Blog FIETSMAKKERS
WIELERTOERISME : Mens Sana in Corpore Sano

Foto
Weersverwachting
Bilzen
Meer weer in Bilzen
Inhoud blog
  • Schinnen
  • Nieuwjaar 2018
  • Vrolijk Kerstfeest
  • Ter Dolen rit
  • MTB rit op de Teut
  • Flemalle
  • Naar Budel Jandorie..
  • T T L Schoonbeek
  • Drieslinter
  • Aubel
  • Postel
  • dagtrip naar de Rurhsee
  • 2 daagse Blankenberge
  • Kornelimunster in Duitsland
  • Banneux
  • Neuville En Condroz
  • Ubach Palenberg in Duitsland
  • Froidthier naar Aubel
  • Qbike bij Ivanov
  • Bloesemtocht classic 2017
    Zoeken in blog

    Nieuws Sporza
  • LIVE: Saelemaekers verdubbelt voorsprong van AS Roma tegen Parma (VIDEO)
  • Geen tweede uitje voor Lindsey Vonn in Sankt Moritz: super-G geschrapt door mist en wind
  • LIVE (13.30 uur): Karetsas verrassend in Genkse basis, Verschaeren vervangt zieke Dreyer bij Anderlecht
  • Mathieu van der Poel "verschalkt" de pers bij aankomst in Zonhoven: "Is ook niet aangenaam buiten"
  • Geeft Europese kwalificatie Cercle Brugge vleugels tegen OH Leuven?
  • KAA Gent jaagt op eerherstel bij Standard na Europese uitschuiver
  • Zet Union opmars voort tegen Club Brugge? "Club zal op Champions League-niveau moeten zitten om Union te kloppen"
  • Kan KRC Genk leidersplaats en perfect thuisrapport veiligstellen tegen Anderlecht? "Gaan voor clubrecord"
  • Kan Marie Schreiber ook in de Kuil van Zonhoven de Nederlandse vrouwen afhouden?
  • De vrije rol van mentor Annemiek van Vleuten: "We werken met mensen en dat wil ik bewaken"
    Nieuws HBVL
  • VIDEO. Daar is hij dan! Mathieu van der Poel komt aan in Zonhoven voor zijn eerste cross van het seizoen
  • Vaticaan zet proces zaligverklaring koning Boudewijn in gang
  • Dertig jaar oude moordzaak op tienermeisje neemt opvallende wending: ex-vriendje gearresteerd
  • Het ging bijzonder moeizaam, maar Leuven Bears geraakt uiteindelijk toch voorbij stug QSTA United: “Slechte matchen winnen is ook belangrijk”
  • LIVE. KRC Genk ontvangt Anderlecht: breekt Racing zijn clubrecord of nadert paars-wit tot op twee punten?
  • Duits international Benjamin Henrichs maanden aan de kant door gescheurde achillespees
  • Minister Paul Van Tigchelt over zaak Julie Van Espen: “Op korte termijn excuses van minister en rechterlijke macht aan familie”
  • Warmste Kerstmars eindigt voor Fabrizio op spoed: “Halverwege kon ik écht niet meer”
  • Alleen dat doelpuntje van Dennis Praet ontbrak nog: hoe Antwerp zich (eindelijk) naar een deugddoende zege knokte
  • Met dank aan Florian Wirtz en Patrik Schick: waarom de Bundesliga toch nog spannend kan worden
    30-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verslag Rurhsee
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo fietsmakkers


    Verslag geschreven door Franco, waarvoor  mijn dank,

    Voor de mooie foto’s klik op ‘t kaartje

     

    Dag bloglezers,
     

    Vandaag hadden we onze zinnen gezet richting Eifel.we hadden al in april kennis gemaakt met de streek rond de ruhrsee en het beviel ons enorm qua natuur

    en natuurlijk het vele klimwerk, dat we besliste om hier nog eens een tocht te organiseren.We zouden nu de rit andersom gaan rijden.Om 8 uur stonden 10 man paraat aan het clublokaal afi om de trip naar Eupen aan te vangen.

    De namen; Antonio, giorgio,fulvio,roberto,benny,giacomo,davide,macaluso,franco,en gastrijder johnny mertens.

     In hoeselt pikken we nog een gastrijder op,nl alan boonen, nee geen familie van tommeke.Aan de start in eupen was het wat frisjes maar de 13 km die ons naar monschau moeten loodsen gaan lichtjes bergop en dat doet de temperatuur ook wat stijgen.Via ingenbroich gaan we richting hammer, en zo verder naar de ruhrvallei, na een paar klims verwerkt te hebben komen we in dedenborn aan waar we aan een lange afdaling beginnen van 5 km.Na een relatieve vlakke stuk komen we in einruhr aan.Nu volgt er een pittige klim van 4 km met prachtige uitzichten op het meer die ons naar kesternich brengt.Via smidt dalen we nu een 4 km richting heimbach waar we een pauze nemen.

    Na een reuze snitsel met fritten wacht ons een klim van 5 km die ons naar gemund brengt.Na een kleine omleiding omwille van wegenwerken zijn we genoodzaakt er nog een klim bij te doen die niet op het programma stond.Eenmaal boven zaten we terug op ons traject.Nu fietsen we via hofen richting monschau waar de laatste klim van de dag wacht.De weg die lichtjes in dalende lijn gaat en de wind die niet in het nadeel blaast nodigd ons uit om een tandje bij te steken.Bij momenten word er stevig doorgefietst

    Bij aankomst hoorde ik alleen positieve reacties.In deze rit moest er ongeveer 35 km geklommen worden, soms met een heel klein percentage, soms wat moeilijker.De opdracht was alleen om zoveel mogelijk samen te rijden en vooral opletten tijdens de afdalingen. dank aan de deelnemers om er een geslaagde rit van te maken. Giorgio die vandaag jarig was nl 54 jaar heeft ons bij piceno nog getrakteerd op vlaai en drank. Thanks

    hiep hiep hoera. 


    ritgegevens

    11 deelnemers

    130,85 km – 25,2 km/uur – 1883 Hms (Garmin Giorgio)

    lekke band alan



    30-06-2011, 00:00 geschreven door Gino
    Reacties (7)
    29-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BBQ + TVLimburg
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo Azzurri,

     

    Op zondag 3 juli zal het een speciale leuke dag worden in ons prille bestaan.

