Blog FIETSMAKKERS
WIELERTOERISME : Mens Sana in Corpore Sano

Foto
Weersverwachting
Bilzen
Meer weer in Bilzen
Inhoud blog
  • Schinnen
  • Nieuwjaar 2018
  • Vrolijk Kerstfeest
  • Ter Dolen rit
  • MTB rit op de Teut
  • Flemalle
  • Naar Budel Jandorie..
  • T T L Schoonbeek
  • Drieslinter
  • Aubel
  • Postel
  • dagtrip naar de Rurhsee
  • 2 daagse Blankenberge
  • Kornelimunster in Duitsland
  • Banneux
  • Neuville En Condroz
  • Ubach Palenberg in Duitsland
  • Froidthier naar Aubel
  • Qbike bij Ivanov
  • Bloesemtocht classic 2017
    Zoeken in blog

    Nieuws Sporza
  • Miami Heat trekt NBA-play-offserie tegen Boston gelijk met record aan driepunters
  • BEKIJK - Macron scoort uit een penalty, Hazard deelt een assist uit
  • "Dit hebben we al 2 jaar niet meer gezien": onze commentatoren schatten de zeges van Club en Anderlecht in
  • Vital Heynen kiest voor oosters avontuur: Belgisch volleybalbrein gaat aan de slag als bondscoach van China
  • "Hij was toch zwaar gehavend": kinesist van Van Aert én Evenepoel geeft inkijk in hun revalidatieproces
  • Titelambities Liverpool krijgen serieuze klap in Merseyside Derby tegen Everton
  • Eendracht Aalst en 6 andere amateurclubs krijgen (nog) geen licentie
  • Colin Coosemans geeft emotionele speech na debuut voor Anderlecht: "Het was het allemaal waard"
  • Wielerclub Wattage deelt awards uit: “Ruben is de pechvogel van het voorjaar”
  • EK judo is geen hoofddoel, maar Belgen trekken met ambities naar Zagreb: "Je gaat naar EK om te winnen"
    Nieuws HBVL
  • VIDEO. Zijn sprong was bijna veertig meter verder, maar het telt niet: hoe de poging van schansspringer Ryoyu Kobayashi toch geen wereldrecord opleverde
  • Maatregel in strijd tegen massatoerisme in Venetië gaat vandaag in, maar inwoners stellen zich vragen: “Zijn we ermee aan het lachen?”
  • Annabelle (9) raakt gewond in zwembad, mama trekt aan alarmbel: “Had ze daar haar hand gezet, dan was een slagader geraakt”
  • Twee van de vijf paarden die losgeslagen rondliepen in Londen zijn er erg aan toe
  • CLUBNIEUWS APRIL. De belangrijkste nieuwtjes over de Limburgse voetbalclubs
  • Jasper Verhamme wil tijdelijk onderkomen in Rekkem uitzwaaien met Europees volleybal: “Een club als Decospan Menen verdient dat”
  • Zonder dat je het doorhebt, zijn tal van producten in de winkel gewijzigd: de nieuwe manier om kosten te drukken heet ‘beknibbelflatie’
  • Kurt Boone maakt debuut in Rallye de Wallonie: “Hopelijk blijven we eens gespaard van pech”
  • Vlaamse ‘Eskimopater’ die tientallen kinderen misbruikte op borg vrijgelaten
  • Nepalese berggids wil al voor de 29ste (!) keer Mount Everest beklimmen
    16-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Prettige Vakantie!


     

    Vanwege wielertoeristenclub AFI Azzurri Genk,

    aan al de bezoekers van dit blog,

    Een prettige vakantie toegewenst!



    16-07-2011, 08:41 geschreven door Gino
    Reacties (4)
    12-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ville de Liège
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo fietsmakkers

    Bruno had voor vandaag een mooi ritje in gedachte naar Luik. Met 3 man, Bruno,Stefano en ikzelf hadden afgesproken aan de kanaalbrug van Zutendaal.

    De zon was zinnens om ons goed warm te houden tijdens de trip. In Eigenbilzen verlaten we het jaagpad en rijden door het centrum naar Rosmeer…Valmeer…Millen.

    De eerste helling de Arechtberg (fietspad) 700 m lengte 7,3 % met max 13 %.

    Hier neemt Bruno al de bergprijs.

    Via Juprelle en na enkele molshopen bereiken we Luik. Hier is Bruno duidelijk in z’n nopjes. Geboren en getogen in het Luikse kent deze stad als geen ander. Dwars door de vele winkelstraten loodst hij ons naar een bistro voor een drankje en hapje. Na wat enkele verkeerslichten en ge-slalom tussen al de koopjesjagers,komen we aan zijn geliefkoosde café-bistro.

    Geen broodjes te verkrijgen maar wel koudeschotels. Ik verkies om mijn zelf meegebrachte frangipane koek te eten met een cola. Mijn 2 metgezellen trakteerden hun eigen met een rijk gevuld bord met veel kaas en
    groen.

    Tijdens het eten gaf onze gids Bruno,deskundige uitleg over “zijn”stad.

    Na de pauze en volgeladen met een hoop bruikbare informatie fietsen we naar huis. Maar eerst nog wat site seeing.

    Om geen omweg te maken nemen we dezelfde weg terug. De wind in het nadeel, maar Bruno stoempt er lustig op los, op het buitenblad nota bene!

    Nog een klimmetje die van Bitsingen naar Valmeer,daar wordt serieus gekacheld door Bruno maar wij bijten ons vast in het wiel en geven geen krimp!

    Ik stel voor om in Eigenbilzen een terrasje te doen,maar genoeg site seeing voor vandaag en we rijden verder naar Zutendaal waar onze wegen zich scheiden.

