naar rechts af om aan de côte de Sarolay (Argenteau) te beginnen. Achteraan horen we iemand “smeerlappen” roepen.

    De Sarolay heeft een afstand van een 0,8 km en met een gemid van 9,7 % stijgingpercentage.

    Iedereen komt op eigen tempo boven,de één al wat sneller dan de andere. Ik had al enkele keren laten horen dat de rit nog lang was en niet te onderschatten. Om de gemoedstoestand te testen riep ik geregeld “ …Waar is dat feestje ?” “HIER IS DAT FEESTJE !” alles kids dus. Het loopt gestaag omhoog tot in Queque du Bois. Net boven werd er voor de éérste keer plat geroepen. De lange afdaling was koud maar deed toch deugd. Beneden gekomen moeten we even wachten op de rest van de achterblijvers. Als verrassing heb ik de côte de la Fôret in petto. Heeft een afstand van ong.3,1 km met een gemid van 5,5 %

    Deze côte begint verdekt in een steegje, Je fietst er voorbij zonder er erg in te hebben, waar het niet dat de bewegwijzering ons deze onvolprezen côte aanreikt. Het zijn niet de percentages, maar het is de lengte die het beste van

    de renner vraagt. Ruim drie kilometer voordat het gehucht Forêt in zicht komt.

    De top in Forêt geeft een uitzicht prijs om van te watertanden. De rust in schril contrast met de bedrijvigheid in het dal maken het de moeite waard om zich de moeite te troosten de helling aan het palmares toe te voegen. Op de top brengt een afdaling ons in Nessonvaux.

    De afdaling geeft ons net de tijd om te drinken en snel wat suikers te verorberen.

    We beginnen aan de côte de Trassenster, afstand 6 km met 4 % gemid. de laatste klim voor we in Banneux wat kunnen pauzeren. We besluiten om iets te eten en te drinken in een self- bedieningszaak. Trouwens, ik denk dat de plaatselijke bakker aan het rondpunt niet zoveel stoelen heeft om rustig een Tagaubére te eten met 30 man.

    De terugweg is andere koek! De wind is zeker geen bondgenoot en maakt het ons (Franco en vooral mij) behoorlijk lastig. De lange hellingen zijn achter de rug maar nu moeten we over een 5 tal kuitenbijters in Olne…Soiron…Xhendelesse… Bruyeres…José. De machtsexplosies bergop zijn aanzienlijk afgezwakt, de vermoeidheid begint bij de meesten parten te spelen. “…Waar is dat feestje?” “…hier is dat feestje! “

    Iemand komt met de opmerking dat er niet zoveel zitplaatsen zijn in de volgwagen!het zal rustiger aan moeten. Ik moet zeggen dat er veel nieuwsgierigen zijn onder de leden. Ik heb dikwijls de vraag gekregen “…hoeveel bergen nog? Wat krijgen we nog?”

    De lange afdaling richting Visé is niet te versmaden, maar eerst nog die knobbel in Dalhem die we over moeten. We houden een korte drink stop. Er was voldoende drinkwater aanwezig in de volgwagen om de bidons te vullen.

    Normaal stond nog de Lanaye in het parcours,maar na een korte rondvraag werd er voor het jaagpad gekozen tot in Eigenbilzen waar ik naar Beverst afdraai met 173 km op mijn tellerke.

    De rest stevent af op Winterslag waar hen nog heerlijke stokbroodjes liggen te wachten aangeboden door de Afi! Waarvoor onze smakelijke dank!

    Onze “Abraham”Di Salvo Francesco vandaag net 50 geworden wensen we een dikke auguri!!!

    Ook de mannen met de nieuwe bike , Bruno met een mooie FP 7 Pina en Fulvio met een blitse Eddy Merckx!

    Het was weeral een mooie prachtige rit, al zeg ik het zelf! En de Nove Colli mannen zijn er duidelijk klaar voor. Veel geluk iedereen!!!!


    Ritgegevens

    30 leden

    165 km – 24,8 km/uur – 1527 Hms

    5 x plat !!!

    tot...en de groeten



    15-05-2011, 07:16 geschreven door Gino
    Reacties (7)
    08-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verslag 12de rit
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo  fietsmakkers,

    Verslag geschreven door Emidio


    Niet veel inspiratie vandaag, maar toch een kort verslagje van onze rit van 8 mei.

     

    Onze baankapiteins voor vandaag waren Giorgios en Nino en ze hebben een mooie rit uitgestippeld langs Genk, As, Maasmechelen, Lanaken, Zutendaal en zo terug naar Genk.