    We vertrekken om stipt 8 uur voor onze zondagrit. De 21ste clubrit “De ronde van Nederlands Limburg” zal vervangen worden door een kleine 72 km relatief vlak en rustig ritje richting Kanne.

    Zoals jullie weten zal een cameraploeg van TV Limburg ons tijdens de rit in de voormiddag filmen.

     

    Om 17 uur barst ons BBQ feestje los dat doorgaat in de feestzaal van eetcafé AFI Winterslag. Hier zullen de mensen van TV Limburg ook aanwezig zijn om dit alles te filmen. Onze voormiddagrit en BBQ zal nadien 1 week op tv uitgezonden worden.

    Laat ons hopen dat de weergoden ons die dag gunstig gezind zullen zijn !

     

    Tot zondag 3 juli stipt 8 uur voor de clubrit, hopelijk kan iedereen ,gladgeschoren en in clubtenue, op deze toch speciale dag aanwezig zijn!



    Categorie:Allerlei nieuws
    29-06-2011, 09:24 geschreven door Gino
    Reacties (0)
    26-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verslag rit 20 St Pietersberg
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo fietsmakkers

    De 20ste clubrit naar Val-Dieu werd verplaatst naar een latere datum, en werd vervangen door een ritje naar de Zonneberg(St Pietersberg). Ik denk aan de reacties te horen was dat zeker geen slechte keuze.

    Met 20 man was de opkomst eerder matig te noemen. De vakantie is blijkbaar begonnen voor de afwezigen.

    Een clubritje op mijn naam, Palm zou mij tijdens de rit assisteren als gastbaancap maar kwam niet opdagen. Nino bood zich dan spontaan aan om deze klus te klaren. Tonino zat weer paraat aan het stuur van de volgwagen.

    We vertrekken richting Boxbergheide door naar Bokrijk en over het sas van Diepenbeek waar er voor de eerste keer lek werd gereden(Franco) en kort daarop werd er voor de 2de keer plat geroepen.

    We vervolgen onze weg en passerenin Eik aan café Welkom bij Wiske en Ludo.

    Aan het containerpark van Bilzen wacht ons de eerste helling. Vanaf nu zal het met ups en downs gaan tot in Millen. Aan de kerk van Millen links in de “rue de montagne”in. Een korte kuitenbijter van 12%. De aanvallen blijven dan ook niet uit onder onze berggeiten.

    We rijden door Bassenge waar we wegens wegenwerken een korte omleiding moeten volgen.

    Na Eben volgt de Lanaye en fietsen tussen Albertkanaal en de Maas naar de Zonneberg.

    Maar eerst moeten we nog de mooie slingerende klim naar “Buitengoed Slavante”waar ooit een klooster heeft gestaan van de paters Franciscanen.

    Van hierboven heeft men een prachtig uitzicht op de Maasdal. Maar wie heeft daar oog voor gehad?

    Toen ik begin deze week de rit verkende,waren enkele gemeentearbeiders hier druk in de weer met het restaureren van het mergelpoortje. Er werd mij beloofd dat er een opening zou gelaten worden speciaal voor ons. Waarvoor onze dank mannen!!! (alhoewel ik vrees dat er niemand dit zal lezen op dit blog)

    Na een korte adempauze en zo de hartslag wat laten zakken beginnen we nu aan de St Pietersberg. De ratelende kettingen gingen dan ook dadelijk opzoek naar de juiste versnelling,of om zo pijnmin mogelijk deze Amstel Gold Race puist te bedwingen.

    Na de afdaling kreeg nu Bruno met een lekke band af te rekenen.

    Omdat er eerst werd gezegd dat bij sponsor AXA in Gellik enkele foto’s zouden gemaakt worden fietsten we over de Muizenberg. Maar de fotoshoot werd afgeblazen en verschoven naar latere datum. Om tijdig terug aan de AFI te staan, vervolden we onze weg via het jaagpad tot in Eigenbilzen dan door het bos op Zutendaal…Genk.

    Bedankt Nino en ook Fulvio om te assisteren.

    Mochten er nog foto’s van de rit binnensijpelen,dan komen die zeker nog op het blog.

    Ritgegevens

    20 man
    93,00 km – 25,9 km/uur – 692 Hms 3x lek gereden.


    Ter info:

    Jullie zullen ongetwijfeld de blitse Ital. helm met bijpassende bril al opgemerkt hebben bij Franco en Antonio. Op dit ogenblik loopt er een actie bij de verdeler in Kelmis.

    Voor groepen is er een pakket voorzien :

    helm + bril + mooie rugzak + t-shirt voor de prijs van 130 €.

    Mogen we jullie dan ook vragen mocht er nog interesse hiervoor zijn, even Franco een seintje te willen geven? Via dit blog of bel gewoon naar Franco (zie bij clubleden in rittenboekje.) Zo hoeven we maar 1 bestelling te plaatsen.


    Wielertoeristen die op fietsvakantie vertrekken, LET OP! klik op de link

    Patronen om fietsbanden op te pompen verboden op vliegtuig

    Dit is dan het nieuwe raspaardje van Pinarello 2012 de “ROKH”

    Klik op de link

    http://www.bikerumor.com/2011/06/16/2012-pinarello-rokh-road-bike-coming/

    tot...en de groeten

     



    26-06-2011, 00:00 geschreven door Gino
    Reacties (0)
    25-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aubel afgelast !
    Klik op de afbeelding om de link te volgen hallo fietsmakkers,
    Ondanks het slechte weer van deze morgen bij het vertrek naar Aubel,stonden er toch 4 dappere “die- hards”( Antonio, Franco,Fulvio,en Emidio) aan de C-mine.

    De rit werd dan ook wijselijk afgelast en vervangen door een heerlijke cappuccino bij Piceno.


    Voor morgen zondag, zijn de weersverwachtingen dan weer zomers, dus allen op post voor een clubritje tussen Jeker en Maas “de St”- Pietersberg” of ook de Zonneberg genaamd.