    Om met een mooi Japans gezegde te eindigen “…ik heb vandaag alweer iets bijgeleerd,ik mag rustig gaan slapen”,bedank ik Bruno en Stefano voor de mooie rit naar la Ville de Liége.



    Ritgegevens

    Bruno,Stefano en Gino

    Ik had 111 km – 25,7 km/uur


    De Tour
    Colnago C59 van Thomas Voeckler (let op de mooie rechte voor-achtervork!

    Alessandro – de kleinzoon van Ernesto Colnago – over dit knap staaltje teamwork:

     

    “This morning at five am we prepared the frame [in Cambiago, near Milan]. At six am our driver took it to our painting factory in Cascina [about 320km away]. At eleven am the frame was ready and came back. We then finished the frame with the headset and bottom bracket, and now the driver is leaving for Aurillac [800km from Cambiago] where the team hotel is.”

    tot...en de groeten



    12-07-2011, 23:15 geschreven door Gino
    Reacties (0)
    09-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.rit 22 Alden Biesen cc

    Hallo fietsmakkers

    Door de slechte weersvoorspellingen en leden die al op vakantie zijn vertrokken ,kwamen slechts 12 Azzurri aan het vertrek voor de Alden Biesen classic ingericht door de Gelo wielertoeristen.

    Het was inderdaad zwaarbewolkt en nog voor de start vielen er nog enkele druppels,gelukkig viel de temperatuur mee.

    Aan de Gelo bleek de drukte mee te vallen,aan de inschrijvingstafels ging het vlotjes.

    Franco en Giorgio namen het commando over en beukten tegen de wind in.

    De rit bracht ons over Haspengouwslandschap naar Hoeselt…Gors-op-Leeuw, Jesseren, Bommershoven, Heks, Horpmaal, Heers, Mechelen-Bovelingen, Boekhout en Buvingen.

    Ondanks de sterke tegenwind werd er stevig doorgetrokken door Franco. Giorgio gaf de fakkel dan weer over aan Benny en Roberto.

    In Jeuk kwam dan de verlossing,niet de welgekome sportdrank en cake, maar nu mocht de wind ons in de rug duwen tot in Rijkhoven. Het tempo ging dan ook stevig over de dertig per uur. De Haspengouwse hellingen werden dan ook vlotjes opgereden.

    In Rijkhoven net voor de laatste helling was er een lekke band voor Stefano. Af en toe viel er een verdwaalde regendruppel en zo besloten we om niet te stoppen in de Gelo maar recht naar Winterslag te fietsen.

    We kunnen zeggen dat het nog een droge dag is geworden, en de zon was geregeld van de partij. De afwezigen die zich door onze weerman/vrouw hebben laten misleiden hadden dan weer ongelijk!

    De rit van volgende zondag 17 juli naar Vaals wordt vervangen door een 105 km naar Slenaken!

    Bedankt Franco,Giorgio,Benny en Roberto voor het beukwerk!

     

    Ritgegevens

    12 leden

    109 km - 929 Hms
    1 lekke band


     

    Goei mopke!

    Niet proper...

    De juf doet een quiz in de klas. "In welk land wordt er goodbye gezegd?"

    Piet: "Amerika."

    Frank: "Engeland."

    Klaas: "Ierland."

    Jantje: "Antwerpen."  

    "Hoezo Antwerpen?", vraagt de juf.

    "Wel", zegt Jantje, "ik hoorde het onze pa vanmorgen nog zeggen:

    "Doe je benen maar wijd open, dan kan ik er GOED BAAI"




    09-07-2011, 00:00 geschreven door Gino
    Reacties (1)
    04-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Azzurri BBQ avond
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo fietsmakkers

    Mehhh, ei... wa voor een bbq  joh! Eg goed joh! Serieus, ik zweer u!


    Met 106 man werd er gisteren zondag aangeschoven op de Azzurri bbq.

    Rond half 7 werd iedereen verzocht om aan te schuiven en te genieten van al dat lekkers.

    De traiteur had dan ook voor een uitgebreid buffet gezorgd. Salades en grillades naar wens en naar ieders bek. De positieve reacties bleven dan ook niet uit. Onder de gasten ook enkele Funbikers uit Bilzen. De smulpartij werd door TVLimburg op film vastgelegd dat nadien samen met de fietstocht op tv zal uitgezonden worden.

    Zowel binnen als buiten de zaal werden er na het eten “pelotonnenkes”gevormd en woorden als steil… procenten en een dozijn namen van bergen en hellingen weerklonken dan ook regelmatig door de bbq lucht.

     

    We willen dan ook het bestuur en iedereen die gezorgd heeft om er een schitterende avond van te maken hartelijk bedanken en hopelijk komt er een vervolg.

    Ook bedankt Sergio voor het filmen.

    Voor de foto’s klik hier

    de bbq werd dan ook door iedereen gesmaakt!



    04-07-2011, 23:02 geschreven door Gino
    Reacties (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verslag TVL rit
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo fietsmakkers

    Met 30 leden (acteurs) en 3 personen in de volgwagen werden we door de mensen van TVLimburg van op een scooter gefilmd. Franco en ikzelf als baancaps, hadden dan ook de opdracht om er een mooi ritje van te maken richting Bassenge. Het werd dan ook een zeer geïmproviseerde rit rekening houdend met de volgwagen die overal zonder problemen de groep moest kunnen volgen.