    23 leden, waaronder ook Bruno die gisteren ten val kwam, waren van de partij en ondanks de warme temperaturen hadden we een gemiddelde van 28,8/uur.

    Hierdoor waren we tijdig terug in ons clublokaal. Nog snel genieten van een frisse pint en dan huiswaarts om moederdag te vieren.

     

    Met dank van Giorgios en Nino

     

    Ritgegevens

    23 leden

    65 km – 28,8 km/uur

    Nino & Pino M.


     



    08-05-2011, 23:22 geschreven door Gino
    Reacties (1)
    07-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verslag Rekem-Val Dieu-Rekem
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo  fietsmakkers,

    Is het toevallige pure pech, of is de toch zo mooie semi-klassieker”Rekem-ValDieu-Rekem” een ritje die ons niet ligt?wie zal het zeggen. Feit is dat we deze toertocht voor de 3de maal rijden en evenveel keren pech hebben gekend. Het begon al in het lokaal net voor het vertrek.

    Het verliep niet vlotjes bij het ronselen van de VWB lidkaarten niet iedereen had de kaart bij.

    Met wat vertraging vertrokken we allen achter Franco en Antonio, richting Rekem.

    In Sledderlo werd er al voor de éérste keer “plat”geroepen. Als we net de afdaling willen nemen aan de Fabiola home in Rekem werd er weer plat geroepen. Ondertussen was de meerderheid al aan het dalen en werd er beneden netjes gewacht op de pechhebbers. Ik besloot om verder te rijden tot aan de start om zo iedereen in te schrijven voor de 95 km afstand. Na de inschrijvingen hebben we nog bijna eindeloos moeten wachten tot dat de groep weer voltallig was. Wat er gaande was dat het zolang duurde?  Geen bandjes en geen pomp bij! Enfin, om 10 uur konden we dan toch vertrekken richting Voerstreek.Het tempo ging ietsjes de hoogte in om de verloren tijd wat goed te proberen te maken. Nog steeds op Lanakens grondgebied werd er voor de zoveelste keer plat geroepen! Een gesakker en gejammer tot en met. Vooral van leden die vrouwlief beloofd hadden om tenlaatste 14 uur terug thuis te zijn. Een onhaalbare zaak! Dus werd er temidden van het jaagpad een crisis spoedvergadering gehouden. Iets meer dan de helft besloot om de 65 km parcours te volgen kwestie van op tijd terug aan de Afi te staan. De rest van de groep (14 man) hielden het been stijf en vertrokken voor de 95 km parcours. Zeker nu dat Pino geroepen had”ik doe de 65 km maar ik rijd niet onder de 35 km/uur…”

    We fietsen (alweer !) de Hallembaye …de Richelle op,voor de derde week op rij!

    De hellingen van de bond zonder naam stapelen zich kort elkaar op. Het is warm en iedereen snakt naar de verfrissende bevoorrading. We waren nog maar 1 afdaling verwijdert van de verfrissende beloning toen het stuur van Bruno het begaf. Het alluminiumstuur brak in 2 stukken, Bruno verloor het evenwicht en kwam ten val. Gelukkig viel de lichamelijke schade mee, enkele schaafwonden op de benen en elleboog. Donato en ikzelf zijn toen verder gereden om hulp te vragen aan de bevoorrading. Dadelijk sprong iemand van de organisatie in de wagen om Bruno op te halen. Hier hebben we jammer genoeg Bruno moeten achterlaten,maar hij was in goede handen van de mensen van de organisatie.

    De rest van de sterk uitgedunde groep fietst verder richting (alweer!!!)Lanaye,(ijskoude Aquarius)…Muizenberg. Tussen Kanne en Genk werd het gashendel geregeld ver opengedraaid en was het kretsen om in het wiel te blijven. In Eigenbilzen heb ik de groep verlaten richting Beverst.

    Jammer van de pech die we hebben gekend en vooral jammer voor Bruno,maar gelukkig is het alleen maar bij schaafwonden gebleven.

     

    Ritgegevens

    30 vertrekkers + 2 gastrijders

    Ik had 137 km – 25,6 km/gemid – bijna 1000 Hms

    Lek gereden : 5 keer

    Stuurbreuk Bruno met valpartij!

    Het stuur werd met een stok opgelapt om ev toch verder te kunnen fietsen !

    Gelukkig bleef het maar bij “beton exceem”



    07-05-2011, 00:00 geschreven door Gino
    Reacties (0)
    03-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.op geraak fietsen!