    25-06-2011, 13:47 geschreven door Gino
    Reacties (3)
    20-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verslag Brandweerlus 2011
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo  fietsmakkers,

     

    Jullie blogmaster gaf gisteren voor de brandweerlus forfait, ik had geen zin om nog eens goed nat te worden. Trouwens, het regende hier in Beverst-city.

    Maar geen nood, Franco kroop voor het blog in de digitale pen, waarvoor mijn dank!

    verslag 19de clubrit
    Vandaag reden we in clubverband de brandweerlus. Na de fikse regenbui die we gisteren op het einde van de 8van munster te verwerken kregen, hoopten we vandaag droog binnen te komen wat ook gebeurde. Er stond wel een 5 beaufort op het menu die het ons niet gemakkelijk maakte. Ik schat dat we met een 250 a 300 fietsfanaten waren. Van bij de start werd er duchtig doorgefietst .Voor mij was het even wennen om weer in het wiel te rijden.
    Palm had de rit van gisteren blijkbaar goed verteerd want hij kwam weer aandraven op zijn
    mountainbike. We hielden een pauze in de brandweerkazerne van Hoeselt waar we een frisdrank en een wafel aangeboden kregen. Na de pauze hadden we meestal de wind mee wat automatisch de snelheid omhoog joeg. De finale was zoals bij de echte grote jongens, heel nerveus. Iedereen probeert vooraan te zitten om de laatste 3 km voluit te gaan. Buiten een paar lichte valpartijen mogen we gerust zeggen dat het een geslaagde rit was die zeker voor
    herhaling vatbaar is.

    ritgegevens
    13 man ....
    bedankt Franco voor het verslag, je doet het goed!


    na de rit werden we weer verwend door Piceno, pasta à volonté!
    bedankt Franco van eetcafé Piceno



    20-06-2011, 10:05 geschreven door Gino
    Reacties (2)
    18-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de 8 van Munster
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo  fietsmakkers,

     

    Vandaag zaterdag stond de Acht van Munsterbilzen op het programma. Ik ben rechtstreeks naar de start gereden in Munsterbilzen om zo de Azzurri al op voorhand in te schrijven, zoals afgesproken. Om 8uur belde Pino mij om het aantal leden door te geven.  Dat de opkomst maar povertjes was,was goed te begrijpen met zulks weerstoestanden. Net voor het vertrek nog een fikse bui en dan niet te vergeten bij momenten stormwind!

    Aan het vertrek stond ook Funbiker Tony Cortinovis  die de uitnodiging om samen met ons graag de 85 km wilde trotseren.

    Franco(of wie dachten jullie)zette zich dadelijk op kop bijgestaan in eerste instantie door Giacomo.

    Niet meer richting Voerstreek maar Hageland zijn de mannen van WTC St’-Jozef Bilzen (voorheen Ford Genk)moeten uitwijken. Wij kozen door schuld van “Flandrien weer” voor de 85 km. Ook met de rit van morgen de Brandweerlus in gedachten die naar Hoeselt trekt en zo enkele Haspengouwse kuitenbijters zal aandoen.

    We waren nog maar net op Diepenbeeks grondgebied toen we(dachten we in eerste instantie)een pijltje hadden gemist. Aan zaal Terlocht werden we rechtdoor gestuurd tot in het centrum van Vliermaalroot. Daar kwamen we nog sakkerende Flandriens tegen die het ook niet meer zagen zitten. Gelukkig is dan op zo momenten een wegwijzer wel handig. In Kortessem zaten we terug ophet parcours. Het was zoeken om zo weinig mogelijk wind te vangen achter in het wiel van Franco en nu Tony. Palm dacht er een leuke trainingsritje van te maken
    en kwam op de MTB! Jongens, stoempen dat die deed! Mienkia!

    Het moet ergens in Alken geweest zijn dat we een groepke fietsers uit tegengestelde richting tegen kwamen. Dat voorspelde weer geen goeds! Die waren ook het spoor bijster geraakt door een gemiste pijl.

    Net nu dat de vaart er goed inzat rijd ik lek op die verdomde kasseien op enkele kms van de bevoorrading. Daar werd ons gezegd dat er pijlen op het parcours “weggenomen” waren en daardoor de verwarring.

    Na de verfrissing en cake trokken we met de wind in de rug huiswaarts. Het tempo ging de hoogte in en was het pitsen  en bijten om het wiel te houden. In Diepenbeek gingen ditmaal  de hemelsluizen wagenwijd open. Plots waren we Palm,Antonio,Nino en Giacomo kwijtgespeeld. We zijn dan onder de autostradebrug gaan schuilen en om de achterblijvers op te wachten. Toen het wat lang duurde heeft Tony nog naar Palm of Antonio gebeld, doch zonder antwoord.

    Wij zijn dan maar met ons drietjes door de gietende regen doorgereden.

    Franco is afgedraaid naar de grote baan Diepenbeek-Genk en Tony moest nog naar de Chirodroom want daar stond zijn wagen geparkeerd,en ik was nog maar op enkele kms van mijn warme douche verwijderd!

    Jammer dat de weergoden er anders over dachten, de “weggenomen”plaatjes en het kwijtspelen van de 4 Azzurri.

     

    Ritgegevens

    7 man

    Ik had 87 km – 28,4 km/uur

    1 x lek



    18-06-2011, 00:00 geschreven door Gino
    Reacties (2)
    17-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zondag Brandweerlus 19de clubrit
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo  fietsmakkers,

     

    11de Limburgse  Brandweerlus Genk 19 juni 2011

     

    Samenkomst aan de brandweerkazerne van Genk (achter C-Mine) en dit om 8u30

    De groepsstart onder begeleiding van politie en motards start in groep voor de 85 km stipt om 9uur.

    De rit gaat naar de brandweerkazerne van Hoeselt en terug. Het parcours is matig heuvelachtig (Haspengouw).

    In Hoeselt is er tevens een bevoorrading voorzien.

    Vergeet jullie VWB lidkaartje niet !!!

     

    Alle info vind je via de link

    http://www.brandweerlus.be/

     



    Categorie:Allerlei nieuws
    17-06-2011, 00:00 geschreven door Gino
    Reacties (1)
    14-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.met alle Chinezen maar....