    Nadat Emidio ons een woordje over het”scenario”had uitgelegd  en de groepsfoto werd gemaakt ,vertrokken we richting Zutendaal…Eigenbilzen…via een korte omleiding in Riemst naar de afdaling van de nieuwe Hallembaye. De TVL-scooter met achterop cameraman Sergio snorde ons voorbij om dan verderop mooie shots te maken. Het eindresultaat zal dan ook zonder twijfel mooi zijn.

    Aan de grot van kleine Lourdes werd er even halt gehouden en kreeg onze voorzitter Pino de micro onder de neus geduwd.

    Op de helling naar Valmeer mocht er dan stevig doorgefietst worden, terwijl boven op de top de camera alles registreerde. Hier zoefde Franco(wat had je gedacht!) als éérste voorbij de camera gevolgd door een uiteengespat peloton. Hopelijk zal de getoonde reportage zonder klank zijn, want er werd wat afgehijgd.

    Via Valmeer op Millen en dan naar het kasteel Alden Biesen om daar ook mooie beelden te schieten, maar helaas daar gingen dit weekend de jaarlijkse landbouwdagen door.


    Net aan café Welkom in Eik, werd er lek geroepen achteraan in de groep. Terwijl er een nieuw bandje werd gestoken reden we wat verderop om Johnny H een blits bezoekje te brengen. We moeten toch zeggen dat hij er nog goed uitziet in “blote pens” !

    Na de babbel fietsen we verder door Schoonbeek…Diepenbeek…sas van Genk waar de laatste druppels uit de kuiten werden geperst.

    De laatste krachtmeeting “de spurt der Titanen” werd op de baan recht naar de brandweer gehouden. Hier werden de puntjes op de i gezet en dit alles werd dan mooi op film vastgelegd.

    Aan de AFI werd er dan nog nagepraat en mocht Emidio voor de camera z’n zegje doen.

    Bedankt aan Sergio om ons te filmen en de koude te moeten trotseren.

    klik om te vergroten

    nep



    04-07-2011, 18:16 geschreven door Gino
    Reacties (3)
    30-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verslag Rurhsee
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo fietsmakkers


    Verslag geschreven door Franco, waarvoor  mijn dank,

    Voor de mooie foto’s klik op ‘t kaartje

     

    Dag bloglezers,
     

    Vandaag hadden we onze zinnen gezet richting Eifel.we hadden al in april kennis gemaakt met de streek rond de ruhrsee en het beviel ons enorm qua natuur

    en natuurlijk het vele klimwerk, dat we besliste om hier nog eens een tocht te organiseren.We zouden nu de rit andersom gaan rijden.Om 8 uur stonden 10 man paraat aan het clublokaal afi om de trip naar Eupen aan te vangen.

    De namen; Antonio, giorgio,fulvio,roberto,benny,giacomo,davide,macaluso,franco,en gastrijder johnny mertens.

     In hoeselt pikken we nog een gastrijder op,nl alan boonen, nee geen familie van tommeke.Aan de start in eupen was het wat frisjes maar de 13 km die ons naar monschau moeten loodsen gaan lichtjes bergop en dat doet de temperatuur ook wat stijgen.Via ingenbroich gaan we richting hammer, en zo verder naar de ruhrvallei, na een paar klims verwerkt te hebben komen we in dedenborn aan waar we aan een lange afdaling beginnen van 5 km.Na een relatieve vlakke stuk komen we in einruhr aan.Nu volgt er een pittige klim van 4 km met prachtige uitzichten op het meer die ons naar kesternich brengt.Via smidt dalen we nu een 4 km richting heimbach waar we een pauze nemen.

    Na een reuze snitsel met fritten wacht ons een klim van 5 km die ons naar gemund brengt.Na een kleine omleiding omwille van wegenwerken zijn we genoodzaakt er nog een klim bij te doen die niet op het programma stond.Eenmaal boven zaten we terug op ons traject.Nu fietsen we via hofen richting monschau waar de laatste klim van de dag wacht.De weg die lichtjes in dalende lijn gaat en de wind die niet in het nadeel blaast nodigd ons uit om een tandje bij te steken.Bij momenten word er stevig doorgefietst

    Bij aankomst hoorde ik alleen positieve reacties.In deze rit moest er ongeveer 35 km geklommen worden, soms met een heel klein percentage, soms wat moeilijker.De opdracht was alleen om zoveel mogelijk samen te rijden en vooral opletten tijdens de afdalingen. dank aan de deelnemers om er een geslaagde rit van te maken. Giorgio die vandaag jarig was nl 54 jaar heeft ons bij piceno nog getrakteerd op vlaai en drank. Thanks

    hiep hiep hoera. 


    ritgegevens

    11 deelnemers

    130,85 km – 25,2 km/uur – 1883 Hms (Garmin Giorgio)

    lekke band alan



    30-06-2011, 00:00 geschreven door Gino
    Reacties (7)
    29-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BBQ + TVLimburg
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo Azzurri,

     

    Op zondag 3 juli zal het een speciale leuke dag worden in ons prille bestaan.

    We vertrekken om stipt 8 uur voor onze zondagrit. De 21ste clubrit “De ronde van Nederlands Limburg” zal vervangen worden door een kleine 72 km relatief vlak en rustig ritje richting Kanne.

    Zoals jullie weten zal een cameraploeg van TV Limburg ons tijdens de rit in de voormiddag filmen.

     

    Om 17 uur barst ons BBQ feestje los dat doorgaat in de feestzaal van eetcafé AFI Winterslag. Hier zullen de mensen van TV Limburg ook aanwezig zijn om dit alles te filmen. Onze voormiddagrit en BBQ zal nadien 1 week op tv uitgezonden worden.

    Laat ons hopen dat de weergoden ons die dag gunstig gezind zullen zijn !