    Hallo  fietsmakkers,
    verslag geschreven door Enzo

    Het is in ons Belgenland dit jaar niet echt normaal ,het mooie weer blijft maar aanhouden en je hoort ons zeker niet klagen.

    Vandaag vertrokken voor onze wekelijkse trip, afgesproken aan de kanaalbrug van Zutendaal om 09.00 uur en we zouden dan wel zien waar naartoe.

    De wind was nogal goed aanwezig uit noord-oost en besloten dan maar tegenwind te vertrekken richting Lanaken. We hadden niet echt een doel, dan maar lukraak en nieuwe wegen ontdekken. Ik moet wel zeggen dat we in ons opzet zijn geslaagd ,mooie panorama's en verzichten waren rijkeliijk aanwezig in de omgeving van Noorbeek en Banholt.Het was bij momenten stoempen maar het weer en de prachtige zichten hebben veel goedgemaakt en blijven lachen want met de gedachte dat we op de terugweg de wind wel mee zouden hebben. Eenmaal boven op de Planck hadden we het voor het kiezen, terug via Aubel of dalen naar Slenaken en via Gulpen terug ,we kozen voor het laatst om maximaal van de wind te kunnen profitteren. In Gulpen werd er een koffiepauze gehouden met lekkere taart . Even werd er overlegd hoe we zouden terugrijden ,we besloten om via Valkenburg terug te keren en om af te sluiten er nog een lekkere kuitenbijter bijnemen .Via Schimmert , Elsloo , Maasmechelen en uiteindelijk Zutendaal terug naar huis. We hadden er 120 km  op zitten, meer dan genoeg ,lekker genoten van het zonnetje . Wat wil je nog meer ? Laat ons eerlijk
    zijn dit is onbetaalbaar ,ik stel me soms de vraag, wat als je rijk bent en dit niet kunt doen.Vul het zelf maar in.

    Groeten en tot de volgende

     

    Ritgegevens

    Enzo & Gino

    120,34km – 22,5 km/uur – 895 Hms

    Effe de benen losrijden…



    ken jij Europa ?klik op de link
    http://www.toporopa.eu/



    03-05-2011, 20:59 geschreven door Gino
    Reacties (0)
    01-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verslag rit 10
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo  fietsmakkers,


    Vandaag op deze 1 Mei feestdag stond de 10de clubrit op het menu. Een pittig ritje gekruid met de nodige hellingen in de Voerstreek en in Kanne. Emidio bijgestaan door Antonio hadden de opdracht om 34 gemotiveerde fietsfanaten probleemloos en veilig de 100 km af te haspelen. Onze begeleider van dienst Tonino, was weer paraat om ons ev te depanneren indien nodig. Waarvoor  GRAZIE!!! (=bedankt, voor de anderstaligen)


    Het was druk deze morgen aan ons lokaal, de meesten kwamen wat verkild het lokaal binnen en zochten warmte bij een tas koffie. Ook konden we een 5 tal gastrijders verwelkomen. Eén van de gasten Gerard (Ford Genk) had ik al geruime tijd niet gezien,volgens mij is hij lang op vakantie geweest ergens in Ethiopië, liefst 20 kg lichaamsgewicht lichter! Proficiat Gerard!


    Na een aarzelende start mocht Franco de groep mennen tot aan de voet van de Hallembaye en van dan af nam Emidio het over. Franco en Antonio die gisteren nog de rit naar Heinsberg in de benen hadden,hadden er blijkbaar zin in en werden we genoodzaakt om de ketting strak gespannen te houden. Nog niet aan de éérste helling Hallembaye en al 2 stops,Gianni een beetje ziekjes en ging wijselijk Tonino gezelschap houden in de volgwagen, en bij een gastrijder een spaakbreuk en gelukkig is er dan de volgwagen met reservewielen.

    Vanaf de eerste meters van de Hallembaye werden er cartouches afgeschoten, wegens mijn beperkte klimmerscapaciteiten heb ik het niet kunnen meemaken van op de eerste rij, maar ik heb zo een vermoeden dat er “leskes”geleerd werden! Na de steile afdaling werd er gewacht om te groeperen en konden de plassers ondertussen zich een struik of boom eigenen.


    De Richelle mag niet ontbreken wil je de Voer in fietsen. Op deze mooie helling, idem dito, de groep volledig uit elkaar geranseld. Na Dalhem wacht ons nog de helling naar Bombaye. Vanaf nu is er tijd om te eten vooraleer we de Lanaye en de Muizenberg nog moeten overwinnen. De energie gels komen nu tevoorschijn uit de achterzak.