    Hallo  fietsmakkers,


    Sinds geruime tijd waarschuwt Pinarello voor toenemende nep Pina’s frames uit het Verre Oosten.

    Zoals jullie zien is de lolbroek eigenaar van deze “Chinarello DogPoo” heel creatief geweest.

    Let op de bovenbuis “BS” (Bull shit) en op de vorken “Que Onda”.

    De nep Pina’s worden aan minder dan de helft van de prijs aangeboden.

    Ook nep Colnago’s duiken meer en meer op.


    Het is niet alleen een sticker dat een Pina of Colnago maakt, maar spijtig genoeg denken sommige mensen dat!

    nep


    Categorie:Allerlei nieuws
    14-06-2011, 00:00 geschreven door Gino
    Reacties (0)
    12-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Azzurri in de Dolomiten
    Klik op de afbeelding om de link te volgen verslag geschreven door Bertje

    Hallo fietsmakkers,

    Zondag kunnen wij ( Berke, Marino en Robby ) niet aanwezig zijn op ons zondaagselijke afspraak.

    We zitten momenteel in Italië waar we gezamelijk de Stelvio beklommen hebben.

    Samen hebben we de Stelvio binnen de drie uur beklommen.

    De afdaling was een hele belevenis temperatuur bij het dalen was - 7° C en smeltende sneeuw.

    PS: Zie hier een paar foto´s in de bijlage.


    Groetjes,

    Marino, Berke en Robby

    de "9 colli mannen" hebben het constant over de "Barbotto"
    ziehier de Stelvio ter vergelijking.

    De Passo dello Stelvio is een van de bekendste, zwaarste, beruchtste, hoogste passen in Europa, 2758 meter hoog, 48 haarspeldbochten.
    ruim 20 kilometer klimmen om bijna 2000 meter hoogteverschil te overwinnen (zo'n 7,7 % gemiddeld stijgingspercentage). De uitzichten zijn ongekend mooi, de berg is ongekend lang, steil en wisselend.


    klik op de foto's om te vergroten:


    3 Afi mannen nat wegdek stelvio


    Categorie:Allerlei nieuws
    12-06-2011, 23:11 geschreven door Gino
    Reacties (4)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verslag rit 17
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo  fietsmakkers,

    Met wat stramme spieren ben ik deze morgen richting Winterslag gefietst.

    De 17de clubrit stond weerom op naam van Franco, volgens mij heeft hij een jaar abonnement genomen om op kop rijden. Het golvend parcours was er eentje om “U” tegen te zeggen. Mooi rustige binnenwegen, niet veel verkeer. De hellingen vielen mee, zeker geen onbekenden voor ons, alhoewel ik er slechts maar eentje met naam ken nl. de Sibbegrubbe.

    De 25 leden die opgekomen waren konden er zeker van genieten. Alleen naar het einde van de rit toe, begon de vermoeidheid voor enkelen parten te spelen. De hellingen die we vandaag voor de wielen kregen waren natuurlijk klein bier vergeleken met wat de 3 Azzurri die momenteel de “echte”bergen in de Dolomieten voorgeschoteld krijgen! Later meer hierover.

    Na een hele resem kleine dorpjes te zijn gepasseerd,moeten we even door het druk verkeer in Valkenburg. De enkele verkeerslichten zorgden er dan ook voor dat de groep geregeld gesplitst kwam te zitten.

    Als laatste helling kwam de lange doch mooie Sibbegrubbe aan de beurt. Boven werd er netjes gewacht totdat iedereen terug aansluiting kreeg. Is het door de inspanning of angst…ik weet het niet, maar toch raar dat er geroepen werd voor een plaspauze!

    Na de afdaling van Bemelenberg fietsten we door centrum van Maastricht waar een loopwedstrijd net afgelopen was.

    Dat valsplat stuk naar St Barbara (Lanaken) was nog een laatste stuiptrekking. Hier kon je zien bij wie de jus op was!

    Gelukkig was het nu steeds in dalende lijn richting Vennestraat.


    Bedankt Franco en Roberto,goed gewerkt!

     

    Ritgegevens

    25 leden

    Volgens Franco’s pc-tje : 93 km - 26,1 km/uur – 561 Hms



    12-06-2011, 00:00 geschreven door Gino
    Reacties (1)
    11-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verslag Scherpenheuvel

    Hallo  fietsmakkers,

    Onder de dreigende donkere wolken vertrokken we vandaag met 8 man naar Scherpenheuvel.

    Met de rit van morgen zondag (Elsloo) weeral een ritje op naam van Franco,dacht ik er een rustig ontspannen ritje naar Scherpenheuvel van te maken. Gewoon de spieren van de nodige zuurstof te voorzien voor morgen als we over de zuid Hollandse hellingen fietsen.

    Maar zo dacht Franco er blijkbaar niet over. Dadelijk en zonder pardon legde hij er de pees behoorlijk op. De wind was zeker niet in ons voordeel en dadelijk werd er beschutting gezocht in het wiel.

    Geen tijd om wat te verpozen en de kuiten even te ontspannen. Totdat de blogmaster ergens in Stokrooie lek reed. Terwijl er een nieuw bandje werd gestoken konden de anderen er gretig gebruik van maken door de zelfgebakken Feta koekjes die Georgios mee had te proeven, en die werden gesmaakt!

    Er werd afgesproken om geen koffiepauze te houden in Scherpenheuvel maar non stop huiswaarts te keren om dan bij Piceno een pauze te houden.

    Net voor Zichem komen we nog enkele bekende clubgenoten tegen die ook Scherpenheuvel als doel hadden.

    Aan een tempo tss 35 en 38 km raasden we richting Zwartberg waar uitbater Franco ons overdonderde met pizza, waarvoor onze smakelijke dank! Na die doorgespoeld te hebben met enkele Leffe’s was het tijd om de regenjassen toch aan te trekken.

    Alleen fiets ik richting Bilzen met nog een 16 km voor de boeg, terwijl mijn reisgezellen op een boogscheut wonen van eetcafé Piceno.

    Morgen op vaderdag fietsen we in het spoor van Franco den Hollander op en ondertussen moet iedereen al weten (tenzij je de laatste tijd op Mars vertoefde!)dat het niet vlak zal zijn.