     

    Tot zondag 3 juli stipt 8 uur voor de clubrit, hopelijk kan iedereen ,gladgeschoren en in clubtenue, op deze toch speciale dag aanwezig zijn!



    Categorie:Allerlei nieuws
    29-06-2011, 09:24 geschreven door Gino
    Reacties (0)
    26-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verslag rit 20 St Pietersberg
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo fietsmakkers

    De 20ste clubrit naar Val-Dieu werd verplaatst naar een latere datum, en werd vervangen door een ritje naar de Zonneberg(St Pietersberg). Ik denk aan de reacties te horen was dat zeker geen slechte keuze.

    Met 20 man was de opkomst eerder matig te noemen. De vakantie is blijkbaar begonnen voor de afwezigen.

    Een clubritje op mijn naam, Palm zou mij tijdens de rit assisteren als gastbaancap maar kwam niet opdagen. Nino bood zich dan spontaan aan om deze klus te klaren. Tonino zat weer paraat aan het stuur van de volgwagen.

    We vertrekken richting Boxbergheide door naar Bokrijk en over het sas van Diepenbeek waar er voor de eerste keer lek werd gereden(Franco) en kort daarop werd er voor de 2de keer plat geroepen.

    We vervolgen onze weg en passerenin Eik aan café Welkom bij Wiske en Ludo.

    Aan het containerpark van Bilzen wacht ons de eerste helling. Vanaf nu zal het met ups en downs gaan tot in Millen. Aan de kerk van Millen links in de “rue de montagne”in. Een korte kuitenbijter van 12%. De aanvallen blijven dan ook niet uit onder onze berggeiten.

    We rijden door Bassenge waar we wegens wegenwerken een korte omleiding moeten volgen.

    Na Eben volgt de Lanaye en fietsen tussen Albertkanaal en de Maas naar de Zonneberg.

    Maar eerst moeten we nog de mooie slingerende klim naar “Buitengoed Slavante”waar ooit een klooster heeft gestaan van de paters Franciscanen.

    Van hierboven heeft men een prachtig uitzicht op de Maasdal. Maar wie heeft daar oog voor gehad?

    Toen ik begin deze week de rit verkende,waren enkele gemeentearbeiders hier druk in de weer met het restaureren van het mergelpoortje. Er werd mij beloofd dat er een opening zou gelaten worden speciaal voor ons. Waarvoor onze dank mannen!!! (alhoewel ik vrees dat er niemand dit zal lezen op dit blog)

    Na een korte adempauze en zo de hartslag wat laten zakken beginnen we nu aan de St Pietersberg. De ratelende kettingen gingen dan ook dadelijk opzoek naar de juiste versnelling,of om zo pijnmin mogelijk deze Amstel Gold Race puist te bedwingen.

    Na de afdaling kreeg nu Bruno met een lekke band af te rekenen.

    Omdat er eerst werd gezegd dat bij sponsor AXA in Gellik enkele foto’s zouden gemaakt worden fietsten we over de Muizenberg. Maar de fotoshoot werd afgeblazen en verschoven naar latere datum. Om tijdig terug aan de AFI te staan, vervolden we onze weg via het jaagpad tot in Eigenbilzen dan door het bos op Zutendaal…Genk.

    Bedankt Nino en ook Fulvio om te assisteren.

    Mochten er nog foto’s van de rit binnensijpelen,dan komen die zeker nog op het blog.

    Ritgegevens

    20 man
    93,00 km – 25,9 km/uur – 692 Hms 3x lek gereden.


    Ter info:

    Jullie zullen ongetwijfeld de blitse Ital. helm met bijpassende bril al opgemerkt hebben bij Franco en Antonio. Op dit ogenblik loopt er een actie bij de verdeler in Kelmis.

    Voor groepen is er een pakket voorzien :

    helm + bril + mooie rugzak + t-shirt voor de prijs van 130 €.

    Mogen we jullie dan ook vragen mocht er nog interesse hiervoor zijn, even Franco een seintje te willen geven? Via dit blog of bel gewoon naar Franco (zie bij clubleden in rittenboekje.) Zo hoeven we maar 1 bestelling te plaatsen.


    Wielertoeristen die op fietsvakantie vertrekken, LET OP! klik op de link

    Patronen om fietsbanden op te pompen verboden op vliegtuig

    Dit is dan het nieuwe raspaardje van Pinarello 2012 de “ROKH”

    Klik op de link

    http://www.bikerumor.com/2011/06/16/2012-pinarello-rokh-road-bike-coming/

    tot...en de groeten

     



    26-06-2011, 00:00 geschreven door Gino
    Reacties (0)
    25-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aubel afgelast !
    Klik op de afbeelding om de link te volgen hallo fietsmakkers,
    Ondanks het slechte weer van deze morgen bij het vertrek naar Aubel,stonden er toch 4 dappere “die- hards”( Antonio, Franco,Fulvio,en Emidio) aan de C-mine.

    De rit werd dan ook wijselijk afgelast en vervangen door een heerlijke cappuccino bij Piceno.


    Voor morgen zondag, zijn de weersverwachtingen dan weer zomers, dus allen op post voor een clubritje tussen Jeker en Maas “de St”- Pietersberg” of ook de Zonneberg genaamd.



    25-06-2011, 13:47 geschreven door Gino
    Reacties (3)
    20-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verslag Brandweerlus 2011
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo  fietsmakkers,

     

    Jullie blogmaster gaf gisteren voor de brandweerlus forfait, ik had geen zin om nog eens goed nat te worden. Trouwens, het regende hier in Beverst-city.