    Waar het juist gebeurd is weet ik nog steeds niet, maar feit is dat we Antonio en Franco T. ergens tussen Vlijtingen en Rosmeer zijn kwijtgeraakt! Blijkbaar hebben die een plasstop ingelast en moet er iets verkeerd gegaan zijn met de communicatie.

    Mag zeker in de toekomst niet meer voorvallen!


    In Eik neem ik afscheid van de groep die nog een 15 km moeten peddelen naar de feeststad Genk!

    Volgende zaterdag fietsen we richting Aubel voor onze 2de grote rit. Om 8 uur stipt!!! Franco en Antonio zullen ons de weg wijzen!!! Neem maar boterhammekes mee met spek en eieren ipv Nutella!

     

    Ritgegevens

    34 vertrekkers

    103 km - 25,4 km/uur – 830 Hms (gps GiorgioK. )

    Gianni ziek,

    1 spaakbreuk


    Anciens,Franco & Gino

    Emidio onze secretaris

    Bertje, onze huisfotograaf


     
    tot...en de groeten



    01-05-2011, 22:00 geschreven door Gino
    Reacties (2)
    27-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.naar de Eyserbos
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo  fietsmakkers,

     

    We hebben vandaag weeral mooi kunnen genieten van een mooie zonnige lentedag.

    Ik heb toch maar mijn mouwstukken aangetrokken deze morgen bij het vertrek,’t was een frisse start.

    Met Enzo had ik afgesproken om een ritje te maken richting Hollander.

    Aan de kanaalbrug van Zutendaal werd er vertrokken, om via Moelingen de grens over te steken. In Mesch wacht ons de éérste helling. Vanaf dan hoe dieper we het landschap intrekken hoe mooier het wordt. Voor de zoveelste  keer zijn we hier gepasseerd en toch ziet het er telkens ,voor mij,steeds weer anders uit.

    Een bij momenten stevige noordoostenwind was de enige spelbreker. Via enkele smalle binnenwegen komen we verrassend (voor mij) op de top van de Planck.En na een mooie afdaling op een veldweg staan  we aan de voet van de Loorberg.

    We passeren Slenaken …Eperheide en dalen de Schweiberg af.

    Beneden besluiten we om een cola te drinken. Na de verfrissing vervolgen we onze weg richting Mechelen…Wahlwiller…Wittem…Eys. Hier in dit dorpje ligt de Eyserbos helling. Een stevige kuitenbijter van net geen km lengte en een piek van 21,8 % ! zou onze Phil Gilbert dat gewaar geworden zijn ?

    Halverwege de klim worden we door een jong wielrenster soepel en losjes voorbij gereden.

    We rijden door Valkenburg en de wind begint nu stilaan onze bondgenoot te worden.

    Net op de autosnelwegbrug in Stein rijdt Enzo lek en moeten we een nieuw bandje steken met op enkele meters van ons de razende auto’s en vrachtwagens.

    Er wacht ons nu nog de Salamanderhelling,maar met een stuwwind in de rug gaat het eens zo makkelijk.

    In Zutendaalcentrum doen we nog een « Grimbergenstop » om een alweer mooie fietstocht met een vochtige keel af  te ronden.

     

    Ritgegevens

    Enzo & Gino

    Ik had 130 km(mede door de omleiding in Zutendaalcentrum richting Munsterbilzen)

    24,3 km /gemid – 907 Hms

    net op de grens...


     

    Als het gras elders groener is...

    Soms reik je te ver!

    Als je je overschat en vastzit in een situatie waar je niet

    uit geraakt dan is er 1 ding dat je altijd moet weten.......
    Niet iedereen die opdaagt......
    Is er om je te helpen!!!!
    klik op de foto

    groener gras…
    tot...en de groeten


    27-04-2011, 06:11 geschreven door Gino
    Reacties (1)
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Archief per week
  • 08/01-14/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
    Te Koop
  • IBood
  • Kapaza
  • 2de Hands
  • Dagelijkse koopjes
  • FIETS KALENDERS
  • Go Cycling
  • Fietspromo
  • GEZONDHEID & CONDITIE
  • Testen
  • Trainingsadvies
  • Blessurewijzer
  • Hoogtetraining & Voeding
  • SPEL
  • Redsquare
  • Quizplezier
  • Auto parkeren
  • Fietsvakantie
  • Blog als favoriet !
    Foto
    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    johnjjuist
    blog.seniorennet.be/johnjju

    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!