     

    Ritgegevens

    8 man

    Op mijn tellerke, 125 km – 29,1 km/uur

    Een lekke band (Gino)



    colle delle Finestre



    11-06-2011, 22:53 geschreven door Gino
    Reacties (0)
    05-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verslag 16de rit naar Slenaken
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    klik op de foto voor album

    Hallo  fietsmakkers,

    Met wat licht gedruppel ben ik deze morgen naar de AFI vertrokken. Het was wel een aangename 19° C en de wind was te verwaarlozen.

    Niet veel volk vandaag voor de 16de clubrit naar Slenaken. Ik vermoed dat de afwezigen net voor het vertrek een blik op de buienrader hebben geworpen en die voorspelde niet veel goeds. Jammer want tijdens de rit hebben we geen druppel gehad en de zon scheen bij momenten uitbundig.

    Met 16 man vertrokken we richting Lanaken waar Nootje als 17de man zou aanpikken.

    Aan een strak tempo daveren we naar de Bemelerberg toe. Franco (met blitse helm en bril!)bijgestaan door Emidio namen het kopwerk voor eigen rekening en loodsten ons door de verschillende dorpjes naar Slenaken. Na de molshopen, komen we aan de Loorberg. Op een klein verzetje peddelen we naar boven tot in Heijenrath.

    Hier werd het wegdek volledig vernieuwd en was het een beetje uitkijken in de afdaling die daarop volgde voor olievorming.

    Telkens het tempo iets te hoog lag werd er wijselijk wat gas teruggenomen en zo kon iedereen goed mee. Het landschap is prachtig op de top van de Koning van Spanje en in het dal zien we Gulpen in de zon. Hier wacht ons de laatste helling de Ingberg. De laatste pijlen worden hier verschoten. In dalende lijn keren we nu huiswaarts terug naar de Bemelerberg door het centrum van Maastricht. Op het fietspad krijgen we het zowaar aan de stok met een woeste Hollander op een scooter. Volgens mij had hij enkele zekeringen in zijn koppeke doorgebrand of was het door de zon?

    Als de gemoederen bedaart waren, fietsen we verder richting Veldwezelt waar ik net op de kanaalbrug lek rijd.

    Ondertussen was onze 17de man met enkele uren slaaptekort, reeds afgeslagen richting Gellik.

    Ongelooflijk maar waar rijden in Zutendaal de 2 gebroeders Bartoli quasi gelijktijdig lek. Geen tekort aan binnenbandjes bij de Bartoli’s waar de bandjes als ‘Familypack’ worden aangeschaft.

    De vermoeidheid laat zich nu wel gevoelen en niet alleen bij de fietsers. De Wilier van Pino M. moet zelfs even uitrusten op een kar na al dat beulenwerk op Hollandse bodem.

    Iedereen ruikt de stal en het tempo gaat zelfs de hoogte in, maar niet hoog genoeg om Pino op de uitgeruste Wilier en Bertje op nog een frisse Colnago van een laatste demarrage te houden.

    Maar het fluitje van een van de baancaps riep hen terug tot de orde.

    Moe maar voldaan ploffen we neer in een stoel op het terras van de AFI.

    De rits van de koerstrui gaat volledig open en kunnen de zonnestralen zich een weg banen tussen de enkele borstharen.

    Nu is het wachten op een verfrissende Grimbergen. Marc(o) zat rustig bij een drankje ons op te wachten.

    Ritgegevens

    17 man

    96 km – 854 Hms – 26,0 km/uur

    3 x lek gereden


     

    Afdaling van de Stelvio…zonder handen!

    http://www.youtube.com/watch?v=ZV4MJok1_2o



    05-06-2011, 22:22 geschreven door Gino
    Reacties (1)
    02-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Slenaken

    Hallo  fietsmakkers,

    Met 10 man hebben we op de oproep van Franco gereageerd om samen zijn ritje van as zondag te gaan verkennen. Onder de Azzurri ook Luc “Loupo”Wolfs van de Funbikers die ik de dag voordien met een sms-je uitnodigde.

    De rest van het peloton zat op de verschillende communiefeesten en zullen tot zondag moeten wachten om van deze prachtige rit te mogen genieten.

    Veel mag ik niet verklappen,alleen dat we een 93 km moeten afmalen en 854 Hms moeten overwinnen. Als je op den Hollander fietsen gaat weet je dat het landschap heuvelachtig is en bezaaid met korte en lange hellingen. Het is een supermenu die we voorgeschoteld krijgen, die toch goed verteerbaar is. Dat is net het voordeel van verkennen en parcourskennis opdoen. Je weet wat en waar je wat te wachten staat, maar ook waar en op welk punt het licht begint te flikkeren.

    Hopelijk blijft het mooie zomerweer nog wat langer aanhouden.

    Tot zondag 8 uur aan de AFI.

     

    Ritgegevens

    10 man

    100 km – 854 Hms – 25,0 km/uur



    02-06-2011, 22:59 geschreven door Gino
    Reacties (5)
    30-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.uitnodiging BBQ & TVL opnames
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Beste AFI Azzurri leden,

     

    We zijn nu halfweg 2011 en wat de deelname aan de ritten betreft, kunnen we niet anders dan tevreden zijn.  Daarom hebben we gedacht dat het nu een geschikt moment zou zijn om nog eens gezellig samen te zitten en te genieten van een heerlijke barbecue. (klik)

     

    Op  ZONDAG 3 juli  vertrekken we om 8 uur stipt voor onze fietsuitstap  “DE RONDE VAN NEDERLANDS LIMBURG” OM 17 uur is iedereen, samen met partner en kinderen welkom op de BBQ in Eetcafé Afi.  We hopen dat jullie talrijk aanwezig zullen zijn.

    Voor de goede gang van zaken is het noodzakelijk dat jullie inschrijven VÓÓR 17 JUNI.  Nadien worden geen inschrijvingen meer aanvaard!

    Klik beneden op de bijlage voor meer info!




    Ook op 3 juli tijdens onze rit in de voormiddag worden we gefilmd door een cameraploeg van TV LIMBURG.  Deze ploeg zal ook tijdens de BBQ aanwezig zijn.  Dus we hopen dat jullie zeker allemaal van de partij zullen zijn.