    Maar geen nood, Franco kroop voor het blog in de digitale pen, waarvoor mijn dank!

    verslag 19de clubrit
    Vandaag reden we in clubverband de brandweerlus. Na de fikse regenbui die we gisteren op het einde van de 8van munster te verwerken kregen, hoopten we vandaag droog binnen te komen wat ook gebeurde. Er stond wel een 5 beaufort op het menu die het ons niet gemakkelijk maakte. Ik schat dat we met een 250 a 300 fietsfanaten waren. Van bij de start werd er duchtig doorgefietst .Voor mij was het even wennen om weer in het wiel te rijden.
    Palm had de rit van gisteren blijkbaar goed verteerd want hij kwam weer aandraven op zijn
    mountainbike. We hielden een pauze in de brandweerkazerne van Hoeselt waar we een frisdrank en een wafel aangeboden kregen. Na de pauze hadden we meestal de wind mee wat automatisch de snelheid omhoog joeg. De finale was zoals bij de echte grote jongens, heel nerveus. Iedereen probeert vooraan te zitten om de laatste 3 km voluit te gaan. Buiten een paar lichte valpartijen mogen we gerust zeggen dat het een geslaagde rit was die zeker voor
    herhaling vatbaar is.

    ritgegevens
    13 man ....
    bedankt Franco voor het verslag, je doet het goed!


    na de rit werden we weer verwend door Piceno, pasta à volonté!
    bedankt Franco van eetcafé Piceno



    20-06-2011, 10:05 geschreven door Gino
    Reacties (2)
    18-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de 8 van Munster
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo  fietsmakkers,

     

    Vandaag zaterdag stond de Acht van Munsterbilzen op het programma. Ik ben rechtstreeks naar de start gereden in Munsterbilzen om zo de Azzurri al op voorhand in te schrijven, zoals afgesproken. Om 8uur belde Pino mij om het aantal leden door te geven.  Dat de opkomst maar povertjes was,was goed te begrijpen met zulks weerstoestanden. Net voor het vertrek nog een fikse bui en dan niet te vergeten bij momenten stormwind!

    Aan het vertrek stond ook Funbiker Tony Cortinovis  die de uitnodiging om samen met ons graag de 85 km wilde trotseren.

    Franco(of wie dachten jullie)zette zich dadelijk op kop bijgestaan in eerste instantie door Giacomo.

    Niet meer richting Voerstreek maar Hageland zijn de mannen van WTC St’-Jozef Bilzen (voorheen Ford Genk)moeten uitwijken. Wij kozen door schuld van “Flandrien weer” voor de 85 km. Ook met de rit van morgen de Brandweerlus in gedachten die naar Hoeselt trekt en zo enkele Haspengouwse kuitenbijters zal aandoen.

    We waren nog maar net op Diepenbeeks grondgebied toen we(dachten we in eerste instantie)een pijltje hadden gemist. Aan zaal Terlocht werden we rechtdoor gestuurd tot in het centrum van Vliermaalroot. Daar kwamen we nog sakkerende Flandriens tegen die het ook niet meer zagen zitten. Gelukkig is dan op zo momenten een wegwijzer wel handig. In Kortessem zaten we terug ophet parcours. Het was zoeken om zo weinig mogelijk wind te vangen achter in het wiel van Franco en nu Tony. Palm dacht er een leuke trainingsritje van te maken
    en kwam op de MTB! Jongens, stoempen dat die deed! Mienkia!

    Het moet ergens in Alken geweest zijn dat we een groepke fietsers uit tegengestelde richting tegen kwamen. Dat voorspelde weer geen goeds! Die waren ook het spoor bijster geraakt door een gemiste pijl.

    Net nu dat de vaart er goed inzat rijd ik lek op die verdomde kasseien op enkele kms van de bevoorrading. Daar werd ons gezegd dat er pijlen op het parcours “weggenomen” waren en daardoor de verwarring.

    Na de verfrissing en cake trokken we met de wind in de rug huiswaarts. Het tempo ging de hoogte in en was het pitsen  en bijten om het wiel te houden. In Diepenbeek gingen ditmaal  de hemelsluizen wagenwijd open. Plots waren we Palm,Antonio,Nino en Giacomo kwijtgespeeld. We zijn dan onder de autostradebrug gaan schuilen en om de achterblijvers op te wachten. Toen het wat lang duurde heeft Tony nog naar Palm of Antonio gebeld, doch zonder antwoord.

    Wij zijn dan maar met ons drietjes door de gietende regen doorgereden.

    Franco is afgedraaid naar de grote baan Diepenbeek-Genk en Tony moest nog naar de Chirodroom want daar stond zijn wagen geparkeerd,en ik was nog maar op enkele kms van mijn warme douche verwijderd!

    Jammer dat de weergoden er anders over dachten, de “weggenomen”plaatjes en het kwijtspelen van de 4 Azzurri.

     

    Ritgegevens

    7 man

    Ik had 87 km – 28,4 km/uur

    1 x lek



    18-06-2011, 00:00 geschreven door Gino
    Reacties (2)
    17-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zondag Brandweerlus 19de clubrit
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo  fietsmakkers,

     

    11de Limburgse  Brandweerlus Genk 19 juni 2011

     

    Samenkomst aan de brandweerkazerne van Genk (achter C-Mine) en dit om 8u30

    De groepsstart onder begeleiding van politie en motards start in groep voor de 85 km stipt om 9uur.

    De rit gaat naar de brandweerkazerne van Hoeselt en terug. Het parcours is matig heuvelachtig (Haspengouw).

    In Hoeselt is er tevens een bevoorrading voorzien.

    Vergeet jullie VWB lidkaartje niet !!!