    Deze reportage zal nadien gedurende 1 week uitgezonden worden.

    Be There !!!

    Bijlagen:
    barbeque.docx (526 KB)   



    30-05-2011, 05:18 geschreven door Gino
    Reacties (1)
    29-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verslag 15de clubrit Bilzen cc.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo  fietsmakkers,

    Magere opkomst voor de 15de clubrit, 16 man schreven in. Het zaterdagwerk zal wel hier de reden voor zijn. Jammer, want de place to be was vandaag De Kimpel in Bilzen.

    Traditie getrouw een drukte van jewelste aan het vertrek. Vorig jaar met meer dan 5000 vertrekkers dit jaar met “iets minder” nl. 4446 ingeschrevenen.


    De meesten onder de aanwezige Azzurri met duidelijk nog de “Nove Colli” in de benen,beuken we tegen de wind in richting Bilzen. De volgwagen hebben we vandaag een verlofdag gegeven.

    Franco nam resoluut het commando over en liet zich bijstaan door nog een 6-tal gastbaancaps. die spontaan een beurtrol inlasten, ja niet iedereen kan de wind trotseren.

    Nog maar net vertrokken aan de Kimpel, krijgen we al dadelijk de eerste hellingske, De Brugstraat. Niet zo beestig steil of lang,maar het vernieuwde parcours lag er bezaaid van en die naar het einde toe toch pijn deden.

    Het tempo zat er goed in,we vertrokken met 16 man maar al snel was onze groep uitgegroeid tot een peloton van zo een 100 man. Iedereen kroop in het wiel van de witte Dogma lekker knus uit de wind, nu ja knus ,het was toch nog harken en stoempen om netjes uit de wind te zitten.


    Na de zoveelste dikke knobbel komen we aan Les Cahottes. Ik vind nog steeds dat de bevoorrading  net aan de voet toch een slecht gekozen plaats is, maar de burgemeester heeft daar blijkbaar anders over beslist.

    De felle wind begint toch in ons voordeel te draaien en de terugweg naar Winterslag moet nu toch gemakkelijker gaan. Er werd afgesproken om een koffiepauze in te lassen aan de eerste de beste cafeetje, we zijn er velen gepasseerd maar dit cafeetje in Sluizen trok de aandacht en zo ging iedereen in de remmen.

    Na de koffie trekken we ons terug op gang om de laatste km’s af te haspelen. Onderweg hebben we nog gezelschap gekregen van Cyriel en Maria.

    We duikelen Haspengouw binnen, hier is het parcours drastisch gewijzigd in de positieve zin dan.

    Na enkele veldwegen door Piringen en Hoeselt komen we terug in Bilzen waar de Azzurri koers zetten richting Winterslag en ik op Beverst.


    De toertocht was naar gewoonte zeer mooi, goed en op tijd aangegeven en de info aan de voet van de hellingen maakte deze editie van de  Bilzen Classic compleet af!


    Franco en de rest van de baancaps bedankt om ons uit de wind te houden, en die mensen in de buik van de groep met een fluitje om de pols(?) ook bedankt.


    Ritgegevens

    16 leden

    Ik had 149 km.


     

    http://www.saliceocchiali.it/eng/caschi_bike.php (klik)

    Let vooral op hoe de tricolore vlag via de helm subtiel doorloopt in de bril en zo mooi één geheel vormt. De helm is ook in het wit verkrijgbaar.

    Misschien krijgen de sponsors bij deze foto een  idee?



    tot...en de groeten 



    29-05-2011, 07:47 geschreven door Gino
    Reacties (2)
    24-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.San Marino
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    (klik)



    Hallo  fietsmakkers,


    De Azzurri Nove Colli gladiatoren zijn gezond en wel terug in Belgenland.

    In afwachting van de verhalen en ervaringen en niet te vergeten de mooie foto’s, lees hier nog een kort verslag van onze verslaggever ter plaatse Marc(o)

     

    San Marino                                                                21 mei  2011

     

    Zoals beslist werd als laatste training San Marino gekozen .

    Met een 20-koppige bemanning  startte de rit aan het hotel en werd richting Santarcangelo

    aangepeild onder leiding van ons aller maestro Franco .

    Aan een tempo van 32 km/u  zag ik , reeds aan de staart bengelend , mijn einde nader en nader komen en aan de voet van Torriana hield ik het voor bekeken : tekort aan herstelperioden en spieren  ; nog een fotootje van de dapperen die hun weg vervolgden rng Verucchio en San Marino . en ik rustig op de terugweg .

    Vanaf hier kan ik alleen  de bijgevoegde foto’s laten spreken en wat commentaren achteraf , gaande van miljard , ongelooflijk , kon dat niet andersom ?

    Toch bravo voor 71 km in 3u 3 m en een 1000 hm met bult van 16,1 % . en nu maar hopen dat het verteerd is voor de echte waardemeter , de Nove  Colli .

     

    Marc(o)



    24-05-2011, 16:21 geschreven door Gino
    Reacties (0)
    22-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.14 clubrit wegens regen afgelast

    Hallo  fietsmakkers,


    Terwijl een groep Azzurri op dit ogenblik zich zitten uit te sloven tijdens de 9 colli in Rimini, werd hier in Winterslag de 14de clubrit,  de janettenrit (klik), afgelast wegens regen!

    Volgens voorzitter Pino kwamen 6 Azzurri opdagen die ook dadelijk konden beschikken. Hopelijk volgende zaterdag beter weer!

    Wij wensen de Nove Colli mannen een goede fietstocht en breng jullie verhalen mee!

    Naar wat wij gezien hebben tijdens de rit naar Banneux, zijn jullie er klaar voor om de gevreesde Barbotto op kousevoeten te beklimmen!

     

    Nog een veilige thuiskomst aan iedereen!







    22-05-2011, 09:50 geschreven door Gino
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de Frans Schoubben memorial
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo  fietsmakkers,

    Gisteren zaterdag stond de Frans Schoubben memorial op onze agenda. Omdat we met de fiets opreden naar het vertrek in Tongeren kozen we voor de 100 km parcours, gespekt met 7 hellingen, zeker geen onbekende hellingen voor ons.

    Om alles vlugger en om chaotische toestanden zeker te vermijden kon men ook dit jaar “voorinschrijven” garandeerde de 4 organiserende clubs. Enzo had al een week op voorhand dan toch maar ingeschreven (5 € +W-cup pakket) en ikzelf zou dan ter plaatse intekenen.

    Aangekomen in Tongeren was het charmant druk aan de Sibbo. Na het veilig achterlaten van onze Italiaanse raspaardjes aan de fietsenstalling die een kaartje met volgnummer kregen, begaven we ons naar boven om in te schrijven en om zo ook van de 3 bevoorradingen te kunnen genieten. Ook aan het vertrek Paul van de 3x20 boys, lang uit roulatie geweest met knieproblemen.


    Het was aanschuiven geblazen aan de tafel(s) van de voorinschrijvingen. Een file tot bijna aan de uitgang ! Hier hadden we zeker geen zin in om nog een uur staan wachten. Enzo maakte terecht zijn beklag aan de familietocht inschrijvingstafel en kreeg ook groot gelijk van de 2 organiserende leden die op dat moment hun
    verveling wegspoelden door aan de koffie te slurpen! Rechts aan de ingang stond de tafel van de “155 km” bemand door een voetbaltrainer (J. Daerden),  gefocust op een speculoos koekje die met zorg gesopt werd in de koffie! Omdat er niemand staat aan te schuiven bij hem,vraag ik of hij mij op de 100 km wilt inschrijven om zo de drukte aan de tafels te verdelen. “neen dat gaat niet”kreeg ik als antwoord “ge moet daar inschrijven,
    hier is de 155 km”  ja… dat had ik ook al door Joskeuh, maar het werk moet toch een beetje eerlijk verdeeld zijn of niet! Misschien een tip naar de organisatie toe voor volgend jaar als ze aan de 14de editie toe zijn!


    We dropen af  richting fietsenstalling om de fietsen terug in ontvangst te nemen. De fietsen werden door “de bewakers” aan de eigenaars terugbezorgd. Opeens werd er geroepen “van wie is deze fiets?” niemand die de Ridley moest hebben! Toen kreeg de “bewaker”zijn blunder van formaat in de gaten ! de Ridley eigenaar had zich nog niet gemeld voor terugname!

    Dit alles aan de start van de toertocht.


    We verzeilen in een groepje Hollanders die aan een mooi tempo richting Richelle hobbelen over de vol met putten bezaaide wegen. Na de afdaling naar Dalhem , kwamen we horden sakkerende en vloekende fietsers tegen die net zoals wij het spoor bijster waren. Iedereen was het eens, zeer slecht uitgepijld! “Franske”Schoubben zou zeker niet trots geweest zijn op de 4 organiserende clubs! Wat een boel jongens!!! Gelukkig kennen wij onze weg rond Aubel en met een ommetje van een 25 km komen we aan de eerste bevoorrading waar een nietsvermoedende clublid aan de bevoorradingstafel,de volle laag krijgt van de misnoegde Hollanders en Belgen!

    Enzo en ik hebben dan de pijlen gevold tot voorbij de Lanaye, waar we eerst nog bij de bakker aldaar een lekker rijstaartje met cola hebben verorberd.

    In Bitsingen nemen we afscheid van de Schoubben en vervolgen onze weg huiswaarts.

    Met al de ongemakken was het toch nog een mooie zomerse fietsdag die we met een Grimbergen hebben afgesloten!

     

    Ik had 149 km op de teller

    7 hellingen goed voor samen 1330 Hms.

    Frans Schoubben

    Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie

    Frans Schoubben (Tongeren, 11 november 1933 - 31 juli 1997) was een Belgisch wielrenner. Hij was beroepsrenner van 1955 tot 1963. Schoubben kon goed bergop rijden en won in 1957 Luik-Bastenaken-Luik, het hoogtepunt uit zijn carrière. Hij won ook tweemaal het Ardens weekend (1957 en 1960), tweemaal de Tour de Wallonie (1957-1958) en Parijs-Brussel 1959. In totaal behaalde Schoubben 39 overwinningen als prof.



    22-05-2011, 09:18 geschreven door Gino
    Reacties (0)
    19-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.fietsvakantie Rimini 2011
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     Oefenritje – Nove Colli                                                                             19 mei 2011


    zoals jullie weten zijn er een 20- tal Azzurri leden op fietsvakantie in Rimini, zondag volgt de apotheose"de 9 colli"
    lees hier een kort verslag geschreven door onze Marc(o)


    Gisteravond werd na rijp beraad beslist niet meer in dezelfde val te trappen van vorig  jaar , namelijk te stevige training met de naweeën op zondag en ons daarom te beperken tot het medium parcours van de laatste Mareterra of 84 km met 684 HM ;

    met copie van route en profiel ons bezorgd door Graziano stonden we dus deze morgen klaar om dat varkentje te wassen .

    we dat waren : Franco , Antonio , Johny , Scott en uw dienaar Marc(o) .

    vrij vlot maalden we  de vlakke kms tot Gateo er door  waar we , vooral ik , routeverantwoordelijke , even het westen kwijt waren ; navraag bij een local leverde soelaas in de vorm van een rits namen , die niet onbekend  in de oren klonken : Longiano , Roconfreddo en Sogliano , deze laatste ook op oorspronkelijk plan . Op naar Longiano dan , en dat was letterlijk te nemen met een stevige kuitenbijter , wat al reeds tot wat venijnige opmerkingen voerde aan adres van ondergetekende . voor laatste bleef het daar niet bij en Roconfreddo werde een herhaling alvorens de klim van 2,4 km naar Sogliano aan te vatten , waar we met aan saldo van 40 km op de teller aankwamen .

    we zouden dan naar Ponte  Uso rijden , Verucchio , Santarcangelo  en terug . een linkse

    inval ipv een rechtse bracht ons uit spoor en stormden recht op Santarcangelo af , wat de rit te kort zou gemaakt hebben en plots zie , daar duikt een wegwijzer Verucchio op naar rechts ; remmen dicht , een beetje terug en hop rng Verucchio . bij die éne hop is het voor mij gebleven want we zaten op de weg naar Torriana  waar we met het hoogste percentage van de rit kennismaakten : 14,4 % . alleen de daadwerkelijke ruggesteun van Franco heeft mij boven gebracht . Vanaf dan kregen we vleugels en vlogen hiermee via Santarcangelo   en Bordonchio naar ons hotel . 72 km en +800 HM .

    de verwijten die ik dan moest slikken hou ik voor mezelf : er werd dadelijk beslist morgen toch maar naar San Marino te fietsen , want dat was veel makkelijker .