     

    Alle info vind je via de link

    http://www.brandweerlus.be/

     



    Categorie:Allerlei nieuws
    17-06-2011, 00:00 geschreven door Gino
    Reacties (1)
    14-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.met alle Chinezen maar....

    Hallo  fietsmakkers,


    Sinds geruime tijd waarschuwt Pinarello voor toenemende nep Pina’s frames uit het Verre Oosten.

    Zoals jullie zien is de lolbroek eigenaar van deze “Chinarello DogPoo” heel creatief geweest.

    Let op de bovenbuis “BS” (Bull shit) en op de vorken “Que Onda”.

    De nep Pina’s worden aan minder dan de helft van de prijs aangeboden.

    Ook nep Colnago’s duiken meer en meer op.


    Het is niet alleen een sticker dat een Pina of Colnago maakt, maar spijtig genoeg denken sommige mensen dat!

    nep


    Categorie:Allerlei nieuws
    14-06-2011, 00:00 geschreven door Gino
    Reacties (0)
    12-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Azzurri in de Dolomiten
    Klik op de afbeelding om de link te volgen verslag geschreven door Bertje

    Hallo fietsmakkers,

    Zondag kunnen wij ( Berke, Marino en Robby ) niet aanwezig zijn op ons zondaagselijke afspraak.

    We zitten momenteel in Italië waar we gezamelijk de Stelvio beklommen hebben.

    Samen hebben we de Stelvio binnen de drie uur beklommen.

    De afdaling was een hele belevenis temperatuur bij het dalen was - 7° C en smeltende sneeuw.

    PS: Zie hier een paar foto´s in de bijlage.


    Groetjes,

    Marino, Berke en Robby

    de "9 colli mannen" hebben het constant over de "Barbotto"
    ziehier de Stelvio ter vergelijking.

    De Passo dello Stelvio is een van de bekendste, zwaarste, beruchtste, hoogste passen in Europa, 2758 meter hoog, 48 haarspeldbochten.
    ruim 20 kilometer klimmen om bijna 2000 meter hoogteverschil te overwinnen (zo'n 7,7 % gemiddeld stijgingspercentage). De uitzichten zijn ongekend mooi, de berg is ongekend lang, steil en wisselend.


    klik op de foto's om te vergroten:


    3 Afi mannen nat wegdek stelvio


    Categorie:Allerlei nieuws
    12-06-2011, 23:11 geschreven door Gino
    Reacties (4)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verslag rit 17
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo  fietsmakkers,

    Met wat stramme spieren ben ik deze morgen richting Winterslag gefietst.

    De 17de clubrit stond weerom op naam van Franco, volgens mij heeft hij een jaar abonnement genomen om op kop rijden. Het golvend parcours was er eentje om “U” tegen te zeggen. Mooi rustige binnenwegen, niet veel verkeer. De hellingen vielen mee, zeker geen onbekenden voor ons, alhoewel ik er slechts maar eentje met naam ken nl. de Sibbegrubbe.

    De 25 leden die opgekomen waren konden er zeker van genieten. Alleen naar het einde van de rit toe, begon de vermoeidheid voor enkelen parten te spelen. De hellingen die we vandaag voor de wielen kregen waren natuurlijk klein bier vergeleken met wat de 3 Azzurri die momenteel de “echte”bergen in de Dolomieten voorgeschoteld krijgen! Later meer hierover.

    Na een hele resem kleine dorpjes te zijn gepasseerd,moeten we even door het druk verkeer in Valkenburg. De enkele verkeerslichten zorgden er dan ook voor dat de groep geregeld gesplitst kwam te zitten.

    Als laatste helling kwam de lange doch mooie Sibbegrubbe aan de beurt. Boven werd er netjes gewacht totdat iedereen terug aansluiting kreeg. Is het door de inspanning of angst…ik weet het niet, maar toch raar dat er geroepen werd voor een plaspauze!

    Na de afdaling van Bemelenberg fietsten we door centrum van Maastricht waar een loopwedstrijd net afgelopen was.

    Dat valsplat stuk naar St Barbara (Lanaken) was nog een laatste stuiptrekking. Hier kon je zien bij wie de jus op was!

    Gelukkig was het nu steeds in dalende lijn richting Vennestraat.


    Bedankt Franco en Roberto,goed gewerkt!

     

    Ritgegevens

    25 leden

    Volgens Franco’s pc-tje : 93 km - 26,1 km/uur – 561 Hms



    12-06-2011, 00:00 geschreven door Gino
    Reacties (1)
    11-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verslag Scherpenheuvel

    Hallo  fietsmakkers,

    Onder de dreigende donkere wolken vertrokken we vandaag met 8 man naar Scherpenheuvel.

    Met de rit van morgen zondag (Elsloo) weeral een ritje op naam van Franco,dacht ik er een rustig ontspannen ritje naar Scherpenheuvel van te maken. Gewoon de spieren van de nodige zuurstof te voorzien voor morgen als we over de zuid Hollandse hellingen fietsen.

    Maar zo dacht Franco er blijkbaar niet over. Dadelijk en zonder pardon legde hij er de pees behoorlijk op. De wind was zeker niet in ons voordeel en dadelijk werd er beschutting gezocht in het wiel.

    Geen tijd om wat te verpozen en de kuiten even te ontspannen. Totdat de blogmaster ergens in Stokrooie lek reed. Terwijl er een nieuw bandje werd gestoken konden de anderen er gretig gebruik van maken door de zelfgebakken Feta koekjes die Georgios mee had te proeven, en die werden gesmaakt!

    Er werd afgesproken om geen koffiepauze te houden in Scherpenheuvel maar non stop huiswaarts te keren om dan bij Piceno een pauze te houden.

    Net voor Zichem komen we nog enkele bekende clubgenoten tegen die ook Scherpenheuvel als doel hadden.

    Aan een tempo tss 35 en 38 km raasden we richting Zwartberg waar uitbater Franco ons overdonderde met pizza, waarvoor onze smakelijke dank! Na die doorgespoeld te hebben met enkele Leffe’s was het tijd om de regenjassen toch aan te trekken.

    Alleen fiets ik richting Bilzen met nog een 16 km voor de boeg, terwijl mijn reisgezellen op een boogscheut wonen van eetcafé Piceno.

    Morgen op vaderdag fietsen we in het spoor van Franco den Hollander op en ondertussen moet iedereen al weten (tenzij je de laatste tijd op Mars vertoefde!)dat het niet vlak zal zijn.

     

    Ritgegevens

    8 man

    Op mijn tellerke, 125 km – 29,1 km/uur

    Een lekke band (Gino)



    colle delle Finestre



    11-06-2011, 22:53 geschreven door Gino
    Reacties (0)
    05-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verslag 16de rit naar Slenaken
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    klik op de foto voor album

    Hallo  fietsmakkers,

    Met wat licht gedruppel ben ik deze morgen naar de AFI vertrokken. Het was wel een aangename 19° C en de wind was te verwaarlozen.

    Niet veel volk vandaag voor de 16de clubrit naar Slenaken. Ik vermoed dat de afwezigen net voor het vertrek een blik op de buienrader hebben geworpen en die voorspelde niet veel goeds. Jammer want tijdens de rit hebben we geen druppel gehad en de zon scheen bij momenten uitbundig.

    Met 16 man vertrokken we richting Lanaken waar Nootje als 17de man zou aanpikken.

    Aan een strak tempo daveren we naar de Bemelerberg toe. Franco (met blitse helm en bril!)bijgestaan door Emidio namen het kopwerk voor eigen rekening en loodsten ons door de verschillende dorpjes naar Slenaken. Na de molshopen, komen we aan de Loorberg. Op een klein verzetje peddelen we naar boven tot in Heijenrath.

    Hier werd het wegdek volledig vernieuwd en was het een beetje uitkijken in de afdaling die daarop volgde voor olievorming.

    Telkens het tempo iets te hoog lag werd er wijselijk wat gas teruggenomen en zo kon iedereen goed mee. Het landschap is prachtig op de top van de Koning van Spanje en in het dal zien we Gulpen in de zon. Hier wacht ons de laatste helling de Ingberg. De laatste pijlen worden hier verschoten. In dalende lijn keren we nu huiswaarts terug naar de Bemelerberg door het centrum van Maastricht. Op het fietspad krijgen we het zowaar aan de stok met een woeste Hollander op een scooter. Volgens mij had hij enkele zekeringen in zijn koppeke doorgebrand of was het door de zon?

    Als de gemoederen bedaart waren, fietsen we verder richting Veldwezelt waar ik net op de kanaalbrug lek rijd.

    Ondertussen was onze 17de man met enkele uren slaaptekort, reeds afgeslagen richting Gellik.

    Ongelooflijk maar waar rijden in Zutendaal de 2 gebroeders Bartoli quasi gelijktijdig lek. Geen tekort aan binnenbandjes bij de Bartoli’s waar de bandjes als ‘Familypack’ worden aangeschaft.

    De vermoeidheid laat zich nu wel gevoelen en niet alleen bij de fietsers. De Wilier van Pino M. moet zelfs even uitrusten op een kar na al dat beulenwerk op Hollandse bodem.

    Iedereen ruikt de stal en het tempo gaat zelfs de hoogte in, maar niet hoog genoeg om Pino op de uitgeruste Wilier en Bertje op nog een frisse Colnago van een laatste demarrage te houden.

    Maar het fluitje van een van de baancaps riep hen terug tot de orde.

    Moe maar voldaan ploffen we neer in een stoel op het terras van de AFI.

    De rits van de koerstrui gaat volledig open en kunnen de zonnestralen zich een weg banen tussen de enkele borstharen.

    Nu is het wachten op een verfrissende Grimbergen. Marc(o) zat rustig bij een drankje ons op te wachten.

    Ritgegevens

    17 man

    96 km – 854 Hms – 26,0 km/uur

    3 x lek gereden


     

    Afdaling van de Stelvio…zonder handen!

    http://www.youtube.com/watch?v=ZV4MJok1_2o



    05-06-2011, 22:22 geschreven door Gino
    Reacties (1)
    02-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Slenaken

    Hallo  fietsmakkers,

    Met 10 man hebben we op de oproep van Franco gereageerd om samen zijn ritje van as zondag te gaan verkennen. Onder de Azzurri ook Luc “Loupo”Wolfs van de Funbikers die ik de dag voordien met een sms-je uitnodigde.

    De rest van het peloton zat op de verschillende communiefeesten en zullen tot zondag moeten wachten om van deze prachtige rit te mogen genieten.

    Veel mag ik niet verklappen,alleen dat we een 93 km moeten afmalen en 854 Hms moeten overwinnen. Als je op den Hollander fietsen gaat weet je dat het landschap heuvelachtig is en bezaaid met korte en lange hellingen. Het is een supermenu die we voorgeschoteld krijgen, die toch goed verteerbaar is. Dat is net het voordeel van verkennen en parcourskennis opdoen. Je weet wat en waar je wat te wachten staat, maar ook waar en op welk punt het licht begint te flikkeren.

    Hopelijk blijft het mooie zomerweer nog wat langer aanhouden.