     

    marc(o)  



    19-05-2011, 22:34 geschreven door Gino
    Reacties (1)
    15-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verslag Banneux 13de rit
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo  fietsmakkers,






    De 13de clubrit uit ons boekje ging vandaag naar Banneux. Ideaal voor de “Nove Colli” deelnemers die as zondag in Rimini zullen deelnemen. Ik werd bijgestaan door Franco om de 30 bedevaarders veilig door de Waalse wegen te gidsen. Het was met een bang hartje,daar de weermannen regen voorspeld hadden. Maar gelukkig zaten ze er flagrant naast met de voorspelling, geen drup is er gevallen.

    Door het bestuur werd een Walkie Talkie aangeschaft om zo met de volgwagen in contact te blijven in geval van. Franco kreeg dat hebbeding rond de arm vastgemaakt.

    De trip begon aan een niet te snel tempo richting Zutendaal en om de aanvangsfase wat gemakkelijk te houden blijven we op het jaagpad tot Visé.

    Als iedereen denkt dat het weeral Richelle wordt, slaan we echter naar rechts af om aan de côte de Sarolay (Argenteau) te beginnen. Achteraan horen we iemand “smeerlappen” roepen.

    De Sarolay heeft een afstand van een 0,8 km en met een gemid van 9,7 % stijgingpercentage.

    Iedereen komt op eigen tempo boven,de één al wat sneller dan de andere. Ik had al enkele keren laten horen dat de rit nog lang was en niet te onderschatten. Om de gemoedstoestand te testen riep ik geregeld “ …Waar is dat feestje ?” “HIER IS DAT FEESTJE !” alles kids dus. Het loopt gestaag omhoog tot in Queque du Bois. Net boven werd er voor de éérste keer plat geroepen. De lange afdaling was koud maar deed toch deugd. Beneden gekomen moeten we even wachten op de rest van de achterblijvers. Als verrassing heb ik de côte de la Fôret in petto. Heeft een afstand van ong.3,1 km met een gemid van 5,5 %

    Deze côte begint verdekt in een steegje, Je fietst er voorbij zonder er erg in te hebben, waar het niet dat de bewegwijzering ons deze onvolprezen côte aanreikt. Het zijn niet de percentages, maar het is de lengte die het beste van

    de renner vraagt. Ruim drie kilometer voordat het gehucht Forêt in zicht komt.

    De top in Forêt geeft een uitzicht prijs om van te watertanden. De rust in schril contrast met de bedrijvigheid in het dal maken het de moeite waard om zich de moeite te troosten de helling aan het palmares toe te voegen. Op de top brengt een afdaling ons in Nessonvaux.

    De afdaling geeft ons net de tijd om te drinken en snel wat suikers te verorberen.

    We beginnen aan de côte de Trassenster, afstand 6 km met 4 % gemid. de laatste klim voor we in Banneux wat kunnen pauzeren. We besluiten om iets te eten en te drinken in een self- bedieningszaak. Trouwens, ik denk dat de plaatselijke bakker aan het rondpunt niet zoveel stoelen heeft om rustig een Tagaubére te eten met 30 man.

    De terugweg is andere koek! De wind is zeker geen bondgenoot en maakt het ons (Franco en vooral mij) behoorlijk lastig. De lange hellingen zijn achter de rug maar nu moeten we over een 5 tal kuitenbijters in Olne…Soiron…Xhendelesse… Bruyeres…José. De machtsexplosies bergop zijn aanzienlijk afgezwakt, de vermoeidheid begint bij de meesten parten te spelen. “…Waar is dat feestje?” “…hier is dat feestje! “

    Iemand komt met de opmerking dat er niet zoveel zitplaatsen zijn in de volgwagen!het zal rustiger aan moeten. Ik moet zeggen dat er veel nieuwsgierigen zijn onder de leden. Ik heb dikwijls de vraag gekregen “…hoeveel bergen nog? Wat krijgen we nog?”

    De lange afdaling richting Visé is niet te versmaden, maar eerst nog die knobbel in Dalhem die we over moeten. We houden een korte drink stop. Er was voldoende drinkwater aanwezig in de volgwagen om de bidons te vullen.

    Normaal stond nog de Lanaye in het parcours,maar na een korte rondvraag werd er voor het jaagpad gekozen tot in Eigenbilzen waar ik naar Beverst afdraai met 173 km op mijn tellerke.

    De rest stevent af op Winterslag waar hen nog heerlijke stokbroodjes liggen te wachten aangeboden door de Afi! Waarvoor onze smakelijke dank!

    Onze “Abraham”Di Salvo Francesco vandaag net 50 geworden wensen we een dikke auguri!!!

    Ook de mannen met de nieuwe bike , Bruno met een mooie FP 7 Pina en Fulvio met een blitse Eddy Merckx!

    Het was weeral een mooie prachtige rit, al zeg ik het zelf! En de Nove Colli mannen zijn er duidelijk klaar voor. Veel geluk iedereen!!!!


    Ritgegevens

    30 leden

    165 km – 24,8 km/uur – 1527 Hms

    5 x plat !!!

    tot...en de groeten



    15-05-2011, 07:16 geschreven door Gino
    Reacties (7)
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Archief per week
  • 08/01-14/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
    Te Koop
  • IBood
  • Kapaza
  • 2de Hands
  • Dagelijkse koopjes
  • FIETS KALENDERS
  • Go Cycling
  • Fietspromo
  • GEZONDHEID & CONDITIE
  • Testen
  • Trainingsadvies
  • Blessurewijzer
  • Hoogtetraining & Voeding
  • SPEL
  • Redsquare
  • Quizplezier
  • Auto parkeren
  • Fietsvakantie
  • Blog als favoriet !
    Foto
    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    rilatine
    blog.seniorennet.be/rilatin

    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!