    Tot zondag 8 uur aan de AFI.

     

    Ritgegevens

    10 man

    100 km – 854 Hms – 25,0 km/uur



    02-06-2011, 22:59 geschreven door Gino
    Reacties (5)
    30-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.uitnodiging BBQ & TVL opnames
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Beste AFI Azzurri leden,

     

    We zijn nu halfweg 2011 en wat de deelname aan de ritten betreft, kunnen we niet anders dan tevreden zijn.  Daarom hebben we gedacht dat het nu een geschikt moment zou zijn om nog eens gezellig samen te zitten en te genieten van een heerlijke barbecue. (klik)

     

    Op  ZONDAG 3 juli  vertrekken we om 8 uur stipt voor onze fietsuitstap  “DE RONDE VAN NEDERLANDS LIMBURG” OM 17 uur is iedereen, samen met partner en kinderen welkom op de BBQ in Eetcafé Afi.  We hopen dat jullie talrijk aanwezig zullen zijn.

    Voor de goede gang van zaken is het noodzakelijk dat jullie inschrijven VÓÓR 17 JUNI.  Nadien worden geen inschrijvingen meer aanvaard!

    Klik beneden op de bijlage voor meer info!




    Ook op 3 juli tijdens onze rit in de voormiddag worden we gefilmd door een cameraploeg van TV LIMBURG.  Deze ploeg zal ook tijdens de BBQ aanwezig zijn.  Dus we hopen dat jullie zeker allemaal van de partij zullen zijn.

    Deze reportage zal nadien gedurende 1 week uitgezonden worden.

    Be There !!!

    Bijlagen:
    barbeque.docx (526 KB)   



    30-05-2011, 05:18 geschreven door Gino
    Reacties (1)
    29-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verslag 15de clubrit Bilzen cc.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo  fietsmakkers,

    Magere opkomst voor de 15de clubrit, 16 man schreven in. Het zaterdagwerk zal wel hier de reden voor zijn. Jammer, want de place to be was vandaag De Kimpel in Bilzen.

    Traditie getrouw een drukte van jewelste aan het vertrek. Vorig jaar met meer dan 5000 vertrekkers dit jaar met “iets minder” nl. 4446 ingeschrevenen.


    De meesten onder de aanwezige Azzurri met duidelijk nog de “Nove Colli” in de benen,beuken we tegen de wind in richting Bilzen. De volgwagen hebben we vandaag een verlofdag gegeven.

    Franco nam resoluut het commando over en liet zich bijstaan door nog een 6-tal gastbaancaps. die spontaan een beurtrol inlasten, ja niet iedereen kan de wind trotseren.

    Nog maar net vertrokken aan de Kimpel, krijgen we al dadelijk de eerste hellingske, De Brugstraat. Niet zo beestig steil of lang,maar het vernieuwde parcours lag er bezaaid van en die naar het einde toe toch pijn deden.

    Het tempo zat er goed in,we vertrokken met 16 man maar al snel was onze groep uitgegroeid tot een peloton van zo een 100 man. Iedereen kroop in het wiel van de witte Dogma lekker knus uit de wind, nu ja knus ,het was toch nog harken en stoempen om netjes uit de wind te zitten.


    Na de zoveelste dikke knobbel komen we aan Les Cahottes. Ik vind nog steeds dat de bevoorrading  net aan de voet toch een slecht gekozen plaats is, maar de burgemeester heeft daar blijkbaar anders over beslist.

    De felle wind begint toch in ons voordeel te draaien en de terugweg naar Winterslag moet nu toch gemakkelijker gaan. Er werd afgesproken om een koffiepauze in te lassen aan de eerste de beste cafeetje, we zijn er velen gepasseerd maar dit cafeetje in Sluizen trok de aandacht en zo ging iedereen in de remmen.

    Na de koffie trekken we ons terug op gang om de laatste km’s af te haspelen. Onderweg hebben we nog gezelschap gekregen van Cyriel en Maria.

    We duikelen Haspengouw binnen, hier is het parcours drastisch gewijzigd in de positieve zin dan.

    Na enkele veldwegen door Piringen en Hoeselt komen we terug in Bilzen waar de Azzurri koers zetten richting Winterslag en ik op Beverst.


    De toertocht was naar gewoonte zeer mooi, goed en op tijd aangegeven en de info aan de voet van de hellingen maakte deze editie van de  Bilzen Classic compleet af!


    Franco en de rest van de baancaps bedankt om ons uit de wind te houden, en die mensen in de buik van de groep met een fluitje om de pols(?) ook bedankt.


    Ritgegevens

    16 leden

    Ik had 149 km.


     

    http://www.saliceocchiali.it/eng/caschi_bike.php (klik)

    Let vooral op hoe de tricolore vlag via de helm subtiel doorloopt in de bril en zo mooi één geheel vormt. De helm is ook in het wit verkrijgbaar.

    Misschien krijgen de sponsors bij deze foto een  idee?



    tot...en de groeten 



    29-05-2011, 07:47 geschreven door Gino
    Reacties (2)
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Archief per week
  • 08/01-14/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
    Te Koop
  • IBood
  • Kapaza
  • 2de Hands
  • Dagelijkse koopjes
  • FIETS KALENDERS
  • Go Cycling
  • Fietspromo
  • GEZONDHEID & CONDITIE
  • Testen
  • Trainingsadvies
  • Blessurewijzer
  • Hoogtetraining & Voeding
  • SPEL
  • Redsquare
  • Quizplezier
  • Auto parkeren
  • Fietsvakantie
  • Blog als favoriet !
    Foto
    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    sloefke
    blog.seniorennet.be/sloefke

    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!